Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A bemutatkozásom - Sippi‎

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A bemutatkozásom - Sippi‎

    Sziasztok!

    Évek óta van egy 1988-as ETZ 250-esem, melyet miután gyári állapotra visszaállítottam, kicsit praktikusabbá tettem. Először az összes izzót egyedi tervezésű LED-esre kicseréltem, kapott előre LED-es helyzetjelzőt (angel eye jelleg), továbbá a jobb látási viszonyok miatt bi-xenon van a fényszóróban. Indexrelé, töltésszabályozó, újrakábelezés; minden cserélve lett, így a megbízhatósága nagyságrendekkel nőtt. Már Hall-os gyújtással vettem, de most készül hozzá az előgyújtás szabályozós CDI-s, plusz tervben van egy digitális fedélzeti számítógép. Érdekes koncepció egy veterán motoron a sok extra: menet közben mindenki valami keleti motorra gondol, ha látja a fényeit, csak mikor közelebb érek és kékes füstöt hagyok magam mögött, akkor szoktak nagyot nézni.
    Mivel sokat túrázom, készült hozzá egyedi tervezésű ülés, mely szélesebb és kényelmesebb, mint a gyári, valamint a hátsó ülőfelület magasított. Ha belevesszük a hátsó dobozt, a két oldalsó dobozt plusz a tanktáskát, több mint 200l pakolófelületem van, de még sátrat és hálózsákot lehet rögzíteni az oldalsó dobozokra.
    Miért nem valami más? Amíg 4l-t fogyaszt százon és a 110km/h utazótempó, meg amíg az út szélén is meg tudom javítani, nem kell más. Szívemhez nőtt (és a pénztárcámhoz)

    Azonban az igazi ok, amiért beléptem ebbe a fórumba az az, hogy vettem egy 71-es Schwalbit (KR51), melyet elkezdtem felújítani. Szegény elég rossz állapotban van, nem bántak vele jól, sok a "sufni-tuning", így az oldalon található anyagok elengedhetetlenek a felújításhoz, valamint a gyári állapot visszaállításához. Persze ez a motor nem lesz olyan, mint az MZ-m; max egy elektronikus gyújtást kap... :P
    Jelenleg dirib-darabokra fekszik a garázsban, várja a váz újrafestését, valamint hogy összerakjam a blokkot. Utána megy szépen a fényezőhöz: az alapszín fehér lesz, fehér egyedi üléssel. Lesz sok alkatrész krómozva, de az még egy kis idő! Végezetül újrakábelezés, új kipufogó, új gumik, élekre szilikon kéder, talán még egy szebb doboz is befigyel háttámlával a svábli fenekére!

    #2
    Kedves Sippi!

    Ez már igen,-légyszives okosítsd ki a társaságot a részletekről is!Biztosan mások is szeretnének a tiedhez hasonló újításokat a motorjaikra,ezért ne fogd vissza magad,-egyben kérlek légy aktív tagja a fórumnak!

    Üdvözlettel:Che
    Sippi, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ez igen! Ezek olyan dolgok amik biztosan sokunkat érdekelnek, ezért én is azt szzeretném kérni, hogy részletesebb információkat is ossz meg velünk ha publikusak Továbbá még fényképeket is szivesen néznénk a két gép csodádról, akár a kis Simson újjászületéséről is, mert lehet ezzel más hason cipőben járó társadnak is segítenél.
      Jó fórumozást kívánok!
      Sippi, sepy és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kíváncsi vagyok hogyan barátkoztatod meg az elektronikus gyújtást a turbós blokkal.
        Kitartást a felújításhoz!

        Komment


          #5
          Amint lesz egy kis időm, teszek fel képeket! Az ETZ-s átalakításokat kevésbé dokumentáltam, de egy-két kép van róla. Kapcsolási rajzot is tudok feltölteni, azonban egyrészről a legtöbb saját fejlesztésem rengeteg munkaórával (nem hirdetem, de ezek leginkább eladásra szánt termékek), másrészről nem mindenki tudja összerakni (alkatrészbeszerzés hozzá néha nehézkes, sok SMD alkatrész, kicsi NYÁK, stb.). Azonban bármilyen elektronikai kérdésre szívesen válaszolok.

          A schwalbinál már nem követtem el azt a hibát, hogy nem dokumentálok, ezért készülnek sorra a szép képek.
          Kicsit úgy érzem, nagy fába vágtam a fejszémet a turbós blokk gyújtásánál, mert ha jól látom senki nem csinált ilyet egybeépített gyújtótekercs-trafó cserélése nélkül, de eddig nem látom, miért ne sikerülhetne. Fontos szempontnak tartom, hogy lehetőleg akksi nélkül is induljon!
          OdinHEM, sepy és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Turbós blokkot nem nagyon szokták piszkálni,konstrukciójából adódóan nem is nagyon lehet.Az 51-es blokk ilyen szempontból sokkal több "lehetőséget" hordoz.

            Komment


              #7
              Kedves Sippi!

              Már az elején jól elakasztottál,a kicsi NYÁK-ot (nyomtatott áramkör panelja) még értem,de az SMD,már megfogott.A fórum tagjai,tapasztalatom szerint,a mechanikai alkatrészek terén felvilágosultak,de az elektronika,az a többségnek,annyi,hogy ne pisiljünk a konnektorba.A fentiekkel nem akartam megsérteni senkit és az is lehet,hogy magamból indulok ki,de nagyon elkelne itt egy önzetlen hozzáértő,aki "pátyolgatná" a társaságot elektromos téren,ezért kérlek,hogy amennyiben birtokodban a témával kapcsolatos tudás,hát terjeszd el köreinkben is!

              Nekem pl. van most egy olyan problémám,bár nem a motorozással kapcsolatos,hogy egy-két szerszámom és mérőeszközöm felmágneseződött.Azt tudom,hogy váltakozóáramú mágneses térbe kellene helyeznem,a lemágnesezéshez és szívesen is csinálnék valamilyen váltóáramú mágnest,de azt sem tudom,hogy milyen átmérőjű zománchuzalt és hány menetet tekerjek fel abból,egy vasmagra és hány volttal üzemeltessem.Ráadásul biztonságosnak is kellene lennie,mert nem szeretném,ha az agyamat a bioáramok helyett a hálózati áram vezérelné.


              Üdvözlettel:Che
              OdinHEM, és kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tettem fel képeket, az albumomban megtaláljátok.

                @ Attila86: én érzem, hogy több van abban a blokkban... Egy dolog zavar csak, hogy a mexakítóval van probléma. Azonban ha nem futkos rajta nagyfesz, nem kell a kondi (ami többé-kevésbe Achilles-ina a gyújtásnak) és nem kopnak annyira a pogácsák. Kvázi kevesebbszer kell reszelni, állítani, cserélni, stb. Nem akarok semmi szentségtörést, csak haladni a korral.

                @ Che: nagyon szívesen. Sokat foglalkoztam Szimókkal, MZ-kkel, de még egy-két Jawa és robogó is beficcent, sőt volt szerencsém BMW 1150-eshez is. Persze én sem tudok mindent, de a Simson gyújtáskapcsolóját álmomból felkeltve bekötöm
                A legegyszerűbb és legbiztonságosabb (talán még a legolcsóbb), ha veszel egy szerszám lemágnesezőt. Google-zz rá, van rengeteg típus, kb 1500-ért már osztogatják. Amúgy ha nagy a szerszám, jól körécsévélsz egy pár 10m 230-as kábel egyik erét egy irányba (a másikat szabadon hagyod) és beledugsz mondjuk egy nagyobb fogyasztót rövid időre (pl villanyrezsó, olajradiátor, tök mindegy, lényeg hogy sokat fogyasszon, tehát ne egy 40W-os izzót). Elvileg a kábel úgy viselkedik, mint egy tekercs, mert az is és a váltakozó áram lemágnesezi. Az erőtér meg annál nagyobb, minél több áram folyik rajta. Ehhez kell a kábel, egy konnektordugó, egy lengőaljzat és kész. De ezt most találtam ki, nem kipróbált valami, meg ha nem szeretnél hálózati fesszel játszani, nem ajánlom. De ha igen, küldhetek egy egyszerű ábrát, hogy gondolom. Vagy még mindig ott van a TV képcső lemágnesező, de az is 230V-s...

                Komment


                  #9
                  Kedves Sippi!

                  Köszönöm.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #10
                    Kedves Sippi! Köszöntelek Közöttünk ha kicsit olvasgatsz sokan vagyunk kik érdeklődnek és érdeklődtek már eddig is hasonló megoldások iránt. Gondolok itt a ledes világításra pld.. Nekem a fájdalmam a 6v-50wos dinamó teljesítmény melyet a CZ -m termel evvel miután indexet szeretnék felrakni elég csínján lehet gazdálkodni. A mechanikus dolgokkal még csak meg bírkózok de az elektronika nem az én világom. Ha nincsenek titkosítva a megoldásaid szívesen vennénk a szakértő segítséged.Sokunkat érdekel az MZ-d is sokunknak csak" Szoci" motorja van melyet épp úgy dédelgetünk mint más az" igazi nagy vasat". Örültem az igazi bemutatkozásodnak,légy aktív a szerencsére egyre bővülő közösségünknek. Jó gyujtást és szép napot. Üdv. Sepy.

                    Komment


                      #11
                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A fórum tagjai,tapasztalatom szerint,a mechanikai alkatrészek terén felvilágosultak,de az elektronika,az a többségnek,annyi,hogy ne pisiljünk a konnektorba.
                      Bizony bizony, mert lehet, hogy a malac orra mégis konnektor!

                      Sajnos magam részéről is meg tudom ezt erősíteni. Egyszerű kis áramköröket már sikerült ugyan építenem, de ezek mind utánépítések voltak egy-két kiegészítéssel. EZért én is szívesen venném a továbbképzést.

                      Üdvözlettel: CZsolti

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok!

                        Annyi mindenről tudnék mesélni
                        De gondolom leginkább mindenkit a LED-es technika izgat. Nemsokára akkor létrehozok egy témát erről és próbálom megosztani tudásom. Hogy mégis mit jelent egy LED, hogy kell megvezérelni, hogyan lehet vele lámpát csinálni, stb. Ezeket a dolgokat sok éves tapasztalatom és kutatómunkám alatt szereztem, de egyik sem hadititok. Bárki fellelheti a neten, csak tudni kell hol keresni. Próbálom minél jobban összefoglalni, linkeket vagy kapcsolásokat mutatni. Hiszen akárhogy is, errefelé mutat a jövő, és tuning vagy nem tuning, egy veterán gépjárművet is meg lehet csinálni ízlésesen, nem kell egyből a pimp my ride-ra gondolni :P

                        @ Sepy: Egyszer jött egy vad ötlet, hogy egy 6V-os 60W-os generátorral rendelkező TS-et kéne kicsit átalakítani. Az egyetlen járható út az eredeti alaplap meghagyásával egy 6/12V-os inverter, Xenon és csak LED-es lámpák beszerelése volt. De ez nem kis pénz. Annyi szetnt, azzal sokat nyerhetsz, ha a fék + helyzetjelző LED-esítve van, mert akkor a maradék energia fordítható akksi töltésre, amivel már az indexek megvalósíthatóak.

                        Amúgy nyugodtan torpedózzatok az elektronikus kérdésekkel, próbálok rájuk kielégítő választ adni!

                        Üdv,
                        Sippi

                        Komment


                          #13
                          Kedves Sippi!

                          Gondolom,-mások nevében is kijelenthetem,de a magaméban biztos,-hogy köszönöm.Gondolom célszerű lenne egy rovatot nyitni,amelynek lehetnének alfejezetei,a LED technológiáról,a különféle gyújtásokról és akár egyéb fejezetek,melyek a járműelektronika más alkalmazásival foglalkozik.

                          Természetesen ez olyan nagy mennyiségű tudástárrá fejlődhetne,mely nek bővítését egy embertől elvárni nem lehet,így tőled sem.Tapasztalatom szerint,ha a fórumon elindul egy téma,nagyon sok ember bekapcsolódik és próbálja a tudását megosztani a többiekkel.

                          Nagyon köszönöm neked,hogy ilyen pozitívan állsz a fórumhoz és hálás vagyok érte,hogy próbálsz segíteni és megosztani szándékozod a tudásod velünk.

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            #14
                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Gondolom,-mások nevében is kijelenthetem,de a magaméban biztos,-hogy köszönöm.
                            Én is megköszönöm a segítséget, mert nagyon izgat a dolog engem is. Lehet rögtön letennék pl. arról az ötletemről, hogy miként lehetne elhelyezni a gépemen egy régi Trabi dinamót (6V 220W) és azt meghajtani. Azért ezt, mert ilyenem van otthon.

                            Szegény motoros vízzel tuningol.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X