Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    lyan kérdésem még lenne, hogy van-e olyan szaki Budapesten, vagy annak környékén, aki tud és hajlandó is indexet szerelni a gépre?
    Tudom, hogy ettől nem lesz típustiszta, de őszintén szólva engem ez nem izgat, az viszont sokkal inkább, hogy a mai forgalmi viszonyokban is biztonságosan tudjak közlekedni...

    Uram Jézus ! ..... ments meg ...

    Az Istenért ... !!!!! Meg ne próbáld !

    Hát csak azt ne ! Ugye ez csak vicc volt ....

    Ahogy mondani szokták , ha kész lesz , már annyira c.g@nyul fog kinézni , hogy önnllóan is tud majd pattogtatni az újával ...

    Indexet .... , hát ez óriási ... soha nem is volt rajta ... inkább " hadonásszál " !

    Nos , akkor vegyük sorra :

    - Ocsmány , soha nem is volt egyhengeresen index !!!!!!!!!!!!! egyszerúen cig@ny !!
    - Úri huncutság azoknak , akik nem merik elengedni a kormányt .... (biztonság .... ennél a sebességnél ... vicc... )
    - a technikai adottságok nem felelnek meg az elvárásoknak .... lendkerék mágnes ... töltés éppen csak ... stb
    - Az hogy újra kell vezetékelni ...OK ... másik háromállású kapcsoló .... OK de oda nem illő indexek , + visszajelző (vagyis vissza az első ponthoz)
    - stb

    Ezt ugye nem gondoltad komolyan ...

    Van egy flottul felújított , gyönyörű , jókiállású P10 , amit külsőleg módosítunk úgy hogy a hozzáértők felét megbotránkoztatja , másik felét pedig megnevetteti ... gratulálok !

    Különben azt csinálsz a vassal amit akarsz ... a tervezett módosítás az értékén csak csökkenteni fog !

    Ahogy mondani szokták : " Vak lóra veres hám ..." vicc ...

    Ne haragudj , azt hiszem vagyunk itt egy páran akik kapásból meg tudnák oldani a problémád , de húzódozunk tőle , mert nem illik a vashoz !


    Ugye csak vicceltél ?



    Komment


      #47
      lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egy olyan kérdésem még lenne, hogy van-e olyan szaki Budapesten, vagy annak környékén, aki tud és hajlandó is indexet szerelni a gépre?
      Hűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűű! Szerintem ez a szöcskére nyerget, vagy a qrvára menyasszonyi ruhát esete! NEM! Ez nem lesz jó így...

      Komment


        #48
        lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Tudom, hogy ettől nem lesz típustiszta, de őszintén szólva engem ez nem izgat, az viszont sokkal inkább, hogy a mai forgalmi viszonyokban is biztonságosan tudjak közlekedni...
        Eszembe jutott egy klasszikus Western film: a pasas - meztelen fenékkel - beleugrott egy kaktusz bokorba. Kérdezték tőle miért? ...hát pillanatnyilag jó ötletnek tűnt, volt a válasz.
        Véleményem: hát legfeljebb lesz egy (EGY!!!) ilyen Pannónia is az utakon.
        Tanácsom: azért ezt gondold még át néhányszor, mielőtt belefogsz.
        (Könnyen beszélek, falusi gyerek vagyok, a városokat lehetőleg kerülöm.)

        Komment


          #49
          lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Egy olyan kérdésem még lenne, hogy van-e olyan szaki Budapesten, vagy annak környékén, aki tud és hajlandó is indexet szerelni a gépre?
          Tudom, hogy ettől nem lesz típustiszta, de őszintén szólva engem ez nem izgat, az viszont sokkal inkább, hogy a mai forgalmi viszonyokban is biztonságosan tudjak közlekedni...

          Köszönöm!
          Amikor olvastam már tudtam, hogy ezért kapsz majd hideget-meleget!
          Sok Pannónián láttam régebben (30-40 éve) , főleg MZ-ről átszerelt indexeket, de mára ezek eltüntek, mert mindenki autentikus motort szeretne. Én is ebbe a táborba tartozom és a fórumon jelenlévők többsége is, nem véletlenül Veterán fórum a neve.

          De mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit szerel fel a motorjára, néha üde színfolt egy nem gyári színű motor, vagy egy szarvkormányos változat emelt első villával, de azért na, itt mi vaskalaposak vagyunk!

          Annyit mindenképpen javaslok neked, hogy azt azért gondold át, hogy a gyári 6V-os rendszer nem lessz elég, mindenképpen upgarde-lned kell a gyújtást és az egész rendszert ha szeretnél indexet. Ennek az lehet az előnye, hogy te legalább látni fogsz sötétben és nem egy uborkásübegbe zárt gyergya fénye fogja jelezni az utadat mint nekünk!

          Komment


            #50
            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            - Ocsmány , soha nem is volt egyhengeresen index !!!!!!!!!!!!! egyszerúen cig@ny !!
            - Úri huncutság azoknak , akik nem merik elengedni a kormányt .... (biztonság .... ennél a sebességnél ... vicc... )
            - a technikai adottságok nem felelnek meg az elvárásoknak .... lendkerék mágnes ... töltés éppen csak ... stb
            - Az hogy újra kell vezetékelni ...OK ... másik háromállású kapcsoló .... OK de oda nem illő indexek , + visszajelző (vagyis vissza az első ponthoz)
            - stb
            Nos az én véleményem zahi véleményének maximális tiszteletbentartásával, hogy ügyesen biztos lehetne faragni a kormányvégre egy kormányvégsúlynak álcázott indexet, pl Zsiguli oldalindexből, mely alig üt el a motortól, de mégsem felel meg semmilyen előírásnak sem.
            de nézzük a történelmet:
            1981-ben vettem egy vadi új cz350-et a Corvin áruházban jelentősen leakciózva, és ugyanebben az évben vizsgáztam. A Vadi új motort el kellett vinnem műszakira ahol a vizsgabiztossal meg emlegettük egymás kedves édesanyját mert a vadi új motor első és hátsó indexe nem felelt meg a KRESZ előírasainak mely szerint az index nem lehet egy magasságban a lámpával. Mivel akkor nem volt kötelező az irányjelző motorkerékpárra, az volt az ötlet, hogy vegyem le. Hátul ez rendben volt elöl viszont az tartotta a lámpát. de azt is vegyem le.Ekkor már hangosan beszélgettünk ( és se kamera nem volt, sem fénykép nem készült), és a végén felszigszalagozva a lámpát megelégedett hatalmának és szabályismeretének teljében.
            Szerintem a mostani motorok nagy része sem szabályos, ráadásul egy eldőlt motorról azonnal le és vagy összetörik. Melyet akkor ugye egy kínai Ledes csodával pótolnak amelynek az ütemperiódusa szintén nem szabályos.
            A kalimpálásról: annak idején ugye irányt és megállási szándékot kézzel kellet jelezni. Ekkor ugye vagy kuplungolni, vagy elsőfékkel fékezni és/vagy gázt húzni nem lehet. Előre kellett gondolkodni, és jó előre jelezni, és bízni abban hogy az utánad jövő látott már motorost és nem várja el hogy kanyarodás közben is jelezzél.
            Ez az egész csak arra volt jó, hogy a kis hülye suhancra rá lehetett mondani, hogy bizonytalan és jöhet újra.

            a magam véleménye viszont az hogy egy még egy tökéletesen felújított Pannóniával (fék, futómű, motorteljesítmény, rugalmasság) egy nagyvárosi forgalomba bemenni hatalmas merészség, ott már nem kell index.

            Komment


              #51
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              egy tökéletesen felújított Pannóniával (fék, futómű, motorteljesítmény, rugalmasság) egy nagyvárosi forgalomba bemenni hatalmas merészség, ott már nem kell index.
              Ott a két pont! Tekintettel koromra és a motoromra, tartok tőle nincs már messze az idő amikor kizárólag vasárnaponként, teherforgalom mentes időben indulok el egy-egy körre. Elő, előfordul, hogy mire az előző kamion hátsó vége is mellém ér, bizony súrolnom kell a padkát. Ez jár annak, akit a mezőgazdasági gépeken kívül mindenki más megelőz.

              Komment


                #52
                Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                tartok tőle nincs már messze az idő amikor kizárólag vasárnaponként, teherforgalom mentes időben indulok el egy-egy körre.
                Az egyik barátom találta ki, hogy kell mennünk egy kört Babettaval. Mindkettőnknek nagykerekű Babettánk van. Mivel munkaidőben egyfolytában a Kaposvár és Dombóvár környéki mezőgazdasági cégeket járom kitaláltam egy útvonalat, mely nagyjából rengeteg számjegyű utakból áll. és a főúton csak csapatszállító járművel vinnénk a motorokat. Ez neki nem tetszik mert azok az utak nem rugózásmentes motoroknak valók, Pillanatnyilag nincs megállapodás, tehát a projekt elengedve.

                Komment


                  #53
                  emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ez neki nem tetszik mert azok az utak nem rugózásmentes motoroknak valók,
                  Hmmm. Jöhet a kaki dobálás, de akkor is.... Szivacs a fenék alá az üllésre? Nem jó?

                  Komment


                    #54
                    Meg nem is kell nyélgázon menni azokkal a gépekkel, lehet lassan is. A gödrös részeknél meg még annál is lassabban.

                    Komment


                      #55
                      Nos köszönöm azokat a hozzászólásokat, amelyek építő jellegűek voltak, ezek szerint akkor első körben érdemes 12V-os rendszerben gondolkodni..
                      ​​​​A többieknek pedig az alábbi mondatot ajánlom figyelmébe.. :

                      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit szerel fel a motorjára
                      Egyébként ismét elkészült néhány apróság fényezése:

                      Attached Files

                      Komment


                        #56
                        lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egyébként ismét elkészült néhány apróság fényezése:
                        Alakul ez, már nem lehet sok akadálya hogy összeálljon a gép.
                        Az index témára szerintem az összerakás után lenne érdemes visszatérned. Elmész pár találkozóra így index nélkül a géppel, kipróbálod a gyári feelinget, megnézed a márkatársak gépeit aztán eldöntöd, hogy maradjon-e a kanyarodás előtti integetés, vagy a kényelmesebb elektromos indexet választod.

                        Most jut eszembe, egy Pannóniás(P21 talán) márkatárstól láttam Siófokon, hogy sáv váltás közben a foglalt kezei miatt láb emeléssel indexelt a mögötte közeledő autósnak. Én vagány módszerként emlékszem a jelenetre, ezért ha úgy hozza a forgalmi helyzet néha-néha már én is alkalmazom. Csak azért írtam le még ezt, mert nem kell félni annyira, hogy nem tudsz jelezni kézzel. Persze bizonyos rutin után ajánlom csak ezt a módszert.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2025 aug. 15, 21:03.

                        Komment


                          #57
                          lacooka96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nos köszönöm azokat a hozzászólásokat, amelyek építő jellegűek voltak,
                          Ha visszaolvasgatsz, látni fogod, hogy e fórum (egyik) mottója, hogy "hallgass meg mindenkit, aztán cselekedj belátásod szerint"!

                          Komment


                            #58
                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            hogy sáv váltás közben a foglalt kezei miatt láb emeléssel indexelt a mögötte közeledő autósnak. Én vagány módszerként emlékszem a jelenetre, ezért ha úgy hozza a forgalmi helyzet néha-néha már én is alkalmazom
                            Ne tedd! Az a mintamotoros azt köszönte meg így hogy az autós helyet adott neki, vagy bármi módon segítette. ez a köszönés jele azért lábbal hogy ne keverd össze a kézjelekkel.

                            Komment


                              #59
                              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ez a köszönés jele
                              Köszi az infót, akkor már ezt is tudom.

                              Komment


                                #60
                                Balra fordulásnál szinte lehetetlen jókor inteni :mert a fordulásnál legtöbbször kuplungolni is kell ! Utálom mikor egy fél utcányit jelzek és az illetékes sofőr akkor néz felém mikor már nem tudom elengedni a kormányt . Nincs ötletem a balra fordulásnál a gyengén figyelőre :jó lenne az irányjelző......

                                Körforgalomból kifelé a mellkasom előtt jelzek jobbra bal kézzel ,sokan meglepődnek ,van akinek tetszik .
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X

                                Debug Information