Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás és első "veterán" projekt.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás és első "veterán" projekt.

    Üdv, Urak!
    Sosem voltam túl jó a bemutatkozásban, de azért "megerőltetem" magam...
    Szerintem alapvetően minden emberben, főleg műszaki emberben meg van a vágy, hogy a környezetében lévő dolgokat, gépeket a legjobb tudása szerint jobbá tegye, felújítsa.
    Aztán persze vannak azok, akik 'racionálisabban' döntenek és egy 40-50 éves géppel való bajlódás helyett vesznek egy vatta új, ugyan olyan rendeltetésű gépet és nem ölik szabad óráik tucatjait, százait holmi gép feltámasztásába.
    Én nem vagyok, és gondolom az ezen a fórumon posztolók többsége sem ilyen.
    Bár nem vagyok műszaki ember, hisz tanulmányaim humán irányba vittek, de szüleim azok, ezért a gépek szeretete nagyon is megmaradt és vígan él bennem.

    Térjünk is át a "projektre".
    Eddig csak fiatalabb dolgokat bütyköltem itthon apámmal, de ő nemrég beszerzett egy MPM-10-es kapálógépet. Utoljára a 80-as években volt ilyen gépe és imádta is. Azt mondja azóta nem volt olyan jól dolgozó masinája. Miután megszerezte úgy döntöttünk, hogy finoman szólva igényel egy kis törődést.
    Műszakilag rendben van- azaz dolgozik rendesen. A régi, kókányolt és szétrohadt kipufogó cseréje, légszűrő és karburátor tisztítása, fúvókák és Schubertű beállítása, meg az ezer éves félrekevert benzin lecsapolása és új keverék betöltése után szépen ketyeg. Az új Schuberdugó legyártása folyamatban van, hisz az is elég kopott.
    Esztétikailag viszont elég okádék állapotban volt/van. Gondolom az előző tulaj hagyta a szabad ég alatt ázni és rozsdásodni, majd mielőtt eladta, lekente vastagon piros meg ezüst festékkel.


    A borítólemezek, porvédők rozsdamentesítése és újrafestése jól halad, de még lesz vele jócskán munka. Nem egy helyen hegeszteni kell a szétrohadt vagy rosszul hegesztett alkatrészeket...
    A motor burkolatát, berántó szerkezetet még nem vettük le, és igazából nem is tudjuk hogy mire számítsunk vele kapcsolatban, vagy hogy mégis hogy vegyük le. Itt jól jönne egy kis segítséget a forumtagoktól.
    Ezen felül az egyik ékszíjtárcsa is okoz még kis fejtörést. Leszedtük róla a kuplungtárcsát, de az ékszíjtárcsát nem tudjuk levenni a bordástengelyről. Mivel a hajtóműházat még nem szedtük szét, ezért nem tudjuk, hogy ott bent van valami ami a helyén tartja, vagy a sok esőtől egymáshoz rohadt a tárcsa és bordástengely, és ezért nem engedik el egymást.
    Fel tudna valaki világosítani ezekkel kapcsolatban?

    A segítséget előre is köszönöm, és remélem még más, komolyabb veterán masinákkal kapcsolatban is tudok majd értekezni a fórumon!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Avtomat; 2019 szept. 20, 15:00.
    sepy, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

    #2


    Kedves Avtomat!

    Ahhoz képest,hogy sosem voltál túl jó a bemutatkozásban,-a mostani egész jól sikerült.Köszönöm,hogy megtisztelted a fórumtagokat az írásoddal.

    A kapálógépekben nem vagyok jó,-mondjuk másban sem kiugróan,így sajnos a feltett kérdéseidre nem tudok válaszolni,-marhaságot meg nem szeretnék írni a tárgyban.Próbáltam a neten valamilyen szerelési utasítást keresni az MPM 10-hez,de idáig ez sem jött össze.Viszont a fórumon valahol van már feltöltve egy szerelési útmutató,ha jól emlékszem Máté jóvoltából,mert a kapálógépnek a fórumon külön fejezete van,ahol esetenként egész komoly élet folyik,mert sokaknak van kérdése a témában.

    Egy robbantott ábrás leírás sokat segíthetne,mert ott az alkatrészek sorrendje és kapcsolata egymással,jól követhető.Biztosan megjönnek majd az értő emberektől a válaszok,csak egy kis türelem és idő kell hozzá,mert mindenkinek van elfoglaltsága,meg különben is most már lassan elkezd hullani a dió is,azt meg szedegetni kell,hogy legyen valamilyen töltelék a bejglibe.

    Amit megcsináltatok már a gépen,az nagyon jól néz ki és látszik rajta,hogy szívvel-lélekkel végzett munka.

    Üdvözlettel:Che
    sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szervusztok!
      Avtomat üdvözöllek a fórumon! Példa értékű a bemutatkozásod! Remélem segítséget lelsz a fóromon! Ahogy Che is megírta, látszik "szívvel, lélekkel" dolgoztok! Csak így tovább!

      Komment


        #4
        Avtomat eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ogy ott bent van valami ami a helyén tartja, vagy a sok esőtől egymáshoz rohadt a tárcsa és bordástengely, és ezért nem engedik el egymást.
        Szia!
        Azon a tengelyen egy seigergyürü határolja a csapágyat a lecsúszástól azt nem látom rajta,ezek szerint lehúzóval lejön a szíjtárcsa,ajánlatos lazítósprével befújni...
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Köszönöm szépen a szíves fogadtatást!
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          -fórumon valahol van már feltöltve egy szerelési útmutató,ha jól emlékszem Máté jóvoltából

          -Egy robbantott ábrás leírás sokat segíthetne
          Igen, miután apám hazahozta a gépet, rögtön elkezdtem kutakodni gépkönyv után, és rá is akadtam. Ezt utólag köszönöm is mátéapunak, sokatt segített az a pár éve feltöltött anyag az olajcseréknél és üzemanyag keverésénél.

          ezek szerint lehúzóval lejön a szíjtárcsa
          Apám is így emlékezett, és meg is próbáltuk egy jó nagy csapágylehúzóval meg igen tekintélyes mennyiségű csavarlazítóval leimádkozni, de nem engedett. Olyannyira nem, hogy az öntvény engedett és a csapágylehúzó egyik karmánál egy darab lepattant belőle.
          Szerencsére az öntvény hegesztését illetve normálisra csiszolását meg tudjuk oldani, de addig még el is kell jutni.
          Na, legalább akkor már biztos, hogy nem valahol máshol fogja valami. Majd még próbálkozunk.

          Legközelebb már az MPM-210 topikba írok (ha/mikor lesz érdemi fejlődés).

          Komment


            #6
            Nem tudom, hogy nem vezetett volna inkább eredményre ha esetleg megmelegíted az alkatrészt ???
            Attached Files
            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2019 szept. 22, 19:00.

            Komment


              #7
              Avtomat eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ezek szerint lehúzóval lejön a szíjtárcsa
              Több db-ot szétszereltem rozsdás is volt közötte,nem kellett csak egy kis pájszeres feszgetés és lejött???Arra gondolok valaki biztosra ment,és ragasztózott.

              Durva megoldás :a csapágykosár kiműtése,golyók ki-feszgetése és a belső gyűrű le-flexelése.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ha esetleg megmelegíted az alkatrészt ???
                Igen, itt jelentkezik egy újabb probléma: Nincs itthon mivel felmelegíteni. Természetesen ha lenne, jóval egyszerűbb dolgunk lenne.

                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Arra gondolok valaki biztosra ment,és ragasztózott.
                Merem remélni, hogy nem. Az állapotából ítélve nem volt erre annyira figyelve, hogy akárki is "biztosra" menjen akármivel. Szerintem mióta rátették a gyárban a tárcsát, azóta az ott van.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Avtomat; 2019 szept. 22, 19:23.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X