Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bokor28 bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A nap képe: stílusosan műanyag palackból
    Miután kitisztítottam a porlasztóból a kicsapódott gyantát, meg a blokkot rendesen átöblítettem, második rúgásra indult.
    Ez bizony élni akar!


    Click image for larger version

Name:	P1020379.jpg
Views:	1
Size:	204.1 KB
ID:	143693

    Komment


      #17
      2015. első harmadév helyzetjelentés:

      - motoros jogsi letudva
      - T1 műszakira felkészítés projekt kezdődhet
      - pince/műhely projekt állása a képen (itt állt a TLF - csákány, kapa már visszapakolva)
      - TLF projekt hamarosan kap egy stabil helyet ahol elnyugszik egy ideig
      - mindenféle motoralkatrész fokozatosan szorul ki a leendő lakótérből (ilyenek a nők)
      - mobil garázs projekt fejben körvonalazva

      Click image for larger version

Name:	P1020819.jpg
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	144312
      Click image for larger version

Name:	P1020882.jpg
Views:	1
Size:	191.0 KB
ID:	144311

      Komment


        #18
        A május 1-én rendezendő csepeli találkozón csak lélekben tudok részt venni.
        Hogy nekem is jusson egy kis emlékezés (inkább ünneplés) csináltam magamnak:

        TLF több, mint 3 évtized után újra a kerekeire állt, és gurult velem egyet a kertben. Majd egy mosás után levittem a leendő műhelybe, ahol most elálldogál egy ideig. (Másképp fogalmazva kiköltöztettem a leendő gyerekszobából le a műhelybe.) Folyt. köv. talán jövőre.


        Click image for larger version

Name:	P1020954.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	144355Click image for larger version

Name:	P1020957.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	144356

        Komment


          #19
          Kis helyzetjelentés a II. negyedévre vonatkozóan:

          Veterán motoros élményeim:
          - megtett kilométerek: 50
          - Ebből motor tolása műszaki hiba miatt: 5km
          - Motor ott hagyott az út szélén: 4 alkalom
          - szereléssel töltött órák: kb. 240
          - porlasztó leszerelések száma: 50
          - mágnes lehúzások száma: 30
          - káromkodások, szitkozódások száma: erősen közelíti a 4. pontot
          - káromkodások, szitkozódások az eszement konstrukciók miatt: (ki a $Í·*om tervezte a megszakító csatlakozóját a hézagállító excenter elé) gyakorlatilag az előző pont (leszámítva: hol a *?+#ban van a 13-as kulcs; ki nem tette vissza a \$Łß*ott olajra a kupakot)

          Például: pöcslámpában a féklámpa (+) csatlakozójának a csavarját csak hátulról lehet meghúzni. Ehhez az egész lámpatestet le kell szerelni. De valaki jóhiszeműen 4 db 6-os anyás csavarral rakta fel a lámpatestet, mindegyik megforog. Kerék leszerel? Nem. (+) odaforraszt a rézlemezhez. De mivel a 4 csavart lelazítottam, elment a test is...

          A motor a kiégetett kipufogó és a kopott cseretank miatt ronda. De legalább erőtlen, megbízhatatlan, véletlenszerű hibák tömegét produkálja.
          És a szokásos: nincs időm rá.
          Biztatásul: Hajrá, Mari néni!

          Komment


            #20
            bokor28
            Veterán motoros élményeim:
            Nem véletlenül írtam, hogy az én motorom átlag sebessége sem nagyobb, mint egy fűkaszáé!!!
            (Legalábbis ha beleveszem a sebesség képlet nevezőjébe a szerelésre fordított időt is...)

            Én a múltkor poénból azt számolgattam, mennyibe is kerül a Pannóniám 1 km-re, ha beleszámolok minden költséget (alkatrészek, javítás, adó, kötelező, stb...), és megyek vele kb 500 km-t egy évben...Szerintem simán leelőzök egy átlagos használatú Harley-t...Ha jobban belegondolok, tulajdonképpen ilyen km-költséget csak egy nagyon gazadag ember engedhet meg magának, azaz én gazdag vagyok!!!!!!

            Komment


              #21
              Az elmúlt hónapokban nem sokat foglalkoztam a Pannónia projekttel.
              Ma megvolt a szokásos szerelés-próbakör-ott hagy valamelyik falu végén és tolhatom háromszög.
              Szerintem ez élvezi, ha szidom és tolom.
              Csak összeszedtem, idén hányszor hagyott ott:
              - megvettem, hazatoltam - eltömődött üzemanyagrendszer
              - fals levegő - öngyulladás miatt túlpörgött
              - háromszor leállt és nem indult gyújtótekercs hiba miatt
              - egyszer egyéb gyújtáshiba miatt
              - egyszer szétment a váltóléptető
              - egyszer lépésben értem haza, mert nekiállt csúszni a kuplung (csere blokk)

              És következett a ma délután. Primer hajtás, váltóléptető, új kuplung összerakva. Gyújtás és hézag csodásan beállítva. Porlasztó letömítve. Elsőre indul. Motor hidegen úgy húz, mint az álom, pedig porlasztó még be sincs állítva. Erre nem készültem.
              Harmadik kanyarban hetvennél beszitál a segge, majdnem leesek.
              Gondolataimat ezzel a képpel zárom.
              Click image for larger version

Name:	2015-07-26 15.57.49.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	145780

              Üzenet magamnak: ha valamiért majdnem megveszel, annyira akarod... Legközelebb nagy levegő és lépj tovább.
              Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 júl. 26, 22:40.

              Komment


                #22
                bokor28
                Üzenet magamnak: ha valamiért majdnem megveszel, annyira akarod... Legközelebb nagy levegő és lépj tovább.
                Megértem, ha elkeseredsz, néhány makacs hiba után én is hasonlóképpen éreztem. De gondold végig, ha valóban betartanád ezt a szabályt, akkor lemaradnál minden jóról is!

                Kb. egy hete történt meg velem, hogy tettem egy próbakört, kivételesen nem egyedül, hanem két személlyel. siettünk, kevés időnk volt, berúgtam, indult rendesen, aztán hajrá. A szomszédom még integetett is utánam, meg valamit kiabált is, de siettem, húztam neki.

                Dombnak indultam, hideg volt, és nem is húzott rendesen. Nem akart menni, és csak negyedikbe téve éreztem, hogy ez nagyon nem akar menni. Mint kiderült, hátsó defektet kaptam. Azért kiabált a szomszéd, mert nagyon lapos volt a gumim...

                Amikor szétszedtem, láttam, hogy ugyanúgy kitépte a szelepet a gumiból, mint a tiédet.

                Egy olyan alap szabályt nem tartottam be, amit minden korabeli motoros könyv hangsúlyoz, meg logikus is, hogy indulás előtt nézd meg a gumikban a nyomást!

                A történetnek még nincsen vége!. Ma beszereltem az új belsőt és nem tudtam felfújni. Mint kiderült, szerelésnél kilyukasztottam az új belsőt... Hát, nem voltam boldog...
                (Anno elég sok gumit szereltem, és SOHA nem fordult elő velem ilyesmi. Most sikerült...)

                Holnap megyek új belsőért. Nem adom fel...Egyrészt qrva sokat dolgoztam már vele, gyakorlatilag a klinikai halálból hoztam vissza ezt a gépet, mielőtt kohótöltelék lett volna belőle, másrészt ha meg megy, akkor egyenesen király...

                Ha jól értem, te is túl vagy már a nehezén, és ilyen apróság jön még mindkettőnknek, szóval fel a fejjel!!!

                Komment


                  #23
                  Köszönöm a lelkesítést!

                  Nem adom fel, csak holtpont van. A bütykölés, szerelés részét élvezem, csak a motorozás rész marad el mindig, attól nehéz. Elkülönítettem már a pénzt egy komolyabb túramotorra, csak egyelőre be tudnám tenni az egyik homok, vagy sitthalom mellé. Ha idén kifut a fészekrakó projekt (van még pár projekt :-) akkor kapcsolok rá ezekre. Szegény Pannónia projekt após műhelyében csak azért megy néha, hogy kicsit lazítsak.

                  És itt a következő tapasztalat, amit természetesen minden helyen elmondtak már, a motoros tanfolyamon kb. minden indulás előtt: nézd meg a guminyomást. Ez akkor kap értelmet, ha épp nem a kényelmes belső nélküli futókon vagy.
                  Empirikus alapon megállapítottam, hogy ez fontos dolog!
                  Különben tolni fogod!

                  Komment


                    #24
                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha jól értem, te is túl vagy már a nehezén, és ilyen apróság jön még mindkettőnknek, szóval fel a fejjel!!!
                    Sok-sok szerelés, káromkodás, fórumos nyavalygás után eljött a mai nap.
                    Szívatós3rugásgyújtásrárúgás elsőre indul, húz, húz, húz és megy, mint az állat. Ha nem száll rám az este, még most is ott nyomnám. (Kezdőként még nem vállalok éjszakai vezetést.)
                    Nem hagyott ott, nem kellett tolni, összeállt. Hibája... az van. Majd jól kijavítom.

                    Az öregek megállnak és néznek utánam, úgy örülnek a látványnak. A fiatalok meg nézik, ki ez marha, aki fülig érő szájjal motorozik, pedig még egy BMW se került a segge alá.
                    Csúcs ez az érzés!

                    Összegzés: zárlatos gyújtótekercs, ami melegen beadta a kulcsot, szétkopott kuplungtárcsa, fals levegő a porlasztó csatlakozásánál - ezek szívattak

                    Komment


                      #25
                      Hát, csak a szokásos...

                      Komment


                        #26
                        Egy pöcslámpa emlékére...

                        Nem rajongok a kényes, egyedi, pótolhatatlan, túlzott gondozást igénylő, ritka tárgyakért. Már az elején láttam, hogy ez a lámpa és én nem leszünk jóban. Szerelésnél féltő gonddal tettem fel a polcra és átfutott a fejemen, hogy ott is marad szépen habba csomagolva. Megrettentem, amikor a csavarok meghúzásánál aprót reccsent. Takargattam, hogy ne szívja a perzselő nap. Minden tolatásnál aggódtam, nehogy valami kitörje. És ezen felül nem is tetszett. Azonban ezt azért nem kívántam neki.

                        Hátrafordulva még láttam, ahogy a fémkeret becsattog az árokba. Visszamentem és a búra felső tagján épp akkor ment át vagy tíz autó. Még húsz megközölte a két alsó részt, úgyhogy azok megmaradtak. A száguldó autók között futkosva felszedegettem a szilánkokat.

                        Búcsúzok pöcslámpa, sajnállak, azonban bevallom, számomra nem tartoztál a Pannónia érzéshez.
                        Felrakok helyetted egy T5 lámpát.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X