Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Épített motor forgalomba helyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Épített motor forgalomba helyezése

    Sziasztok! Most kezdtem bele egy MZ ETZ 250 megvásárlásába és felújításába. Még nem zárult le az adás vétel, mivel nem lehetet hivatalosan megvenni és átiratni a nevemre a járművet az állapota miatt (henger berohadva, elektronika kuka, stb). A kérdésem az az lenne, hogy ha veszek egy új vázat neki, akkor van e lehetőségem az "új" motor forgalomba helyezésére?
    Ha van és esetleg valaki csinált ilyet mostanában, akkor le tudná írni a menetét?

    A válaszokat előre is köszönöm!

    #2
    Kis hazánkban a váz "a motor alapja". Ha hivatalosan akarsz motort építeni:érdeklődj a feltételekről,mit építhesz,mibe.....Nem valószínű,hogy megfelel az eus normáknak az ETZ,a mai gyárak sem tudják az előírásokat betartani.
    M.Dani, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Szia !

      Gondolom a felállás a következő :
      - a motor rendelkezik forgalmi engedélyel, valamint adás-vételi szerződéssel illetve annak láncolatával.
      - a gép sérült annyira , hogy indokolt a váz cseréje. (csak azt nem értem miért nem lehet hivatalosan is megvenni ?)

      Szóval , Igen van lehetőséged tipusazonos vázcserére motorkerékpárok esetén , csak nem új motorként . Tehát akkor IGEN:

      - Abban azesetben ha új vázzal , (sohasem használt , PL: korábban alkatrésznek vásárolt) , számlával valamint a számlán szereplő vévőtől a te nevedre szóló adás-vételivel rendelkezel .
      - Vagy , egy olyan használt motorból való a váz , amiről igazolni tudod hogy véglegesen kivonták forgalomból ( csonkolt forgalmi , és a kivonást igazoló okmányok ) , valamint adás-vételi , vagy adás-vételi láncolat az alkatrészről .

      - Mindezek után érvényes engedélyed van az alvázcseréhez , a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (feltétele Pl a hatósági szemle a váz cseréjének indokoltságáról , fénykép mindkét vázról egyszerre...) , . Valamint igazolni tudod annak a hatósági díjának befizetését .

      - Ezek után már csak a motorról kell származási igazolás , ami gondolom a meglévő forgalmi engedély esetén nem okoz problémát, még ha ki is van vonva a forgalomból ....

      Sajnos mivel ez az első hozzászólásod , így nem sok mindent tudunk rólad , és elég fukarul is bántál az információkkal . Szerintem , így név és cím nélkül nyugodtan leírhatnád bővebben a teljes történeted , talán jobb és több segítséget is kaphatnál . De ha kicsit többet engednél megtudni magadról ....
      Egyébként üdvözlünk köreinkben !

      Z.I.
      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2020 ápr. 11, 17:33.
      Titus, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha hivatalosan akarsz motort építeni:érdeklődj a feltételekről,mit építhesz,mibe.....Nem valószínű,hogy megfelel az eus normáknak az ETZ,a mai gyárak sem tudják az előírásokat betartani.
        Igen , új jármű építésekor így van.
        És ráadásul ahhoz még rendelkeznie kellene az ez irányú ipari tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel a cégkivonatában ....
        Valamint egy olyan mindenre kiterjedő ,rajzot és leírást is tartalmazó dokumentációval , amit egy erre jogosult legitim szakember készített és ellenjegyzett .
        wsievers, és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ha stimmelnek a számok a forgalmival és ha benne van a gépben, akkor minden rendben, nem kell műszaki az átíratáshoz, beírják tollal a forgalmiba hogy új tulaj M.Dani aztán lehet ideiglenes kivonást kérni rá. De előtte biztosítás és eredet vizsga kell. Ezekhez nem kell műszaki képes állapotban lennie. A vázat nem tudom miért akarod cserélni, vágott talán? Az ráér a felújítás alatt is. Jól hegesztő ember megoldja egy papír nélküli donor vázból, esetleg megfelelő anyagból. Ha veszel hozzá egy papíros vázat és arra átépítesz mindent, onnantól annak a váznak a papírja lesz érvényes az MZ-edre. De ha nincs papírja a másik váznak akkor nem vagy előrébb. Vagy donornak jó lesz, ahogy előbb írtam.

          Komment


            #6
            M.Dani eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            a járművet az állapota miatt (henger berohadva, elektronika kuka, stb). A kérdésem az az lenne, hogy ha veszek egy új vázat neki,
            Mi értelme van egy váz-csereérett,összerohadt-motoros"járgányárnyék"megvételének???????
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Mi értelme van egy váz-csereérett,összerohadt-motoros"járgányárnyék"megvételének???????

              Ott a pont !!!

              Komment


                #8
                Egyébként:csak mi rágódunk rajta
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Igen , a kedves kérdezőt már nem is érdekli a dolog ... Így hát köszönöm mindenki segítségét , hozzászólását .

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm a sok segítséget mindenkinek!
                    Kicsit meglepődtem, hogy ilyen gyorsan ennyien segítettek.
                    A motorral az a helyzet, hogy a váz csere még nem biztos, csak érdeklődni akartam ha valami (elsősorban jogi probléma) miatt cserélni kellene akkor van erre lehetőségem, vagy jobb ha eladom az egészet papírok nélkül.
                    A motor adásvételit azért nem írtuk még meg, mivel pár évvel ezelőtt (kb 25) lejárt a műszaki és a tudomásom szerint Magyarországon járművet papírokkal csak úgy lehet megvásárolni, ha az forgalomban van. A motor állapota miatt a műszaki letételével egyenlőre nem is próbálkoztam. Az eladóval írtunk egy foglalót és én elkezdtem műszaki vizsgára felkészíteni. Amint az megvan kötök rá biztosítást és lerendezzük a papírokat. Vagy legalábbis megpróbálom, mivel az úriember akitől veszem kicsit rossz fizikumban van és szinte semmire nem emlékszik a motor múltját illetően.Egy ideig az is kérdés volt, hogy egyáltalán ki lett e vonva a forgalomból, de az szerencsére megoldódott.
                    Még egyszer köszönöm mindenkinek aki segített!
                    És elnézést a késői válaszért.

                    Komment


                      #11
                      M.Dani eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A motor adásvételit azért nem írtuk még meg, mivel pár évvel ezelőtt (kb 25) lejárt a műszaki és a tudomásom szerint Magyarországon járművet papírokkal csak úgy lehet megvásárolni, ha az forgalomban van.
                      Ez szerencsére nem így van. Én 2015-ben írtam adás-vételit egy 1977-ben forgalomból kivont Pannónia tulajdonosával XY-al. 2017-ben mentem átíratni, mondjuk biztosítás megkötése, eredetvizsga és sikeres műszaki vizsga után. Nem tetszett az ügyintéző hölgynek hogy a forgalmiban ifj. XY van. Mondtam, hogy 1970-ben XY még ifjú volt. Aztán nyilatkoztam egy A4-es lapon, hogy átíratásra azért nem került sor 2 évig, mivel rossz műszaki állapotban volt a motor, és teljesen fel kellett újítani. Meg amúgy is, forgalomból véglegesen kivont volt. Szóval sok mindenbe bele lehet kötni, de ezek nem megoldhatatlan problémák amikor megvan a papír szerinti tulajjal az adás-vételi. Ha nincs adás-vételi az már baj. Ha ilyen beteg a tulaj sokat ne várj azért az adás-vételivel. De működhet a dolog úgy is ahogy eltervezted. Sok sikert! Jól gondolom, hogy ez lesz az első nagymotorod?

                      Komment


                        #12
                        Igen Titus ez az első motorom. Köszönöm a segítséget, mivel ezekkel a jogi dolgokkal még nem vagyok teljesen tisztába, próbálok utánanézni mindennek, de nem mindig kapok valós infót köszönhetően annak, hogy a jogszabályok évről évre változnak és az se segít ebben, hogy ez nem csak az első motorom, hanem az első járművem, úgyhogy minden segítségért hálás vagyok. Köszi még egyszer mindenkinek a segítséget!

                        Komment


                          #13
                          Nagyon szívesen! Ha egyszer végigcsinálja az ember már nem is tűnik olyan bonyolultnak. Ha valamiben elakadnál írjál nyugodtan, majd segítünk.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X