Sziasztok!
Gyuri vagyok, 34 éves. Igazából csak az elmúlt pár napban kezdtem foglalkozni a "veterán vasak" tanulmányozásával, noha mindig is tetszettek. Mindezt azért tettem, mert egyik cimborámtól kaptam egy ütött-kopott hátsó teleszkópot, amit velem egykorú Simson motoromra szánt. Tisztítgatás, csiszolás után terveztem, hogy a magamhoz mért profizmussal le is festem (semmi, ehhez szükséges felszereléssel nem rendelkezem...marad a Neolux spray) ezért eltávolítottam a szintén viseltes szilenteket. Gondoltam veszek újakat, nem lehet olyan nagy dolog...de tévedtem. A helyi, de még a szomszéd nagyobb település autós-motoros boltjaiban sem tudták megmondani, milyen motorhoz tartozik az ominózus alkatrész. (mentségükre szóljon, csak a szilentet vittem magammal, a telót nem...) Maradt az internet, néhány éjjeli óra, anyósom finomnak nem nevezhető meggybora, meg némi szerencse, mire megtaláltam, hogy a teleszkóp egy Pannónia T5-höz tartozik. Így viszont már tudni akarom a belső állapotát is, ezért szerelési rajzot keresek. Hála a fórumnak és Nektek ráleltem a híres "Piros" könyvre, amiből a hozzám hasonló hozzá nem értők is kaphatnak némi támpontot a műszaki tartalomról.
Nem gondolnám, hogy a közeljövőben komolyabb "restaurálásba" kezdenék, de ki tudja...valahol el kell kezdeni.
Üdv Mindenkinek!
Gyuri vagyok, 34 éves. Igazából csak az elmúlt pár napban kezdtem foglalkozni a "veterán vasak" tanulmányozásával, noha mindig is tetszettek. Mindezt azért tettem, mert egyik cimborámtól kaptam egy ütött-kopott hátsó teleszkópot, amit velem egykorú Simson motoromra szánt. Tisztítgatás, csiszolás után terveztem, hogy a magamhoz mért profizmussal le is festem (semmi, ehhez szükséges felszereléssel nem rendelkezem...marad a Neolux spray) ezért eltávolítottam a szintén viseltes szilenteket. Gondoltam veszek újakat, nem lehet olyan nagy dolog...de tévedtem. A helyi, de még a szomszéd nagyobb település autós-motoros boltjaiban sem tudták megmondani, milyen motorhoz tartozik az ominózus alkatrész. (mentségükre szóljon, csak a szilentet vittem magammal, a telót nem...) Maradt az internet, néhány éjjeli óra, anyósom finomnak nem nevezhető meggybora, meg némi szerencse, mire megtaláltam, hogy a teleszkóp egy Pannónia T5-höz tartozik. Így viszont már tudni akarom a belső állapotát is, ezért szerelési rajzot keresek. Hála a fórumnak és Nektek ráleltem a híres "Piros" könyvre, amiből a hozzám hasonló hozzá nem értők is kaphatnak némi támpontot a műszaki tartalomról.
Nem gondolnám, hogy a közeljövőben komolyabb "restaurálásba" kezdenék, de ki tudja...valahol el kell kezdeni.
Üdv Mindenkinek!
Komment