Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A veterán ügy mostohagyermek Magyarországon.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A veterán ügy mostohagyermek Magyarországon.

    Tisztázzunk valamit. A veterán motorosok, autósok, anyagi, fizikai szellemi energiát nem kímélve, a közlekedés történelem egy szegmensét teremtik meg, hogy az utókor ne csak fényképekről szembesüljön a múlt szebbnél szebb gépjárműveivel. Ha nem lennének hozzánk hasonló megszállott emberek, már rég az ócskavas telepen végezték volna ezek a kincsek! Más normális országokban ,nem gördítenek akadályokat a 40- 50 éves veterán gépjárművek adminisztrációjára! Foggal körömmel ragaszkodnak a múljuk megőrzéséhez! Gondoljunk arra, Veterán gépjárművek nélkül, nem tudnának egy háborús vagy egy 20 as -30 as évekbeli filmet forgatni.
    A legnagyobb gond azzal van, hogy a forgalmi engedélyben szereplő tulajdonos halála miatt képtelenség átíratni egy 40 - 50 éves gépjárművet. Hivatkoznak arra, hogy a vagyonvédelem megköveteli ezt az intézkedést. Kérem! Az amortizáció / értékcsökkenés/ miatt, egy 40 éves gépjármű forgalmi értéke 0 forint. Ezeknek a gépeknek csak eszmei értéke van, az viszont felbecsülhetetlen , arról viszont a törvény nem rendelkezik! A bürokraták keményen állnak a vártán, sarcolnak különböző kiagyalt pénzbehajtással. Én már a létező összes döntéshozóval értekeztem, hogy könnyítsék meg ezeknek hazájukat szolgáló jóravaló embereknek a sorsát, ne az enyészeté legyen az a sok kincs, amik az apáktól, nagyapáktól örökül maradtak. Minden politikus ugyanazt szajkózza: Az Unióval kompatibilis eljárás. Ez egy baromság! Egy tollvonással meg lehetne oldani: " 40 évesnél idősebb gépjárművekre ne kelljen prezentálni tulajdonosi láncolatot! "

    #2
    cseresznye péter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tisztázzunk valamit.
    Szia Péter !
    Elég szokatlan stílusba mutatkozol be, de érzem az írásodból hogy jó ügyet igyekszel szolgálni. Ha időd engedi olvass bele a fórum cikkeibe, és meglátod, hogy itt is napi szinten foglalkozunk ezzel a témával. Addig is kitartást kívánok a megfelelő döntéshozó megtalálásához.
    sinter, taluga és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Cseresznye Péter vagyok. 1982-ben állítottam emelvényre, / saját keréken/ a képen látható HOFHER Traktort.
      A nyergében ülő úr, annak idején részt vett a sorozatgyártásban.Click image for larger version

Name:	DSC00750.jpg
Views:	1
Size:	201.0 KB
ID:	137271
      joker, sinter és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia Péter!
        Üdv a fórumon és köszönjük a fotót!
        Hajrá tovább több pozitív élménnyel!

        Komment


          #5
          Hello!

          A méltányosság a forgalomba helyezésnél szerintem sokunknak JÓL JÖNNE.
          ÚGY gondolom hogy ha esetleg egy MAVAMSZ, vagy nagyobb egyesület/testület az ügy mellé állna még lehetne is belőle valami.
          Ezt a megállapításomat arra a tényre alapozom, hogy Szeged városa ahol élek, az itteni kiskert tulajdonosok most szerveződtek egyesületbe, hogy a telekre vonatkozó 3% beépíthetőséget módosíttassák 5%-ra.

          De mért is akarná a MAVAMSZ azt, hogy nagyobb bökkenők nélkül forgalomba helyezhessük a járművünket? Nem ismerem őket, de eddig is elég közömbösnek tűntek az üggyel kapcsolatban.

          Ps: Már a közjegyzőzés visszahozása IS NAGY segítség volna.
          sepy, chemotox és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            De mért is akarná a MAVAMSZ azt, hogy nagyobb bökkenők nélkül forgalomba helyezhessük a járművünket? Nem ismerem őket, de eddig is elég közömbösnek tűntek az üggyel kapcsolatban.
            Sajnos igazad van! Sok szakmai szervezet (más területeken is) legkimunkáltabb tevékenysége: a közöny.
            Pedig az ő dolguk lenne az ügyek előre mozdítása...

            Komment


              #7
              taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pedig az ő dolguk lenne az ügyek előre mozdítása...
              MAGYARORSZÁGON ?? Előre vinni valamit ???

              Itt a cél, az emberek hátráltatása !!!
              Sajnos.

              Komment


                #8
                Tamás78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                MAGYARORSZÁGON ?? Előre vinni valamit ???

                Itt a cél, az emberek hátráltatása !!!
                Sajnos.
                Kár, hogy nálunk az emberek nem az előre lépéshez, hanem a mellettük lévő felrúgásához használják a lábukat. Ezért tartunk itt! Sajnos igazad van, de én BÍZOM! A hitemet pedig táplálja a kevés ellenpélda! Pl. ez a közösség!

                Komment


                  #9
                  Cseresznye Péter vagyok. A döntéshozók azért közömbösek e témával kapcsolatban , mert az adótokból vett luxusautókból, az elsötétített üvegen keresztül , nem látni az alattvalók problémáit! Na és az adótokból fizetett sofőr is takarja a kilátást, nem látni a kátyúkat! Az évek óta tartó hadakozásom közben találkoztam egy normális döntéshozóval is, de értésemre adta, a sarcolási kényszer ezt a témát sem hagyhatja figyelmen kívül. Magyarra fordítva : nagyapád 46 éves motorját, mire forgalomba helyezed, eszméletlen pénzbe kerül. Ugyanez történt egyébként a magyar kastélyokkal.
                  Angolok, franciák úgy őrzik a múltjukat, mint a szemük fényét! Mi! Hagyjuk az enyészetnek a rozsdának, a felbecsülhetetlen értékű veterán gépjárműveket. Nem azt várom el, hogy támogassanak , akár egy doboz festékkel , de legalább az idióta bürokráciával ne gátoljanak!




                  Túl a hatvanon , tapasztalatom, hogy az úgynevezett szakmai szervezetekben, tisztelet a kivételnek, csókos fotelszakértők ülnek . Éppen a szakma , ami hiányzik.

                  Komment


                    #10
                    cseresznye péter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    legalább az idióta bürokráciával ne gátoljanak!
                    Kiragadtam egy részletet az írásodból,de igazából minden szavaddal egyet értek!!! Sajnos ebben az országban szélmalomharc ez az egész....

                    Komment


                      #11
                      Először is én is köszöntelek Péter!

                      A Hofferról csak annyit hogy gratulálok hozzá. Engem nagyon lenyűgözött maga a gép. Igaz nincs ilyenem de személyesen is tagja voltam egy kis csapatnak akik visszahoztak egyet a kohó szájából. Nagyon nagy élmény beindítani, menni vele pedig...
                      Itt az írásaidban egy picit keményen fogalmazol, de abszolút átérzem a mondanivalóját. És igazat beszélsz!
                      Én is úgy látom hogy sajnos Magyarországon nemigazán segíti az ügyeket a felsőbb veterános vezetés. Még a alsóbbak csak-csak... de a MAVAMSZ úgy szépen csendben elvan.

                      Komment


                        #12
                        cseresznye péter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kérem! Az amortizáció / értékcsökkenés/ miatt, egy 40 éves gépjármű forgalmi értéke 0 forint. Ezeknek a gépeknek csak eszmei értéke van, az viszont felbecsülhetetlen , arról viszont a törvény nem rendelkezik! 40 évesnél idősebb gépjárművekre ne kelljen prezentálni tulajdonosi láncolatot! "
                        Üdvözöllek a fórumon!
                        Írásoddal részben egyet kell értenem, a veterán járművek jelenlegi "megmentése" rengeteg nehézséget jelent.
                        De mint ahogy írtad is, ez a forgalomba helyezésre vonatkozik. Én is restaurálok olyan gépet amely nem rendelkezik semmilyen papirral, de ezt a saját örömömre teszem.
                        Ovatosan kell fogalmaznom mert már kaptam itt hideget -meleget, amiért próbáltam a véleményemet kifejteni. Ezeknek a gépeknek igenis valós piaci értékük van. Hányszor hallottam már, hogyha nincs meg a papirja, akkor bele se kezdj a felújjításba. Ha csupán eszmei értéke lenne, akkor minek is a papír? Biztosan vannak olyan járművek amelyek csak a tulajdonosaik számára jelentenek valamit, de ennek a "piacnak" (mert akárki akármit mond, ez az) a másik szegmense komoly és sokunk számára elérhetetlen összegeket jelent.
                        Nem vagyok gazdag ember, csak magyar motorjaim vannak, de nap mint nap hallunk lopott járművekről. Én biztos nem lennék boldog, ha egy értékes háború elötti mocimat kitolnák a garázsomból, és a következő héten már más nevén átírva szerepelne, mert hát ennek már csak eszmei értéke van.
                        Nem vitatázni akarok, ne érts félre, de a megoldás valahol a kettő között van. Ha egy T5-ösömet tolnák ki a garázsból ezt még valahogy túlélném, de ha lenne egy Brough Superiorom és azzal tennék ugyanezt lehet hogy helyben agyvérzés kapnék.
                        Ha én nem tudom bizonyítani, hogy kitől van a motor, hogyan tudnám igazolni, hogy tőlem lopták el. Csak átkalapálják a számokat és ismét lenne egy új "talált" motor. Én meg szívhatom a fogamat.
                        Az az igazság, hogy már nagyon sok vita volt erről a témáról, de igazán jó, mindenki számára "megnyugtató" alternatívát nem nagyon vázolt fel senki.

                        Komment


                          #13
                          joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          igazán jó, mindenki számára „megnyugtató” alternatívát nem nagyon vázolt fel senki.
                          Teljesen egyetértek veled ! Péter több alkalommal is " kincsekről " beszél, amit senki és semmi nem tudna többé megvédeni a zsiványoktól, ha ennek 40 év felett szabad kereskedelme lenne. Továbbá, teljesen elértéktelenednének a valóban értéket képviselő járgányok. A Vatera, apró, meg a többi oldal, tele van Romániából, meg Ukrajnából behozott szemetekkel. Ezekre mind rendszám kerülne, mert a nepperek elintéznék hogy a fellelt állapotú motor is levizsgázzon. Úgy néznénk ki, mint a 90-es évek elején Magyarország. Tele lenne az út ipari hulladékkal.
                          A közjegyzői nyilatkozatot meg már egyszer eljátszották. A világon nincs annyi Román szemét, ami hirtelen Uralként kerülne elő nagyapa hagyatékából. Erre nincs szüksége a veterános társadalomnak. Jó lenne valami megoldás, ( PL: a PRÓBA rendszámhoz hasonló egyénileg igényelhető, és elbírált lehetőség ) de nem minden áron.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2013 ápr. 29, 05:01.

                          Komment


                            #14
                            Szerintem meg, az a dolog ami megfelel a műszaki vizsgán, simán használható kellene hogy legyen az úton. Nem valami épített dologra gondolok, DE! amin látszik hogy pl motor, nem tákolmány és megfelel az előírásoknak az miért nem jármű, közlekedési szempontból? Pl tutajjal miért lehet hajózni, nincs hajólevele, lajstromszáma stb.? Annyi dolguk lenne hogy megnézik az "eredetét" ha már ez a neve a vizsgának, hogy nincs e átütve, nem körözik e. Többihez meg nincs közük a műszaki állapoton kívül, főleg ha egy totál "új" motorról van szó. Szerintem
                            You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                            Komment


                              #15
                              Ugye szoktad nézegetni a veterán aprót Van némelyiknek két kereke, oszt annyi.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X