Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ultimate8 bemutatkozása, avagy a P20/21 nyomában

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Jó ideje nem írtam a fórumra, de most eljött ennek az ideje. A P21-el való csalódás után kicsit félretettem ezt a Pannónia témát, habár nem sokáig. Keresgéltem,érdeklődtem,kutattam, a közelben fel is kutattam egy volt P20 tulajdonost,de nem jutottam egy pontnál előrébb,körülbelül 20 éve eladta,és szét is szedték,azóta nyoma sincs. Mondhatni a szokásos forgatókönyv.
    Ezt követően fogalmazódott meg bennem a kérdés,amit zahi korábban már feltett itt egy hozzászólásában:


    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem gondolod meg hogy inkább egy 350-es Jawa , vagy CZ tulaja akarsz inkább lenni ???(ha már a két henger két ütem-nél tartunk !

    Felmentem az internetre, nézegettem az MZ-ket,ETZ-ket,végül pedig a 350-es Jawakat,Czetkákat.
    Eltelt egy kis idő,keresgéltem, gondolkodtam, meg is tetszett az egyik. Nem sokkal később már egy 472-es Czetka boldog tulajdonosa voltam.

    Nagy igazság, amit CZsolti írt:
    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De az biztos, hogy a célhoz ritkán vezet egyenes út.
    Ideiglenesen(!) lemondtam a P20-asról. Döntésem okát dongos78 egyik hozzászólása nagyon jól bemutatja:


    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt tényleg érdemes lenne meggondolni. Több dolog miatt: Sokkal olcsóbb, mint egy Pannónia, megbízhatóbb, a felújítás is kevesebből kijön. Így esélyed van a sikerélményre, hogy ne kívánd a pokolba az egész veteránozást egy hónap sz...s után....a keresési feltételek közül nagy búsan kiejtettem a "Pannónia" szót, maradt szempontként a "veterán", és hogy azért legyen benne valami ami megfog.

    Nagyon sokat keresgéltem a Pannónia után, egyelőre nem sikerült megtalálni,én viszont most szeretnék motorozni, sokéves projekt nem fért bele.Ezen kívül a költséghatékonyságra is gondolni kellett,egy dobozban lévő P20 árából már elég sokat ki lehet hozni egy Jawából. Nagyon örülök neki,ez az a típus ami számomra részleteiben is szép,megbízhatóbb,és még jól is megy.


    Sokat tanultam,sok tapasztalatot szereztem a Pannónia utáni keresgélés során,úgy érzem erre szükség volt,és most jó döntést hoztam.
    És természetesen P20-ról szóló álmomat sem adtam fel,csupán kicsit arrébb csúsztattam.

    Komment


      #62
      Ha rendesen össze van rakva/vagy sohasem volt szétbontva, a Czetka nagyon jó motor. Viszont az első fék csak arra jó, hogy ne gyorsuljon tovább a szekér, a fényszóró pedig olyan, mintha elemlámpával a távolba világítanál szűk fénykévével. Viszont eddig mindenhonnan hazahozott, volt amikor csak unalomból néztem rá a gyújtásra, évente 1-2 alkalommal. Napi használatban volt nálam, sajna ez most már meg is látszik rajta. Tompítottal mentem vele éjszaka, úgy egész jó a világítása. A rövid ülés miatt inkább csak másfél személyes. A rezonancia általában erős, viszont 100 felett kisimul a járása. A 110-es utazóját tartósan bírja, rövid időre a 130-140 fölé is lehet zavarni. A legjobb hangja 60 körül van 4-ben visszaengedett gáznál... Nálam 40 ezer+ kilométer ment bele, nagyobb hibája csak a kuplungbowden gyakori szakadása, és 1* a léptetővilla törése volt,egy nem túl finom váltás után...momentán a 3-4 fokozat közzé váltottam, utána pedig felrántottam 4. be kuplung nélkül. (akkor már nem mozog az automata, mivel a fokozat már kapcsolva volt, csak nem volt a helyén a fogaskerék)
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 aug. 24, 00:14.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #63
        Üdv!

        Ha megint fellángol benned a P20/21 vágy, gondolj arra, hogy ugyanabból a pénzből egy ilyet is lehet:

        Honda CB750F eladó!

        Eléggé veterán ez is, és mellette még motorozni is tudsz vele...

        Komment


          #64
          2 hengeres Pannónia helyett, ha valami hasonlót keresel, olyat amire ránézel és felidézi a P21-et, csak szebb-jobb...továbbra is a Moto Guzzi 250 TS vagy Benelli/Motobi 250 2C amire szavaznék.

          Komment


            #65
            Moto Guzzi 250 TS
            Ez gyönyörű gép!

            Vagy akár még szóba jöhetne a már lentebb említett Yamaha YDS-2 is.

            Komment


              #66
              Eléggé veterán ez is, és mellette még motorozni is tudsz vele...
              Bennem lehet a hiba. Nálam a veterán ott kezdődik, hogy küllős kerék és berúgókar. Ez kb 1979-ig tart. Plusz a W650.
              Everything is better when you decide you don't care.

              Komment


                #67
                UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Bennem lehet a hiba. Nálam a veterán ott kezdődik, hogy küllős kerék és berúgókar. Ez kb 1979-ig tart
                és ? ezt mind tudja + 5 seb , elektronikus megszakító nélküli gyujtás , a blok vizszintes ostósíku ! elöl doppelduplex fék

                miről beszélsz ?




                Moto guzzi 250 ts. Photos and comments. www.picautos.com

                Komment


                  #68
                  Plusz a W650.
                  Arany árban se nagyon láttam... Pedig szép gép.

                  Komment


                    #69
                    miről beszélsz ?
                    Hát a Honda CB750 F-ről, amit gesszti ajánlgatott.
                    Everything is better when you decide you don't care.

                    Komment


                      #70
                      ja , az tényleg nem veterán ,csak öreg

                      Komment


                        #71
                        Bennem lehet a hiba. Nálam a veterán ott kezdődik, hogy küllős kerék és berúgókar. Ez kb 1979-ig tart.
                        Minden relatív. Nekem már bőven belefér veterán kategóriába a nyolcvanas évek eleji gép is.

                        Az érdekes azért, hogy mondjuk egy 83-as cx500-ast simán "le veteránoznátok" legtöbben, pedig az se küllős/berugós.

                        Komment


                          #72
                          Tavaly és idén is volt ilyen CX a fórum találkozón, én inkább klasszikusnak nevezném.
                          Amúgy nem sok idő kell és elérik a modernnek nevezhető járművek (mondju a '90-es évek gépei) a veterán kort. Akkor mi lesz, hogyan tekintünk majd rájuk?
                          Számomra pl. már a '80-as évek is elég necces, átmenet a szememben igazán veterán konstrukciók és a modern között.

                          Komment


                            #73
                            Nekem a CX500 se tűnik túl veteránnak. Ráadásul nálunk döntően soft chopper változatban vannak jelen a 80-as évek japán motorjai, amiktől engem kiver a víz. Mondjuk, ha alacsony lennék örülnék ennek.
                            Everything is better when you decide you don't care.

                            Komment


                              #74
                              Ha már Honda CB750
                              nekem van egy 75-ös kiadás, Küllős kerekű elől duplatárcsafékes, kb 100LE és léghűtéses, az ülése egyenes mint a nyíl, ezért ha eléred a 160-t, ahol megérkezik a lórúgás, elkezdel hátracsúszni az ülésen és miközben kapaszkodsz erősen még csavarsz egyet a gázon. Na ez az igazi veterános életérzés

                              Komment


                                #75
                                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Az érdekes azért, hogy mondjuk egy 83-as cx500-ast simán „le veteránoznátok” legtöbben, pedig az se küllős/berugós.

                                erről a "veterán korrról " való vita teljessen meddő és értelmetlen .

                                Mert : akik erről beszélgetnek , ők ís esetleg 18- 65 ( csak példa ) éves emberek . Mindenkinek más a veterán ( bár ez a kifejezés se jó ) .

                                Én személy szerint rengeteget küzdöttem a veteránmotoros versenyzés kapcsán , hogy a végleges és elmozdíthatatlan határt huzzuk meg 1975 ben . Egy darabig sikerült is ---de aztán a sok disznó legyőzte a ludat - .

                                Az a gond SZERINTEM , hogy a sok sivár nem tudja különválasztani ----ezt a 30 év korhatáros dolgot a kb 1970 év elötti dolgoktól . Mert a jogszabály az ami ( le van s@rva ) ----de egy 190 es Merci csak egy porbafingónak veterán autó . Vagy egy Yamaha FJ 1100 .

                                Viszont egy jó ideje rájöttem , hogy köcsögség részemről bántani ezért a fiatalokat --- tényleg megértem , hogy nekik egy Riga , vagy a fent nevezet autó TÖRTÉNELEM elötti időkből származó valami ----és még örülök is , hogy örülnek ezeknek --------------de azt még nem sikerült megemésztenem , hogy ezeket egy mondatban említsék a --veterán --kifejezéssel .

                                Olyan ez mint a divat , szépség és hasonlóról vitatkozni ----hülyeség .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X