Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás-Egyedül nem megy!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás-Egyedül nem megy!

    Üdvözletem Mindenkinek!
    Új regisztráltként úgy gondolom, hogy illik írnom pár sort magamról. Nyíregyházán élek és egy középiskolában tanítok. Gyermekkorom óta motorozok, kisebb nagyobb szünetekkel. Motorok amiket kergettem: Babetta, Riga, Verhovina, Simson, Mz Ts 250, 125. Most egy Jawa 350/634 boldog tulajdonosa lettem, és egy hétig motorozható is volt az új szerzeményem. (Akkor nagyon meg voltam vele elégedve.) Azóta kisebb nagyobb problémáim vannak. Szeretném ha valaki meghallaná a segítségkérésemet és adna egy-két tanácsot, útbaigazítást. Most a problémám, hogy csúszik a kuplung. Addig sikerült eljutni, hogy a lamellák alatti csavar fel volt lazulva és már zörgött. Egy kedves ismerősöm meghúzta és kihézagolta, de pár km motorozás után kezdődött minden elölről. Szóltam neki erre azt mondta, hogy az biztos nem lehet, mert jól meghúzta. Én továbbra is arra gyanakszom, hogy megint kezd fellazulni az anya. Ha valaki szerelt már 634-es kuplungot a középen lévő anyát miután ráhúzta van-e ott vmi biztosítási, rögzítési lehetőség? Kontra anya biztos nincs, de valami rögzítési lehetőségre gondolok. Ma hallottam, hogy Mz-nél, Simson-nál lemezt hajtanak az anyára ami fixálja, rögzíti. Lehet, hogy vmi hiányzik és mivel én még nem láttam eredeti összeszerelt kuplungot nem tudom, hogy mit keressek és mit hiányoljak. Köszönöm előre is a segítséget!

    #2
    Szia TE jawás!

    Üdvözöllek körünkben.
    Régen volt ilyenem,de emlékszem a kuplungállító csavar biztosítása egy laprugó,amit ha nem tévedek két kicsi csavar rögzít.Ha jól letakarítod a tartólemezt meglátod a helyét vagy a maradékát.Valószínű van ilyenem a padláson,ha szükséged van rá,nyaggass mert feledékeny vagyok.
    Green71, sepy és OdinHEM kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Üdv köztünk! Tényleg egy vékony rugóacél lemez tartja a kuplungállítócsavart a helyén. Ha az a helyén van, akkor hiányzik a kiemelőpálcák közzül a golyó, és a motor kitekeri a kuplungállító csavart, ha behúzod a kuplungot.
      Itt látható a lemez:
      Click image for larger version

Name:	JW0121.jpg
Views:	1
Size:	80.0 KB
ID:	144310
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 24, 07:16.
      OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Üdv köztünk! Tényleg egy vékony rugóacél lemez tartja a kuplungállítócsavart a helyén. Ha az a helyén van, akkor hiányzik a kiemelőpálcák közzül a golyó, és a motor kitekeri a kuplungállító csavart, ha behúzod a kuplungot.
        Itt látható a lemez:
        [ATTACH=CONFIG]27467[/ATTACH]
        ,

        Szerintem, nem erre az alkatrészre célzott Lolopez!

        A kuplungkosár rögzítő anyája lazult le neki, nem az "automata" állítója....legalábbis nekem úgy tűnt,amikor olvastam.
        OdinHEM és pasetta kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szervusz! Üdvözöllek a fórumon! Ha jól sejtem a főtengely végén van a kuplung kosár és azt egy csavar rögzíti. Nem ismerem a típust, de ez a többi általam ismert gépnél így van. A csavar alatt MINDIG találtam egy körmös lemezt, mely füle bele fekszik a kuplungegység vályatába. A lemeza csavaranya meghúzása után a csavar valamely lapolására van felhajtva.
          Riga 16, Komár / Romet, Simson, talán Jawa Mustang is ezzel a megoldással van szerelve.

          Komment


            #6
            A kuplungkosár rögzítő anyája lazult le neki, nem az „automata” állítója...legalábbis nekem úgy tűnt,amikor olvastam.
            Nekem is úgy tűnik az olvasottak alapján, hogy a kuplungagy rögzítőanyájának biztosításáról van szó. Oda bizony kell egy biztosítólemez:

            "Akkor most ugyan ez, csak visszafelé. Előtte a régi – még az eredeti – főtengely szimering ki, az új be. A főtengely fogaskerekét és a kuplungkosarat belerakom a láncba, majd az egészet a helyére csúsztatom. Felrakom, és egyelőre kézzel meghúzom a főtengely végén lévő rögzítő csavart. Kuplungkosár csavar meghúz, biztonsági lemezzel rögzít."


            Forrás...
            Titus, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Üdv köztünk!

              Végre egy helybéli aki erősíti a szabolcsi csapatot Én is nyíregyi vagyok és szívesen segítek, bár jawat még nem szereltem de láttam már olyat aki igen
              Green71, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Pasetta én mostanában főtengely végén nem láttam kuplung szerkezetet.Általában ott egy lánckerék- fogaskerék van. az utóbbi tud kalapálni a Danuviában mikor foghíjas pl. Lolopez-nél a kuplung kosár alatti biztosító lemez hiánya okozhat gondot meg a kosár alatti hézagolást kellene megnézni. Itt van szerepe a használt lemez lamellából készített célszerszámnak ,hogy rendesen meglehessen húzni az anyát a belsőrész elhajlítása nélkül.

                Komment


                  #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Pasetta én mostanában főtengely végén nem láttam kuplung szerkezetet.Általában ott egy lánckerék- fogaskerék van
                  Valóban . Nem ismerem a szerkezeti felépítését a Jawa-nak. A Jawa mustang viszont beugrott, hogy lánc áttételes közléssel készült. A Komar / Romet meg fogaskerekes. Én is rosszul fogalmazok sok esetben, mert én a kuplung harang és lamella csoport rögzítésére gondoltam a főtengelyen.. Ha valakit megvezettem az vegye baráti bocsánatkérésemnek ezt a pár sort!

                  Komment


                    #10
                    Szia mateapu!
                    Köszönöm a segítőkész válaszodat! Pontosan nem tudom mi lett a megoldás, de most kész a motorom és működik. Tegnap lenyomtam vele 200 km-t hiba mentesen!

                    - - - Updated - - -

                    Szia wsievers!
                    Nem a kuplungállító csavarral volt a gond, hanem a kuplungkosár rögzítő anyával, ahogy azt Fergusson írta. Most már jól működik, remélem többet fogok tudni vele motorozni, mint szerelni, bár érdekel az a része is! Köszönöm a válaszodat!

                    - - - Updated - - -

                    Szia Fergusson! Igen pontosan, ahogy írtad úgy volt. A csúszást sikerült megoldani, sztem az automata beállításával.
                    Most már élveztem vele a motorozást. Persze kisebb probléma most is volt 100-120 között hirtelen megtorpant, majd elvéve a gázt megint rendesen ment és húzni kezdett. Azután emelkedőn széllel szemben, amikor jobban kellett húzni neki a gázt akkor is megtorpant. Nem tudom mi lehetett ennek az oka, talán a porlasztó szegény keveréket ad, vagy kisebb dugulás lehet a fúvókánál? De pontosabb gyújtás állításra is szükség lesz, hogy kiszűrhessem az okát. Még nem néztem meg a gyertyaképet, de holnap ránézek, hátha az is mond vmit.

                    - - - Updated - - -

                    Szervusz! Köszönöm! Igen én is erre gondoltam, de még azt sem tudom, hogy nekem hiányzik-e belőle vagy sem. Tény, hogy nem lazult fel és remélem, hogy magától nem is fog.

                    - - - Updated - - -

                    Szia Blackmumus! Köszönöm a biztatást! Örülök, hogy helybéli segítőkész motorosra is sikerült bukkanni. Milyen motorral motorozol? Ki szerel Jáwát a környéken? Félek, hogy előbb utóbb szükségem lesz rá!

                    Komment


                      #11
                      Szia Blackmumus!
                      Lehet itt privátban beszélgetni?

                      Komment


                        #12
                        Szia!

                        Lehet privátban beszélgetni, ha a fórumban valaki neve mellett a kis nyílra kattintasz akkor lehoz egy legördülő menüt és ott van benne, hogy "privát üzenet", de ha van fénykép a név mellett akkor arra kattintva felhozza a felhasználó profilját, ahol szintén ki tudod választani ezt a menüpontot. De a biztonság kedvéért írtam neked privátban is. Ekkor elvileg felül nagy betűkkel ki van írva, hogy "privát üzeneted érkezett" erre kattintva meg is nyitja, de ha kilépsz a válasz előtt, akkor a felső menüsorból a "private messages" feliratra kattintva érheted el újra, vagy a profilodon keresztül a bal oldali menü sávból.

                        Komment


                          #13
                          Lolopez! Kérdezted ki szerel Jawát -Hozzád legközelebb Te magad. Biztatlak, hogy próbálgasd és gyakorold természetesen előzőleg olvasgass . Ez az utóbbi egy Tanár embernél amúgy sem kérdés.

                          Komment


                            #14
                            Köszi sepy!
                            Rajta vagyok! Ma gyújtást, illetve az automata beállítását módosítottam, ami miatt eddig is csúszott a kuplung. Most minden javult ez által, nem kis meglepetésemre! A kiskutya is valahogy így jött bele az ugatásba!

                            Komment


                              #15
                              A kuplung állítás a könnyebbik a gyújtás már bonyolultabb. Ott kezdésnek a megszakító hézag állítást javaslom. A kenő filcre csak kevés váltó olajat tegyél mert sajnos rossz helyre pozicionálták gyárilag a 2 henger megszakítóját. Pont rá csöppen a felesleg és 1 hengeres lesz a gép!. De gondolom erről már hallottál. A gyújtás állításhoz már kell indikátor óra és égő- nem lehet szemre nézni mikor zár a kalapács. Kérdezz és válaszban biztos lehetsz vannak itt nálam sokkal járatosabbak Jawa szinten. Csiszold a gépet és szeretettel várunk Tiszakeszire.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X