Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia karburátor.

    Sziasztok!
    Nemrégiben szereztem be egy T5 ös pannóniát.
    Az lenne a kérdésem hogy lehet-e ÚJONNAN karburátor alkatrészekhez jutni?(fúvókák kellenének) A válaszolat előre is köszönöm.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Benedek; 2019 szept. 25, 20:33.

    #2
    Eredetit nem fogsz találni. Újat viszont a lőrinci piaci veteránbörzén biztosan.

    Komment


      #3
      Szerbusz ! Én nekem amikor volt ilyen akkor vettem inkább egy "új" karburátort mivel nem láttam értelmét javítani,mokulni de figyelj fújd be wd40-nel ha el van tömődve nekem több gépnél már bevált ! és egy napot hagyd benn a lében ! Sok sikert. Üdv
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a válaszokat. Hogy kell egy ilyen kopott t5 öst HELYESEN
        indítani hidegen?

        Komment


          #5
          Szerbusz! Elsőként lenyomod a szívatod majd amikor elkezdi spriccelni a benzint akkor jó majd a levegő szűrőt a lapkákkal elzárod és nem fordítód el a kulcsot majd megrúgod 2-szer majd elfordítod/felnyomod a kapcsolót biztos indulás !

          Komment


            #6
            Benedek eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Köszönöm a válaszokat. Hogy kell egy ilyen kopott t5 öst HELYESEN
            indítani hidegen?
            Miért duplázol...................?
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Szerbusz! Elsőként lenyomod a szívatod majd amikor elkezdi spriccelni a benzint akkor jó majd a levegő szűrőt a lapkákkal elzárod és nem fordítód el a kulcsot majd megrúgod 2-szer majd elfordítod/felnyomod a kapcsolót biztos indulás !
              Gondolom nincs pannóniád..MZ...Csepel,vagy más géped van?Egyébként jó amit írtál ,csak a mozdulatleírás miatt gondolom.
              Lemezjáték kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Szervusztok!

                A dolog,azért nem ilyen egyszerű,kezdjük azzal,hogy ahány öreg karburátor és most ne szorítkozzunk a Pannónia karburátorokhoz,csak úgy általában,-annyi elhasználtságú és állapotú,sokszor agyondágványolt darab.Két teljesen azonos típusú és gyártmányú motor,a hozzájuk tartozó porlasztóval sem egyformán indítható,mindnek van valamilyen rigolyája.

                Nagyon figyelembe kellene venni a benzin-levegő keverési arányt,amit sajnos a Pannóniáknál,esetleg laboratóriumi között lehetne mérni,de ez esetünkben,mondjuk ki lehetetlen,ezért marad a kísérletezés.A benzin-levegő keverési arányról mellékelek egy írást,amit jó átolvasni,nem azért,mert esetleg alkalmazni tudnánk belőle esetünkben valamit is,de mindenképp tisztábban fogjuk látni a kérdés bonyolultságát és egy műszaki ember esetében elengedhetetlen a tájékozottság.

                Visszatérve a T5 porlasztójához,bár nem vagyok Pannóniás,de úgy emlékszem,hogy az már szívató tolattyús,bovdenes,én csak "tökvakarós szívatónak" hívom,mert a tank és az ülés között,van valahol a bal oldalon a kezelő gombja,-tehát eleve nincs swimmelője,amely pöcökkel az úszót tudtuk egy kissé lenyomni,amitől az úszó tűszelepe felszabadult és szabadon áramlott a benzin az úszóházba.Azzal nem vagyok tisztában,hogy a T5-nél a légszűrő még elzárható volt,vagy a szívászajcsökkentőn keresztül szívott,nem emlékszem rá.

                Nem tudok konkrétumot mondani,hogy mi a biztos módszer az indításra,de mindenféleképp szét kell szedni és minden részletére kitérően ellenőrizni kell a porlasztó minden egyes alkatrészét.Törekedni kell a gyári méretű fúvókákra és beállításokra,ezeket az adatokat úgy vélem itt a fórumon is meg lehet találni,ha nem le kell tölteni a netről a piros könyvet,mert abban biztosan meg van.Nagyon összetett kérdést vetettél fel,ilyenkor jó lenne tudni a korod és a foglalkozásod is és azt is,hogy van e már gyakorlatod,vagy ez az első szárnypróbálgatás.Nem azért írtan az utolsó gondolatokat,mert kíváncsi vagyok,de másként kell elmagyarázni egy aktuális dolgot annak,aki gyakorlottabb,vagy annak,aki kezdő,-egyébként egyik se probléma és nem is szégyellni való.

                Üdvözlettel.Che (A feltöltés forrása:Geree blogja Köszönet az írásért)
                pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  13 éves vagyok .Ez a 4. Motorom. ( schwalbe komar mz kistrophy pannonia) Van tapasztalatom a régi gépekkel. Egyépként az én pannoniámon nincs levegőszűrő elzáró.

                  Komment


                    #10
                    Benedek eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    13 éves vagyok .Ez a 4. Motorom. ( schwalbe komar mz kistrophy pannonia) Van tapasztalatom a régi gépekke
                    taníts mester !

                    Benedek eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egyépként az én pannoniámon nincs levegőszűrő elzáró
                    Egyébként ... igen , van olyan amelyiken nincs elzáró , leginkább az összes kis-fékdobosnál nincs . Rájöttek hogy nincs rá annyira szükség .

                    https://www.youtube.com/watch?v=t7CjtxZwa9Q

                    .
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2019 szept. 29, 18:42.
                    pasetta kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm a segítséged mindenkinek!

                      Komment


                        #12
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egyébként ... igen , van olyan amelyiken nincs elzáró , leginkább az összes kis-fékdobosnál nincs . Rájöttek hogy nincs rá annyira szükség .
                        Nem teljesen, minden H-son nincsen, mert ott a légszűrő a dobozban van, vagyis ki kellene nyitogatni a dobozt. Itt van ugye a bowdenes szivató a klasszikus úsztatás helyett.

                        Komment


                          #13
                          Szervusz Benedek!

                          Lehet,hogy már megvan neked,de,ha nincs a mellékleteken olvasható helyről letöltheted ezt a dokumentumot,melyben elég részletesen írnak,többek között a porlasztóról,annak beállításáról és a fúvóka méretekről.Az irodalom a porlasztón kívül kitér szinte,a Pannóniával kapcsolatos összes tennivalóra.

                          Gondolom,ha 13 éves vagy,még az általános iskola padját koptatod és szövögeted a terveket a további tanulmányokhoz.Szeretném,ha írnál arról,hogy,hogyan képzeled el a jövőt,tovább szeretnél tanulni,vagy szakmát választasz és egyáltalán mi az elképzelésed a jövőről?Nem kell kitárulkozni,csak kíváncsi vagyok rá,hogy amikor éppen nem bütykölsz,mi foglalkoztat?

                          Tudod,-amikor 1964-ben,három év inasság (ipari tanuló) után szakmunkás lettem,kihúztam magam,-kigomboltam az ingem négy felső gombját és úgy véltem szakember vagyok,azután rövidesen rájöttem,hogy a hímló csüngőjét vagyok én szakember,csak egy kezdő balfék.Azután jött a katonaság,majd levelezőn a gépész technikum,sok-sok gyakorlat és ismeret megszerzése és ez még azóta is tart,mert mindig tanulni kell,mert a tudás soha nem elég!Biztos ismered a mondást,hogy "A jó pap is holtig tanul,mégis tudatlanul hal meg",valahogy így vagyok ezzel én is,pedig már nem leszek még egyszer 72 éves és 50 éves házas sem.

                          Üdvözlettel:Che (Forrás:Pannónia mánia Köszönöm az irodalom feltöltőjének)

                          Komment


                            #14
                            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem teljesen, minden H-son nincsen, mert ott a légszűrő a dobozban van, vagyis ki kellene nyitogatni a dobozt. Itt van ugye a bowdenes szivató a klasszikus úsztatás helyett.
                            Nem teljesen ....

                            Természetesen a "H" -s verzió , azaz ... "halk" csak kis fékdobosban létezett (!) , melynek a dobozban volt a légszűrője rúgók tartották és hasonlított a "gomba formájúra" csak a karbi felfogatás nélkül mintha kettévágták volna .... , és nincs bowden a szívatón csak egy fekete gomb továbbá más a kipufogó is . Ezt a változtatást azért hozta a gyár , mert a megengedett maximális zajkibocsájtási értékeket így próbálták kordában tartani .
                            Picit korábbi, kis fékdobos Pannoniákon(Pl :T5 - P10) , a karbi lég oldali peremén nem a kis íves csövecske található két rúgós rögzítő bilincsel , hanem még a "gombás" légszűrő , ez igaz is csak ezeken már nem volt lég elzárási lehetőség .... Nem kitaláció , rövid ideig amikor még a finom sz gy-ban rontottam a levegőt , kaptam ezekből a zárhatatlan légszűrökböl és a "H"-s verzióból is pár zsír újat , de mivel egy hengereshez volt valósi elajándékoztam őket ... , talán ebben az időszakban rövid ideig próbálkoztak a "tökvakarós" rövid bowdenos szivatóval is .
                            Korábbi TLT, TLF - , de mondhatunk akár T1-et is - viszont rendelkeztek légelzárási lehetőséggel ellátott légszűrővel , de ezek nagy fékdobosok voltak . (tudtommal) A karbik többfélék lehettek .
                            Sajnos pontos tipus és gyártási idő megjelölés a pannoniánál nem lehetséges , hiszen sokszor azt használták fel ami a raktárnan volt ....
                            Később ,talán a P12 megjelenésével áttértek a papírbetétes szűrők használatára .... de volt műanyag házas "gombás" is ami sok esetben a kéthengereseken volt már megtalálható , a tulajok lecserélték a szívás-zajtompítós verziójút rájuk.

                            Nos ezért írtam kis-fékdobost , hiszen így biztosan nem tévesztettem meg a fórumtársat ... Azaz továbbra is tartom , a kis fékdobosok közt volt a legkevesebb elzárható levegőszűrő ...
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2019 szept. 30, 23:36.

                            Komment


                              #15
                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A karbik többfélék lehettek .
                              Én kétféle típust ismerek a különúszóházast ,és az egybeöntöttet,ezen belül biztosan van ,csepel,jikov és pannónia feliratú különúszóházas is,de a kinézet azonos.A különúszóházasnál volt szükség az elzárható levegőszűrőre,mert bemelegítésnél fontos volt a dúsítás.

                              Az egybeúszóházas típusnál viszont a kormányra szerelt szívatókarral lehet játszani(melynek előnyeit használom nap mint nap).

                              Ezen szívatókart először az ülés peremére rövidítették,a t-5-ös típussal kezdve,később még rövidebb ,gombosra cserélték...
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X