Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Honda VF750S-es kezdő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Honda VF750S-es kezdő

    Üdvözlök mindenkit,

    Új vagyok mind a fórumon, mind a veteránozás témakörben.
    Tavaly kezdődött az egész amikor kitaláltam hogy motorozni szeretnék, de lehetőségeimhez képest stílusosan, egy öreg, felújított/átalakított honda VF750S-en
    Tudom hogy ez a gép még csak maximum papíron minősül veteránnak a maga 31 évével, de nekem kezdetnek megteszi.

    A fórumra azért léptem be mert kezdő révén rengeteg problémába futottam bele. A motoromra már nincs gyári támogatás és hsznált alkatrészt is nagyon nehezen lehet hozzá találni, azt is csak külföldön. Gondolom itt tudok majd segítséget kapni az alkatrészek beszerzésében, legyártatásában, és a felújításhoz szükséges egyéb folyamatokban.

    Mégegyszer üdvözlök mindenkit, és előre is köszönöm az esetleges jövőbeni segítségeket!

    #2
    Hello! 30 év felett már veterán!!! Biztos találsz más Hondást is, aki szívesen megosztja a tapasztalatait. Jó böngészést, szerelést, felújítást!

    Komment


      #3
      Ha erdekel van egy komplett motorom 88-89 es lehet meg a ket teleszkopos szurke meg nem tudom mit csinalok vele de meg egybe van ha csinalok kepet majd feltoltom egyebkent egy nagyon jo motor

      Komment


        #4
        Szia W-ray!

        Csak ne szerénykedj. Ez egy gyönyörű motor mostani szemmel is. Annakidején meg ennek a kockalámpáját akarta minden simsonos utánozni. (Bevallom az ülés mögötti idomot és a sárvédőt én is meg akartam anno csinálni. Sajnos lehetőségem nem volt rá.)

        Szerintem kérdezz bátran bármijen témában. Válaszokat biztosan kapsz majd. Még az is előfordulhat, hogy némelyik hasznos is lesz. Isten hozott!

        Üdvözlettel: CZsolti - egy Cezet 350 - 472-es alkatrészhalom boldog tulajdonosa.
        sepy és taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          köszönöm a fogadtatást!

          movisz: a motor működöképes, (hang alapján) viszonylag jó állapotban volt még tavaly összel a szétbontás elött, így gondolom komplett motorra vagy telóra nincs szükségem, de alkatrészeket szívesen vásárolnék belőlük ha esetleg úgy döntesz hogy megbontod. Szükségem lenne pl. olajpumpa láncra, az első teló aljából a TRAC alkatrészeire (az enyéből hiányzik a rugó), és ha a Tied 88-89-es akkor elvileg a hengerfejben lévő olajvezetők is már a vastagabb 6.5mm-esek. Ezek is érdekelnének.

          Czsolti: lehet hogy szentséget török egy ilyen fórumon ahhol gondolom sokan a gyári állapot visszaállítását preferálják, de nekem inkább a gyáritól alapokra épülő, de azoktól eltérő, "személyre szabott" gépek jönnek be, így pont a lámpa volt az egyik első dolog amit leszedtem róla. . Így legalább könnyebb lett a motor kb. 5 kilóval.


          Valamikor majd beleásom magam a fórumba és keresek egy olyan topicot ahova feltölthetem az átalakítási folyamatról készülő képeket (mivel már elkezdődött az összerakás van vagy 60-70 képem), hátha valaki tud majd valami jó ötlettel segíteni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: w-ray; 2013 ápr. 17, 16:48.
          sepy és taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Helló W-ray ,üdvözöllek köreinkben!Gondolom azért csak a veteránozásban vagy kezdő nem a motorozásban. Ekkora gép már nem a kezdők kategóriája. Az a szögletes lámpa számomra is a Jawás -időszakomra emlékeztet mert az új 350-esen én is avval kezdtem,hogy kispolák lámpát tettem rá. Még a számláját is őriztem mert ha másért nem is ezért meg állítottak sűrűn lopták őket miután másnak is tetszett.Várjuk a képeket az átalakításodról és érezd jól magad segítőkész csapatunkban. Üdv. Sepy.

            Komment


              #7
              háááát... ami azt illeti tavaly ültem elöször motoron amikor megvettem a hondát. Tudom hogy ez a legnagyobb hülyeség amit csak csinálhattam motorozás témakörben, de hát az érzelmek vezéreltek nem a józan ész. Mentségemre legyen szólva hogy még csak most csinálom az "A"-s jogsit, már előre begyüjtöttem 2 kupont, két különböző vezetéstechnikai tréningre. Ahogy megvan a jogsi egyből megyek tovább tanulni.

              Ígértem hogy töltök fel képeket: csináltam egy galériát a motornak, összeválogattam oda egy rakat képet, a kezdetektől mostanáig. A project tavasz ősszel kezdődött, és vélhetőleg valamikor a közeljövőben fejeződik be.

              Ahogy írtam korábban, és inkább egy egyedibb, akár napi használatra alkalmas, megbízható gépet szeretnék építeni, így lehet hogy az ortodoxabb veteránosokból ellenérzést válthat ki a direkt-légszűrő, vagy a cafe-racer szerű csutkakormány. Mivel ez az első ilyen projectem, itt inkább a kreativitás dominál, hogy kiélhessem motorépítő vágyaim!
              Így a képek megtekintését mindenkinek csak saját felelősségére ajánlom!

              Izgatottan várom a kommenteket a képekre.
              sepy, taluga és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusz W-ray!


                Megnéztem az albumodat,-tetszett.Úgy tűnik szépen meg lesz csinálva.A motorozással csak óvatosan,mert amikor már úgy tűnik,hogy kezd menni a dolog és jön az önbizalom,-az a legveszélyesebb időszak!Jó lesz az a vese neked még hosszú ideig,ne akard okvetlen átpasszolni másnak.Lehet,hogy morbidnak esetleg cinikusnak tűnök,de úgy 30-40 ezer Km.után kezdi az ember érezni,hogy együtt "él" a géppel.

                Szeretettel üdvözöllek:Che
                sepy, taluga és Duke kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Na ne csináljátok!!!
                  Mire megtaláltam ezt a topicot, már teljesen meg is halt?

                  Komment


                    #10
                    Akármikor lehet életet lehelni bele. Minden csak szándékon és ideillő kérdéseken-válaszokon múlik.

                    Komment


                      #11
                      Uff!
                      Akkor élek a lehetőséggel.
                      Kicsit restellem feltenni a kérdést, hiszen elvileg kellene hogy értsek hozzá, de sajnos megszívat a fékem.
                      Az utóbbi időben folyamatosan olyan érzésem van, mintha levegős lenne a fékem. Ezerszer lelégtelenítettem, gyakorlatilag eredmény nélkül. Kaptam olyan tippet is, hogy forgassam,( mármint a leszerelt féknyerget) mert ezeknél a típusú féknyergeknél megesik, hogy légbuborék marad egy sarokban. Egy kicsit jobb lett. Karmantyúkat nemrég cseréltem. Fékbetétek még jók. A főfékhenger a klasszikus felpumpál- benttart- lesihogyfelpuhule próbára kemény marad. Szivárgást nem látok sehol. Fékfolyadék nem fogy. Tököm tele. Egy kicsit sok a tőmondat.
                      Kb ennyi a problémám. Ha esetleg valakinek lenne valamilyen építő jellegű ötlete, azt szívesen fogadnám!

                      Sziasztok!
                      B.

                      Komment


                        #12
                        Szia Balu82!

                        Nem tudom, hogy mennyire rugalmas a fékcsöved. A flexitömlő okozhat ilyen érzést. Az első ETZ-ken jó kemény anyagot használtak először. Blokkolt is az első kerék rendesen. Már kis fékezéskor kifejtette a teljes fékerőt, ami ugye egy ilyen könnyű gépnél egyenlő volt a fejreállással. Ezután kicserélték rugalmasabb falúra ezeket a tömlőket és megszűnt a probléma. Nem állítom, hogy nálad is ez van, mert én magam sosem vezettem hidraulikus fékes motort, tehát kezelési tapasztalatom nincs.

                        Üdvözlettel: CZsolti

                        Komment


                          #13
                          Szia CZsolti!

                          Köszönöm a tippet.
                          Ezeknek a Hondáknak soha nem volt valami híres a fékrendszerük, de nem is nevezhetném rossznak őket. Olvastam olyan jellemzést, hogy nincs határozott nyomáspont, meg ilyenek. Az ilyen guruk cserélgették le a gumifékcsövet fémre. Állításuk szerint sokkal jobb lett. De az én problémám gyakorlatilag egyik napról a másikra jelent meg. Azt nem tartom valószínűnek, hogy ilyen gyorsan mentek volna tönkre a csövek. Nyilván ez csak az én véleményem.
                          További ötleteket szívesen várok! (természetesen csak nyitvatartási időben)
                          Sziasztok:
                          Balázs

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X