Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Elektronikus gyújtás veterán motorokra.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Kedves Spark,
    Biztos vagyok benne, hogy senki sem szánt/gondolt feléd ellenséges hozzászólást, így ezzel ne is törődjünk!
    Koncentráljunk inkább inkább a gyújtásra, mivel ez engem is nagyon érintene és érdekelne! A kis Csepelhez én is szeretnék egy jó elektronikus gyújtást-cdi-, 1-2 helyről érdeklődtem, azt mondták 15-ből meg lenne az egész, robogó gyújtás...talán dio vagy jog már nem emlékszem a pontos típusra, egyszerű és jó....nyilván beállítást igényel.

    Az életbe nem adom el a kis Csepelt így a VAPE-el már én is szemeztem...de hát nem olcsó....
    Spark kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szia Lemezjáték!
      Megpróbálom úgy kialakítani az írásomat, hogy részletesen lépésről lépésre mindent érthetően elmagyarázzak, és olyan emberek is meg tudják építeni, akik nem nagyon értenek az elektronikához. Ha egy picit jobban megérti az ember hogy mi miért és hogyan működik, akkor rájön hogy nem is olyan nagy ördöngösség ez az egész.
      Persze azért nem játék, be kell tartani bizonyos dolgokat, ismerni kell az alkatrészeket (az áram útját), és egy pár dolgot hogy minden megfelelően működjön.

      Ha a blogon nem jelent meg a videó akkor kérlek jelezzétek, mert én nem látom.

      Komment


        #18
        Natloz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A kis Csepelhez én is szeretnék egy jó elektronikus gyújtást-cdi-, 1-2 helyről érdeklődtem, azt mondták 15-ből meg lenne az egész, robogó gyújtás...talán dio vagy jog már nem emlékszem a pontos típusra, egyszerű és jó....nyilván beállítást igényel.

        Az életbe nem adom el a kis Csepelt így a VAPE-el már én is szemeztem...de hát nem olcsó....
        A csepelre, és danuviára már van kitaposott út. Akár a jog, akár a simson elektronikus gyújtását fel lehet rá bogarászni. (forgásirányra kell figyelni a robogógyújtásoknál, és a pannoniánál. A simson-é passzol a csepelre, csak egy közdarab kell az alaplap alá, és egy új agy+spéci anyacsavar a lendkerékhez) Simó gyújtások 10-15e Ft közt jönnek-mennek a neten.

        Komment


          #19
          Szia Natloz!
          Ne is add el soha. Én is nagyon szeretnék egy Csepelt már régóta. A 250 -es ből inkább, azok egy kicsit jobban tetszenek mint a 125 -ösök. Ennek a gyújtásnak a jelfeldolgozója már majdnem kész, (már csak be kell dobozolni), és ezt biztosra mondhatom hogy függetlenül 6 vagy 12V esetén is mindenképp működik és semmit nem kell átalakítani hozzá. Még 4V -nál is adta a szikrát pedig 12V -os trafóval teszteltem.
          A különböző motortípusokra egyedül a jeladó részét kell majd módosítani, de a jelfeldolgozó része ami a megszakítást is végzi, módosítás nélkül minden motorhoz használható.
          Sajnos ehhez látnom kell a fizikai lehetőségeket, vagy majd megírod a pontos méreteket és aszerint összehozzuk az alaplap kialakítását.

          Most megint tunningoltam egy kicsit az alaplapon amihez már meg is vannak a csatlakozók, de majd a blogra feltöltöm az új képeket.

          Komment


            #20
            Spark eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Sajnos nem sok időm van minden ellenségeskedő hozzászólást megválaszolni
            A gépész emberek már csak ilyenek. Nem jópofiznak, hanem válaszolnak, véleményeznek. Kár beleképzelni ellenségeskedést.

            Az a kijelentés, hogy "minden veterán motorra" verte ki néhányunknál a biztosítékot. Ha kicsit belemélyednél, és összehasonlítanál egy mágneses gyújtást, egy akksis gyújtással, akkor láthatod, hogy a kettőnek alapjaiban másra van szüksége. Ha készítesz egy olyan "dobozt", ami mindkettőhöz jó, és át lehet kapcsolni, akkor fele alkatrész feleslegesen van benne. Jobb két külön alaptípust készíteni. (erre majd szépen rá is fogsz jönni)

            Az meg, ha valaki nem tudta beállítani a hézagot egy jeladó, és a mágnes közt, nem hiszem, hogy a gyújtás hibája lenne. (amúgy szintén neodímium mágneseket tartalmaz a cucc...) 1 centire akarod rakni a mágnest a jeladótól? Néhány veterános nem nagyon fog örülni, hogy ki kell vágni miatta a deknit. ;-)

            Sok sikert kívánok a gyújtások fejlesztéséhez, de azt érdemes megtanulni, hogy a kritikákon nem besértődni kell, hanem tanulni belőlük!

            - - - Updated - - -

            Spark eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            függetlenül 6 vagy 12V esetén is mindenképp működik és semmit nem kell átalakítani hozzá. Még 4V -nál is adta a szikrát pedig 12V -os trafóval teszteltem.
            A különböző motortípusokra egyedül a jeladó részét kell majd módosítani
            Hogy oldod meg a tápellátást úgy, hogy akksi nélküli, és akksis rendszerrel is kompatibilis legyen?

            Komment


              #21
              Igen, arról én is így hallottam+ plusz figyelni kell a lendkerék tömegre.
              De azt hozzátenném, hogy én is nagyon hülye vagyok a gyújtáshoz(így a fenti lendkeréktömeges dolgot ne vegyétek okoskodásnak),
              ..amikor idén év elején (meglett a Csepel) még azt sem tudtam, hogy megszakító hézagot hogyan állítsak

              Jövő hónapban legkésőbb meg lesz, majd teszek fel képeket, mert lehet van kitaposott út, de Csepelre elektronikus gyújtás képet még csak Vape-el meg babettáével láttam.

              Komment


                #22
                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A gépész emberek már csak ilyenek. Nem jópofiznak, hanem válaszolnak, véleményeznek. Kár beleképzelni ellenségeskedést.

                Az a kijelentés, hogy "minden veterán motorra" verte ki néhányunknál a biztosítékot. Ha kicsit belemélyednél, és összehasonlítanál egy mágneses gyújtást, egy akksis gyújtással, akkor láthatod, hogy a kettőnek alapjaiban másra van szüksége. ...
                Sok sikert kívánok a gyújtások fejlesztéséhez, de azt érdemes megtanulni, hogy a kritikákon nem besértődni kell, hanem tanulni belőlük! ...
                Hogy oldod meg a tápellátást úgy, hogy akksi nélküli, és akksis rendszerrel is kompatibilis legyen?
                - Hagyjad, ha van esze rájön magától is, ha nem akkor meg mindegy.
                - Ezt én is megtettem, és még nem is kritizáltam, mindössze kíváncsi voltam, vagyok (itt nyilvánosan nem egy blogon).
                - Meg lehet oldani, csak bonyolult és nem jó.

                Komment


                  #23
                  Spark,

                  ....na , én is be (le) szólok ! Szóval elgondolkodtam azon amit itt leírtál , aztán arra ha már fejlesztesz akkor tényleg csinálj olyant amit minden hülye ,velem az élen , fel tud rakni minimális hozzáértéssel .
                  Szóval én úgy képzelem : meghagyva a lendkereket --az összes tekercs áramtermelésre fogva --lendkerékre kívül beültet egy ici pici mágnes -- vele szemben felszerel egy ici pici jelfogó ,A MÁGNESRE BÁRHOVA A HOLTPONTÓL ÉS MINDENTŐL FÜGGETLENÜL csak a fizikális feszerelhetőségi érdekeket figyelembe véve --aztán valami fekete doboz ,amit meg lehet "tanítani )--nem sok mindenre , csak egy pontban gyujtásra ( ha akarod ezt aztán még lehet fejleszteni )

                  Szóval én égy képzelem a MINDEN lendkeres veteránra jó , egyszerüen felrakható cuccot . Persze a termelt áramt aztán még elosztjuk ide-oda ...

                  Tunná ijjent
                  Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 szept. 15, 19:49.
                  Titus és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Spark,

                    ....na , én is be (le) szólok ! Szóval elgondolkodtam azon amit itt leírtál , aztán arra ha már fejlesztesz akkor tényleg csinálj olyant amit minden hülye ,velem az élen , fel tud rakni minimális hozzáértéssel .
                    Szóval én úgy képzelem : meghagyva a lendkereket --az összes tekercs áramtermelésre fogva --lendkerékre kívül beültet egy ici pici mágnes -- vele szemben felszerel egy ici pici jelfogó ,A MÁGNESRE BÁRHOVA A HOLTPONTÓL ÉS MINDENTŐL FÜGGETLENÜL csak a fizikális feszerelhetőségi érdekeket figyelembe véve --aztán valami fekete doboz ,amit meg lehet "tanítani )--nem sok mindenre , csak egy pontban gyujtásra ( ha akarod ezt aztán még lehet fejleszteni )

                    Szóval én égy képzelem a MINDEN lendkeres veteránra jó , egyszerüen felrakható cuccot . Persze a termelt áramt aztán még elosztjuk ide-oda ...

                    Tunná ijjent
                    Ahoz, hogy az "egyfejű" Pannóniákhoz tirisztoros (mert at való hozzá, míg az akku gyújtásúakhoz teljesen más tranzisztoros rendszer) gyújtást csinálj az kellene, hogy a lendkerék mágnes valamelyik tekercsét kellene nagy feszültségűre áttekercselni, ami nem is volna probléma ha (javítsatok ki ha tévedek) nem volna ahány darab annyi féle (Csepelen abból rakták össze ami éppen kéznél volt ).
                    Ilyen bemenő adatokkal nem lehet semmit sem megszerkeszteni.
                    Ha meg egyedi példányról(okról) van szó az olyan drágává válik, hogy normális ember nem fizeti meg (lásd pl. VAPE).
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 szept. 15, 22:09.

                    Komment


                      #25
                      Hogy oldod meg a tápellátást úgy, hogy akksi nélküli, és akksis rendszerrel is kompatibilis legyen?
                      Nagyon egyszerű a megoldás, de még le kell tesztelnem.
                      Majd rakok fel videókat.

                      Komment


                        #26
                        Kíváncsian várom a fejleményeket.

                        Komment


                          #27
                          Joker: a "fekete doboz" már megvan hozzá
                          A jeladó részt meg meg kellene tervezni a fizikai méretek alapján.
                          meghagyva a lendkereket --az összes tekercs áramtermelésre fogva --
                          Nem feltétlenül szükséges, bár ha lenne egy kb: 18W -os tekercs "ami legalább effektív 4.5VAC -t szolgáltatna" ez egyenirányítva kb: 6V és ha 3A -t le lehetne venni róla, akkor meg lehetne oldani. Bár én inkább közbe iktatnék egy kis aksit amit ezzel az egyenárammal töltenék közben és az indítás is könnyebb lenne valószínű.

                          Komment


                            #28
                            Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ahoz, hogy az „egyfejű” Pannóniákhoz tirisztoros (mert at való hozzá, míg az akku gyújtásúakhoz teljesen más tranzisztoros rendszer) gyújtást csinálj az kellene, hogy a lendkerék mágnes valamelyik tekercsét kellene nagy feszültségűre áttekercselni, ami nem is volna probléma ha (javítsatok ki ha tévedek) nem volna ahány darab annyi féle (Csepelen abból rakták össze ami éppen kéznél volt ).
                            Ilyen bemenő adatokkal nem lehet semmit sem megszerkeszteni.
                            Ha meg egyedi példányról (okról) van szó az olyan drágává válik, hogy normális ember nem fizeti meg (lásd pl. VAPE).
                            Biztos érti aki érti --azt amit leírtam meg tudja valaki csinálni ?

                            Mert amig ez nem így működik akkor ez összes egyéb csak pót dreha ---vagy van a rávaló oda gyártott drága megoldás amit gyárt egy üzemszerü cég -szerintem

                            - - - Updated - - -

                            Spark eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bár én inkább közbe iktatnék egy kis aksit amit ezzel az egyenárammal töltenék közben és az indítás is könnyebb lenne valószínű.
                            természetes -ezt kihagytam ,mert evidens

                            Komment


                              #29
                              A Csepelnél illetve a Danúviánál én is beleestem ebbe a dilemmába. Mármint hogy elektronikus gyújtás kell rá. A villamossághoz sajna elég hülye vagyok, ezért én úgy döntöttem hogy hogy egy "úgymond" bevált rendszert teszek rá.
                              Yamaha Jog komplett gyújtást fogok ráfabrikálni. Már van egy komplett rendszer hozzá, csal még nem tudom hogyan kell bekötni az alkatrészeit, hogy legyen szikra.
                              Hát itt tartok most.

                              Komment


                                #30
                                Egy lépéssel közelebb kerültem én is a jóhoz. Ma végre befejeztem az elektronikát. Pénteken tesztelés.
                                Click image for larger version

Name:	DSCF4819m.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	143672
                                OdinHEM, heeegany és 3 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X