Sziasztok!
Laci vagyok, Budapesten élek, 27 éves vagyok.
Azért regisztráltam a fórumra, mert újabban lett egy agymenésem, hogy a közeljövőben szeretnék venni egy Pannónia motort.
Mivel teljesen új és amatőr vagyok a témában, ezért szívesen veszek bármilyen jótanácsot, segítséget, stb..
Jelenleg ott tartok, hogy olyan motort keresek, amely egyrészt felújítandó, másrészt amelyet forgalomba lehet helyezni, azaz megvan a régi forgalmija, továbbá az utolsó tulajtól adásvételi (láncolat).
Úgy tudom, hogy ezek hiányában a mai jogszabályok értelmében nem lehet semmit sem forgalomba helyezni.
A másik dolog, amit a Pannóniákról olvastam úgy általában, hogy igen megbízhatatlanok, ugyanis a gyárban silány anyagokból rakták össze, sok-sok konstrukciós hibával.
Kérdésem, hogy mik azok az általános konstrukciós hibák, amelyek előfordulnak, illetve hogy ezeket lehet-e típusidegen / új alkatrészekkel olyan módon javítani, hogy a motor teljességgel megbízható legyen?
Mivel nem az OT a cél, ezért minden működő és igényes megoldás érdekel!
Üdv
Laci
Laci vagyok, Budapesten élek, 27 éves vagyok.
Azért regisztráltam a fórumra, mert újabban lett egy agymenésem, hogy a közeljövőben szeretnék venni egy Pannónia motort.
Mivel teljesen új és amatőr vagyok a témában, ezért szívesen veszek bármilyen jótanácsot, segítséget, stb..
Jelenleg ott tartok, hogy olyan motort keresek, amely egyrészt felújítandó, másrészt amelyet forgalomba lehet helyezni, azaz megvan a régi forgalmija, továbbá az utolsó tulajtól adásvételi (láncolat).
Úgy tudom, hogy ezek hiányában a mai jogszabályok értelmében nem lehet semmit sem forgalomba helyezni.
A másik dolog, amit a Pannóniákról olvastam úgy általában, hogy igen megbízhatatlanok, ugyanis a gyárban silány anyagokból rakták össze, sok-sok konstrukciós hibával.
Kérdésem, hogy mik azok az általános konstrukciós hibák, amelyek előfordulnak, illetve hogy ezeket lehet-e típusidegen / új alkatrészekkel olyan módon javítani, hogy a motor teljességgel megbízható legyen?
Mivel nem az OT a cél, ezért minden működő és igényes megoldás érdekel!

Üdv
Laci
A váltóm szintén tökéletes, minden fokozatot elsőre, erőlködés nélkül kapcsol. Tudni kell használni, viszont először is jól kell összerakni. A gyújtásnál egyszer állítottam hézagot, de ennyi volt. Ha nem mindennapi használatban van a Pannónia akkor nem kell hozzányúlni minden héten. A világítással volt eddig bajom, mivel a gyújtáskapcsoló belsejében lévő műanyag betét valószínűleg eltörött, és nem tartja a helyén a szintén belül lévő rézlemezt, ami a különféle bekötési pontokat kapcsolja össze. Erre a megoldásom az lett, hogy direktre kötöttem a világítást. Úgy is kötelező a forgalomban a felkacsolt lámpa, tehát még jobb is így.
De hogy melyik a jó azt viszont csak próbával tudod megállapítani.
annak aki nem ismeri a motor működését . A kétütemű motoroknál főleg nem jó ,ha naponta nincs beindítva igy nem kell szerelgetni . tudni kell mikor és mennyire szabad meghajtani ,hogy égjen ki a gyertya és a trutyi a kipufogóból. Lehet javítani a megbízhatóságán minőségi főtengellyel ,jó minőségű dugóval ,jó, összerakott minőségi csapágyakkal, nem parafás kupluggal ,vape vagy olcsóbb ..kinai generátorral gyujtással , idegen modern karbival . Nekem a költségvetés miatt ,ezek luxusnak számítanak .
mint ő.....
). Mindig "saját lábon" értünk haza, árok szélén csupán gyertyacsere és mentünk is tovább. És akkor itt köszönet a fórumtagoknak a segítségért. (név szerint kiemelni senkit nem merek nehogy sértődés legyen, vagy mondjuk Mátéapu vagy Titus túlságosan elbízzák magukat
Komment