Persze én sem a lomokra gondoltam Hanem ha szépen fel van újítva, szerkezetileg/esztétikailag, akkor abba mi nem felel meg? Ez a kontraszt zavar, vannak az úton olyan papíros lomok amik kapnak műszakit mert papírosak. És sok olyan aminek nincs de új korában sem volt ilyen jó minőségű mint most, és az meg semmi...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
A veterán ügy mostohagyermek Magyarországon.
Collapse
X
-
joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz az igazság, hogy már nagyon sok vita volt erről a témáról, de igazán jó, mindenki számára „megnyugtató” alternatívát nem nagyon vázolt fel senki.mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseUgye szoktad nézegetni a veterán aprót Van némelyiknek két kereke, oszt annyi.
Épp amiatt, amit joshbono és mir-mur írnak nagyon nehéz ügy ez idehaza: az addig stimmel, hogy van a motor, akár a gyárinál jobb állapotra hozva, számok szépen látszanak és eredetiek (röntgennel vagy ultrahanggal vagy bármivel sem lehetne átütés nyomát találni) - de a hazai nyilvántartásban is annyi szerepel, mint amit mir-mur ír: van két kereke és kész.
Van ugye a papíros nyilvántartás, aminek a hozzáférését adatvédelmi okokból eléggé korlátozzák, illetve a papíralapú rendszer miatt csak rendszám alapján kereshető. Erre jön még a bűnügyi nyilvántartás, amelyből tudtommal 5 év után kikerülnek a lopott járművek. Persze nem tudom hova, de feltételezem (némi kincstári pesszimizmussal) hogy az adatokat nem őrzik meg további felhasználásra.
Tehát egy rendszám nélküli, 30 éve álló motornál pontosan nulla lehetőség van márcsak azt kideríteni, hogy bűncselekmény "áldozata" lett-e, vagy csak Pista bácsi levette a rendszámot, feldobta a szekrény tetejére és ezzel megtörténtnek tekintette a kivonást...
Tehát a járható út a "közjegyzőzés" volt, amikor bemondásra elhittük kié a moci, kocsi, bármi. Ezzel meg ugye vissza is lehet élni.
Engem is zavar ez a mostani helyzet, de sajna minden félnek jó megoldást éppen a speciális adottságok miatt nehéz lenne találni. Ha például lenne megbízható nyilvántartás az eltulajdonított gépekről, akkor mondhatnánk azt, hogy amit nem keresnek, az valószínűleg jogosan jutott a jelenlegi birtokosához - esetleg egy fél év várakozási időt bevezetni, hiszen aki nagyon ritkán néz rá az esetleg félretett motorjaira, annak is feltűnik ennyi idő után ha valami hiányzik.
De ugye ennek feltétele lenne egy naprakész, évtizedekre visszamenőleg és minden adat alapján kereshető adatbázis. Aminek az elkészítése - ha lehetséges, mert rendelkezésre állnak az adatok valahol papíron - elég sok munkaórát emésztene fel, ami kormányzati dolgokat ismerve komoly kiadás lenne, úgyhogy a "központi" akaraton kívül a pénz is hiányozna hozzá.taluga kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
Cseresznye Péter vagyok. Tisztelt Joshbono!
A gyémánt tudvalévő egy darab szén. A múló idő, s az iszonyatos energia / nyomás/ és a csiszolás teszi értékessé.
A gagyit, az önökhöz hasonló vérbeli veterán, soha nem fogja elismerni! Nem a rendszám teszi értékessé a veterán gépjárműveket! Örülök, hogy aggódik az igazi értékmegőrzésen! Egyébként egy T 34- es tankot ha birtokolnék, nem zavarna, hogy orosz gyártmány, holott a történelmünkhöz meghatározóan hozzátartozik. / A lopás politikai kategória, inkább ne feszegessük. 1972 - ben. a Blahán lezáratlanul éjszakázott a P- 10 es új Pannoniám, érdekes módon, senkinek nem jutott eszébe ellopni./
- 4 likes
Komment
-
Ez a téma mindig is nehéz kérdés lesz, például azért amit olvastam itt egy két kollégától, hogy akinek most papíros ismert tulajos motorja van, nyilván nem akarja hogy az ő árát lenyomja a piac, az épp papír nélkül forgalomba helyezett motorokkal.
Ez is érthető.
Azzal hogyha ellopják, s egy hét múlva elviszik találtként átíratni nem értek egyet, ha ellopnak egy nagy (vagy "kis") értékű motort, gondolom bejelentitek a rendőrségen, még ha át is ütögetik a számokat, nem gondolom hogy ez tömeges volna.
A középút valahol ott volna, hogy az OT vizsgával lehetne forgalomba helyezni, (szerintem) itt is megoszlanak a vélemények arról hogy kell e OT, vagy nem.
Azért gondolom hogy az OT, vagy valamilyen külön vizsgával volna jó az egyedi forgalomba helyezés, mert ahogy írtátok "ellopom s viszem is megtalálva". De azért kétszer megtalálni valamit lehet hogy nem jönne be, főleg hogy le is fotózzák az OT-n a motort, nem tűnne fel senkinek se..
A román/ukrán kérdésről meg annyit, hogy Ti mondtátok onnan motort behozni szinte lehetetlen (papírral).
ps: A kérdés érint engem is, volna D-Csepelem amit forgalomba kéne helyezni majd valahogy, de a biztonság kedvéért
akad itthon szürke forgalmis rendbe lévő papíros, mert jelenleg CSAK PAPÍRRAL érdemes motort venni.Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 ápr. 29, 11:20.
- 3 likes
Komment
-
A külön vizsga lehetősége most is meg van, csak szinte lehetetlen megfelelni rajta. Valóban ez lenne a megoldás, de ezen például az épített gépek tulajai is rég munkálkodnak, mivel szinte csak nálunk vannak olyan szigorú forgalomba helyezési szabályok, amik el is lehetetlenítik az ilyen próbálkozásokat. Máshol díjazzák a kreatív (hasznosan kreatív) elmét és az értékek megőrzését. Itt sajnos más a hozzáállás (és nem csak a minket érintő területeken).
Mi puffoghatunk itt magunk között, de semmi eredménye nem lesz! Más országokban a szakmai szervezetek a saját területükön tényleg érdekeket képviselnek és lobbiznak az általuk képviselt területen a törvényhozóknál, eredményeket érvek el. Itt csak úgy vannak...
Úgy látom ez lenne az egyetlen járható út, ha végre Magyarországon is olyan szervezetek működnének, akik végzik a dolgukat, mert magán úton mi soha nem jutunk olyan helyzetbe, hogy befolyást gyakorolhassunk bármire is.
Csak hogy ezek a folyamatok vajon mikor kerülnek a megfelelő mederbe... az nagy kérdés.
- 5 likes
Komment
-
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak hogy ezek a folyamatok vajon mikor kerülnek a megfelelő mederbe
- 5 likes
Komment
-
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA külön vizsga lehetősége most is meg van, csak szinte lehetetlen megfelelni rajta. Valóban ez lenne a megoldás, de ezen például az épített gépek tulajai is rég munkálkodnak, mivel szinte csak nálunk vannak olyan szigorú forgalomba helyezési szabályok, amik el is lehetetlenítik az ilyen próbálkozásokat. Máshol díjazzák a kreatív (hasznosan kreatív) elmét és az értékek megőrzését. Itt sajnos más a hozzáállás (és nem csak a minket érintő területeken).
Tehát megértem én azt is, hogy az átépített és egyedileg épített motorok vizsgája miért olyan szigorú, mert ugye senki nem akar szembetalálkozni az úton egy régi űrjhajómászókával aminek 4 kereke van és sebesen közelít, ami természetesen annak vezetőjét és a forgalomban résztvevő partnereket is elég erősen veszélyezteti. Viszont láttam egy pár olyan átépített, vagy teljesen egyedileg épített motort ami kinézetben és minőségben is nagyon sok mai motort kisujjal pöccint le a színpadról. És itt a lényeg, a színpadról, mert ezeket a motorokat sehol máshol nem látni, hiába teljes mértékben üzemképesek, de nem lehet forgalomba hozni egyiket sem, mert nem felelnek meg azoknak a szigorú előírásoknak. És miért nem? Mert nincs rajta bejegyzett motorszám meg alvázszám. Ha meg beleüti akkor megbüntetik, hogy ezt hogy képzeli. Bezzeg ha a 14 éves hülyegyerek a kikukázott simsonba első villa gyanánt betesz 1-1 kétméteres acélcsövet azt senki nem állítja meg évekig és bátran rohangál a városban. De ha jól belehegeszti még a műszakit is megkapja rá.Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2013 ápr. 29, 22:13.
- 2 likes
Komment
-
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehirtelen felhígulna a piac
Én jobbnak látnék egy biztosítás(mint az SMKP-kra)+útvonalengedély kombót a papír nélküli veterán járművekre...és mondjuk x év folyamatosan fizetett bizosítás után forgalomba is lehetne helyezni(ez fedné az elbirtoklás tényét is, amihez megadott év sajátként használat kell-így bizonyítható lenne az esetleges 10 év, annyi idő alatt azért kiderülne, ha lopott a gép)..."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAki nem ismeri ezt, annak úgyis csak ideig-óráig lessz veterán járműve, mert rájön, arra nem használható, és nem úgy használható, amire ő gondolja.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn jobbnak látnék egy biztosítás (mint az SMKP-kra)+útvonalengedély kombót a papír nélküli veterán járművekre...és mondjuk x év folyamatosan fizetett bizosítás után forgalomba is lehetne helyezni (ez fedné az elbirtoklás tényét is, amihez megadott év sajátként használat kell-így bizonyítható lenne az esetleges 10 év, annyi idő alatt azért kiderülne, ha lopott a gép)...
- 2 likes
Komment
-
cseresznye péter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCseresznye Péter vagyok.
A bürokrácia valóban túlteng és ezen egyszerűsíteni kellene mindenképpen.
- 2 likes
Komment
-
Esetleg a híres szervezetünknek lehetne megtelíteni a postaládáját emaillal. Csinálnánk egy formalevelet, mindenki átírná a nevét és ha beleírjuk akkor a keltezés helyét például. Hátha erre ráfigyelnének. Ha csak hetente is kapnának vagy 100-200 levelet. Csak egy ötlet...nagy számok törvénye hátha bejön. Pénzbe sem kerül senkinekYou can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 2 likes
Komment
-
Sajnos nem az ötleteinkkel van baj, mer szeretnénk ha történne valami változás hanem, nincs aki meghallgassa. Sajnos régóta süket fülekre talál a probléma. Sajnos meg kell várni,hogy a törvényhozók között is legyen Veterános és akkor fognak alakítani rajta. Sajnos ez kicsit sarkos megfogalmazás de nem tudok szebb kifejezést erre a régi problémára, érdektelenségre.
Bocsánat de most hoztam be a szóró lapokat és az egyik szlogenje " értéket örzünk". Ez lehet de nem a milyenket. A közösségünk akkor mit csinál?, és lám figyelembe se veszik.
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemeg kell várni,hogy a törvényhozók között is legyen VeteránosYou can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 1 like
Komment
-
Most tényleg ezen pár rozsdás s..on rágódtok? Az nem zavar senkit hogy 4 autómon -4 biztosítás , 4 rendszám . Az utánfutón ezek megint külön -külön .Lakókocsi megint külön . Eredetvizsgának nevezett külön pénzlopás . Forgalminak nevezett seggtörlő papír -annyi pénzért .Külön -magyar , külön -nemzetközi jogsi . Jogosítvány kiállítási formája--amivel (szerintem tervezetten )megszopattak egy csomó embert (érvényességi jelzés ) . Forgalomból kivonás (ott tartás )-visszaállítás mikéntje . ....stb,stb
Tudomásul kell (vagy nem ?) venni ,hogy ebben az országban ős idők óta a JÁRMŰ és az ÖNÁLLÓ BÁRMIKOr BÁRHOVA MEGYEK lehetősége is csípte a .......... szemét . Ez itt az emberi méltóság megsértése lett volna .(így szabad írni )
Mindenki tudna mesélni 10 törtrénetet (a megfelelő koruak ) arról ,hogy mi mindent be lehetett sunnyantani a határon --de ha hoztál egy szar kidobott kismotort is --hogy megráncigáltak .
És a veterán jármű is csak egy (kicsi ) szelete a JÁRMŰ -nek . Szerintetek hány prosztó költ flancból -hobbiból szoborra ,képekre bélyegre.. 10-100 milliót ? De ha megjelensz egy nívós veterán járművel --mi a második kérdés a mennyiteszik után ....?
Ebben az országban ezt az egész autós -motoros dolgot kellene már egyszer ,egyben -keményen rendbe tenni .
- 5 likes
Komment
Komment