Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Nem gondolod meg hogy inkább egy 350-es Jawa , vagy CZ tulaja akarsz inkább lenni ???
Ezt tényleg érdemes lenne meggondolni. Több dolog miatt: Sokkal olcsóbb, mint egy Pannónia, megbízhatóbb, a felújítás is kevesebből kijön. Így esélyed van a sikerélményre, hogy ne kívánd a pokolba az egész veteránozást egy hónap sz...s után.
Nekem is a Pannónia volt a nagy álmom, évekig kerestem T5-öst. De aránytalanul drága a többi, nem Magyar gyártmányú motorhoz képest. Így végül a keresési feltételek közül nagy búsan kiejtettem a "Pannónia" szót, maradt szempontként a "veterán", és hogy azért legyen benne valami ami megfog. Így jutottam el az MZ ES-hez. És nem bántam meg. Rengeteget lehet és kell ezzel is dolgozni, mire használható lesz, de nagyon jó hogy alkatrész (1-2 kivétellel) van dögivel, és azok meglehetősen olcsók. 40 ezer volt az ára, és most úgy számolom, +150-170ezer körül megáll a teljes felújítás. Tehát kb. 200-ból megvan egy szép és reményeim szerint megbízható, szerethető motor (+papírozás költsége).
Jawás tapasztalatom sajnos még nincsen, de szerintem nagyjából arról is elmondhatók ezek.
Előző hozzászólók írásai hosszú évek tapasztalatán alapulnak. Érdemes gondolkozni.
Bő fél éve hasonló cipőben jártam. Annyira fellelkesedtem, hogy egy felújítandó gép mellé vásároltam egy utánfutónyi alkatrészt, meg egy egész zöld forgalmis motort (és szereztem A jogsit).
Számolatlan órányi szerelés - káromkodás - és futkosás után ott tartok, hogy van egy friss műszakis Pannóniám, amivel nem tudtam még menni egy egészségeset. Időm pedig nincs rá (házfelújítás). De benne van anyagilag egy kiváló túramotor árának a fele.
Ha most kezdeném, akkor vennék egy olyat, ami üzemképes és forgalomban van, jól kimotoroznám magam és utána gondolkoznék, hogy akarok-e felújítani.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 jún. 16, 17:00.
Egyet szem előtt kell tartani, hogy elsődlegesen jó legyen és megbízható de a szépség nagyon sokba kerül legyen bármiről is szó. Egy Jawát vagy CZ-t lehet még találni szép / elfogatható / krómmal. Egy jó festés / 2K / nem az udvaron fújva! sem olcsó.200.000 ft. karcsú összeg. Csak mire le papirozod és élő forgalmi esetén is 50.000 ft.Én sem válnék meg a Sport CZ-m - től 250.000 alatt pedig az egy CZ igaz nem akarom bántani a P.....Át és egyik Társam sem de annak nagyobb a kultusza mint a valós / használati / értéke.Csak egy példa nézz bele egy 50 éves Panonnia belsejébe vagy egy ilyen korú pl. Cz- be. Az előbbihez kapható sok utángyártott alkatrész áráról és minőségéről már ne is beszéljünk. Tudni kell ez egy költséges hobbi de sokkal egészségesebb mint a kocsmába járás igaz a cigifüstöt már kitiltották és aki valamikor motorozott nyeregbe is fog szállni ki előbb ki utóbb.
Hát igazából magam sem tudom. Nem is túl régen, feltettem az apróba. ApaE adta meg az árat, hogy ő szerinte mennyit ér ! Levettem belőle egy 50e forintot ,és feltettem. Jöttek is a beszólások: " Őcsike elírtál egy nullát !" meg stb.
Ez vizes árokkal körülvett csörgő kígyókkal védett terület és egy Dobberman és egy Rotw eiler a fogadó bizottság!!.
Az elektromos kerítést kihagytad
Hát igazából magam sem tudom. Nem is túl régen, feltettem az apróba. ApaE adta meg az árat, hogy ő szerinte mennyit ér ! Levettem belőle egy 50e forintot ,és feltettem. Jöttek is a beszólások: „Őcsike elírtál egy nullát !” meg stb.
Nem láttam a hirdetést, de privátban ha lehet megírhatnád hogy akkor mennyit kértél volna.
Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2015 jún. 03, 12:13.
Az emberekből nehéz kimenni...egy ismerősöm első tulajdonosa egy '69. márciusi 20-asnak, bedobta az index fórumon, hogy eladná a motort meg a tartalék alkatrészeit, egyből ugrott rá a közönség...
Mir- Mur sokallod?,első olvasatra lehet de ha elkezdesz számolni gyorsan szaporodnak a kiadások. A végén a Te munkádért nem is számolsz fel semmit , de tudom ez nem ismeretlen számodra sem. Ha készen lesz az új szerzeményed melynek akkor már nem recseg a váltója be sem mered vállalni Nejed előtt, hogy mi mindent eladtál miatta! Ezt Kesziben megbeszéljük!
Ez vizes árokkal körülvett csörgő kígyókkal védett terület és egy Dobberman és egy Rotw eiler a fogadó bizottság!!.
...Igazából nem is tudom eldönteni, ettől féljek-e jobban, vagy a páromtól, ha még egy motorral hazaállítok...
- - - Updated - - -
sepy
Csak egy példa nézz bele egy 50 éves PanÓnnia belsejébe vagy egy ilyen korú pl. Cz- be.
Ez bizony így van! Egy 63-as T1-esem meg egy 63-as pedálos(!!!) Simsonom alapján is meg tudom erősíteni, hogy a a Pannónia sokkal primitívebb konstrukció (talán a láncfeszítő szerkezet, ami viszont világbajnok).
A Pannónia veterános értékét viszont mára növeli, hogy már a gyártása pillanatában elavult volt, így ennyivel öregebb küllemileg, meg technikai szempontból is a kortársainál...
...Jó példa arra, hogyan lehet a hátrányt előnnyé varázsolni!!!
Az biztos, hogy nem volt lángész, azt mondta, hogy semmit nem jelent, hogy eljöttünk ilyen messziről, megmondta, hogy akár komolytalan vevők is lehetünk. Mi meg csak lestünk.
Egyébként olyan nagyon részleteiben én sem vagyok otthon minden típusban, ahogy Te is mondtad.
CZsolti tanácsán egyébként gondolkodom, nézegetem az MZ-ket, Jawakat.
- - - Updated - - -
Hoppá, kicsit lemaradtam, most látom. Szokni kell a felületet. Ahogy tudok, válaszolgatok.
Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 03, 22:28.
Komment