Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kawasaki kz400k LTD II.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kawasaki kz400k LTD II.

    Nagy tisztelettel köszöntök mindenkit!
    Tamás vagyok jobb híján, Pécsről.Nem olyan régen hozzájutottam egy kawasaki kz 400 k ltd II. típusú első és egyetlen szériás soros 4 hengeres mocihoz. Kapcsolatuk szépen indult de rá kellett jönnöm, a kicsikére eléggé sok energiát kell fordítanom. 1981-es kiadású, 86-ban helyezték forgalomba hazánkban, előzményt nem tudok róla de mikor a kawasaki-nak írtam egy emailt, amiben a gépegység paramétereiről érdeklődtem a válasz röviden és tömören annyi volt, hogy ha tudok küldjek a motorról adatokat szívesen vennék. Annyit sikerült azóta megtudnom, hogy néhány 100, esetleg ezer készült belőle kísérletként, mivel a 400ccm kicsinek minősült 4 hengerre, ezért néhány hónap után már 550 ccm-ként futott illetve 750ccm-ként, a váz és egyéb elemek maradtak a 400 ltd elemei de nagyobb motort kapott. A feltűnő külömbség minden egyébbel szemben hogy cruiser típusú ha jól tudom, 770mm a villaszár hossza, és elől hátul tárcsafékkel szerelt. A lényeg hogy beleszerettem és feltett szándékom lett, hogy teljesen felújítom. A motort már szépen rendbe tetettem, 280 ezer pénzekért de szinte új. Ezeknél a belpiacos kisszériás csajoknál a ráncfelvarrás igen lassú és nehézkes, gondolom ezt mindenki észrevette. Ami viszont derékba törte kettőnk szárnyalását, az a krómozás és a külcsíny. SEGÍTSÉÉÉÉG ez borzalom ebben az országban. Teszek fel képeket és kérek szépen minden érdeklődőt, mondja el a véleményét, mit-hogyan kellene, mit javasol. a képek az előző gazdi kezét illetve annak hiányát mutatják. Nem akarom feladni, tehát szívesen fogadok minden hozzászólást észrevételt.
    Sokat segített a motorikus felújításban Pécsett a YAKOMOTO szervíz Kovács Szilveszter védnöksége alatt, aki még egy eredeti gyári könyvre is szert tett de abban csak és kizárólag cikkszámok találhatók az alkatrészekhez, adatok méretek nem. Hehe így aztán könnyű rendelni bármit. Szóval ne fojtsa magába senki.
    Előre is nagy, tisztelettel teli köszönet a segítségért
    TamásClick image for larger version

Name:	DSC_0002.jpg
Views:	1
Size:	199.3 KB
ID:	155841Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	155854Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	199.3 KB
ID:	155853Click image for larger version

Name:	DSC_0014.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	155852Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg
Views:	1
Size:	195.0 KB
ID:	155851Click image for larger version

Name:	DSC_0012.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	155850Click image for larger version

Name:	DSC_0011.jpg
Views:	1
Size:	197.2 KB
ID:	155849Click image for larger version

Name:	DSC_0010.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	155848Click image for larger version

Name:	DSC_0009.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	155847Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	155846Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	155845Click image for larger version

Name:	DSC_0005.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	155844Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	155843Click image for larger version

Name:	DSC_0003.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	155842Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	155855
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: kz400kltd; 2013 máj. 03, 00:19.

    #2
    Üdv köreinkben!
    Sok sikert a motorhoz, ebben az évjáratban már szinte nem is emlékeznek rá, nemhogy alkatrész utánpótlás legyen. Én '87-es Kawa alkatrészeket kerestem, éselég hülyén néztek rám a magyarországi főképviseletnél!
    Na lényeg a lényeg, nem csúnyácska! A krómokra egy alapos tisztítás, meg gyenge polír, és a felületi rozsda eltűnik, a tankot festeni kell, a fékkar, fékolaj tartály festékhiányát megoldja a matt fekete festék szerintem.
    sricsi70 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi a választ!
      Elvittem polírozásra és krómoztatásra az alkatrészeket aminek az lett a vége, hogy fél év alatt átrozsdásodott minden alkatrész, a kémények kilukadtak és pereg fel a krómozás, hja és ez nem "maszekolás pajtatuning sk megoldomokosba cégnél", hanem hivatalosan szépen lepapírozva megrendelővel, Pécsett a Gomba utcai galvánüzemben. Mint kiderült a polírozás szép volt de savazás után már tolják is rá a krómot, idézem: "nálunk így szokás". Olvastam itt a honlapon elég sok anyagot a krómozásról, és hát azt kell mondjam éles ellentéteket véltem felfedezni, ha úgytetszik technológiai különbségeket az általam látottak és az itt leírtak közt. Egy biztos, bármennyire is igyekeztem megóvni a krómozást illetve a felületkezelést megtenni, a képeken jól látszik minden. Ami viszont siker volt az a felnik polírozása," (az előző gazdája KÁLYHAEZÜST-tel festette le), valamint fényezése, a polírozást Felóber Szilárd készítette Újpetrén, míg a festést és a kerék egészének rendbe tétele Fehér Béla bácsi kezét dícséri. Mivel saját magam még nem értek annyira hozzá hogy veszettül neki szaggassak és én megcsinálom alapon hozzam össze ezért inkább hozzá értő kezek segítségét kértem
      Utoljára szerkesztve a következő által: kz400kltd; 2013 máj. 03, 08:47.
      korompaiistvan kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusz!

        kz400kltd eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Elvittem polírozásra és krómoztatásra az alkatrészeket
        Ja hogy ez már új króm? Gyárinak még elfogadható lett volna, de újrakrómozottnak.. Hát hagy kívánnivalót maga után hogy finoman fogalmazzak.

        Mit javasolnék? Hogy Róma sem egy nap alatt épült fel. Szétszedni, festeni, kopó alkatrészeket cserélni, javítani (mindeközben tartani a gyári állapotot) bizony nem két hét. Szóval ha a motor műszakilag megfelelő, biztonságos állapotban van, ráadásul motorikusan megbízható, akkor egy alapos takarítás, a forgó-mozgó részek kenése, a nagyon szükséges dolgok cseréje és lehet vele motorozni nyáron.

        Remélem nem bántalak meg ezzel, de a motorodat a képek alapján lehetne még bőven babusgatni-csinosítgatni: kicsi festékhiány itt, pár rozsdapötty ott - ezek kicsi dolgoknak tűnnek, de ha tényleg ki akarsz mindent javítani alaposan, akkor szerintem elkerülhetetlen lesz hogy egyszer majd szétbontsd a motort utolsó csavarig. Ennek az anyagi oldalába ne is kezdjünk bele, japán belpiacos motor, ráadásul ha másra (motorszerelőre) bízod, akkor biztosan horror.
        sepy és CZsolti kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Köszi a választ!
          Megy a kislány mint a rakéta, de max 110 amit megengedek neki, nem szaggatjuk a drága aszfaltot szétfele, motorikusan tuti, járok is vele ideális körülmények közt de mivel a villaszáron látszik a sok baj ezért csak finoman, mert a kifolyó olaj naná hogy a féktárcsára fröccsen, hova máshova, első fék nélkül meg a motor csak roller. Sajnos én is azt kezdem gondolni hogy teljesen szétszedni, vázat mindenképp homokfújni , aztán festeni vagy szintereztetni, és laboratóriumi körülmények közt elemenként összelegózni, elektronikát megjavítottam szinte minden jó rajt már, mert hogy ki volt sülve sok kábel is. Nem tudom a villaszárakkal mit kéne kezdenem, krómoztatni, esetleg kuka és remélni hogy találok jobbat, valamint dilemma, hogy krómozás vagy nikkelezés? Mindezekhez a kérdés "HOL"?
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha! Nagyon minőségi krómot akarsz akkor a cseheknél nézelődsz nagyon tutin és szépen dolgoznak, de sajnos ennek megfelelő árakkal. Mielőtt kidobnád a villaszárakat azért szimering felújítást / cserét megpróbálnék krómozással egybekötve. Képek alapján nem látom nagy bajukat. Ha van rá türelmed és "kedved" akkor nagyon szép végeredmény sülhet ki belőle.
            sepy és taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Képek alapján nem látom nagy bajukat.
              Ez tényleg egy "jó" állapotban lévő gép. Nagyon szép!
              Jó munkát és kitartást hozzá! Megéri, bár ezt gondolom te is tudod, különben nem kezdtél volna bele


              OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nagyon minőségi krómot akarsz akkor a cseheknél nézelődsz
              A mostani krómozásokkal tényleg az a probléma, hogy valamilyen vegyszert betiltottak amit eddig az eljárás során használtak? Valakitől ezt hallottam, hogy ezért ilyen rossz minőségűek az új krómok (a kókány munkát most hagyjuk).
              Úgy tudom, hogy ezt galvanizálással csinálják: Egy folyadékban áram segítségével történik. A folyadékban oldott fémsók (pl króm) oxidálódni kezd, majd az ebből levált fém ionok a bevonandó másik fém felületére rétegződnek. Röviden, leegyszerűsítve
              Az a folyadék lehet a ludas, amiben a galvanizálás történik, vagy a feloldható fémsók?
              Tényleg érdekelne, hogy régen miért tudtak olyan vastag, szép, kékes fényű krómot csinálni, most meg miért nem?

              Komment


                #8
                Hát van itt a honlapon egy kifejezetten jó minőségi fórum, ahol a krómozással és a galvanizálási technikákkal sokat foglalkoznak, ajánlom mindenkinek mert én végigolvastam elölről hátra és fordítva. Rá is hangolt a dologra rendesen.
                • Fórum-Szerelés,felújítás-Felújítási fogások-Veterán járművek krómozása Szerintem itt minden ami a galvanizálásról tudható, és használható az fenn is van, kémia vegyészet felsőfokon, mellesleg köszönöm mindenkinek aki ott fórumkodott, veszettöl tetszik az anyag ami összejött.
                Utoljára szerkesztve a következő által: kz400kltd; 2013 máj. 03, 20:14.
                sepy, OdinHEM és taluga kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  kz400kltd eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Sajnos én is azt kezdem gondolni hogy teljesen szétszedni, vázat mindenképp homokfújni , aztán festeni vagy szintereztetni, és laboratóriumi körülmények közt elemenként összelegózni, elektronikát megjavítottam szinte minden jó rajt már, mert hogy ki volt sülve sok kábel is.
                  Szerintem ha eljutsz majd odáig, akkor maradj a gyári megoldásnál - azaz ha eddig festve volt, akkor ezután is legyen - a szinterezésről itt a fórumon volt szó, legtöbben több okból is lebeszélnének róla.
                  Azért annyira laborkörülmények nem kellenek, elég egy tiszta, pormentes garázs is. Lehetőleg úgy, hogy a szétszedett alkatrészeket tárolni is tudd, ne kelljen sokat pakolgatni, mert abból jönnek a keveredések és az elveszett holmik.

                  A másik amire mindenképpen nagyon vigyáznék a japán feliratos matricák - szerintem illenek egy belpiacos motorhoz, így pl. tank újrafestésnél is megőrizném. Akár leszedve, beszkennelve (vagy ha nincs olyan minőségben, akkor fotó alapján leutánozva) és újragyártva vissza az eredeti helyére.

                  taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az a folyadék lehet a ludas, amiben a galvanizálás történik, vagy a feloldható fémsók?
                  A régi technika és a környezetvédelmi szabályok ütközése a ludas: talán a krómos témában le is van írva, hogy a rezet milyen ciános vegyületből választották ki a felületre - a ciánvegyületeket meg ugye nem szeretjük, főleg mióta felúsztak szerencsétlen tiszai halak a víz tetejére. Ráadásul krómból is valami "zöldebb" vegyületet kell alkalmazni - biztosan meg lehetne oldani a régi típusú vegyületek semlegesítését is megfelelő szintre, csak azt gondolom nem tudják beépíteni az árba.
                  Che és taluga kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    Köszi a véleményt!
                    Ha valakit egyéb módon is érdekel akkor íme egy site ahol a kawasaki kz szériáról szinte minden tehát majdnem minden megtalálható, fejlődéstörténettől a technikai adatokig. Maga a kawasaki sem állított jobbat össze (sajnos).
                    kz400.com

                    Komment


                      #11
                      No ma sikerült levateráznom ( hinnye be szép magyar szó is ez) egy eredeti hátsó lámpát, 3500 pénzért. tetszik nekem ez bár az elmúlt 2 évben sehonnan nem esett le semmi.

                      Komment


                        #12
                        A gyors és jó munka nem létezik! Én is a mai krómok miatt ragaszkodok inkább a feslő 42 éves gyárihoz. Szerintem a mai krómozásoknak az a legnagyobb hibája ,hogy spórolás miatt kihagynak rétegeket. Réz, nikkel,króm ez a valós sorrend. Írtátok, hogy a Cseheknél jól dolgoznak?!- vajon miért, ott nem számít a környezet védelem vagy lazábbak az előírások?. Szerintem semmivel sem csak másabb a szakmai " Inteligencia". Nálunk még nem tanulták meg ,hogy fillérből lesz a forint. Ha elkezd valaki egy vállalkozást Tisztelet a Kivételnek egy éven belül új BMW- vel kell járnia gondolják ezt napjainkban. Ezért mondanak ilyet " nálunk így szokták" és 3 év múlva a cég sem lesz meg. A cseh króm régen is nagyon szép és tartós volt. Ezért beszéltünk a különböző praktikákról Pl. Ciffes dörzsölés,takarítás elsődlegesen inkább mint a mai krómozás. Biztosan valahol csinálnak minőségi munkát melyet szívesen meg is fizet az ember mert az tudott dolog,hogy a minőség nem olcsó! Ez értendő a festésre is melyet később szokott bánni a tulaj!. Ne kapkodj a gépeddel és légy óvatosabb a " mesterek megválogatásával, tudom ez így távolból okoskodásnak tűnik de csak a jószándék iratta velem mindezt. Szép lesz a motorod csak türelem. Üdvözlettel: Sepy.

                        Komment


                          #13
                          Szavasz!
                          Köszi a kommentet, engem annak idején úgy nevelt az iparos, hogy ha nem jól csináltam akkor szólt egyszer, szólt kétszer, harmadszorra meg fejen vágott rettenetesen, mert nem azért tanít, hogy hülye legyek idősebb koromra ahhoz amit csinálok, és nem azért fektet időt, pénzt, energiát a munkába, hogy a világban rossz híre legyen a munkájának. Ma ezt elfelejtették illetve már az én-mi generációnk sem tanulta meg rendesen. Mivel egyszer már tönkre tették mindkét kipufogóját (kályháját:magyarázat lásd egy szóval előbb), ezért igyekszem rendkívül óvatosnak lenni vele. Igazából nem is tudom mit kellene tennem. Mivel úgy szét maratták hogy az anyag külső fala átlyukadt ezer helyen ezért szerintem nem lehet javítani. Gondoltan arra, hogy a kipufogót legyártatom savállóból, rozsdamentes anyagból, esetleg valami acél lemezből és a régi kipufogó adattábláit átrakatom rá, de az már asszem ( azt hiszem kifejezés szleng váltója internetes, legott fészes szótárban) kissé gányolás szagú lenne. No persze egy jó összedolgozás és megfelelő galvanizálás után nem látszana a külömbség, de azért az mégis más. És még egy fontos adalék a kipufogókhoz. AZ én motorom kipufogói szánalmasan néznek ki mert az előző csodagazda a lábtartókat a kipufogóra bilincselte ( mert azt aztán rohadtul oda kell, nem volt jó a két centire levű bölcsőváz), ami össze is roppantotta a kipufogó könyököket rendesen. De még ezek után is inkább ilyen legyen, merthogy ezek a könyökök dupla falúak és nem színeződnek el mint az egyrétegű utángyártott munkák zöme, ha le is gyártatom újra, akkor is az a minimum, hogy dupla falúra. Ezt a legtöbben elfelejtik amikor új kipufogóba kezdenek. Szóval van majré rendesen a nadrágomban a feladat miatt.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kz400kltd; 2013 máj. 09, 06:36.

                          Komment


                            #14
                            Szép napot, jó napot!
                            Ma kipróbáltam a felületek előkészítésének egyik fontos elemét, a drótkorongozást. Íme két kép a munka előtti és az utáni állapotról.
                            Click image for larger version

Name:	ilyen volt.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	137414Click image for larger version

Name:	ilyen lett.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	137415
                            Szerintem elég jól sikerült.
                            Ez a link pedig egy eredeti Z400K ltd II videója
                            http://www.youtube.com/watch?v=gYYSU...rZITg&index=17
                            Utoljára szerkesztve a következő által: kz400kltd; 2013 máj. 18, 15:15.

                            Komment


                              #15
                              Nem ismerem a tipust de ez egy nagyon szép klasszikus motor. Gondolom számodra is ez az etalon. A szakmai inteligenciára csak annyit még engem is a klasszikus TMK-s műhelyben oktattak az óriási szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező igazi Mesterek / 1964- et írtunk ekkor/ . Bármelyik írhatott volna" szakmai ismeretek "címmel tankönyvet. Egy ilyen gép gyönyörűen járhat, nem kis kihívás a rendbe tétele. Ez különösen szép kiadás lesz a nívós krómozás!. Jó munkát és várom a képeket a fejleményekről. Üdv. Sepy.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X