Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Magyar veteránmotort, de milyet?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Magyar veteránmotort, de milyet?

    Kedves Hölgyek (márha vannak itt) és Urak!

    A segítségeteket szeretném kérni. Édesapám júliusban tölti be 60. születésnapját és mivel mindig is nagyon jó volt hozzánk, szeretnénk meglepni egy veteránmotorral. Mindig emlegeti, hogy a régi Csepelekkel, Pannóniákkal milyen jó volt motorozni, így hát valószínűsíthetően ez a két motorgyártó áll a célkeresztben, de mivel én nem értek hozzá, ti meg igen, szívesen venném, ha kisegítenétek az alábbiakban. Olyan motorra lenne szükség, amit tud használni néhanapján a forgalomban, viszonylag megbízható (bár szeret szerelgetni) és szép persze . Tudtok típusokat, ügyes felújítókat, megbízható eladókat ajánlani és hogy az egyes típusoknál mire kell figyelni? A keret 2-300 ezer forint környéke. A veteránaprót természetesen nézegetem.

    Előre is köszönöm a segítégeteket,

    Üdvözlettel:

    Gy. Balázs

    #2
    Szervusz Balázs!

    Szerencsére néha hölgyek is megfordulnak erre

    Az én véleményem szerint, ha olcsón akarod megoldani, akkor P10-es vagy T5-ös Pannóniát veszel, mert ezek elég gyakori darabok, emiatt könnyebben lehet olcsót találni és alkatrészeket is könnyű hozzá találni. Viszont elég karcsú a ráfordítandó összeg, abból éppenhogy tudsz venni egy működőképes motort papírokkal, az átíratásra és egyéb papírmunkára kb 60-e Ft-ot kell számolni, és még egy átfestés meg egy-két alkatrész kijön. Az én P10-esem 400e volt papírozással, újrafestéssel, új kipufogóval, felnikkel, küllőkkel, gumikkal, gumialkatrészekkel, üléssel és sok apró alkatrésszel, de ez még csak annyi, hogy viszonylag jól néz ki, de működőképes, viszont a gyári állapothoz még vagy 100-150.000-t rá lehet költeni. Viszont rengeteget spóroltam azon, hogy mindent én csináltam (festés, szerelés). Tehát ha működőképeset akarsz akkor éppen hogy elég az összeg, ha szépet akarsz akkor már kevés, ha szépet és működőképeset akkor meg nagyon kevés.

    De persze vehetsz csepelt, danúviát, vagy más típusú pannóniát (mind a csepeli motorkerékpár gyár terméke) Viszont ezek már ritkább darabok és nehezebb hozzájutni, meg az alkatrészek is ritkábbak. Nem sokkal ritkábbak, de több keresgélést igényel 1-1 alkatrész felkutatása. Viszont szerintem szebb mondjuk egy csepel mint egy P10-es pannónia, és jóval többen meg is nézik, az utcán, de városi vagy hosszabb távú közlekedésre megbízhatóbb egy T5-ös vagy P10-es. (ez csak az én véleményem, aki jobban ért hozzá jobban tudja). Ezekkel a ritkább típusokkal viszont az a baj, hogy drágábbak is meg nehéz olyat találni aminek megvannak a papírjai.

    Ez nagyon fontos, ha édesapád használni szeretné akkor mindenképpen csak olyat vegyél aminek megvan a forgalmija, és az első tulajig visszavezethető az adásvételije, különben hosszú hónapokig, vagy évekig járhatsz utána, hogy kitől is származik. Ha pedig forgalmija nincsen akkor szinte esélytelen újra forgalomba helyezni.

    Hogy kihez vidd restaurálni az attól is függ, hogy az ország melyik részében laksz, tehát ha ezt elárulnád, a többiek konkrétabban tudnának segíteni neked ebben a kérdésben.

    Az én tapasztalataim alapján ennyit tudtam segíteni, de van itt rengeteg szakember akik jobban ismerik a veterán motorokat mint a saját tenyerüket.
    TLF65, deepdiver és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ez az összeg sajnos tényleg kevés lesz, kétszer ennyi kellene egy Pannóniához. Nem nagyon megy ez a piac, felújított motort eladni csak a felújításra költött összeg alatt lehet. Vevőként viszont így jobban járhat az ember, mert a pénzen kívül megspórolja a jármű felkutatására, felújítására, forgalomba helyezésére (papírozására) felemésztendő időt és energiát.
      TLF65 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szerintem mindenképpen Pannonia ebből a keretből - és szerintem a legcélszerűbb egy megőrzött (azaz gyári festésű-krómozású, még ha nem is csillog annyira rajta a Nap), forgalmis és érvényes műszakis gépet lenne érdemes.

        Nem tudom mennyire vagytok műszaki beállítottságúak, de ha csak egy kicsit is, akkor ez a legjobb megoldás lehet.
        A Blackmumus által említett T5-P10 párosból olyan 170e-180e környékén már lehetett ilyen példányt találni amikor ősszel néztem (most mintha kicsit felmentek volna az árak, ugye tavasz van, esetleg forgalmis, de lejárt műszakis darabbal is lehet próbálkozni, mert ha oké mindkét fék, akkor az NKH-nál csak 4000 forint a műszaki), így átírással (meg esetleg egy gyorsszervizzel, pl. gumicsere) megáll 250e-ben.

        Szóval ha van egy kis műszaki véna, akkor utána lehet lépésenként szépíteni, az ember saját kezének munkája lesz benne, szerintem úgy azért jobban lehet élvezni a gurulást - mert ugye ezekkel a száguldozós motorozás se nem szokás, se nem igazából lehetséges.

        Van olcsón egy-két régebbi felújítású darab is: ha ilyenekben gondolkodsz, mert se műhely, se idő, se elég "lendület" "játszogatni" a rendberakással, akkor érdemes átgondolni mi a cél. Mármint ha teljes eredetiség, akkor érdemes alaposan átnézni a gépet hogy minden stimmel-e (mert ugye kifizeted az eladó munkáját, de ami nem stimmel azt meg kell csinálni megint - ha linkelsz képeket vagy hirdetést szívesen segítünk a "megszakértésben"); ha pedig a használhatóság, akkor nem biztos hogy érdemes többet fizetni, mert gyári új km-óra vagy bolti zsírpapírból frissen kicsomagolt karburátor van rajta...

        Egyébként az én valamikori motorom (amit GTK-osan adtam el 150e-ért) is fent van az egyik hirdetési oldalon (most éppen 300e-ért, mint teljesen felújított, tökéletes paripa), ilyen esetekben is lehet tudunk tanácsot adni.
        TLF65, sinter és Blackmumus kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          300E-ből azért nem lehetetlen egy elfogadható állapotú, műszakis Pannóniára szert tenni. Azért némi kompromisszura szükség lesz! Főként az eredetiség terén!
          Inkább az apródot, vagy a használtautó.hu -t ajánlanám, vagy a hirdetőújságokat!
          Felújíttatni ennyi pénzből biztos nem tudsz, így nem ajánlanám ezt az utat!
          Nem szabad az első motort megvenni, többet kell megnézni mindenfélekép és nem kell sajnálni az időt, ha messzire kell menni érte.

          Komment


            #6
            Én mondjuk vaterán találtam, és a pénz nagy részét az utángyártott kipufogó, és a felnik vitték el, a többi csak apróság. Csak a két kipufogóra költöttem 80.000-t, mert az enyém használhatatlanul rossz állapotban volt. Magát a motort 60.000-ért vettem és motorikusan szerencsére nem volt semmi gondja, viszont a festése csúnya volt, azt muszáj volt átfesteni. Ha találsz egy olyat amin jók a kipufogók, és a festés is viszonylag szép állapotban van maximum 100.000-ért akkor papírmunkával együtt 250, max 300-ért mindennapi használatra alkalmas motorrá tudod tenni. Viszont a felniket, gumikat küllőket nem árt cserélni, mert 50 év alatt elöregedhetett annyira, hogy okozhat balesetet, még ha kívülről nem is látszik rajta különösebb sérülés. 2 felni, 2 külső gumi, 2 belső gumi, 2 kerékre a küllőkészlet anyákkal kb 55-60.000 Ft, annyit meg megér a biztonság.

            Viszont működőképes állapotba hozott Pannóniát papírokkal lehet venni 200-300 között ha szerencséje van az embernek. Viszont nyuszifülnek igaza van, nem szabad az első és legolcsóbb motorra ráugrani, mert nagyot lehet bukni rajta. Meg a szavaidból úgy vettem ki, hogy nemigazán értesz ezekhez a típusokhoz, úgyhogy esetleg vásárlásnál nem árt magaddal vinni egy olyan embert aki ért hozzá, vagy legalább használt már ilyet és ki tudja próbálni, meg át tudja nézni, hogy megéri-e az árát. Mert lehet valami kívülről szép, de ha csak szobadísznek jó akkor sokat lehet rákölteni, hogy működjön is.
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A Csepelek viszonylag drágák, de egy gyakoribb Pannónia típus valóban jó ahogy már az előttem szólók is megírták Neked. Ennyiből lehet venni egész jó állapotú Pannóniákat.
              És mi van a Danuviákkal? Ha nem a korai szériákat nézzük az olcsó kategóriába tartoznak. 300 ezerért láttam már OT minősített Danuviát is ha jól emlékszem. Ha édesapádnak nincsenek erről a típusról rossz emlékei ezen a vonalon is lehet keresgélni.

              És ha nem számít az eredetiség, akkor csak a papírokra kell figyelni bármilyen motort is veszel, a többi probléma megoldható. Hogyha nem akarsz nagyon szerelgetni/szereltetni persze működőképes gépet vegyél. Akár napi használatból is. Amelyik az út porától poros azzal nem nagyon lehet baj.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 ápr. 08, 21:13.
              deepdiver és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szerencsére néha hölgyek is megfordulnak erre
                És pont a szülinapi motor a kedvencük.

                Komment


                  #9
                  A Danuviák a viszonylag legolcsóbbak. Alkatrészileg is. Mondjuk egy picit jobban igénylik a törődést, azért megbízhatatlannak nem mondanám őket. 60-nal a világból kimennek.
                  Ha röviden kellene jellemeznem akkor azt mondanám: Kényelmesebb mint a Csepel és csúnyább mint a Pancsi.

                  Komment


                    #10
                    No Balázs, a többiek elég teljes képet festettek a dolgokról.
                    Édesapád épp annyi idős, mint az én faterom. Kb. a '70-es években kaphatta az indíttatást, ami valahol megvan mind a mai napig. A TLF akkor már öreg típus volt, de itt van pl. ez az eredeti darab papírokkal. Kipuhatolnám, hogy hogyan emlékszik rá, aztán vetnék rá egy-két pillantást személyesen:
                    Pannónia TLF 250 DELUXE Levelek ”¢ apród.hu

                    Komment


                      #11
                      Pannónia TLF 250 DELUXE Levelek ”¢ apród.hu
                      És ehhez hozzá sem kell nyúlnod, max az üléshuzatot meg a szivacsot kell benne kicserélned.

                      Komment


                        #12
                        Mumus, ez korabeli ülésvédő huzat rajta. Ez alól szokott erőkerülni tökéletes állapotú eredeti üléshuzat.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!

                          Köszönöm nektek a sok-sok információt és a segítséget! Akkor nézem a P10-eseket, a T5-ösöket, meg a Danuviákat az apróhirdetésekben. Szerintem nem fontos a számára, hogy minden alkatrész az eredeti legyen, bár gondolom, nem lehet hátrány, főleg ha a jövőbeni értékét nézzük a motornak. A műszaki érzékkel nincsen gond, jóapám autószerelő volt, gondolom egy régi motorral is megbirkózik, de azért olyat keresek, ami gurul, amúgy is csak hétvégente, vidéken használná. Demeter, köszi a linket, Pilisborosjenőiek vagyunk, így kicisit messze van, de megpróbálok arra járni a közeljövőben . Ha találok érdekes darabokat, belinkelem és szívesen venném a véleményeteket! 1000 köszönet!

                          Balázs

                          Komment


                            #14
                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            No Balázs, a többiek elég teljes képet festettek a dolgokról.
                            Édesapád épp annyi idős, mint az én faterom. Kb. a '70-es években kaphatta az indíttatást, ami valahol megvan mind a mai napig. A TLF akkor már öreg típus volt, de itt van pl. ez az eredeti darab papírokkal. Kipuhatolnám, hogy hogyan emlékszik rá, aztán vetnék rá egy-két pillantást személyesen: Pannónia TLF 250 DELUXE Levelek ”¢ apród.hu
                            Mivel ez nem váltott ki szerintem megérdemelt lelkesedést --- szerintem a papa majd kap egy motoros tortát

                            Komment


                              #15
                              a papa majd kap egy motoros tortát
                              Vagy beszéld rá a pezsgődre.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X