Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ba701 bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ba701 bemutatkozás

    Sziasztok,

    Fergusson hozzászólása után kezdtem kutakodni hogy anno vajon bemutatkoztam-e. Mivel nem találtam a fórumon a bemutatkozásom , ezért elnézést és most pótolom:
    Jánosa Károly vagyok 59-es kiadású , Sopronban élek. Végzettségemet tekintve vasútgépész üzemmérnök, bár a vasutat 23 éve elhagytam, azóta az iparban dolgozom. Veteránok terén elsősorban a Jawa/Cz , MZ, Simson típusokban vannak részletesebb ismereteim. Van pár youngtimer gépem, a galériámban láthatjátok. Általában magam újítom fel a gépeket , csak festést szoktam szakembere bízni. A mechanikus dolgokon kívül van némi lövésem a villamossághoz is (hála az eredeti szakmámnak)
    Sok érdekes információt nyújt számomra ez a közösség és bízom benne, hogy a hozzászólásaimmal magam hasznosan hozzá tudok járulni a fórum életéhez.

    Sok sikert és kitartást továbbra is a moderátoroknak és a közösségnek egyaránt.

    Üdvözlettel Ba701
    ps: a nickem tán sajátos, de az a vasúthoz kötődik, de ez egy külön történet.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 27, 19:39.

    #2
    Szia!

    Pont jó ,hogy írtál mert írni akartam üzenetet neked.
    Segítségedet kérném. Egyik fórumtag említett téged, hogy van rajzod a Pannónia gyújtás beállításához szükséges főtengely szögállásáról. A szakkifejezést erre sajnos nem tudom. Igaz sikerült beállítanom a gyújtást, de jó ha van plusz információ is

    Komment


      #3
      Szia , nem én voltam szerintem , de múltor nálam volt egy Pannonia és ezen link alapján állítottam be a gyújtást:
      TLF Haszn
      üdv
      Karesz

      Komment


        #4
        Szia BA701!

        Én voltam az a fórumtag. Tutira itt láttam a képét egy fokbeosztású tárcsánqk, a blokkra erősített mutatóval, amivel az előgyújtás szögét lehetett pontosan beállítani. Ezt én nagyon jó módszernek tartom.

        Tényleg azt hittem, hogy te voltál. Akkor maradt ApaE, és akkor meg is van, sajnos, hogy miért nem találom sehol azt a képet.
        sepy és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          a nickem tán sajátos, de az a vasúthoz kötődik, de ez egy külön történet.
          GySEV, és ott a Ba 701 pályaszám. Mondjuk ez a Rába-Balaton motorkocsi? Mifelénk ismert nevén sínbohóc.
          Click image for larger version

Name:	ba701.jpg
Views:	1
Size:	22.2 KB
ID:	143120
          Amúgy itt van a fokolótárcsád CZsolti:
          http://veteran.forum.hu/blog/dino125...olo-tarcsa-83/
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 28, 07:36.
          CZsolti, Ba701 és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Najó , mivel lebuktam , elmesélem a storyt és bocs az OFF-ért
            GySEV-es mérnök koromban jött a felkérés, hogy találjunk ki valami MÁV-tól eltérő festést a GySEV járművei számára. A képen látható verziót én javasoltam , ezt fogadták el. Az átfestés kapcsán elkövettem egy hibát. A régi vasuti járműmegnevezések esetén a motorkocsiknál mindig benne volt a "mot" szócska a megnevezésben. A "Bamot 701" (helyesen így hivták) motorkocsi átfestésénél én lazán elfelejtettem ezt és igy került rá a "Ba701" mint egy tévnyomat amivel némi kavarodás okoztam vasutbarát körökben.
            Ehhez még pluszban annyit , hogy nagyon kedveltük ezt a két Rába-Balaton motorkocsit. Aki ismeri tudja, hogy nem lehet velük egy napon említeni az ezek helyett beszerzett cseh Bzmot-okat. Sem kényelmben ,sem műszaki tartalomban.
            És bocs a kis kitérőért még egyszer.. talán anny köze van a veteránozáshoz , hogy a motorkocsi a MÁV nosztalgiaflottájában üzemel.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 28, 11:10.
            demeter, wsievers és 5 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Örülök ennek a bemutatkozásnak, hogy megírtad. Bár még sosem találkoztunk, mégis olyan, mintha több éve ismernénk egymást. A Jawa Californiant a VAM is bemutatta. Talán ezért is nem hiányzott ez a bemutatkozás.

              A nicknév magyarázatoknál egyszer már írtál erről a történetről, ami akkor is nagyon tetszett.

              Komment


                #8
                Bocs, öregszem , megtaláltam a régi bemutatkozásomat is . Szóval készer mondtam mindent
                De legalább kétszer ugyanazt )))

                Komment


                  #9
                  Semmi gond legalább megtudjuk nézni,hogy mennyit fiatalodtál!

                  Komment


                    #10
                    Sajnos még csak 1-2 fórumtaggal találkoztam. Remélem a következő találkozón ott tudok lenni , addig meg csak annak van esélye, hogy a környékbeli rendezvényeken összefutok valakivel. Mi épp az ország két átellenes szegletében élünk, de lehet egyszer elmerészkedek arrafelé is valamelyik gépemmel. Az viszont mindenképp 2 napos mutatvány kell legyen. A múltkori egynapos túra Nagykőrösre és vissza elég húzós mutatvány volt, és inkább csak egy rohanás mintsem laza találkozás hasonszőrűekkel.

                    Komment


                      #11
                      Ba701
                      És bocs a kis kitérőért még egyszer.. talán anny köze van a veteránozáshoz , hogy a motorkocsi a MÁV nosztalgiaflottájában üzemel.
                      Nem baj, ha csak érintőlegesen tartozik ide a vasút témája, én pl. imádom a gőzmozdonyokat!
                      Lehet, hogy azért, mert azok olyan egyszerűnek tűnnek, dugattyújuk hengerük van, de még gyújtás sem kell hozzájuk, csak gyújtós

                      Komolyra fordítva, Dombóváron volt gyerekkoromban egy 520-as, nagy élmény volt, ennél hosszabb mozdonyt élőben még nem láttam. Azt tudtad, hogy a Skoda cég gőzmozdonyt is gyártott?

                      Komment


                        #12
                        Nem véletlen,hogy a Skodát elsők között csatlakoztatták a Német autógyártáshoz!Komoly jármű gyártási tudással rendelkeztek és rendelkeznek csak a piros szemű világba a " Nagy testvér" nekik is megszabta,hogy ki és mit.

                        Komment


                          #13
                          Érzékeny csakrára tapintottál a gőzmozdony említésével
                          Mivel a bemutatkozás topicban vagyunk talán megbocsátható ez az OFF téma. Bár nekem már nincs jogosítványom gőzmozdonyra, azért volt alkalmam vezetni. Ott érzed igazán hogy gép és ember egysége kell ahhoz hogy a dolog működjön. Csak egy egyszerű példa. egy gőzmozdonyt úgy képzelj el , mintha a szelepvezérlést menet közben kézzel állítani tudnád egy Otto motoron.. . És ha már a Skoda gőzmozdonyt említed, nézd meg a csehek büszkeségét az Albatrost , a mi 424-esünk elbújhat mellette. De hogy ne a szokásos önlebecsülés legyen érezhető ebből a mondatból, meg kell említenem hogy Trianon után a megmaradt területeken elsősorban univerzális járműveket igényelt a vasúti közlekedés, emiatt a legtöbb magyar mozdonytípus ennek szellemében született. Emiatt nem épültek az Albatroshoz fogható magyar gépek, holott a magyar ipar és mérnöki gárda kétséget kizáróan képes lett volna hasonlót alkotni. Gondoljunk csak a korábbi Mallet rendszerű mozdonyainkra melyek Európa szerte egyedülállóak voltak , és a Kárpátok (Brassó-Predeal) vagy a Dinári hegység (Fiume) magaslatain át húzták a vonatokat...

                          Komment


                            #14
                            Mivel a bemutatkozás topicban vagyunk talán megbocsátható ez az OFF téma.
                            Így van, talán megbocsájtják a többiek, hiszen itt a bemutatkozásban több minden belefér...

                            Megnéztem az Albatrost (498-as, ha jól azonosítottam be), gyönyörű!!! Érdekes módon még nem találkoztam vele, engemet a Mikádó (387-es) nyűgözött le. Egyébként a vonalvezetése nagyon hasonlít, csak a Mikádó kisebb. (Nem értek hozzá túl mélyen, de mint ha az Albatros '2D1', míg a Mikádó '2C1' tengely elrendezésű lenne?!

                            A 424-es ről annyit, hogy gyermekkorom kedvence volt, a füst terelő lemezei miatt sokkal jobban tetszett a 411-esnél. Az 520-as pedig a brutál mérete és ritkasága miatt tetszett.

                            Nem tudom, hallotál-e róla, de a Mikádót a csehek 0-ás méretű (32 mm nyomtáv) játékvasútként is gyártották a 60-as évekig. A cseh játékgyűjtők szemében ez valódi csemege. Bár a 424-esből is készítettek volna... Nálunk az Állami Pénzverdében a V55-ösről készült elég élethű játék változat az 50-es évek végén, és "Pannónia "vasútként árulták (csak hogy a veterán motorosok se unják ezt a témát...).

                            Egyébként a vasút, és azon belül a gőzmozdony fertőzött meg gyerekként a gépészet szeretetével. A tőlünk nem túl messze lévő vasútállomás gyalogos felüljáróján minden vasárnap kedvenc programom volt nézegetni az ott tolató gőzmozdonyokat (275-ös, 411-es).

                            Az én gyerekeim sajnos már nem ismerhetik azt az érzést, amikor a peronon állva melletted egy 424-es húzta szerelvény érkezik, és gőz felhővel borít be...

                            Soha nem volt alkalmam gőzmozdonyt vezetni, de többször is olvastam Moldova vasutas könyvét, nagyon érdekesnek találtam. Egy alkalommal pedig kiskatonaként néhány társammal lekéstük a csatlakozó vonatot, miközben eltávról mentünk vissza. Kínunkban elindultunk gyalog a sínek mellett, hogy ha késve is, de beérkezzünk valahogy. Egyszer csak jött egy tehervonat, mi elkezdtünk kiabálni, integetni, és láss csodát, fékezett. Elég sokat megtett a szerelvény, mire megállt, de felvett minket, nagyon rendesek voltak! Egy 411-es húzta a szerelvényt és belülről láttam a konyhát működés közben!!! Ez 1981-ben volt, azaz több, mint 30 éve, de még mindig emlékszem a fűtő kezére, ami olyan izmos volt, hogy az alkarja vastagabb lehetett a combomnál is. Hamar megértettem miért: egyik kezével nyitotta a kazán ajtaját és azonnal a másik kezével (egy kézzel!) egy szívlapát szerű lapáttal (!) lódította be a szenet a kazánba...

                            ...Egy kicsit elkalandoztam...de olyan mélyen szunnyadtak ezek bennem, és most csak úgy előjöttek valahogy...Szóval a lényeg, imádom a gőzmozdonyokat, csak nincsen otthon elég helyem, hogy gyűjtsem őket

                            Még egyszer Isten hozott itt, örülök, hogy a Fórumon vagy!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 nov. 28, 22:55.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X