Üdv, Urak!
Sosem voltam túl jó a bemutatkozásban, de azért "megerőltetem" magam...
Szerintem alapvetően minden emberben, főleg műszaki emberben meg van a vágy, hogy a környezetében lévő dolgokat, gépeket a legjobb tudása szerint jobbá tegye, felújítsa.
Aztán persze vannak azok, akik 'racionálisabban' döntenek és egy 40-50 éves géppel való bajlódás helyett vesznek egy vatta új, ugyan olyan rendeltetésű gépet és nem ölik szabad óráik tucatjait, százait holmi gép feltámasztásába.
Én nem vagyok, és gondolom az ezen a fórumon posztolók többsége sem ilyen.
Bár nem vagyok műszaki ember, hisz tanulmányaim humán irányba vittek, de szüleim azok, ezért a gépek szeretete nagyon is megmaradt és vígan él bennem.
Térjünk is át a "projektre".
Eddig csak fiatalabb dolgokat bütyköltem itthon apámmal, de ő nemrég beszerzett egy MPM-10-es kapálógépet. Utoljára a 80-as években volt ilyen gépe és imádta is. Azt mondja azóta nem volt olyan jól dolgozó masinája. Miután megszerezte úgy döntöttünk, hogy finoman szólva igényel egy kis törődést.
Műszakilag rendben van- azaz dolgozik rendesen. A régi, kókányolt és szétrohadt kipufogó cseréje, légszűrő és karburátor tisztítása, fúvókák és Schubertű beállítása, meg az ezer éves félrekevert benzin lecsapolása és új keverék betöltése után szépen ketyeg. Az új Schuberdugó legyártása folyamatban van, hisz az is elég kopott.
Esztétikailag viszont elég okádék állapotban volt/van. Gondolom az előző tulaj hagyta a szabad ég alatt ázni és rozsdásodni, majd mielőtt eladta, lekente vastagon piros meg ezüst festékkel.
A borítólemezek, porvédők rozsdamentesítése és újrafestése jól halad, de még lesz vele jócskán munka. Nem egy helyen hegeszteni kell a szétrohadt vagy rosszul hegesztett alkatrészeket...
A motor burkolatát, berántó szerkezetet még nem vettük le, és igazából nem is tudjuk hogy mire számítsunk vele kapcsolatban, vagy hogy mégis hogy vegyük le. Itt jól jönne egy kis segítséget a forumtagoktól.
Ezen felül az egyik ékszíjtárcsa is okoz még kis fejtörést. Leszedtük róla a kuplungtárcsát, de az ékszíjtárcsát nem tudjuk levenni a bordástengelyről. Mivel a hajtóműházat még nem szedtük szét, ezért nem tudjuk, hogy ott bent van valami ami a helyén tartja, vagy a sok esőtől egymáshoz rohadt a tárcsa és bordástengely, és ezért nem engedik el egymást.
Fel tudna valaki világosítani ezekkel kapcsolatban?
A segítséget előre is köszönöm, és remélem még más, komolyabb veterán masinákkal kapcsolatban is tudok majd értekezni a fórumon!
Sosem voltam túl jó a bemutatkozásban, de azért "megerőltetem" magam...
Szerintem alapvetően minden emberben, főleg műszaki emberben meg van a vágy, hogy a környezetében lévő dolgokat, gépeket a legjobb tudása szerint jobbá tegye, felújítsa.
Aztán persze vannak azok, akik 'racionálisabban' döntenek és egy 40-50 éves géppel való bajlódás helyett vesznek egy vatta új, ugyan olyan rendeltetésű gépet és nem ölik szabad óráik tucatjait, százait holmi gép feltámasztásába.
Én nem vagyok, és gondolom az ezen a fórumon posztolók többsége sem ilyen.
Bár nem vagyok műszaki ember, hisz tanulmányaim humán irányba vittek, de szüleim azok, ezért a gépek szeretete nagyon is megmaradt és vígan él bennem.
Térjünk is át a "projektre".
Eddig csak fiatalabb dolgokat bütyköltem itthon apámmal, de ő nemrég beszerzett egy MPM-10-es kapálógépet. Utoljára a 80-as években volt ilyen gépe és imádta is. Azt mondja azóta nem volt olyan jól dolgozó masinája. Miután megszerezte úgy döntöttünk, hogy finoman szólva igényel egy kis törődést.
Műszakilag rendben van- azaz dolgozik rendesen. A régi, kókányolt és szétrohadt kipufogó cseréje, légszűrő és karburátor tisztítása, fúvókák és Schubertű beállítása, meg az ezer éves félrekevert benzin lecsapolása és új keverék betöltése után szépen ketyeg. Az új Schuberdugó legyártása folyamatban van, hisz az is elég kopott.
Esztétikailag viszont elég okádék állapotban volt/van. Gondolom az előző tulaj hagyta a szabad ég alatt ázni és rozsdásodni, majd mielőtt eladta, lekente vastagon piros meg ezüst festékkel.
A borítólemezek, porvédők rozsdamentesítése és újrafestése jól halad, de még lesz vele jócskán munka. Nem egy helyen hegeszteni kell a szétrohadt vagy rosszul hegesztett alkatrészeket...
A motor burkolatát, berántó szerkezetet még nem vettük le, és igazából nem is tudjuk hogy mire számítsunk vele kapcsolatban, vagy hogy mégis hogy vegyük le. Itt jól jönne egy kis segítséget a forumtagoktól.
Ezen felül az egyik ékszíjtárcsa is okoz még kis fejtörést. Leszedtük róla a kuplungtárcsát, de az ékszíjtárcsát nem tudjuk levenni a bordástengelyről. Mivel a hajtóműházat még nem szedtük szét, ezért nem tudjuk, hogy ott bent van valami ami a helyén tartja, vagy a sok esőtől egymáshoz rohadt a tárcsa és bordástengely, és ezért nem engedik el egymást.
Fel tudna valaki világosítani ezekkel kapcsolatban?
A segítséget előre is köszönöm, és remélem még más, komolyabb veterán masinákkal kapcsolatban is tudok majd értekezni a fórumon!
Komment