Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Keresem! Csepel 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Keresem! Csepel 250

    Tudom, hogy nem sok esélye van de egy próbát megér. A forgalmiban szereplő motor régen a család tulajdonában volt, szeretném felkutatni, hátha megvan még valahol..Ha valaki tud tanácsot adni, hogy merre lenne érdemes elindulni, azt szívesen fogadnám

    #2
    Szia!

    Elsőként egy kis helyzet tisztázást írnék. A motor amit keresel a forgalmiban szereplőtől eltérően egy 1960-as Pannónia TLF augusztus hónapból, mégpedig a 414. legyártott darab. Azért írták Csepelnek, mivel a Csepel Művekben gyártották, a típusa az lenne a Pannónia TLF, de ilyen aprólékosan nem foglalkoztak vele akkoriban.
    Ilyen volt, ez egy nagyjából autentikus restaurálás https://www.hasznaltauto.hu/motor/pa...a_tlf-16942550
    100 százalékos gyári állapotba nem lehet hozni már egy ilyen régi motort, de az OT rendszámot azért megérdemli.
    Első körben én a hirdetések folyamatos radarozását javaslom, másodsorban egy nagyobb adatbázissal bíró szervezet, pl a Pannónia MGTSZ felkeresését. Hátha van köztük valaki, aki mondjuk mániákusan gyűjti a TLF vázszámokat 20 éve, és talán a Ti motorotokkal is találkozott egyszer. http://www.pannoniamgtsz.hu/
    Vagy itt rákérdezni: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017
    Facebookos linkkel nem tudok segíteni, mivel azt nem használom, de ott is megér egy próbát.
    Nekem 1962 és '63-as Pannóniám van, így azokkal biztosan kívül esem a körből. Ez a klasszikus tű a szénakazalban esete, de azért sok sikert kívánok hozzá!
    zahi, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Elsőként egy kis helyzet tisztázást írnék.
      Kíváncsi lennék a miért-re,szerintem egy kicsit elmegy a kedv mivel ezután.........nem egy 250-es Csepelről van szó!
      Mogyis kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kíváncsi lennék a miért-re,szerintem egy kicsit elmegy a kedv mivel ezután.........nem egy 250-es Csepelről van szó!
        Pedig egy TLF-et olcsóbban meg lehet venni, nem olyan rossz az.
        És hogy miért nem lehet Csepel 250-es? Ezt a motort a forgalmiban szereplő vázszám alapján 1960 augusztusában gyártották. Az egy hengeres 250-est 1951-től 1954-ig gyártották ahogy a szakirodalomból tudom. 1954-ben már a sorról a lengővillás Pannónia TL-ek jöttek, a 125-ös Csepel gyártását meg átadták a Danuviának, hogy több kapacitásuk legyen a 250-es modellre. 1958 és 1961 között készültek a TLF-ek, nem teljesen egyforma kivitelben. Az időszak elején még pl nem zárható a szerszámos doboz, de 61-ben már biztosan az. Amit bemásoltam hirdetést azon a motoron is, de az átmenet az elég zavaros. A nagyon drágán árult pöcslámpák is ezen a típuson jelentek meg.
        Jankó51, Mogyis és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ennyire részletesen nem tudom,de 54 körül már tudtommal Pannóniák voltak igaz csepel és .......néven.én arra gondoltam a kérdezőnk rájön,hogy nem többmilliós motort keres,így kicsit megváltozhat a kutatási kedve,egyébként sem ütögeti a "vasat"Az is lehet annyi helyen kutatja,hogy ritkán ér rá jelentkezni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2022 jan. 06, 12:16.
          Jankó51, Mogyis és kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Köszönöm szépen a hozzászólásokat!
            Igazad lehet, közben én is utána jártam kicsit, sőt teljesen véletlenül a minap kezembe akadt egy tlf forgalmija (már az új formátumú.) Amiben szintén csepel gyártmányúként szerepelt. Ez később javításra is került Pannóniára. Na mindegy is attól még jó lenne fellelni valahol. A párom nagyapjáé volt, inkább ez az ami hajt, persze nyilván csak hab a tortán lett volna ha 250es csepel de lehetne egy Komár is akkor is meg akarnám találni. Persze ahogy időm engedi 12-14 órás munka mellett próbálom ütni azt a vasat Elméletileg kell lennie fényképeknek is az öregről és a vasról, hétvégén majd azt próbálom felkutatni.
            Köszönöm szépen a rengeteg infót, fogok írni az említett fórumokba is. Ez igy kezdetnek már elég sok segítség úgy gondolom.

            Komment


              #7
              Mogyis eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Köszönöm szépen a hozzászólásokat!
              Igazán nincs mit!
              Mogyis eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Elméletileg kell lennie fényképeknek is az öregről és a vasról,
              Ha előjönnek a képek tedd csak fel őket, hátha kiderül valami egyedi dolog is a motorral kapcsolatban. De ha a motor jönne elő hamarabb akkor az is jöhet

              Komment


                #8
                Mogyis eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                tlf forgalmija (már az új formátumú.)
                A jelenleg érvényes forgalmimban D1 (gyártmány): "Csepel", D2 (típus): "Pannóia de Luxe TLF" 1960-ban készült. Ne add fel, eredményes keresést!

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X