Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pancsimánia-öcsimotoros

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszi a dicséretfélét!
    Csak te nem láttad azokat az üzeneteket amit vagy letöröltem véletlenül vagy rossz helyre küldtem. A tehetségről meg annyit hogy az már elég baj hogy közel a hatvanhoz derül ki hogy valamihez tehetségem van,negyven-ötvenévvel ezelőtt kelett volna,na de már mindegy......jó pap is............!!!
    Mindenesetre köszi!!!!
    Félreérthető voltam? Mert azt a dicséret félét, dicséretnek szántam.
    Nekem sem és másnak sem sikerül minden hibátlanul elsőre. Így csak az a különbség, hogy valaki igényes-e annyira, hogy egy rosszul sikerült hozzászólást még módosítgat párszor, hogy az tényleg érthető/olvasható legyen. Tehát szerintem aki módosítgatja a hozzászólását, ha rosszul sikerült valami, sokkal jobban megtiszteli a többieket, mint aki nem törődik ilyesmivel.
    apacsavo kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #17
      Képzeljétek!Most délútán szereltem egy kicsit.D)Mire kellett rá jönnöm???Hát arra, hogy így 50 felett jól csak a szeművegével lát az ember!!D))Mivel nem vót nálam szeműveg, teljesen jogos felháborodásomban, a garázsban lévő összes boromat megittam...D) Oszt nekiláttam csapágy nyomó prést tervezni mivel nem akartam barbár módon beverni a fészekbe a 6204-est..Esetleg olcsón nem tudjátok van-e ilyen eszköz valahol???Ja megin lusta vagyok, mert ugyan a terv megszületett, de lekéne gyártanom...D

      Komment


        #18
        ......ja igazad van csak szemüveggel ,ezért vagyok én is sofőr mert a szakmámban már nem igen tudok dolgozni(esztergályos),de ide a buszra minden hü....... jó!!! Lásd: TV hiradó: Pomáz busz a zöldségesben,.....na az nem én voltam ,mert én még a zöldségest sem találom meg szemüveg nélkül (nem is szoktam magammal vinni a vezetéshez,csak a bort!!!!) Sok sikert a csapágykinyomóhoz de előbb vigyél másik bort a garázsba nehogy mérges maradj!!!
        SZIA.

        Komment


          #19
          Szia Józsi!Na végre, hogy sikerült felkúsznom ide! A bor megivása nélkülem egy füge!!!

          Komment


            #20
            öcsimotoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Képzeljétek!Most délútán szereltem egy kicsit.D)Mire kellett rá jönnöm???Hát arra, hogy így 50 felett jól csak a szeművegével lát az ember!!D))Mivel nem vót nálam szeműveg, teljesen jogos felháborodásomban, a garázsban lévő összes boromat megittam...D) Oszt nekiláttam csapágy nyomó prést tervezni mivel nem akartam barbár módon beverni a fészekbe a 6204-est..Esetleg olcsón nem tudjátok van-e ilyen eszköz valahol???Ja megin lusta vagyok, mert ugyan a terv megszületett, de lekéne gyártanom...D
            Szia!

            Én sosem használtam még semmiféle kinyomót a Pannoniához. Az én kinyomómat villany rezsónak hívják. Öreg szakiktól hallottam és beigazolódott, hogy alumínium fészekből a csapágyat csak melegítéssel szabad kivenni és természetesen oda visszatenni is. Tudomásom szerint ez az egyetlen módja van a sérülés mentes szerelésnek.


            Üdv!

            Komment


              #21
              Hőlégfúvó, nem spórolva az árammal, sokáig melegítve, aztán csucsu...
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #22
                Szia!
                Igazad vóna..D), ha csapágy be,illetve kiszerelés lenne az egyedüli cél.Nos én nem írtam világosan,én vétkem ,én vétkem..nekem a beszerelésre bármilyen anyagból lévő fészekkel megegyező méretű kütyű sérülésmentes betolásához kell.Pl: Bakelitt zárógyűrű, povédők stb....

                Komment


                  #23
                  Szia stalker!!!Teccik a logód!
                  Nos,A technika jó, bár én ezt máskép csinálom , mert má ki vót ez találva 1960-ban is...D) Tehát Áramot nem kimélve bekapcsolsz egy rezsőt vagy rezsót és a tetejére helyezed az áldozati csapágyfészket.Nos amikor má jó felmelegedett akkor a már előre kb 0-6 fokra lehült csapágyat kiveszem a hűtőszekrényből és a felmelegedett fészekbe ejtem....Oszt ezután elmegyek és iszom egy-pár pohár bort mig kihül magátol a cucc és bedagad a helyére a csapágy...D)Eztet tette apám is annak idején csak én tovább fejlesztettem azóta.Ja, a garázsban-műhelyben mindig legyen elegendő mennyiségü bor, mert külömben el marad a hatás...
                  stalker és TZ kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Összerakásnál tehát, ha az üres blokköntvényt dobom rá a rezsóra, az is megteszi? Ezt a főtengelynél is megtehetem? Szóval blokk a csapággyal együtt rá a rezsóra, főtengely pedig a hűtőbe? Bor az amúgy van elég, de ha ezt a cuccot szétszedni akarom, akkor mit lehet tenni? Ilyenkor nem tudom külön melegíteni az öntvényt és hűteni a csapágyat.

                    Komment


                      #25
                      A hőlégfúvó irányított csapást mér:-) valamelyest legalábbis, habár lesz hőközlés az alu és az acél csapágy között, de az alu sokkal jobban tágul...
                      TZ és soveny kedvelte ezt.
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #26
                        Sziasztok!stalker kollegáná az igazság.....Az alu és az acél hőtágulási együtthatója nem csekély mértékben külömbözik, tehát az alu.fészek már rég el fog engedni mire a csapágy "tűzbe jönne"..D)Persze azé kézzel nem fognám meg, amikor kipottyan....A lényeg a be és kiszerelést illetően, hogy sosem szabad hirtelen vissza hűteni a cuccot, hanem hagyni kell a környezeti hömérsékleten való természetes lehűtést.Innen meg má tuggyátok(D)) mi jön???!! Ja, a bor mértéktelen fogyasztása!!!!
                        apacsavo, soveny és TZ kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Szia öcsimotoros !
                          Ezt a témát oly facán kitárgyaltátok hogy most jól esően, hátradőlve, belefeledkezel a bor mértéktelen és élvezetes fogyasztásába!! Gondolod te!!!De a világ forog tovább és számtalan égetően sürgős feladat vár reád P.L: csak egy:hogy honnan lessz nekem egy jó kis roncs felújjitandó Pannoniám!!! Erre senki sem gondol még én sem,de most igen!Pannonia nélkül élni????!!!!!lehet de minek,?!!!! Ötlött eszembe és gondoltam egy nagyot hogy megkérdezem a drága veterános(kan) bocs kartársakat ez ügyben mert sok okos kobak több mint egy se!!! Hátha talán -talán elfekvőbe,olcsón,kidobva,elfelejtve(ismét)olcsón netán talán nem -e tudsz véletlenül?!....ha papirja van az sem árt,ha darabokba,ripityára,az sem baj! Mert ilyen a világ hogy az ember mindig jobbat akar és sza.....-bat kap de egy Pannonián még ezt is el lehet viselni,sőt CSAK igy lehet elviselni(no meg a bor mértéktelen fogyasztásával,ahogy tanult kollegám emlitette volt!)
                          Üdv és kellemes karácsonyt és BOLDOG új évet kivánok!!!!!

                          Komment


                            #28
                            Szervusztok. Nagyfékdobos és öcsimotoros módszere a csapágybeszereléssel szakmailag a legjobb. A rezsó helyett egy kiszuperált NOVA sütő az igazi ( vagy ,ha nincs a konyhai is jó, csak az asszony ne tudja meg és a gyerek ne árulja el ). Annyiban egészíteném ki a dolgot, hogy a melegítendő darabot előtte kicsit olajozzuk be ( olajos kézzel, ha megfogjuk az is bőven elég / " tiszta " olaj / ). Figyeljük a melegedést és ha kezd füstölni egy kicsit / szaga is lesz / , akkor kb. 230-250 celsius fokos. Ez az a hőmérséklet , ahol még maradandó alakváltozás nem következik be. A főtengelyt is ilyen módszerrel lehet " beejteni " a helyére / akkor csapággyal együtt kell melegíteni /. Ajánlatos előtte méréseket végezni, mivel 2-3 századnál ( de lehet ,hogy több ) /mm/ nagyobb "túlfedés" esetleg gondot okozhat. A cselekvés gyors legyen ,mert a behelyezett alkatrész elrántja a hőt és akkor sz..ban vagyunk. Veterános üdvözlettel.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 23, 20:31. Oka: betűpótlás
                            soveny kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Szervusztok. A főtengelycsapágyat kivenni nem nagy dolog ( csak az első darabot ! ). A módszer a következő : egy 15 x 25 x 100 ( a csapágy mérete határozza meg )-as vasanyagot / egy kiszuperált hasonló méretű esztergakés is megteszi / veszünk elő. A 25 x 100 as méret mértani közepébe M 10 ( vagy 12 ) x 1 mm-es menetet készítünk, amibe odaillő menetes orsót tekerünk be, aminek a végére egy M 10 x 1 mm-es anyát hegesztünk, hogy villáskulccsal hajtani tudjuk a későbbiekben. Ugyanebbe az oldalba két oldalról nyitott ( ha van marógép, vagy esetleg valaki fúrni és reszelni szeretne úgy is megteheti ) hasítékot készítünk, amibe kényelmesen belefér két db M 8 -as menetes orsódarab. Ezek végei a csapágy golyóinál ( kb ) 0,5 mm-rel kisebbek legyenek. Az így elkészített gömböket olyan méretűre " lapoljuk ", hogy az a csapágy külső és belső futógyűrűje közé beférjen. Ezen kívül kell még 4 db M 8-as anya és alátét. Használat : szabaddá tesszük a kiszedendő csapágy környékét, " kibányásszuk " a golyóskosarat , a golyók közé behelyezzük az elkészített " lapolt " menetes orsót ( a lapolás fölött " karcsúsítani" kell az anyagot a futógyűrűk közötti távolság alatti méretre ) egymással szemben és 90 fokkal elfordítjuk, a kétoldalt hasított anyaghoz hozzácsavarozzuk a két kiálló szárat, betekerjük a 10 x 1 -es orsót ( orsó vége domború ) és a kettő közé valamit ( lapos anyagdarab , ami közepén egy kicsi süllyesztés legyen, hogy a tekerésnél ne másszon el az egész ) beteszünk , hogy a főtengely vége ne sérüljön. Ezek után, már csak tekerni kell a középső orsót és ballag kifelé az a fránya csapágy. Ilyen készülékcsoport " gyárilag " is kapható. Ilyen saját készítésű eszközzel az országúton , vagy három alkalommal cseréltem egy TS 150-es MZ-n dinamó felöli csapágyat ( szerencsére műanyagkosaras volt ). Rajzolva sokkal egyszerűbb a dolog, mert aki a csapágyig eljut saját maga a szétszerelésben , azonnal megérti, hogy működik a dolog.Így nem kell kivenni a blokkot a motorból, bár az új csapágy visszahelyezése nem melegítéssel fog történni, de ha szükséges, akkor ez a legcélszerűbb és leggyorsabb megoldás. Az egészet azok számára írtam, akinek ez a dolog ismeretlen. Ne kioktatásnak vegye senki, csak a jó szándék vezérelt ! Veterános üdvözlettel. / Az anyagméretek az írásban szereplő motorhoz valók, más méretű csapágyhoz a méreteket természetszerűleg változtatni kell! /
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 23, 23:23. Oka: kiegészítés

                              Komment


                                #30
                                Üdv Tesók!!! Boldog ÚJ évet!!!Bocs, de most má újra itthon....Egy kicsit kikapcsolódtam!D)))És ma szép idő van, ezért újra indul a Pannónia.-remélem..D))

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X