Sziasztok!
Eddig kizárólag olvasgattam itt a fórumon, de most leírom a P21-em felújításának történetét:
A P21-et apám vette 1974-ben. Családtagnak számít, rengeteg gyerekkori élmény köt hozzá. Sokszor felmásztam rá és gondolatban szeltem a kanyarokat. Gombázni jártunk vele az erdőre, amikor apám a közúton már nem használta.
16 éves korom környékén vele tanultam motorozni, persze csak a forgalomtól elzárt mellékutakon. A motor eléggé megbízhatatlan volt. Hol ment mind a két henger –akkor viszont nagyon- hol csak az egyik, hol be sem indult. Eltelt pár év, 21 évesen elhatároztam hogy felújítom. Felkerültem pestre, utazótáskában hordtam Geiger Jenőhöz az alkatrészeket 2001-2002-ben. Váltó, karburátor, berúgó, stb. Egy belvárosi műhelyben újratekercseltettem a forgórészt, máshol bakelitet vettem-vágtam a gyújtáshoz…nem lett megbízható. Beláttam, hogy sokkal többet kéne ráköltenem, hogy igazán jó legyen. Így többet kell szerelni, mint amennyit motorozhatok vele.
Feladtam.
2005-ben vettem egy CBR600F4-et, örültem hogy nem kell szerelni, csak húzni a gázt. 2007-ben baleset és vettem egy 600RR-t- melyet már főleg pályán használtam. 2010-ben lakásvásárlás miatt eladtam. 2014-ben az akkori munkahelyem elé parkolt egy P21-es, OT rendszámmal. Láttam, hogy beindul, megy, megáll. Eldöntöttem, hogy az enyém is ilyen lesz. Újra kitoltam a P21-et a garázsból. Elhatároztam, hogy megcsinálom. Megismerkedtem a tulajjal, Filkus Istvánnal.
A váltóalaplap törött volt. Patkósra cseréltem. Vettem bele akksit, felfújtam a gumikat, kicseréltem a szakadt első fék-bowdent és a megszakítókalapácsokat, szénkeféket.
Újra rájöttem, hogy ez így nem elég, többet kell ráköltenem, a megszakítós gyújtással sem megyek már semmire. Nem indult be.
Feladtam.
2016 novemberében Fóti Gyulától vettem egy Vape gyújtást. Próbáltam keresni valakit, aki kicseréli. Nem igazán találtam olyat, aki magabiztosan elvállalta volna. Eldöntöttem, hogy szétszedem és újraépítem az egész motort, a végén egy OT vizsgával újra forgalomba helyeztetem. Akkoriban kezdtem el aktívan olvasni a veterán fórumot. Olvasgattam, ki-mit-merre. Először fényezőt kerestem, meg is találtam, Atti69 személyében. Többen dicsérték. Én is csak jót tudok mondani vele kapcsolatban. Tökéletes lett a fényezés és az első teleszkóp felújítás, korrekt árral és határidővel.
Komplett, új kerekeket, gumialkatrészeket, levegőszűrő házakat vettem Kecskeméten, az összes alu alkatrészt, oldaldekniket és a rozsdamentes csavarokat Szentesen políroztattam. A horganyzási munkákat Egerben végezték. Mindkét karburátort atomjaira szedte, dörzszárazta és a fúvókákat nagyobbra cserélte Miklós. A krómozás húzódott el leginkább, mert az Edelényi szabad kapacitásra vártam, ami sosem jött el, ezért Csepelen krómoztattam a Cromkontakt Kft.-nél az alkatrészeket és nem bántam meg, az ár-érték arány igazán kedvező volt. Egyedül a fékpedálom tűnt el, de korrekten kifizették, amit vettem helyette.
Fekete Sanyi bácsitól vásároltam Yamahás kuplungot és általa lettek módosított égésterű hengerfejeim is.
A blokk volt a legrosszabb állapotban, szinte nem volt olyan része ami rendben lett volna. A felújítását Zahi végezte. Ma már a motor gyönyörűen jár, Zahi kitűnő és gyors munkát végzett.
A hátsó teleszkópok teljes felújításában és a végső beüzemelésben, Dénes segített.
A felújítás során végig szempont volt az OT vizsga, a lehetőségeknek megfelelően minden eredeti állapotú.
Első próbaút során magam is meglepődtem a menetdinamikán. A kigyorsításoknál visszajöttek a Hondás érzések. Kanyar előtti fékezéskor viszont meglepetés ért. A duplatárcsa után a kis fékdob fékereje elenyésző volt. Találó a „lassítóberendezés” elnevezés… Egy idő után megszoktam, mára már túl vagyok az 1000 km-en.
Köszönöm mindenkinek a közreműködő segítségét.
Szokták mondani, hogy evés közben jön meg az étvágy. Ezzel én is így vagyok, időközben beszereztem egy másik P21-et. Romos állapotban van, a tulaj –szétszedve- aknában tárolta…
Versenymotort akart faragni belőle a 80-as években, erre utal a kétféle csutkakormány és a fém farokidom is. Először P21Lux-ot akartam belőle, viszont tapasztalataim szerint a közlekedési morál az utóbbi években inkább rosszabb lett, a telefont nyomkodó autósok miatt a közlekedés sokszor autósként is veszélyes…ezért úgy döntöttem, egy motor bőven elég utcára, a másikat pályára fogom építeni, beteljesítve ezzel az előző tulaj álmát is.
Eddig kizárólag olvasgattam itt a fórumon, de most leírom a P21-em felújításának történetét:
A P21-et apám vette 1974-ben. Családtagnak számít, rengeteg gyerekkori élmény köt hozzá. Sokszor felmásztam rá és gondolatban szeltem a kanyarokat. Gombázni jártunk vele az erdőre, amikor apám a közúton már nem használta.
16 éves korom környékén vele tanultam motorozni, persze csak a forgalomtól elzárt mellékutakon. A motor eléggé megbízhatatlan volt. Hol ment mind a két henger –akkor viszont nagyon- hol csak az egyik, hol be sem indult. Eltelt pár év, 21 évesen elhatároztam hogy felújítom. Felkerültem pestre, utazótáskában hordtam Geiger Jenőhöz az alkatrészeket 2001-2002-ben. Váltó, karburátor, berúgó, stb. Egy belvárosi műhelyben újratekercseltettem a forgórészt, máshol bakelitet vettem-vágtam a gyújtáshoz…nem lett megbízható. Beláttam, hogy sokkal többet kéne ráköltenem, hogy igazán jó legyen. Így többet kell szerelni, mint amennyit motorozhatok vele.
Feladtam.
2005-ben vettem egy CBR600F4-et, örültem hogy nem kell szerelni, csak húzni a gázt. 2007-ben baleset és vettem egy 600RR-t- melyet már főleg pályán használtam. 2010-ben lakásvásárlás miatt eladtam. 2014-ben az akkori munkahelyem elé parkolt egy P21-es, OT rendszámmal. Láttam, hogy beindul, megy, megáll. Eldöntöttem, hogy az enyém is ilyen lesz. Újra kitoltam a P21-et a garázsból. Elhatároztam, hogy megcsinálom. Megismerkedtem a tulajjal, Filkus Istvánnal.
A váltóalaplap törött volt. Patkósra cseréltem. Vettem bele akksit, felfújtam a gumikat, kicseréltem a szakadt első fék-bowdent és a megszakítókalapácsokat, szénkeféket.
Újra rájöttem, hogy ez így nem elég, többet kell ráköltenem, a megszakítós gyújtással sem megyek már semmire. Nem indult be.
Feladtam.
2016 novemberében Fóti Gyulától vettem egy Vape gyújtást. Próbáltam keresni valakit, aki kicseréli. Nem igazán találtam olyat, aki magabiztosan elvállalta volna. Eldöntöttem, hogy szétszedem és újraépítem az egész motort, a végén egy OT vizsgával újra forgalomba helyeztetem. Akkoriban kezdtem el aktívan olvasni a veterán fórumot. Olvasgattam, ki-mit-merre. Először fényezőt kerestem, meg is találtam, Atti69 személyében. Többen dicsérték. Én is csak jót tudok mondani vele kapcsolatban. Tökéletes lett a fényezés és az első teleszkóp felújítás, korrekt árral és határidővel.
Komplett, új kerekeket, gumialkatrészeket, levegőszűrő házakat vettem Kecskeméten, az összes alu alkatrészt, oldaldekniket és a rozsdamentes csavarokat Szentesen políroztattam. A horganyzási munkákat Egerben végezték. Mindkét karburátort atomjaira szedte, dörzszárazta és a fúvókákat nagyobbra cserélte Miklós. A krómozás húzódott el leginkább, mert az Edelényi szabad kapacitásra vártam, ami sosem jött el, ezért Csepelen krómoztattam a Cromkontakt Kft.-nél az alkatrészeket és nem bántam meg, az ár-érték arány igazán kedvező volt. Egyedül a fékpedálom tűnt el, de korrekten kifizették, amit vettem helyette.
Fekete Sanyi bácsitól vásároltam Yamahás kuplungot és általa lettek módosított égésterű hengerfejeim is.
A blokk volt a legrosszabb állapotban, szinte nem volt olyan része ami rendben lett volna. A felújítását Zahi végezte. Ma már a motor gyönyörűen jár, Zahi kitűnő és gyors munkát végzett.
A hátsó teleszkópok teljes felújításában és a végső beüzemelésben, Dénes segített.
A felújítás során végig szempont volt az OT vizsga, a lehetőségeknek megfelelően minden eredeti állapotú.
Első próbaút során magam is meglepődtem a menetdinamikán. A kigyorsításoknál visszajöttek a Hondás érzések. Kanyar előtti fékezéskor viszont meglepetés ért. A duplatárcsa után a kis fékdob fékereje elenyésző volt. Találó a „lassítóberendezés” elnevezés… Egy idő után megszoktam, mára már túl vagyok az 1000 km-en.
Köszönöm mindenkinek a közreműködő segítségét.
Szokták mondani, hogy evés közben jön meg az étvágy. Ezzel én is így vagyok, időközben beszereztem egy másik P21-et. Romos állapotban van, a tulaj –szétszedve- aknában tárolta…
Versenymotort akart faragni belőle a 80-as években, erre utal a kétféle csutkakormány és a fém farokidom is. Először P21Lux-ot akartam belőle, viszont tapasztalataim szerint a közlekedési morál az utóbbi években inkább rosszabb lett, a telefont nyomkodó autósok miatt a közlekedés sokszor autósként is veszélyes…ezért úgy döntöttem, egy motor bőven elég utcára, a másikat pályára fogom építeni, beteljesítve ezzel az előző tulaj álmát is.
Komment