Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozásféleség :)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozásféleség :)

    Sziasztok Lacásnak hivnak és nemrég sikerült hozzájutnom egy 80-as évjáratú K(H)omárhoz. Nem ő az első veterán korú a családban mert van egy 73-as S100 as skodám is ennek kapcsán gondoltam jó lenne egy öreg motor is az nem hagy cserben mint az uj müanyag vackok. Ennek kapcsán ennyi de térjünk vissza a mocira.-->
    Van neki némi apróbb problémája és ezért regeltem fel ide hogy a segitségeteket kérjem, ebben és alkatrész ügyben is.
    Nagyon kis költségvetéssel kell dolgoznom sajna. Az első és a hátsó tengelyek igencsak lötyögnek és kiváncsi lennék hogy ez utánhuzással javitható e vagy uj tengely uj csapágyazással szükséges e? Ill. az első teleszkópokat nem nagyon fogja semmi csavarés ha felemelem az elejét a mocinak kihullik az első "futómű" mit tegyek vele hogy masszivan álljon és atombiztos legyen?
    Így bemutatkozás címszó alatt lehet hogy sok volt ezért elnézést is kérek és minden segitséget előre is köszönök. Százados

    #2
    Szia Lacás, üdvözlünk erre!

    Százados eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az első és a hátsó tengelyek igencsak lötyögnek és kiváncsi lennék hogy ez utánhuzással javitható e vagy uj tengely uj csapágyazással szükséges e?
    A régebbi Komar-oknál szétszedhető, állítható hézagú csapágyat használtak:

    Click image for larger version

Name:	137-215_1289297626.jpg
Views:	1
Size:	10.3 KB
ID:	130650

    Ha a tiéd is még ilyen rendszerű, a legbelső kónuszos anyával be tudod állítani a megfelelő hézagot, majd a kontraanyával biztosítani.

    Az újabb Komaroknál-Rometeknél ezt a megoldást elhagyták, helyette sima golyóscsapágyat alkalmaztak. Úgy tudom, ebben az esetben nincs állítási lehetőség. Cseréld újra a csapágyat (az alumínium agyból óvatosan húzd ki), és ha továbbra is lötyög, a tengelyt is. Ez csapággyal-tengellyel együtt egy-két ezer forintos tétel.

    Százados eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ill. az első teleszkópokat nem nagyon fogja semmi csavarés ha felemelem az elejét a mocinak kihullik az első "futómű" mit tegyek vele hogy masszivan álljon és atombiztos legyen?
    A teleszkópos Komarok első villájának felépítését nem ismerem, de egészen biztos vagyok benne, hogy a teleszkópszár (vagy pálca) rögzítve van a villahídba. Maga a szerkezet nem valami bonyolult: Ha ránézel, biztos rájössz, melyik csavar lazult ki.
    -t5-, Gabó_Racing és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Che!
      Nagyon szépen köszönöm a hozzászólást kedden fogom szétbombázni és remélem hogy az egyszerűbb megoldással fogom magam szemben találni. Amennyiben golyós csapágy van benne van e mód és lehetőség egyszerűen átalakitani a kónuszos kontraanyás megoldásra? Előre is köszönöm a válaszod válaszaitok

      Komment


        #4
        Százados eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Amennyiben golyós csapágy van benne van e mód és lehetőség egyszerűen átalakitani a kónuszos kontraanyás megoldásra?
        Abban az esetben sajnos a kerékcsere (de legalábbis szétfűzés és agy-csere) marad, mivel a csapágy másik tányérja az kerékagyban kiképzett futófelület.

        De gondolom, nem véletlenül cserélték le a régi megoldást a golyóscsapágyasra. Az állítható csapágy ugye állandó törődést, tisztítást igényel, amit egy zárt golyóscsapágy nem feltétlen. És szerintem a lötyögést helyrehozni is könnyebb, a helyedben nem kísérleteznék az átalakítással. Szerintem az csak a lemezvillás Komar-ok idejében volt jellemző.
        Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          És szerintem a lötyögést helyrehozni is könnyebb, a helyedben nem kísérleteznék az átalakítással.
          Mire gondoltál evvel hogy könnyebb helyrehozni?
          Elviekben a szétszedhető csapágyat sokkal könyebb "javitani". bocs ha rosszul értettem.
          Előre is köszia a választ

          Komment


            #6
            Százados eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Mire gondoltál evvel hogy könnyebb helyrehozni?
            Elviekben a szétszedhető csapágyat sokkal könyebb "javitani". bocs ha rosszul értettem.
            Igen, ebben igazad van. Nekem persze ezerszer szimpatikusabb a régi megoldás, de az új kerékagy esetében két darab 800 Ft-os csapágyról és egy keréktengelyről beszélünk. Ennyi alkatrészből áll az egész kerékagy, ezt nehéz überelni. A kónuszos megoldást szépen hézagolni, állítgatni, tisztítani, ez macerásabb, és állandó törődést igényel. Az új viszont, a három alkatrész cseréje után plug & play.

            Aki viszont ezen fellelkesülve gyorsan átalakítja a kónuszos kerékagyat golyóscsapágyassá, az egy barbár. Anno hónapokig kerestem szép állapotú darabot.
            Százados, Che és TZ kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Az első kereket sikerült helyrehozni, csak húzni kellett kicsit az anyákon és teljesen okés lett.
              A Hátsó viszont cserélhető 2db csapágyból és a tengelyből áll így ezt nyilván ki fogom idővel cserélni de azon is huztam kicsit igy jobb lett, ha lesz időm és nagyon gatya lesz kicserélem. Húztam a kormánycsapágyon is mert ott is lógott tisztességgel
              Már csak az első villa cseréje marad mert ott nem kapaszkodnak a rugók semmibe ez hogy lehet és mibe kellene hogy kapaszkodjon?

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...