Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Már értem, hogy az oldalkocsi célja az, hogy a mobil szerviz felszerelése elférjen valahol
Pontosan! Bár megjegyzem, hogy Francin (Sörgyári capriccio) az oldalkocsiban egy kézi hajtású esztergát is vitt mindig magával. Szóló motoron ez már azért túlzás. Egyébként ha jól összecsomagolod az egyik oldaltáska felében elfér. A másik oldalra a tartalék alkatrészeket pakold, hogy jó legyen a súlyelosztás.
Kis segítséget szeretnék kérni az oldalkocsi beállításával kapcsolatban.
A motor szépen lassan át lett nézve és felújítva, már "csak" az oldalkocsi beálításával kapcsolatban van probléma. Nevezetesen az, hogy mivel szerintem mindenféle hozzáértés nélkül csak rá lett az csavarozva,a nem megfelelő beállítás miatt 20-30as tempónál már erőteljesen beszitál a kormány.
Van esetleg valami leírás, hogy hogy kell beállítani? Vagy valakinek tapasztalata?
Az előttem szólók már felsorolták a teljes műhely készletet. Ez mit felsoroltak csak tényleg oldalkocsis fogatra érvényes. Azért egy defekt javító sem hiányozhat egy ilyen sivatagi túrára előkészített gépről. A Bamachó ralira sem vittem sokkal többet legfeljebb tartalék kereket még. De ha " Szergellyel" mész ott még az is van. De a viccet félre téve, helyezzük azt előtérbe! egy jó motorba benzin kell és olaj, tartalék gyertya kulccsal és megszakító pár a cseréhez szükséges csavarhúzóval a többi a kötelező.
Nézegettük még egy kicsit és nagyon úgy néz ki, hogy az első és a hátsó kerék nem egy nyomvonalon fekszik. Szóval mintha a motor nyakánál 1-2 fokkal meg lenne csavarodva és emiatt az első kerék nem pont ott van ahol lennie kéne. Itt van róla egy nem túl jó kép, de talán szemlélteti a lényeget (a kék vonal hivatott mutatni az első kerék középvonalát, a piros meg a hátsóét):
Most azon szurkolok, hogy ne a váz legyen megtekeredve, mert az érzékenyen érintene.
Kormányszorító talán van rajta..ha az az a izé az alsó villakifli alján, de nem csinál sok mindent. Főleg, hogy ahogy terhelődik az első kerék, eléggé szépen elkezdi rázni a fejét..
Bármiféle tanácsot örömmel vennék
Utoljára szerkesztve a következő által: snomag; 2013 szept. 10, 20:02.
Lehet rosszul gondolom, de egy rosszul fűzött/centrírozott kerék is okozhatja. Mintha egyszer hasonló jelenséget tapasztaltam volna egy Uralnál, és úgy emlékszem valami ilyesmi miatt volt.
Everything is better when you decide you don't care.
Ne ábrándozz , az ilyen mértékü csavarodás ( ha a rajzod valósághű ) nem jó , lehet a hiba forrása . Viszont arról nem szólsz , hogy végre be van -e már állítva rendesen a csónak kapcsolódásának a gometriája --???
Legalább két deszka kőzt már ellenőrízted a kerék párhuzamokat? Vagy valami ? Ötletelés nem vezet sehova .
Gondold át szépen az egészet,miért ne!feszülne a kerék futása?!
Féloldalas az egész ezért oldalkocsis,ha azt akarod ,hogy ne huzzon félre,csinálj trájkot,de ott is kell kerék összetertás.Ha a kormányszitálást nézzük,akkor csináld meg tökéletesre a kormányszoritót
Egy ilyen dőlést manapság már nagyon pontosan ki lehet mérni digitális vízmértékkel. Az ára sem húzós. Egy 40 cm-es nekünk bőven elég. A felnire szépen ráfektethető. Megállsz vele bárhol - persze aránylag vízszintes felületen - és megméred egyenként a kerekek dőlését. Ha az első és hátsó kerék között 1°-nál nagyobb eltérést nem mérsz, akkor jó. Ehhez képest már be lehet állítani az oldalkocsi kerekét. A kerékösszetartást pedig jól mutatja az összes Ternai-féle könyv, amelyikben benne van. De itt a fórumban is van róla bőven adat.
. Viszont arról nem szólsz , hogy végre be van -e már állítva rendesen a csónak kapcsolódásának a gometriája???
Legalább két deszka kőzt már ellenőrízted a kerék párhuzamokat? Vagy valami ? Ötletelés nem vezet sehova .
Akkor derült fény erre az egészre, amikor próbálták beállítani az oldalkocsit, a deszkás leírás alapján. Szóval ahogy a motor bal oldalához le lett téve a deszka és a hátsó kerékhez illesztve, az első keréknél már jelentős hézag volt a léc és a kerék között.
ahogy a motor bal oldalához le lett téve a deszka és a hátsó kerékhez illesztve, az első keréknél már jelentős hézag volt a léc és a kerék között.
Ha a hátsó kereket nem lehet egyvonalba állítani az első kerékkel, akkor az baj. Az a legkevesebb, hogy van hivatkozási alap arra, hogy eleve két nyomon haladó jármű, tehát gépkocsiként is vizsgáztatható. Előny: nem kell bukósisak. Hátrány: kell biztonsági öv és gyermekülés.
Komolyra fordítva a szót. Ha tényleg ferdén áll az első kereked, annak több oka lehet. Csak az egyik ok a váznyak elcsavarodás. Inkább a teleszkópok lehetnek görbék, vagy rosszul beszereltek. A kerék is elbillenthető függőlegesen. A kikopott teleszkópperselyek miatt szokták a villát oldalra előfeszíteni is. Ezeket nézzétek meg előbb. Az a vízmérték sokat segíthet a kimérésben.
Komolyra fordítva a szót. Ha tényleg ferdén áll az első kereked, annak több oka lehet. Csak az egyik ok a váznyak elcsavarodás. Inkább a teleszkópok lehetnek görbék, vagy rosszul beszereltek. A kerék is elbillenthető függőlegesen. A kikopott teleszkópperselyek miatt szokták a villát oldalra előfeszíteni is. Ezeket nézzétek meg előbb. Az a vízmérték sokat segíthet a kimérésben.
Köszi a választ.
A mai nap folyamán lesz kiszedve a villa a helyéről, remélhetőleg utána már okosabbak leszünk.
Komment