Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P 20-as motor újítása.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P 20-as motor újítása.

    Szép jo estét mindenkinek.

    Ki tudna nekem segiteni. Meg akarom újítani a P 20-as motorját. Volna hozzá egy pár kérdésem.
    Tudja-e valaki hogy manapság milyen dugattyukat építünk bele??? Hallottam, vagyis láttam egy motort amelyiknek a gyujtó része nem olyan volt mint az eredeti. Lehetséges hogy van már elektronikus gyujtás hozzá??? Yamaha dugatyukrol is hallottam már de fogalmam sincs melyik tipusué jo hozzá. Segitségetekre volna szükségem.


    Elöre is köszi mindenkinek.

    Kellemes estét és hétvégét mindenkinek.

    #2
    Helló!Én csak úgy tudok hozzá szólni ehhez,amit hallottam meg láttam.A gyári dugattyúk hallottak alapján nem készültek valami kiváló anyagból.Akik most újítják fel ezeket a motorokat,azok használnak bele pl.Honda Wöstner dugattyúkat (lehet kicsit rosszul írtam),japán hajtókarokat,meg persze vadonatúj főtengelyt is raknak bele.A régi parafás tengelykapcsolóra is hallottam panaszokat,mert ezek már magasabb fordulatú motorok voltak,mint pl a "T" sorozat típusai.Éppen ezért egy-kettő leette azokat a kapcsoló betéteket vagy lamellákat.Tengelykapcsolót is újat szoktak belerakni,pl.Hondáét.Azt is hallottam már,hogy a főtengelyek gyárilag valamilyen konstrukciós hibával bírtak.A gyújtásról annyit,hogy bizony van kimondottan ezekhez gyártott német VAPE márkájú elektronikus gyújtás,amit a felújítók használnak bele.Ennek az ára persze nem csekély,kb.500 eurót kóstál.A felújításban biztos,hogy tudna neked segíteni itt magyarországon Baján Agatity Lajos úr.Van neki oldala is telefonszáma stb.Remélem segítettem vmit.Üdv.

    Komment


      #3
      Szia Zsolt.

      Köszönöm a válaszod. Utána fogok nézni.

      Üdv Jana

      Komment


        #4
        Zsolt27 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        pl.Honda Wöstner dugattyúkat (lehet kicsit rosszul írtam),japán hajtókarokat,meg persze vadonatúj főtengelyt is raknak bele.A régi parafás tengelykapcsolóra is hallottam panaszokat,mert ezek már magasabb fordulatú motorok voltak,mint pl a „T” sorozat típusai.Éppen ezért egy-kettő leette azokat a kapcsoló betéteket vagy lamellákat.Tengelykapcsolót is újat szoktak belerakni,pl.Hondáét.Azt is hallottam már,hogy a főtengelyek gyárilag valamilyen konstrukciós hibával bírtak.A gyújtásról annyit,hogy bizony van kimondottan ezekhez gyártott német VAPE
        Igen utána lehet dicsekedni,eredeti Pannoniám van!
        korompaiistvan és Totya97 kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Igen utána lehet dicsekedni,eredeti Pannoniám van!
          Akkor mit szóljon az kisszámú (saccom szerint 70-80%-nyi) aktív pannóniás, még az egyhengeresek közül is, akinek pl.magyar Belcor dugattyú rohangál fel s alá? (pedig ez magyar!!!)

          A P-20-ra - nekem is volt, tudom - jellemző néhány típushiba, amit origin gyári alketrészek felhasználásával sem lehet 100%-osan üzembiztosra kiküszöbölni, főleg akkor, ha kiakarjuk használni az elméltei teljesítő képességét a motornak.

          Had ne soroljam, itt a kollegák - akik szinén mentek 20-assal, - tudják mire gondolok.

          Akkor mi értelme van egy olyan felujításnak, amit az árok partokon a szokásos szerelések követnek, ami egy idő után odavezet, hogy túl ad a tulaj a motoron...

          Igen, ha valaki üzemszerűen akarja használni a motorját manapság, ebben a felgyorsult, esetenként veszélyes forgalomban, akkor fel kell venni a ritmust. Ez tény, hogy az is balesetveszélyt okoz, ha valaki "mazsoláskodik"... nem csak a nótórius gyorshajtók.

          Ehhez megbízható üzembiztos motorokra van szükség, ami nem csak a fékhatásra értendő.
          gondolom nem kell tovább ragoznom.

          Azok, akik viszont évente 1x- 2x utánfutón elviszik a motorjaikat kiállításokra veterános találkozókra, ott van értelme az eredeti gyári alkatrészek használatának, urambocsá' korhű rozsdafoltok megóvásának, mert valóban így autentikus.

          De ne veszélyeztessük magunkat, és a közlekedés más résztveőit azzal, hogy az M0-son tömött sorban lerobbanunk, egy elhasználódott 40-50 éves főalkatrész miatt. Sajnos ezt is saját gyakorlatból tudom....
          Totya97, Sorel és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sajnos én is többet követelek a gépemtől mint amire hivatalosan készült,ezért piszkálom állandóan.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Szia Jana!
              Szerintem ettől az illetőtől is kérhetsz tanácsokat információkat mit mivel vagy hogyan.
              Pannonia motorok

              üdv, Odin
              Totya97 és demeter kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Az a dupla elsőfék nem semmi.

                Komment


                  #9
                  Gyanítom árban is "jól" feküdhet.

                  Komment


                    #10
                    Na sziasztok.
                    Hosszu ideig nem voltam itt. Igen, szét szedtem a Pannoniám, és már készül a sok ujitás rajta. Teljes mértékben fel lesz újitva, ami azt jelent hogy minden egyes alkatrész át lesz nézve és ha szükséges meg lesz csinálva, hogy ujszerü állapotban kerüljön vissza.
                    Click image for larger version

Name:	DSCF5743.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	134422Click image for larger version

Name:	DSCF5744.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	134423Click image for larger version

Name:	IMG_1893.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	134424Click image for larger version

Name:	IMG_2053.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	134425Click image for larger version

Name:	IMG_2059.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	134426

                    Egy pár kép a szétszedésröl.De lesz majd az összerakásrol is.

                    Mindenkinek kellemes hétvégét kivánok.

                    Jana
                    berci574, és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Na meg jöttem megint és szép jó estét mindenkinek. Kész lett a Pancsim. Egy pár kép róla. Click image for larger version

Name:	20130416_195451.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	137918Click image for larger version

Name:	20130416_195556.jpg
Views:	1
Size:	201.7 KB
ID:	137919Click image for larger version

Name:	20130416_195612.jpg
Views:	1
Size:	200.4 KB
ID:	137920


                      Kellemes hétvéget mindenkinek

                      Komment


                        #12
                        Nagyon szép lett a gép! Legjobban a két karbis megoldást irigylem a pancsikról. Nekem 350-es Jawam van és igen megkönnyítené az életem ha két karbis lenne

                        Komment


                          #13
                          Üdv Jana!!
                          Gratulálok, nagyon szép lett a motorod!!
                          Jó motorozást kívánok hozzá!!!!
                          Üdv.:Roland

                          Komment


                            #14
                            Nagyon szépen köszönöm nektek.
                            Egy 350-es Jawat én is nagyon szeretnék.
                            Van egy 175-ös Jawam, de még csak Donor .
                            Az lessz a következö motor amit meg Ujitok.
                            Bocsi, most a Fekete p 20 után csinálok egy kis Simson Start.
                            Ez után lest a Jawa újítás.

                            Üdv nektek. Jana

                            Komment


                              #15
                              Nagyon szép lett a 20-as gratulálok hozzá! A kiindulási alap sem volt rossz állapot, de készen még szebb lett!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X