Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Öreg motoros.....

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Öreg motoros.....

    Tisztelt Motorosok!!! Azzal szeretném kezdeni, hogy 1958-ban szereztem motor vezető jogosítványt. Azóta így vagy úgy állandóan kapcsolatba voltam a motorokkal. Két felé motoros van: van aki a motorozási élmény miatt motorozik, van akinek főleg közlekedési eszköz. Én az elsők közzé tartozom. Sok érdekes dologról fogunk levelezni.
    Folyt. következik. Üdv. Pityu
    sepy, Jankó51 és 8 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Üdvözlünk itt, azt is oszd meg velünk, hogy milyen motor nyergében nézed a tájat.
    sepy, Jankó51 és zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv Pityu! Érezd jól magad köreinkben! Ja... e kis idő alatt összegyűlt élményeidben (is) szivesen osztoznánk.
      sepy, madorka és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Folytatom a Bemutatkozást. 80 évesen azt mondhatom, eddig simán úsztam meg a motorozást.
        Voltak hullám völgyek.Pl. amikor az útépítők rosszul terveztek meg egy kanyart. Átrepültem az árkon, landoltam az erdőben pont egy kövön. Két bordám bánta. Vigyázzatok !!! Törött bordával nagyon nehéz lélegezni, rosszabb mint a Covid. Terep motorozás közben legurultam motorostol egy hegyoldalon. Szerencsére a motor gurult előttem. Nem zavartuk egymást. A motor blokk bal oldala szét hüllőt. Olaj le.Utana beindult. Spriccelte a maradék olajat a lánc. Folyt. köv. Üdv Pityu
        Utoljára szerkesztve a következő által: Pityu; 2021 ápr. 30, 08:27.

        Komment


          #5
          Folytatom a bemutatkozást

          Komment


            #6
            [QUOTE=Pityu;n227591]Folytatom a bemutatkozást. Mellékeltem a jelenlegi motoromat. Miért pont ilyen??? Ilyen volt ifjukorom kedvenc motorja. A 60 as években kezdtek megjelenni modern motorok. Addig csak háború előtti DKW, NSU, ZUNNDAPP. Voltak eredeti zöld színű katonai Charley Davidsonok. Amerika adott az oroszoknak. Egyet sikerült kipróbálnom. Nálunk hagyta az egyik vidéki ismerős, félt bemenni a városba, mert papírok nem voltak hozzá. Kulcs nem kellett, volt a lampa alatt egy kapcsoló. Kiszurtam. Viszonylag könnyen indult. Én úgy kb.15 éves voltam. Nehéz volt megtartani egy nehéz motort. Csak baloldali lábi kupplungja volt, mert valamikor oldalkocsis volt. Mikor elindultam a motor balra dőlt, kénytelen voltam kitenni a bal lábamat, levéve a kupplungrol. A motor ugrott, neki a szomszéd kerítésenek, amely kB. 10 méteren kidolt és landolás a szomszéd zöldséges kertjében motorostol. Azért választottam ifjukorom motorját, mert 80 után az ember kezd vissza menni a gyerekkorba. Egészen a pelenkáig. Capy??? A régi motorok, Pannónia, Jawa esztétikai élményt tudták nyújtani. A mai modern motorok mintha más bolygórol vagy sci-fi böl kerültek volna elő, olyan szörnyetegek. Gondolom én. És még sok sok más bajunk is van. Ne feledjétek, jó autós csak jó motorosbol lehet.
            Folytatom...

            Tudjátok e?
            Motoros gyerek
            Sose kesereg
            Ott van a ló, nagy a feje
            Busul eleget.

            Ha a pénze fogy
            Gondol egy nagyot
            És még ír papájanak
            Egy képes lapot.

            Benzin gőzbol nem élhet
            A motoros fiad.........


            Utoljára szerkesztve a következő által: Pityu; 2021 máj. 21, 10:55.

            Komment


              #7
              Pityu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


              Folytatom a bemutatkozást


              1 kép

              Ez a motor ifjúkorom nagy álma! Csak azért nincs ilyenem, mert Apám, amikor mondta, hogy "mától kezdve tiéd a Pannónia" volt egy kikötése: "el nem adhatod, el nem cserélheted".

              Komment


                #8
                Kedves Kolléga! Nem kell eladni a Pannit. Szerezni egy Jawat is. A vet. Motorok ára nő. Jó befektetés is, mert a Ft ára közeledik a WC papír árához. A vírus olyan mint egy háború. Hiper infláció közeledik, szabadulni kell a Ft-tol.

                Komment


                  #9
                  K. Kollégák, Motorosok. Milyen kopásnal indokolt henger furás???? Jawa 250 559

                  Komment


                    #10
                    Kedves Pityu!
                    Ugyan a motoros témához nem szóltam hozzá eddig,de ehhez legalább konyítok valamelyest nem úgy,mint az esztergákhoz.
                    Hát ha már annyi kompresszió sincs,hogy beinduljon,akkor mindenképp fúrni kellene.
                    Ha a dugattyú palástja,és vagy a henger fala hosszában karcos,akkor is ajánlatos a túlméretre fúrás.
                    Ha a ha a henger átmérője,és a dugattyú szoknya alsó átmérője között legalább 0.15mm átmérő különbség van,akkor is ajánlatos megfúratni.
                    Ha egészséges a henger fala,és a dugattyú palástja is,akkor elég csak gyűrűzni,amit célszerű egy túlméretes gyűrűkészlet beillesztésével megoldani,mert az utángyártott alapméretes gyűrűkészlet lehet,hogy nem tömít rendesen a méretpontatlansága miatt.
                    15 évig szereltem motorokat. Az első motorom 10 évesen vettem(pedálos verhovina),volt minden motorom,mint a búcsúban. RIGA,VERHOVINA,JAWA MUSTANG,BABETTA,SIMSON STAR,MZ 150/1,PANNONIA T5,P20(Null széria),P20,P21,P21(Lux). Jelenleg,és végleg egy SUZUKI GSX1400 van 2005-től.

                    Komment


                      #11
                      Pityu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Milyen kopásnal indokolt henger furás????
                      Igénytől függ. Van a jólvanaz ha csörög...megy az még. Meg van a mennyen,de szépen vagy még szebben. Véleményem: állapottól függően. Ha egyéb kopás is van,akkor a zaj felerősödhet... Ha már egy 559-et fúrni kell... akkor érdemes mindent rendbe tenni. Nem egy nagy költség, s akkor a hangja kárpótol.

                      Komment


                        #12
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Igénytől függ. Van a jólvanaz ha csörög...megy az még. Meg van a mennyen,de szépen vagy még szebben. Véleményem: állapottól függően. Ha egyéb kopás is van,akkor a zaj felerősödhet... Ha már egy 559-et fúrni kell... akkor érdemes mindent rendbe tenni. Nem egy nagy költség, s akkor a hangja kárpótol.
                        Köszönöm, valószinü főtengely c
                        sere is stb

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X