Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ahogy látom viszont nagyjából még továbbra is az egyéb alternatívákról volt szó.
Igyekszem mindenki hasznos tanácsait megfogadni, pont ezért kerültem én ide.
A kiruccanásom óta jobban elkezdtem mérlegelni a dolgokat,és ahogy az előbb is írtam, elkezdtem nézegetni a 350-es Jawakat,Czetkákat, MZ-két - ES,TS-en át ETZ-ig. A Yamaha RD 250 se rossz ötlet, egy időben amikor megismertem a típust tetszett, érdeklődtem iránta.
Az általatok említett technikabeli különbségek egyértelműen kijönnek, ez biztos.
Zahi, a költségeket igen szemléletesen leírtad, az ilyenek mindig gondolkodásra késztettek.
Kezdem én is úgy látni, hogy a Pannónia egy későbbi projekt lesz,de nem mondok le róla. Most kicsit távolabb nézek szét itt a keleti blokk háza tájékán.
A képfeltöltést megpróbálom orvosolni, egyelőre elnézést, hogy nem tudtalak név szerint említeni titeket.
Egy ideig egy 634 -essel "bóklásztam " , szerintem igen megbízható , strapabíró , erős nyomatékos , egyszerű mint a faék , csak a tervezője és kivitelezője ne áldotta volna meg azzal a tré váltóművel ! ( tudom ezért sokan meg akarnak majd kövezni , de azok valószínűleg még nem próbálták a jól beállított kéthengeres pannóniák váltóját amelyek -uram bocsá' - egy mai modern gépét is sokszor meghazuttolják !!! ) igaz ,az egykulcsos első fék is hagy némi kívánnivalót maga után , de még így is van amikor jobb mint a Pannonia fék ...(160 mm) Egyébként a kidolgozottság tekintetében egy első szériás dobozolt vázas P20 -at jobb , és finomabb készüléknek tartok , de nem éri el néha az sem, a szászok gyermekének minőségét (anyagában pedig alul is marad ...) Hiába a DKW-s mérnökök azért tudtak valamit ... (csak a 250-esek vázát egy picit gyengécskének itéltem meg mindíg , de hát bizonyára értették a dolgukat , volt némi múltjuk ...(meg a cseheknek is , éppen ezért volt nehéz a pannóniának , de feltalálták magukat , különböző tipusú mintamotorok meghozták az ihletet , és született egy pár , a vártnál is jobb megoldás , konstrukció ! )
Egyébként az orosz motoroknak is megvan a maguk varázsa (amihez azért a DKW , és a BMW állította elő a csillagport ...) csak kellő odafigyelés és elhivatottság legyen !
Szerintem, elsősorban vedd számításba, a hozzáértésed mértékét ( egyébként egy skálán mérve minél jobban értesz hozzá , annál lentebb sorolnád önmagad .... ) , ennek tudatában válassz tipust . Ha vissza emléxem hogy én a te korodban mennyire voltam "belebuzulva" a pannóniába , és a mai ésszel már lehet hogy meggondolnám...
Egyébként meg ne hagyd magad rábeszélni semmire , legyen elképzelésed , és precíz igényes munkád hozzá !
Bocsánat hogy egy kicsit "hangosan gondolkodtam" , remélem nem úntattalak túlzottan !
CZsolti tanácsán egyébként gondolkodom, nézegetem az MZ-ket, Jawakat.
Köszönöm, hogy fontolóra vetted a tanácsomat. De azért nem kell a Pannóniáról sem lemondani. De az biztos, hogy a célhoz ritkán vezet egyenes út. Nekem is egy T5H volt az álmom. Titkon még dédelgetem, de látva a Gondviselés sajátos taktikáját elég hosszú lehet még ez az út. Meg sem lesz talán. Álmodoztam én 600-as twinn-motorról is, ami végül is bejött, csak 650-es lett és négy keréken gurul. De a hangélmény az tökéletes.
Hoppá, kicsit lemaradtam, most látom. Szokni kell a felületet. Ahogy tudok, válaszolgatok.
No igen, ez a fórum pörgősebb, mint mások. Itt komoly diskurzus folyik. Tegnap, azaz ma, 1-órakor betámolyogtam a műhelyből, és egy kiadós fékszerelés után rendeztem némi pótvacsorát (párszáz falat, semmi komoly ). Belenéztem a fórumba is. Öten voltunk on-line. Szóval ez egy ilyen társaság.
- - - Updated - - -
Egy ideig egy 634 -essel „bóklásztam” , szerintem igen megbízható , strapabíró , erős nyomatékos , egyszerű mint a faék , csak a tervezője és kivitelezője ne áldotta volna meg azzal a tré váltóművel !
Tekintettel arra, hogy ezt a P20-ról írod, most nem nyúlok sem kőért, sem radírért, de vigyázz... nehogy T5 váltót írj, mert akkor repül a nehéz kő!!!
Amúgy nem értem mi a bajotok ezzel a váltóval, de most komolyan. Pontosan kapcsol, még egyszer sem tapostam mellé. Jó, kicsit hosszúak a váltóutak és az a sok nulla is minden fokozat között kicsit szokatlan lehet. de nekem direkt tetszik az a hang, mikor sebességbe teszem. Azt legalább lehet hallani, hogy bent van. Álltál már meg 350-es Czetkával úgy, hogy motorfékkel lassítasz? Higgyétek el, az a kemény hang, ami akkor ott van kapcsolásonként szerintem nagyon jó. Hozzá a két henger zenei aláfestése.
Én is elgondolkodok még egy kevésbé munkás, gyorsan használható motoron
Javasolnék neked egy 251-es etz-t, vagy egy 301-est. Ezekre is lehet költeni vastagon, ha szépre meg akarod csinálni, és mindennapi használatra mindenképp sokkal alkalmasabbak, mint a p20. Normálisabb túrákba is bátrabban bele lehet velük vágni. P20-at kár elhasználni mindennapokra. Ez már inkább vitrinbe való.
Ajjaj, nekem óvatosnak kell lennem az ilyen videókkal, mert könnyen erőt vesz rajtam a "mindenképpen kell egy ilyen is" érzés Szép hangja van, ugrik ahogy kell... Nagyon jó!
Jó jó... ha az ES MZ-mnek majd sikerül ilyen hangot, ilyen alapjáratot varázsolnom, az némiképp gyógyítani, vigasztalni fog: https://www.youtube.com/watch?v=BMUk0S3ijaU
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 jún. 04, 12:09.
Vigyázz a válogatásnál mert az a Twin Sport fedőnév alatt egy álruhás 634-es blokkal szerelt Cz-ről van szó. Mégpedig a szebbek közül való tipus! Ez még a 6 v-os míg a Twin / 638-as 12 v-os/ és generátora lévén jobban alkalmazkodik a mai előírásokhoz , jogos elvárásokhoz. Az utólagos átalakítás pedig nem olcsó.
Vigyázz a válogatásnál mert az a Twin Sport fedőnév alatt egy álruhás 634-es blokkal szerelt Cz-ről van szó.
Megnéztem én is a hirdetést, és valóban ez egy CZ-350-472 kislámpás típus, ami azt jelenti, hogy a típushoz adaptált 634-es Jawa blokk van benne. Ez egy jó kis gép (ugye a szentek és kézhajlítás, meg a huszár a lovával ), de ahol ennyit csúsztatnak a hirdetésben, ott valami hézagnak lennie kell. Ha a forgalmiban is ez áll, akkor menekülj, mert ott baj van. Nem is kicsi.
Ami még megemlítendő a TS125-nél, hogy maradt belőle sok, egy sufniból előhúzott, totál felújításra szoruló egyhengeres Pannónia árából már a szebbjéből lehet válogatni, eredeti állapotban, kevés km-rel.
Updateltem a 7. hozzászólást, mostmár ha minden igaz, láthatóak a képek!
***
Most kicsit pihentetem amúgy a nagymotor témát, ilyesmiben is elkezdtem (újra) gondolkodni:
Bizonyos szempontból költségkímélőbb megoldás ( jogsi,átírás, forgalomba helyezés költségei), amúgy ezekre is lehet költeni szépen, azt tudom.
***
Egy lehet, hogy amatőr kérdés: mit jelent pontosan a dobozolt váz? Mert mindenhol emlegetik, csak azt nem, hogy mit takar.
Ez a tippem:
Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 12, 19:17.
Ez egyhengeres váz, kevés hasonló készült, de kéthengeresen nem erről van szó, vagy nem csak. A motorbefogónál meg a teleszkóp felső rögzítő szem melletti megoldás olyan "dobozolt".
Komment