Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szlalom-Trabi

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szlalom-Trabi

    Sziasziok! Gyöngyösi Norbert vagyok. Igazából ezelőtt nem gondoltam volna, hogy valaha is Trabanttal fogok versenyezni, de valamiért szerencsére így alakult. Nagyon megtetszett ez az autó, mert egyre kevesebb igényes autó van már, és egyre kevesebben állnak neki építeni. Bár az én kocsim versenyautó, szeretném, hogy egyben megmaradjon Trabant is, ezért nem lesz tárcsafék, hayabusa motor, meg stb... Leginkább Trabant szerelési könyvekre, tanácsokra lenne szükségem, mivel hamarosan kezdjük a 2. autó építését, amit szeretnék szintén hasonló állapotúra csinálni, mint a mostani.Click image for larger version

Name:	P1200881.jpg
Views:	1
Size:	85.2 KB
ID:	155415Click image for larger version

Name:	528008_516353195057873_1415448066_n.jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	155416Click image for larger version

Name:	P1200689.jpg
Views:	1
Size:	90.1 KB
ID:	155417Click image for larger version

Name:	P1200692.jpg
Views:	1
Size:	84.5 KB
ID:	155418Click image for larger version

Name:	P1200880.jpg
Views:	1
Size:	76.4 KB
ID:	155419Click image for larger version

Name:	Bakonyrally_2012_okt_056_192702.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	155420Click image for larger version

Name:	dscf8890.jpg
Views:	1
Size:	173.0 KB
ID:	155421
    Utoljára szerkesztve a következő által: norbRT; 2013 márc. 27, 21:27.

    #2
    Na ez tetszik nekem -nekem is van egy majdnem kész verdám ,hasonló célból, de közben elfogyot a lelkesedésem. Ezért most árulgatom , de nem túl intenzíven , ha megmarad nyáron összerokom és elmegyek vele szórakozni.

    Komment


      #3
      Szép gép! Gratula hozzá! Meg persze sok sikert a következőhöz!

      Komment


        #4
        Üdv Norbert! Gratulálok az autódhoz. Jómagamnak is van egy Trabantom és amúgy is a kelet német 2 üteműek a gyengéim. Régebben versenyeztem is Rallyban és Autocrosban is. Elég sok versenyautót építettem, van fogalmam mennyi munka,idő és pénz mire elkészül. Minden tiszteletem azelőtt aki ezt végigviszi. Én már kinőttem a versenyzésből, a magam részéről nekem az az értékmérője egy autónak vagy motornak hogy mennyire eredeti. De azért egy szépen megépített versenyautó elég sokmindenkinek megdobogtatja a szívét. Ja és egy személyes tapasztalat ha nem bánod: Ha ütőképes versenyautót akarsz építeni bizony komolyan bele kell nyúlni a lelkébe a gépnek. Pl a dobféket el kell felejteni, mert az ellenfél a féktávokon kőkemény tizedeket oszt le. Kívánom hogy sok örömöd leld a gépben és ha valami kérdés merül fel hát ki vele!
        norbRT kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          dobféket el kell felejteni, mert az ellenfél a féktávokon kőkemény tizedeket oszt le
          A nyolcvanas években, ilyet nem is lehetett belefabrikálni az autóba. A Wartburg duplex volt az egyetlen nyerő beavatkozás. Mást a honologizáció nem is engedett. Bár régen volt, de a RETRÓ tunning még menne.




          Azt is megnézném mi van a motorháztető alatt, mert ekkora tappancsokhoz kakaó is kell. ( Nem lenne jobb a nyomtáv szélesítés )
          OdinHEM, norbRT és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sziasztok!
            Először is köszönöm az elismerő szavakat, tetszik ez a társaság, a ti autóitok is nagyon szépek! A fék dolgot még meggondolom, eddig használt "utcai" gumikkal mentem, balláb fékkel jól be tudtam tenni minden kanyarba. Idén már új jobb minőségű gumijaim lesznek, meglátjuk milyen lesz azzal, meg persze majd az ellenfelek mit mennek . A jelenlegi motor négy felömlős, hf-ből leszedve, eltolt vezérlés, állítható rezonátor, egyedi leömlő átfúvókázott karbi. A másik három felömlős, nem rég lett kész, nem tudom mit tud, csak be lett indítva, egy másik autóba lett berakva. Váltó gyári, egyenes fogazásút szeretnék, de nem tudom, mennyivel lesz jobb, érdemes-e vele foglalkozni... valaki esetleg nem tud róla valamit Kinek van ilyen, ki, hol mennyiért csinálna?Click image for larger version

Name:	P301011_13.21.jpg
Views:	1
Size:	191.1 KB
ID:	134925Click image for larger version

Name:	P031211_10.49.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	134926Click image for larger version

Name:	P090612_16.28_[01].jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	134927Click image for larger version

Name:	P200512_17.08_[01].jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	134928Click image for larger version

Name:	P250212_17.00.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	134929Click image for larger version

Name:	P031211_10.49_[01].jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	134930
            Ja a Transporter sajnos nem az enyém

            Komment


              #7
              norbRT eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Váltó gyári, egyenes fogazásút szeretnék,
              Nekem 600 as trabi váltó volt benne. Talán azért, mert rövidebbek voltak a fokozatok. ( De lehet hogy ez csak " optikai tunning " kategória volt ) Én sosem számolgattam a fogakat. Csak mindenki ezt dicsérte. Az újfajta háromcsillagos féltengely, és a Wartburg fék volt hozzá társítva. Bekovácsolt ívelt laprugó biztosította a terpesztést. Az 5 ös váltó akkor még csak álom volt.
              OdinHEM és norbRT kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                norbRT eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ja a Transporter sajnos nem az enyém
                ...szerencse ! Mert ezért ide ( a legszebb formáju kisbusz : egy BARKAS) illene --és így még van rá remény . Vagy egy OT és Barkas autómentő . Ja a versenysárkány nagyon jó !
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Még azt is olvastam, hogy mivel a fogak egyenesen vannak, kisebb a súrlódás, és az ellenállás, ezért nincs annyi veszteség.. De sajnos még senkit nem találtam akinek ilyen lenne, csak néhány videóban láttam.

                  Komment


                    #10
                    Bizony, valami hasonló lenne az igazi
                    Click image for larger version

Name:	6564_2.jpg
Views:	1
Size:	15.3 KB
ID:	136784Click image for larger version

Name:	6389856005_25a59fb4d4_z.jpg
Views:	1
Size:	134.2 KB
ID:	136785Click image for larger version

Name:	barkas-b1000-3228.jpg
Views:	1
Size:	109.2 KB
ID:	136786

                    Komment


                      #11
                      Szerintem a busz , egy ici pici trbihoz csinált 150 kg öns. spéci utánfutó az ideális. A bisz zárható,lakható ,másra is jó---ill. szépen "gyári" verseny- műhely autóvá dekorálható


                      ---de tudok egy első szériás autómentőt (régi műszerfal, fém lökhárító ...stb ) egy időben eladó volt, aztán nem -most nem tudom mi a szitu ?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 márc. 29, 09:06.

                      Komment


                        #12
                        norbRT eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Még azt is olvastam, hogy mivel a fogak egyenesen vannak, kisebb a súrlódás, és az ellenállás, ezért nincs annyi veszteség..
                        Hát ezt sajnos meg kell cáfoljam. Ugyanolyan áttétel mellett a ferdefogú fogaskerék sokkal jobban terhelhető, mint az egyenesfogú. Folyamatosabb a kapcsolódás és egyenletesebb az erőátvitel. A fogak lényegében egy folyamatos csavarvonalban kapcsolódnak egyáshoz, ezért kisebb a zaj és a melegedés, emiatt jobb a hatásfok is. Egyenes fogazatnál, mindig egy - a forgástengellyel párhuzamos - vonal mentén kapcsolódik a kerék, ezért ez a terhelés a fog mentén sohasem egyenlő mértékű.

                        A ferdefogazásnál - mivel oldalirányú erők is vannak - mindig merevebb csapágyazást kell készíteni. Tehát egy ilyen hajtómű eleve többet bír.

                        Persze ez egyszerű elmélet, ami azonban a gyakorlatban is bizonyít nap mint nap. De ha az általános tapasztalat a 600-as váltó mellett teszi le a voksot, akkor én ezt készséggel elfogadom.

                        Komment


                          #13
                          A szomszéd " kis srác " Skoda féktárcsákat rakott a Trabira, hidraulikusan működik a kézifék, amit külön is tud fékezni a két oldalon. Ugyan így szétválasztható az első, illetve a hátsó kőr.

                          Komment


                            #14
                            Üdv norbRT!
                            Egy itteni cimborámnak van Trabihoz való 5 sebességes tolós váltója rövid áttétellel. Olyat megy vele a papírsárkány hogy majd kiszakad az ülés a helyéről. Egy időben el akarta adni, de annyit amennyiben volt neki nem adtak érte úgyhogy megmaradt neki. Amúgy teljesen egyedi az egész, minden úgy lett csinálva benne. Vérprofi a cucc.
                            Nekem nagyon tetszett az autó vele. Sokkal-sokkal jobb vele. Nem kell kuplungolni, a másodperc tört része alatt tudsz váltani, picit ejt a fordulatból, egyszóval Qrva jó!
                            Az egyedüli és legfontosabb kérdés hogy vajon megéri-e ez azt a pénzt amennyiért adják.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X