Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson S50 gyújtótekercs újratekercselése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Simson S50 gyújtótekercs újratekercselése

    Sziasztok!
    Sajnos azzal a problémával küszködök, hogy a motorom gyújtása nem eléggé stabil. Menet közben kihagy, rángat, illetve a szikra is kicsi és fehéres. Olvastam pár helyen, hogy érdemes a gyújtótekercset újratekercselni vastagabb huzallal (1mm átmérőjűvel). Mivel még sosem csináltam ilyet, szeretnék Tőletek, a fórum tagjaitól némi segítséget kérni ezzel kapcsolatban. Miket kell beszerznem a tekercseléshez a huzalon kívűl? Gondolom szükség lesz valami szigetelőanyagra (valamilyen fóliára), illetve kétkomponensű gyantára, ha jól tudom. Ami pedig még jobban érdekelne, az mégpedig ennek a folyamatnak a menete. Hogy zajlik? Milyen gyakran rakjak fóliát, szigetelőanyagot a menetek/sorok közé? Szakembert még nem találtam a környéken, aki eltudná vállalni ezt a feladatot, ezért gondoltam arra, hogy saját magam megoldom. Azonban ha van itt valaki, aki Miskolc környékén foglalkozik hasonlóval vagy ért hozzá, akkor szívesen felvenném vele a kapcsolatot ez ügyben.
    Minden választ előre is köszönök!

    #2
    Üdv a Fórumon. Nem tekercseltetni kell. A lendkerékmágnest kell újradelejeztetni.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      hogy érdemes a gyújtótekercset újratekercselni vastagabb huzallal (1mm átmérőjűvel)
      Csak a külsőtrafóst lehet házilag tekercselni,a beépitett nagyfeszrésze hajszálfinomságú...Először a megszakitót,kondit és a vezetékelést tedd tisztába ,utána jöhetnek a komolyabb darabok.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Köszönöm a segítő válaszokat!
        wsievers-nek: Először én magam is gondolkodtam a delejezésen, de akiket felkerestem szakembereket ez ügyben, egyikük sem foglalkozik ilyennel. :/
        mátéapu-nak: Bocsánat, egy kicsit félreírtam a kérdést. Tulajdonképpen a gyújtótekercsből egy töltőtekercset szeretnék készíteni, ami egy Graetz hídon keresztül táplál egy kondenzátort, ami esetben állítja elő a szikrát. Ezt a módszert egy oldalon találtam, tehát nem én találtam ki. Ha gondoljátok elküldöm a linket, ahol megtekinthetitek.
        https://mesebelivandor.eoldal.hu/cik...os-hibak-.html

        Komment


          #5
          Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Tulajdonképpen a gyújtótekercsből egy töltőtekercset szeretnék készíteni, ami egy Graetz hídon keresztül táplál egy kondenzátort, ami esetben állítja elő a szikrát.
          Ettől egyszerűbben:egy világítótekercsre cserélheted a gyújtótekercset és arra kötöd a külső gyújtótekercset:ami lehet más márka is én előszeretettel riga trafókkal szereltem a simiket...
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Nahát, ezt nem tudtam. És mennyire lett megbízható a gyújtás? Erős szikrája volt a gépeknek? Más egyebet kellett hozzá építeni? Mikre kell figyelni?
            Na és az ami meglepett: Hogyhogy világítótekerccsel működik a gyújtás?

            Komment


              #7
              Szó szerint minden vezeték újra-forrasztva,kapcsoló jó kell legyen,megszakító-polirozott-olajmentes,kondenzátor jó,minden testelés-fémtiszta,szigetelés jó,gyújtásidőpont,megszakítóhézag jó.A világítótekercs a külsőtrafónak állítja elő az áramot(ezt egy utközbeni átkötésnél próbáltuk ki,hazavitt !)A rigatrafóval tartósan megbízhatóan mentek a simsonok.Mi azért variáltuk,alakítgattuk mert nem lehetett alkatrészt kapni,te miért variálsz?Mai eszemmel beleszerelnék egy komplett kínai generátorszettet,így egy teljesértékű,gyújtást-világítást kapnál.nem kellene hazasietni mert szürkül,és lazán bírná a nagy-teljesítményű irányjelzőt,féklámpát,világítással .
              sepy kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Ez esetben nem tűnik bonyolultnak.
                Azért szeretnék variálni, mert gyenge szikrát állít elő a motor. Én is olvastam más márkájú gyújtótrafók felszerelését az erősebb szikra érdekében, illetve más kondenzátorokkal is ez volt a helyzet.
                Továbbá nem bízok annyira a mostani gyújtótekercsemben (magyar kisipari) és ki tudja mikor és hol adja meg magát.
                Ugyanakkor találtam CDI gyújtást Simsonra, igaz, ennek kicsit húzósabb az ára és CSAK gyújtás, tehát világítást nem tartalmaz, elsősorban ezért maradtam a megszakítós rendszernél. Szinte fillérekből tudnék ezt-azt megcsinálni.
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Gyújtó tekercs helyére egy világító tekercs és egy gyujtó trafó a tank alá. Anno tönkre ment a Stáromon és hiány cikk volt a gyújtó tekercs én így oldottam meg igaz nem vagyok villanyász de tökéletesen működött vele. később nem is kerestem gyújtó tekercset hozzá.
                  mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azért szeretnék variálni, mert gyenge szikrát állít elő a motor.
                    És az alapvető alkatrészt nem javittatod meg, mármint a lendkerék mágnesességét
                    Mintha egy ház ócska alapokra épülne.

                    És lehet nem is a mágnessel van baj
                    Volt egy Simsonom, ment mint a rakéta. Aztán csak uj gyertyával indult. Már röhögtek rajtam a boltban annyi gyertyát vettem
                    Végül nem indult sehogysem
                    Szikra benzin volt, minden beállitva. Így is adtam el

                    A lényeg a mágnes
                    Mit vársz egy töltő vagy világitótekercstöl ha a mágnes gyenge?!
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      érdemes a gyújtótekercset újratekercselni vastagabb huzallal
                      Árulnak új német gyújtótekercset is ha nem bízol a magyarban: https://e-motorparts.addel.hu/43300-...e-370755-m-deu
                      A Simsonok lendkerékmágnesei azért nem olyanok, mint a Pannónia vagy Danuvia mágnesek, hogy akár maguktól is elgyengülnek még ha nem is voltak használva. Persze idővel csökkenhet az erejük, de egy gyújtótekercs előbb megy tönkre mint egy mágnes. Viszont az S50-nél voltak külső trafós gyújtásúak is, abba más tekercs való. Neked melyik fajta van rajta?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2020 jan. 20, 20:16. Oka: tekercs infó

                      Komment


                        #12
                        Igen, tudom, hogy a mágnesem gyenge, ráadásul 1 a 6 közül repedt is... De ezekkel az alternatívákkal szeretném korrigálni ezt a hibát. Mivel nem találtam itt, Borsod megyében olyat, aki foglalkozik delejezéssel. Újról pedig hallottam negatív tapasztalatokat, pl.annak is lehet gyenge a mágnese, stb. Ráadásul drága is.
                        ​​​​​

                        Komment


                          #13
                          Titusnak: nekem belsőtrafós gyújtótekercsem van, olyan, amilyet küldtél, csak fekete műanyagházba van beépítve.
                          Mindenesetre köszönöm a linket

                          Komment


                            #14
                            Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a mágnesem gyenge, ráadásul 1 a 6 közül repedt i
                            Így azért más a felállás. Még egy NDK-s lendkerékmágnes is okozhat hibát ha sérült. Lehet vele kísérletezni, de egy ép használt darabbal jobban járnál, emellett olcsón hozzá is lehet jutni. Talán a tekercs is maradhatna.
                            Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mindenesetre köszönöm a linket
                            Nagyon szívesen!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2020 jan. 20, 20:42.
                            mátéapu, pasetta és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Lehet beszerzek egy lendkereket.
                              De!
                              Tegnap este kezembe vettem a multiméteremet, elkezdtem ellenállást mérni a gyújtótekercsben. Abban nem volt szakadás, semmi rendellenes. Azonban kíváncsi voltam a gyertyapipára is. Kimértem. Belül egy kicsit korróziós volt mint két vége a pipának. A mérő 1-et mutatott, vagy 550-800 kOhm között ugrált a kijelző, holott zavarszűrős pipának max. 500 kOhm lehet az ellenállás, ha jól tudom. Szerintetek ez is lehet a hiba oka? Szikrának eléggé fehéres színe van, néha látni egy-egy előbukkanó lila szikrát. Továbbá a pipát letekerve, közvetlenűl gyújtókábelről néztem a szikrát. Ott szép lila szikrát adott.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X