Közlemény

Collapse
No announcement yet.

harc az IZS-ért

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    harc az IZS-ért

    Kicsipolgár vagyok, ezt egy ismerősöm ragasztotta rám.

    Vettem egy IZS planeta-3-at aminek szürke forgalmija volt de az eladó többszöri rákérdezésem után is nagyon átvert. (Ha kell megadom a nevét , hogy ne üzleteljen vele aki nem akar rápacsálni.)Most ott tartok, hogy megpróbálom forgalomba helyezni. Tudom ez még nem egyedi, sokan vannak hasonló cipőben. Túl vagyok az eredetiség vizsgán, második nekifutásra második vizsgahelyen sikerült.
    Pikantéria a dologban, hogy a motor a forgalmi szerint oldalkocsis, én pedig szólóban vettem. A közlekedésfelügyeleten kértem az átépítés lehetőségét, 11800 Ft-ért vizsgálják és reményeim szerint megkapom.
    Utána jön a műszaki vizsga. Nem tudták megmondani a közlekedésfelügyeleten, hogy kell-e index a vizsgára ha gyárilag se volt. Ezt szeretném megkérdezni valaki hozzáértőtől , hogy kell-e? De olyan válasz kéne ami megmondja az alátámasztó törvényt is. Segítségeket előre köszi.

    #2
    Pikantéria a dologban, hogy a motor a forgalmi szerint oldalkocsis, én pedig szólóban vettem. A közlekedésfelügyeleten kértem az átépítés lehetőségét, 11800 Ft-ért vizsgálják és reményeim szerint megkapom.
    Szia!
    Elsősorban üdvözöllek itt. Másodsorban figyelj, mert nagyon át akarnak verni. Nem kell átépitési engedély az oldalkocsi fel-leszereléséhez. Az oldalkocsi csatlakoztatása nem átalakitásiengedély köteles dolog. Aki ezt javasolta neked, annak fogalma sincs semmiről. Egyszerűen vidd el máshova vizsgáztatni. Semmiféle engedély és hasonló nem kell. Csak a műszakira kell elvinni szólóban vagy oldalkocsival, és úgy vizsgáztatják le. Azt hogy épp oldalkocsis vagy nem, senkit nem érdekel. A lényeg az, hogy ha szólóban van műszakiztatva, akkor szólóban kell használni, ha oldalkocsisként, akkor úgy. De ez bármikor megváltoztatható egy műszaki vizsgakor, viszont ez forgalmicserével jár, mert megváltozik a jármű jellege. Ennyivel kerül többe a dolog.
    Nem tudták megmondani a közlekedésfelügyeleten, hogy kell-e index a vizsgára ha gyárilag se volt.
    Egyszerűen csak hülyék. Nem kell a motorkerékpárra index. A legújabbakra sem. De ha úgy viszed vizsgára, hogy van rajta, akkor már működnie kell. Egyszer találkoztam én is ilyen retardált vizsgabiztossal, aki megkérdezte, hogy hogy fogom igy jelezni az irányváltoztatási szándékom? Megálltam előtte, és felemeltem előbb a jobb, majd a bal kezem. Utána meg elküldem a fenébe.


    11800 Ft-ért vizsgálják
    Azt költsék koszorúra.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 05, 00:46.
    OdinHEM, sinter és 12 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Üdv!-nem tudom,hogy tudtad-e?Igaz,hogy már mindegy,de ha múzeális jellegű járműként vizsgáztattad volna,akkor nem kell eredetiség vizsgálat és csak öt évente kell ismét vizsgálatra vinni.Az index kérdés talán másokat is érdekelhet,ezért megírom amit erről megtudtam: a múzeális minősítési eljárásban megengedett DE NEM KÖTELEZŐ! az irányjelző felszerelése akkor is ha eredetileg az nem volt gyári tartozéka a motornak.Az erre vonatkozó intézkedés 2014-től érvényes.Ezt onnan tudom,hogy a vizsgabizottság előttem olvasta el és értelmezte a rendelkezést,amely a közlekedés biztonságára hivatkozott.Megjegyzem,hogy a visszapillantó tükör esetén is ez a helyzet.A magam részéről az index felszerelését teljesen elvetettem,de egy stílusában oda illő visszapillantó felszerelését pártolom.
      Érintőleg ide kapcsolódhat az a probléma is amibe viszont én szaladtam bele:-most újítok fel egy Jawa 350 Perak typ 12 Ogar motort.Ennél a hátsó lámpa egy izzószálas égő befogadására alkalmas(ehhez van csak érintkező a lámpatestben).Szerencsére létezik 6v-os dupla izzószálas égő,amivel meg fogom oldani azt,hogy legyen hátsó világítás és féklámpa is a motoron,de erősen tűnődök azon,hogy eredendően ezt hogyan is gondolhatták????
      Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2015 ápr. 08, 10:50.

      Komment


        #4
        Szerencsére létezik 6v-os dupla izzószálas égő,amivel meg fogom oldani azt,hogy legyen hátsó világítás és féklámpa is a motoron,de erősen tűnődök azon,hogy eredendően ezt hogyan is gondolhatták???
        Lehet, hogy közbeiktattak egy ellenállást, ami fékezéskor kikapcsolódott. Mondjuk, nagy butaság lenne, mert menet közben egy ilyen ellenállás csak fűtene szorgalmasan. (Csak találgatás egyébként, amit írtam. )

        Komment


          #5
          Akkor még nem kellett féklámpa. Ez az ok.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Akkor még nem kellett féklámpa. Ez az ok.
            A logikus magyarázat sokszor nagyon egyszerű.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X