Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motort, de milyet? Pannóniát? Csepelt? Tippeket kérek!!!!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Motort, de milyet? Pannóniát? Csepelt? Tippeket kérek!!!!

    Hát akkor kezdem a bemutatkozást:

    Berei Szabolcs vagyok. A becenevemből kiderül, hogy mi a foglalkozásom. Igen, színházi világosító vagyok.

    Szeretem a régi dolgokat, a kedvenc, és még mindig működőképes fényképező gépem egy FED II, a borotvám is 1973-as kiadású Gillette, és úriasan, borotvaszappanból csinálom a habot, borz pamaccsal, és ha van időm kézzel írni, akkor bizony töltőtollat veszek elő.

    Kb 12 éve szeretnék egy szép motort magamnak, de nem valami flancos rizskályhát, hanem valami szép régit, és hazai gyártásút. Csak valami mindig közbejött. Házasodni kell, lakást venni kell, gyereket szülni kell (mármint az asszonynak), munkahelyet váltani kell... Különben is, nincs garázs, nincs sufni, és a Conradban ezeket nem árulnak. Hely még most sincs, de cserébe pénz sincs. Ki kell fizetnem a harmadik szakképesítésemet is (hülye diplomahalmozó vagyok). De most már belekezdek, ha a fene, fenét eszik is.
    Kicsit úgy fogom fel a dolgot, mint egy jó kirakós játékot Apának.

    Tehát amit tudni kell: Megbízható szerkezet, kevés karbantartással, napi használatra, munkába járós, néha túrázós. Jó lenne, ha lehetne hozzácsapni oldalkocsit, mert akkor vihetném a gyereket is. Nem ragaszkodom az OT-s rendszámhoz, a megbízható működés felülírja az eredeti alkatrészt. Ha van új, ami jobb, akkor azt akarom bele. A vágyak netovábbja a TLT lenne, valami szép krém színnel. Még nem döntöttem el, hogy mi legyen, nem vettem még semmit, időm van, pénzem kevesebb. Azt sem bánom, ha a szerkezet csak évek alatt készül el. Ráérek. De megbízhatónak kell lennie!!!

    Tippeket kérek, mit vegyek, mivel szereljem fel, ami a fenti kritériumoknak megfelel.

    #2
    Üdv.:-))))
    Már a bemutatkozásod alapján , ha jól sejtem, és mondhatok ilyet első megszólítás képen, Te sem vagy normális.:-))))
    Na már most ez itt nem hátrány, sőt.......
    Vannak itt nagy mágusok akik majd szépen megmagyarázzák, hogy pontosan , mért is azt amit ők tanácsolnak. A lényeg hogy tuti igazat szólnak, tehát nyugodtan hallgass rájuk.:-))))
    Én nem vagyok mérvadó, mert én egy gyagya Pannónia fan vagyok.:-))) Bár látom a TLT-t említed, vagyis a vezér hangya jó irányban mocorog. Amit én tudok. Persze ezt nyugodtan hagyd figyelmen kívül.:-)))) Szép a TLT csak kicsit ritkább mint más Pannóniák.:-))))
    Azt írod:
    "Megbízható szerkezet, kevés karbantartással, napi használatra, munkába járós, néha túrázós. Jó lenne, ha lehetne hozzácsapni oldalkocsit, mert akkor vihetném a gyereket is. Nem ragaszkodom az OT-s rendszámhoz, a megbízható működés felülírja az eredeti alkatrészt. Ha van új, ami jobb, akkor azt akarom bele."

    Szerintem ez csak is kizárólag a T-5-ös Pancsi lehet.:-)))))
    Na lássuk, mint mondanak az igazán hozzáértők.:-)))
    Titus, TLF65 és St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv a fórumon!

      Ha kell az oldalkocsi, akkor mindenképpen Pannonia, ami elég erős hozzá - nem is tudom van-e olyan vakmerő aki pl. Danuvia mellé megpróbálkozott volna ilyesmivel tartósan... A TLT szép masina, de ha az ár is szempont, akkor inkább T1/T5/P10 - amelyik jobban tetszik. A P10 mellé esetleg lehet tenni Velorex oldalkocsit is, stílusban nem üt el jelentősen - van egy barátom aki így használja az övét amióta megsérült a nyolcvanas években a Duna OK-ja, amit 69-ben a motor mellé vett.
      Nekem T5H-m van, egyedül az elektromosságra/gyújtásra volt eddig panaszom, én csak azt cserélném le ha minden nap közlekednék a géppel. A többi része megfelel napi használatra, bár sűrű forgalomban célszerű felkészülni arra, hogy a modernebb gépek fékei jobban lassítanak vészfékezésnél.
      Titus, TLF65 és 3 további látogató kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        Titus, TLF65 és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hát én ha vennék mindenképp nagyfékdobosat, valahogy nem szimpatizálok a kis testvérével. Szóval T1/TLF azokhoz sem annyira drága alkatrészt szerezni a korszerűsítést meg lehet oldani ugyanúgy.

          Komment


            #6
            Na, alakul ez!!!
            Kezdjük a sorolást:

            T1/TLF

            Nagyfékdob (gyárilag), kicsit drágább alkatrész,

            T5/T5H

            Kisfékdob, (átszerelhető nagyfékdobra), olcsóbb (?) alkatrész,

            Az alap kritériumba az oldalkocsi csak bónuszként szerepel. Nem kötelező. Gyakorlatilag ahogy nézegetem, mindenképpen át kell alakítani az elektromosságot, a berúgókart Kell egy tuti nagygenerál a teljes motorblokknak, és váltónak. Ezzel ne is számoljatok, ha nem teljesen felújított gépet lövök (amire igen kicsi az esély), akkor ezeket meg kell csináltatni/csinálni. Tehát ez minden esetben megmarad.

            A kérdés az, hogy melyiket lehet egyszerűbben szervizelni, melyik gépnek mik a buktatói, vásárlás esetén. Csak megfelelően papírozva vagyok hajlandó megvenni a "Dögöt", nem akarom megszívni az okmányirodát...

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                Szervusz Kedves Világosító!

                Üdvözöllek a fórumon és mellékesen megjegyzem,-világosíthatnál jobban is,mert nagy itt a sötétség és elkelne még egy kis fény,-nem a fórumra,-úgy általában gondoltam.

                Olvastam itt sok jó tanácsot,hogy milyen motort vásárolj,de csak Magyar motorokról esett szó.Amennyiben nem vagy a Magyar motorok elkötelezettje,javaslom,-nézz körül a JAWA piacon,az újabb típusok,elég olcsón mennek és az alkatrészek sem túl drágák!Egy hozzá való eredeti oldalkocsival,elég inpozáns és megbízható szerelvény,ha a műszaki állapota megfelelő.

                Vásárláskor arra nagyon ügyelj,hogy a papírjai és a krómjai,lehetőleg rendben legyenek,mert a papír és a króm,-hát az nagyon fontos!

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #9
                  Kedves Világosító!

                  Nekem egy P10H-m van, most újítom fel, ha minden jól megy a hétvégén beindítom. Én a motort szürke forgalmival 60.000Ft-ért vettem és azóta ráköltöttem 126.000-et amibe benne van a homokfúvás, festés, sok apró alkatrész, a legutolsó csavarig, de mondjuk benne van a bukósisak, meg a kesztyű is, szóval akkor 25.000-t vonj le. Most fogok még venni utángyártott kipufogót ami kb 80.000 Ft, meg majd később szeretnék új felniket, küllőket, gumikat, és az eredetileg krómozott alkatrészeket újrakrómozni, ami így összesen megint kb 100.000 körül van.

                  Nekem sem célom az OT vizsga, de ha már csinálom akkor működjön megbízhatóan és jól nézzen ki. Egyelőre addig akarok eljutni, hogy beinduljon és működjön, aztán az esztétikával majd ráérek még foglalkozni apránként. Mert igazából nem az alkatrészek a drágák, hanem az esztétika kerül sokba. Mert kipufogó készletet is lehet venni 6.000-ért amin már több a rozsda mint a króm, de használható, meg lehet venni 80.000ért ami nem tud többet, viszont csillog Tehát ha csak azt nézzük, hogy mennyit költöttem ahhoz, hogy működőképes legyen, az kb 50-60.000 Ft. Ami biztos, hogy a kerekeken ne spórolj, mert azoktól függ az életed. Inkább a motor álljon le minthogy kiforduljon alólad a kerék, vagy ne fogjon a fék.

                  Én ennyivel tudtam hozzászólni. Sajnos nincs túl sok tapasztalatom egyelőre, de ha valamiben tudok segíteni akkor szívesen. Remélem hasznos volt ez a kis monológ.

                  Komment


                    #10

                    Komment


                      #11
                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szervusz Kedves Világosító!

                      Üdvözöllek a fórumon és mellékesen megjegyzem,-világosíthatnál jobban is,mert nagy itt a sötétség és elkelne még egy kis fény,-nem a fórumra,-úgy általában gondoltam.

                      Olvastam itt sok jó tanácsot,hogy milyen motort vásárolj,de csak Magyar motorokról esett szó.Amennyiben nem vagy a Magyar motorok elkötelezettje,javaslom,-nézz körül a JAWA piacon,az újabb típusok,elég olcsón mennek és az alkatrészek sem túl drágák!Egy hozzá való eredeti oldalkocsival,elég inpozáns és megbízható szerelvény,ha a műszaki állapota megfelelő.

                      Vásárláskor arra nagyon ügyelj,hogy a papírjai és a krómjai,lehetőleg rendben legyenek,mert a papír és a króm,-hát az nagyon fontos!

                      Üdvözlettel:Che
                      Szia Che!

                      Sajnos a sötétségnek a lumen, a lux nem ellenfél,,, Mindíg ő az erősebb. Mi például mindíg sötétet csinálunk, hogy l"ássunk" dolgozni. Sajnos értem a célzást, és ennél jobban nem tudok... De vigasztaljon a tudat, hogy most ti "világítotok " nekem.

                      Azt hiszem megmaradok a hazai mociknál, valahogy a Pannóniákból is a régebbi fajta tetszik. Azok még motor alakúak.

                      Komment


                        #12
                        Világosító eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Tehát amit tudni kell: Megbízható szerkezet, kevés karbantartással, napi használatra, munkába járós, néha túrázós. Jó lenne, ha lehetne hozzácsapni oldalkocsit, mert akkor vihetném a gyereket is. Nem ragaszkodom az OT-s rendszámhoz, a megbízható működés felülírja az eredeti alkatrészt. Ha van
                        Nagyon dicséertes a hazai dolgok szeretete , de mint "rizskájha"kedvelő (és még áll és a garázsban egy cseh , olasz ,francia, angol,és német motor is -a magyar még csak készülget ) azért fent leirt kivánalmakat --maradéktalanul --csak a nevezett kategória teljesíti

                        --de nem vitát akarok indítani !!!!--csak ismerjük el ami tény--és ne bántsunk másokat

                        Komment


                          #13
                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          csak ismerjük el ami tény--és ne bántsunk másokat
                          Én is szívesen beállítanék a garázsba egy CB750-et vagy korabeli BMW-t, vannak elvitathatatlan előnyeik... De Világosítónál ott szerepel a követelmények között a hazai gyártású is.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            Minden esetre amit levontam következtetést, és pár tapasztalatot a forumról. Bevallom töredelmesen már 3 hete olvaslak benneteket, de csak most regisztráltam.

                            Ami nagyon jól esett: A segítőkészség. Sok jó tanács, ötlet, tapasztalat. És nem csak itt a bemutatkozások között, hanem minden felé, ahol veteránozás folyik. Segítőkész társulat, az biztos.

                            Ami kicsit furcsa: Nem igazán találtam teljesen kezdő kérdésfeltevést, mármint annyira tanácstalant mint az enyém. Egyszerűen azért regisztráltam már most, mert a kérdéseimre nem nagyon kaptam válasszt. Eléggé sok infót sikerült összeszedni ezalatt a kis trécs alat is, és már tisztul a köd az agyamban. Igaz a blog oldalról csak szemezgettem, azt nem olvastam végig, de lehet, hogy ebből a bemutatkozásból érdemes lenne egy blogbejegyzést csinálni. Egy kicsit megfésülve, tömörítve. Szerintem aki a neten kezd el érdeklődni hasonló kategóriában mint én, vagy csak úgy általánosságban, annak hasznos lehetne.

                            És a konklúziók konklúziója:

                            Szigorúan az én nézőpontomból!!!

                            Amit érdemes venni kevés pénzért az a TLF, T1, T5, T5h. Visszavezethető tulajdonosi lánccal rendelkezzen, a papírozás miatt. Ne legyen szétbarkácsolva, csak "illedelmesen kopottas". Lehetőleg nagyfékdobos, de ha nem, akkor alakítsd át nagyfékdobossá. Az alkatrész árak ne legyenek nagyon mérvadók, hiszen 95%-ban minden cserélhető mindennel. Amire érdemes többet költeni: motor, kerekek. Amire még érdemes köllteni: elektromosság, kipuf. rendszer. És ha marad pénz, vagy kerül valahonnan: csicsa.

                            A motor bekerülési ára kb 60-100.000Ft. Amit rá lehet/kell költeni, az még kb 100-300.000Ft. HA szerencsém van akkor az egész megáll valahol 200-250.000 között. Előnyei: Apa megtanul legózni, motort szerelni, és jóleső érzés fog el, ha este hazaérek vele.

                            B variáció:
                            Veszek egy frissen műszakizott, OT-s rendszámú gépet, nem tanulok meg legózni, viszont 2 héten belül hasítom a ködöt. Nincs büszkeség este, és az egész hóbelevanc nem biztos, hogy megvan 300.000Ft.-ból.

                            Azt hiszem, hogy az első variációnál maradok!

                            Kérek mindenkit, ha úgy látja, hogy nincs igazam javítson ki, beszélgessünk róla.

                            A számok eléggé saccolósak, csak a nagyságrendek stimmelhetnek!!!!




                            Hát ha a "rizskályhát" bántásnak vetted, akkor bocsánat.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Világosító; 2012 nov. 14, 10:54.

                            Komment


                              #15
                              Világosító eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              szerencsém van akkor az egész megáll valahol 200-250.000 között
                              Azért hozzátenném, hogy minél több dolgot kell "kiszervezned", mert nincs szerszám/hely/hozzáértés, annál drágább. Azt a 200.000 forintot én keveslem, hiszen a vételár és azok a dolgok amik minden valószínűség szerinte cserére fognak szorulni (két ráf a küllökkel, csapágyakkal, fékpofákkal és fűzéssel alsó hangon 30e, két gumi 18-20e, fényezés 50e, hengerfúrás dugattyúval 8e, blokk csapágyai és szimmeringjei 7e - és akkor tudomásom szerint mindenből a legolcsóbbat a legolcsóbb helyen csináltattad kedvezménnyel...) már meghaladják. És még szó sem volt kipufogóról és egyebekről...

                              Én a nagyfékdobhoz sem ragaszkodnék, a 160-as is tud lassítani - én nem érzek egetrengető eltérést, igaz nagyfékdoboson még csak keveset ültem a forgalomban (kikapcsolódásképpen a garázsban annál többet... )
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X