Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Én meg a Danuvia!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én meg a Danuvia!

    Sziasztok!
    Gondoltam, ha már „tolakodok” informálódni, akkor be is mutatkozom valamelyest.
    43 éves veteránrajongó vagyok. Van egy sk. rendberakott veterán Ladám, és szintén veter. Ford-om, ezeket használom, bütykölgetem. De egyébként más téren is szeretem a koros tárgyakat: hangszerek, könyvek stb.
    Most a sors úgy hozta, hogy édesanyám révén örököltem egy jó ismerősünk motorját, konkrétan egy Danuviát. Nem vagyok nagy motoros, de ezt már csak kegyeletből is szeretném rendberakni, használni, bár egyébként egész jó állapotban van. / kb 15-éve egy fáskamrában porosodott./ Majd próbálok képet felrakni róla.
    Egy átlagos kisgenerál,takarítás után be is indult a drága, motoroztam is vele egy keveset, de gyújtás bajos”¦.
    Mivel semmit nem tudok a Danúviáról, ezért a neten kezdtem kutakodni, és úgy jutottam ide hozzátok, és próbálok okosodni, mielőtt meredeken belevágnék a projectbe. Már a kondi-megszakító tervezett cseréje meghozta az első buktatót”¦”¦ nem gondoltam, hogy ilyen kemény dolog szerezni hozzá. Tanácsokat bármilyen téren szívesen fogadok!
    A motor egyébként Fekete 1961-es, szürke forgalmis, elsőgazdás. Minden azonosító stimmel, a blokkon és a vázon is. A motor egész tűrhető, sztem. bár kompressziót nem mértem még, igaz nem is tudom az optimális értéket. Gondolkozom, hogy talán széthúzom, és megnézem a belsejét, de nem tudom.. A „kasztni” enyhén felületi rozsdás, de messze korát meghazudtoló. A krómrészek már viseletesebbek, de felújíthatók. Semmi komolyabb rohadás, horpadás vagy ilyesmi nincs rajta.
    Gyorsan a család kedvence lett.
    Majd jövök a képekkel, addig művelődök itt nálatok a fórumon.
    Sziasztok!

    #2
    Szia!

    A danuviás magot az index-es danuvia fórumban, vagy a Danuvia 125 oldalon találod. Minden infót megkapsz a motorhoz. (mondjuk legtöbben errefelé is olvasgatnak)

    Komment


      #3
      Volt itt a veterán aprón, aki wolfram érintkezőket árult megszakítókhoz, esetleg érdemes egy már használhatatlan darabot felújítani vagy felújjíttatni vele. Azon kívül az emelőbügyköt és a műanyag perselyt kinyerheted pl. régi Skoda vagy Lada megszakítóból. Ha már az ellentétes forgásirány miatt nem jó a Pannónia megszakító, amiből azért még lehet találni eredeti, nem használt darabokat is.

      Komment


        #4
        Attached Files
        sinter kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdvöz légy a fórumon!
          Első gazdás Danuvia- nem semmi, várjuk a képeket!

          Komment


            #6
            Sziasztok!
            Köszönöm szépen a szíveslátást és a tanácsokat mindenkinek. Nagyon jó ez az oldal, sok "okosságot" találtam már eddig is, köszi mindenkinek.
            Egy jó kis könyvet sikerült levadásznom a netről:
            "Gábor András, Wohlmuth Emil - 125 kcm-es Danuvia motorkerékpárok kezelése és karbantartása"
            Az ígért képeket felrakom mielőbb, csak most eléggé "betakart a hó".

            Sziasztok, és köszi mégegyszer a segítőszándékot

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X