Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Javítóhegesztés és ami közben eszünkbe jut

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    És nem lehetne egyszerűen csak felhegeszteni a kúpot a lendkerékben esztergálás előtt?
    joker kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      ...ezt most nem kérdezted ? ugye
      wsievers és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        heegany
        És nem lehetne egyszerűen csak felhegeszteni a kúpot a lendkerékben esztergálás előtt?
        Szerintem jó ötlet, csak azt nem tudom, a mágnesek mennyire viselik a hőt?

        Én azon töprengtem, nem lehetne-e egy Pannónia lendkerék agyból kiindulni (már ha fontos az ékpálya, mert kúpot esztergálni nem akkora ügy, de íves retesz hornyot készíteni már bajosabb...)
        Szóval, lefúrkodni a szegecseket egy Pannónia lendkerékről, és kipréselni az agyat a lendkerékből.

        Az agyat körbeesztergálni, hogy eltűnjön a bütyök, és erre szorosan illeszteni (1-2 század mm túlfedéssel) egy egy olyan peremes csődarabot, aminek a külső átmérőjére szintén kis túlfedéssel illeszthető az NSR lendkerék, és a peremhez hozzá is szegecselhető.

        Én megfordítanám a lendkereket, hogy belül legyenek a tekercsek, és kifelé a lendkerék, ahogy a Pannóniánál.

        Ami fontos, olyan megoldás kell, hogy a lendkerék egy-két századnál többet nem üthet!

        Mindehhez szerintem jó egy hagyományos egyetemes eszterga (úgy értem, nem kell hozzá CNC), a szegecsek furataihoz kell marógép osztófejjel, vagy koordináta fúrógép.

        Mi a véleményetek?! (Ha nem jó, van "B-ötletem is"...)
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 dec. 08, 20:22.
        bokor28 kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          azt hittem, a dolog valójában sima ügy...már kezdtem keresgetni a google-n az NSR gyújtásokat...

          Még egy kicsit várjál. Mint láttuk, mehet ez simán is.
          Bejáratom a dolgot, aztán már egyszerűbb lesz.
          Mielőtt bevásárolsz NSR gyújtásból, abból is kétféle van.
          Itt minden le van írva: https://drive.google.com/file/d/0B0R...rp=1&hl=en_US#




          NSR 125 F - 1 fázisú (6+2 tekercs)
          NSR 125 R - 3 fázisú (9+2 tekercs - a képen)
          Írták többen a Yamaha jog-ot, azzal nem nem lennék előrébb, elég gyengus a teljesítménye.
          Léteznek utángyártott kínai gyújtások (Kymco és névtelen társai) - amióta megtaláltam a vasból rézdrótot, nem foglalkozok velük.
          Napokig kerestem, válogattam, örültem is neki, hogy felugrott ez a modell. Már majdnem megvettem a jog-ot.
          Nem olyan egyszerű, aki foglalkozik gyújtásokkal nagyban, természetesen cseszik segíteni, ha nem pontos típust keresel.

          Ezen kívül kell még hozzá: CDI egység (kis fekete doboz), gyújtótekercs (meglepően kicsi), fesszabályzó, jeladó.
          Kábelköteg nélkül kicsit nehezebb, mert akkor ki kell logikázni, meg méregetni, mi hova megy.

          Csatolom az eddigi képeket, legalább egy helyen lesznek.

          Valaki átdobhatná ezeket a Pancsi gyújtás témába.

          Heeeganynak: Az is jó ötlet. Csak arra sincs emberem. Eszembe jutott pár hely, ahol keresgetni fogok, és ahogy Piszkos Alfréd mondta: - Hát nézd, Fülig Jimmy! - szólt elgondolkodva, de igen határozottan, rövid csend után. - Ez mind szép, amiket meséltél, de jegyezd meg magadnak, hogy aki engem nagyon keres, azzal előfordulhat, hogy megtalál véletlenül.



          Click image for larger version

Name:	Lendkerék 2.PNG
Views:	1
Size:	609.7 KB
ID:	147711Click image for larger version

Name:	Lendkerék felül.PNG
Views:	1
Size:	598.4 KB
ID:	147712Click image for larger version

Name:	nsr 125.jpg
Views:	2
Size:	110.0 KB
ID:	147713Click image for larger version

Name:	Honda stator.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	147714

          - - - Updated - - -

          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi a véleményetek?! (Ha nem jó, van "B-ötletem is"...)
          Ez felmerült bennem is. Le se kell a bütyköt szedni, elfér az ott.
          A Honda lendkerék kúpos részét lefúrni, majd valami távtartó gyűrűvel egy az egyben felrakni az eredetit.
          A gépi hidraulikus présről meg annyit, hogy az öregem annak idején alu szegeccsel felcsapta a közepet egy másik lendkerékre, azóta is megvan. Nem kell ezt túldimenzionálni. Nem forog ez 10000-et.
          Mondjuk ezek után nem ártana egy kiegyensúlyozás.

          A rendszer mindenképp a normál állású lesz, nem a kifordított.
          Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Bokor28

            Ha jól látom, a Tiéd 3 fázisú?

            Átfutottam a leírás a gyújtásra vonatkozó részét, meg a műszaki adatokat. A bevezetőben kétféle teljesítmény érték van. ez attól függ, hogy egy-vagy három fázisú?

            Nekem úgy tűnik, meg lehetne csinálni pannóniásra, azaz, hogy a lendkerék alatt (belül) legyenek a tekercsek. Mi a véleményed?

            Most látom, Te is így gondolod!

            A Kacsónál egyébként van prés, hiszen tized-milliméter (!) túlfedéssel sajtolnak össze főtengelyeket, és kiegyensúlyozni is tudnak. Nekünk elég volna század milliméter is, az is csak azért, hogy központosan fusson...

            Összedolgozhatnánk, hogy két szériát csináljanak, úgy talán valamivel olcsóbb is lenne?
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 dec. 08, 20:55.

            Komment


              #21
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ...ezt most nem kérdezted ? ugye
              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              heegany


              Szerintem jó ötlet, csak azt nem tudom, a mágnesek mennyire viselik a hőt?
              A vetemedés kétlem hogy probléma lenne, elvégre úgyis esztergálni kell utána.
              Ha pedig egyszerre csak egy keveset hegesztenek rá aztán lehűtik a külső részt(vagy folyamatosan hidegen tartják) akkor a mágneseknek se nagyon árthat.

              (lehet kezd megfertőzni a főnököm. Présszerszámokat, kopott gépalkatrészeket mindent felhegesztet aztán köszörülteti újra. Múltkor volt bent valami hegesztéstechnikai cégtől egy csávó, azzal beszélgetett elektródákról hogy van ami keményebb mint a lemezolló kése, és persze külön edzés nélkül... Csak győzze megfizetni az ember )

              bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


              Nem olyan egyszerű, aki foglalkozik gyújtásokkal nagyban, természetesen cseszik segíteni, ha nem pontos típust keresel.
              Ilyen ez. Múltkor a főnököm elküldött hogy vegyek gyertyakábeleket a targoncához. No sebaj, fogtam a régi kábeleket és irány a bolt.
              Autó alkatrészes boltban:
              -Milyen autóhoz kell?
              -Targoncához kell
              -Típus?
              -Fogalmam sincs, valami jó régi V6-os.
              -Típus nélkül nem tudunk segíteni, viszlát...

              Végül nagy nehezen az egyik boltban megnézték a raktárban, persze 2 perc alatt talált olyan hosszúságút...
              sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Bokor28
                Ha jól látom, a Tiéd 3 fázisú?
                A Kacsónál egyébként van prés...
                Összedolgozhatnánk, hogy két szériát csináljanak, úgy talán valamivel olcsóbb is lenne?

                Igen én 3 fázisút vadásztam. Illetve utólag tudtam meg, hogy 3 fázisú.
                Csak a nagyobb teljesítményűt akartam.
                Szívesen összedolgozok ha viszi előre a dolgot. Írok privátot.

                Komment


                  #23
                  Szívesen összedolgozok ha viszi előre a dolgot.
                  OK, és ha sikerül, akkor készítek méretezett rajzokat a szükséges készítendő alkatrészekről (az elektronikához hülye vagyok, annak a leírása rád vár), és megosztjuk itt a Fórumon, hogy bárki meg tudja csinálni...

                  (Ha meg a VAPE emiatt tönkremegy, átvesszük a dolgozókat az NSR-Pannónia átalakító üzemünkbe...)

                  Komment


                    #24
                    És nem lehetne egyszerűen csak felhegeszteni a kúpot a lendkerékben
                    Csak úgy véletlenül:fúrtál már hegesztést,esetleg menetet bele?Nem igazán egyenletes az anyagminőség hegesztés után,eltéríti a forgácsolószerszámot,ha mégis sikerül:hőfokváltozásra,rezgésre:deformálódik.Nagyméretű,és durva szerkezeteknél használatos,vagy teljes minőségi felhegesztés,speciális eszközökkel és anyagokkal,hőkezeléssel egyedi forgácsolással.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Csak úgy véletlenül:fúrtál már hegesztést,esetleg menetet bele?Nem igazán egyenletes az anyagminőség hegesztés után,eltéríti a forgácsolószerszámot,ha mégis sikerül:hőfokváltozásra,rezgésre:deformálódik.Nagyméretű,és durva szerkezeteknél használatos,vagy teljes minőségi felhegesztés,speciális eszközökkel és anyagokkal,hőkezeléssel egyedi forgácsolással.
                      Persze nem egy sima akármilyen pálcával gondoltam a felhegesztést.
                      Biztosan vannak olyanok amik nem túl kemények és elég egyenletesen lehet velük hegeszteni. És hőkezelés sem szükséges.
                      Mint írtam, léteznek elég speciális elektródák/huzalok(merthogy mindenféle van huzalban és pálcában is). Ha egy présszerszámot/lemezolló kést fel tudnak vele hegeszteni úgy, hogy később be sem kell edzeni és köszörülni is szépen lehet akkor ide miért ne lenne jó egy, valamivel puhább, de egyéb tulajdonságait tekintve hasonló anyag?

                      Persze más kérdés hogy egy ekkora darabot érdemes-e ennyire speciális anyaggal hegeszteni.

                      Egyébként fúrtam és esztergáltam is már hegesztett felületet. Volt olyan amit még a vídiás kés is alig vitt és ki is ment az éle(nem lepattant egyszerűen elkopott...) De olyannal is dolgoztam már amit jobban vitt a fúró mint mellette a vasat...
                      (mind a kettő itthon talált, fogalmam sincs milyen de jóazideúgyseszámít pálca volt. Egy munkadarab két oldalán...)

                      Komment


                        #26
                        Ha már itt tartunk, segítsétek ki a lelkes amatőrt.
                        Inverteres hegesztőm van. 2,5 rutilos pálcát használok, panelectrode er 23 (kék dobozos).
                        Elvileg rutilos elektródával söpörve kell ívet húzni, ha koppantod, akkor odatapad. Ez nekem sokszor probléma. A varratom néha szép, néha pedig harmadszorra is csak egy kupac salak.
                        Gyerekkorban használtam oerlikont, az a vén tekercses hegesztővel is zseniális volt, ma már azt se tudják a boltban, mi ez a márka. Melyik pálcát próbáljam ki, ami amatőr kezébe való? (hegesztendő anyag: vas. Semmi különös.)

                        Komment


                          #27
                          Melyik pálcát próbáljam ki, ami amatőr kezébe való?
                          Az ESAB ami neked kell ! de a hegesztő boltokban újra lehet kapni a hagyományos Magyar(nak mondott ) ER 21-22 elektródát. A Kínai, meg Török nevesincsen pálcák, csak a gyakorlottaknak való. Az is kérdés, hogy hány amperos az invertered ? Ha csak 100 amper köröli akciós gép, akkor nagy csodát ne várj tőle.

                          Komment


                            #28
                            Inverteres hegesztőm van. 2,5 rutilos pálcát használok,
                            Próbáld 2-m/m-es pálcával,kevés az áramerősséged az ujj anyagokhoz.Azt szoktam mondani kakaót neki,és mindegy milyen"drót"van benne (persze otthol meg bosszankodom.)
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Az ER 23-hoz 50 V, vagy afeletti üresjárati feszültség kell. Lehet, hogy az invertered ennél kevesebbre van állítva. Ellenőrizd. az ER 23 az esab 46.16 megfelelője. A legáltalánosabban használatos elektróda. Ha ragad, akkor vagy nedves, vagy kicsi áramerősségre/feszültségre van állítva az inverter. Bármilyen hegesztési pozícióban használható.

                              Az ER21 az esab 43.32 megfelelője. Ennek vékonyabb a bevonata, vékonyabb lemezekhez is alkalmas, viszont inkább csak vízszintes pozícióban. Hígabb ömledék képződik ebből, mint az ER23-ból. Megfelelő technológiával ebből simább varrat készíthető, de ha nem optimálisak a feltételek, akkor elfolyik, és jobban fröcsköl, mint az ER 23.

                              Jó az ER21 (szerintem 2 mm-nél vastagabb lemeznél) csak hegesztés előtt tedd fel egy órára a radiátorra / cserépkályhára.

                              A 2,5-ös er21 60-100A, az er23 50-110A hegesztőáramot kér. Nem tudjuk, hogy milyen az invertered programja, de inkább a felső határra állítsd, aztán ha ott már megy a gyújtás, akkor lehet csökkenteni az áramot. Ha a bevonat lepattant az elektróda végéről, akkor mindig ragadni fog. Nekem van egy jó combos csipőfogóm, amivel ilyenkor le szoktam csípni az elektróda végét.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 dec. 09, 06:50.

                              Komment


                                #30
                                Kopogtatni a harkály szokott. Ívet fogni a söprögetős módszer a jó. Nem kell azt csipkedni mert akkor újból pattog a bevonat és megint ragadni fog. Az ESAB egy jó elektróda bármely helyzetben használható. Vékony lemezeknél inkább a Co-t helyezem előtérbe. Az elektródát mindíg szárazon kell tartani. Régen a nagy fogyasztók /műtárgyakat hegesztők / is elektromos sütőben tárolták és csak egy marékkal vettek ki mit elhasználtak. Én a radiátoron tárolom most is. A doboz és a rajta lévő neylon fontos. Én a lendkereket nem hegesztgetném hisz elveszti a mágnesességét meg a hegesztés környékén feszültség keletkezik melyet normalizálni kellene a törés - repedés elkerülése miatt az pedig az első esetben hő bevitellel lehet ami nem kellene oda.Esetleg " öregbíteni" de akkor mikor motorozunk ha polcon az anyag.Az alu. szegecs szerintem ide kevés szilárdságilag acél szegeccsel megoldható az biztonságosan. Egy pár próba mire beáll a szegecshossz de meg lehet azt csinálni. Örülök neki, hogy elindult a fúrok- reszelek és forrasztok program a társaságnál.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X