Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ildikó - Yamaha SR 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Érdekes. A hiba itt van, mert mindenre ránagyítok.
    Kinyomtattam, használható. 600dpi-be csak számomra értékes fényképeket scannelek.

    - - - Updated - - -

    Közben rájöttem, mi a különbség. Itt egy részlet a pdf-ből és egy a mostaniból.

    Click image for larger version

Name:	ff.PNG
Views:	1
Size:	98.2 KB
ID:	149754Click image for larger version

Name:	szürke.PNG
Views:	1
Size:	113.1 KB
ID:	149755

    A pdf-ben valószínűleg fekete-fehér (b/w) beállításban lett scannelve. Ilyenkor nem agyal az árnyalatok között. A szöveg élesebb. A kép meg nem. A mostani scannelés meg szürkeárnyalatosban (grayscale) van beolvasva. Itt a kép jobb minőségű, de a scanner a betűknél nekiáll szürke árnyalatokat keresni a betűk kacskaringói között, rontja a szöveg olvashatóságát ha ránagyítasz.
    A mostani jó választás.

    Komment


      #92
      Így van, ahogy írod. Fekete-fehér a pdf-ben, most pedig szürkeárnyalatossal kísérleteztem. Jobb a kép, de tompább a szöveg. Az OKI síkágyán meg az a baj, hogy átüt az oldal hátoldala a képre.

      Komment


        #93
        Egy kis motor helyzetjelentés:
        A 2. túlméretes (+0,5) dugattyút sikerült beszerezni, csak nem az SR-ét, hanem az XT-ét.
        Az XT egy kortárs enduro változat megegyező hengerrel, csak 73,5 mm alapméret helyett 75-ös a furata. Szóval az gyárilag a 250 ccm-t közelíti, nem a 240-et. Nem baj, most meg van fúrva 75,5-re.
        Valami idióta korábban a 45 fogú hátsó lánckereket lecserélte egy típusidegen 37! fogúra. Mikor a szerelő az alkatrészeket rendelte, még nem volt meg a gépkönyv és nem tudtuk, hogy 16/45 a gyári szekunder áttétel. Csak annyit mondtak neki, hogy 40 fogúnál nincs is kisebb ehhez a modellhez. Így történt hogy a rajta lévő feltételezetten jó áttételt meg akarta tartani és 17 fogú kis lánckereket rendelt a 40-es nagyhoz. Na most ez elég durva eltérés, én a hátsót már nem akarom bántani, inkább az elsővel variálni. (egyébként ha jól emlékszem, a '96-os spanyol verziónak van 40-es lánckereke, csak 14-es kicsivel és ugye ez lenne közel a 16/45-höz).
        14-re nem akarok lemenni, mert úgymond az már nagyon "töri" a láncot, szóval 15 vagy 16 fogú fog felkerülni. A kiszerelt 16-ossal teszek egy próbát és utána eldöntöm. Egyébként jó erőben van a motor, de alacsony fordulaton érezni hogy kisebb áttételt kíván.
        Azon kívül ocsmány, szigszalag darabokkal gányolt mindenfelé szakadt, megfáradt membrán van a karbiban, most azt is meg kellett rendelnem. Itthon csak a membrán többe kerül (és ugye azt még fel is kellene gányolni), mint UK-ből súberrel a plug&play.
        Végre lekerültek a nem megfelelő méretű otromba nagy és ócska 20 éves gumiabroncsok, sokkal jobban is néz ki az egész motor.
        A típusidegen és felemás karok helyett már megérkeztek a rá valók, megvan az új kuplung bowden is (a gányolt, csavaros diós, 15 cm túllógású, leszigszalagozott végű jelenlegi helyett), úton vannak a rá való markolatok és az első fék bowden is. Ezeket mind egyszerre akarom kicserélni.
        Szóval javulgatunk.

        Komment


          #94
          Kis ízelítő régi japán motor alkatrészárakról:

          Adesivo Fianco Post Yamaha XV 500 SR 125 SP SR 250 SP 4G12178100 | eBay

          NEW NOS Emblem OEM Yamaha 3Y6 24161 00 00 SR250 XS400 Left Side | eBay

          NOS, vagy is New Old Stock, azaz gyári új alkatrész létezik csak a motorhoz.

          Komment


            #95
            Vstromra se olcsóbb a matricakészlet, pedig ott csak két krómozott S-betű van, a többi matrica.

            Komment


              #96
              Az meg azért, mert túl fiatal. De legalább biztos van alkatrész hozzá bárhol. A Yamaha Karsai pl. semmit nem tud prezentálni ehhez a motorhoz gyakorlatilag.

              Komment


                #97
                Szervusztok Ildikó és Demeter!


                A Ti motorotokon megvannak ezek a feliratok,csak lekopott a műanyagról a vákumgőzölés és ezzel elmúlt a krómhatás.Valahol itt a fórumon is hirdette magát egy vákumgőzölős,-nem lenne olcsóbb és praktikusabb újragőzölni ezeket a műanyag feliratokat?

                A motorotokról felrakott képről nem tudom pontosan kisilabizálni,de a tankon két-két csavarral van rögzítve,a jobb-bal oldali,akku,illetve légszűrő takarókon viszont ragasztott.A ragasztottakat,úgy vélem le kell faragni,vagy valamilyen citera húrral szép óvatosan leválasztani,de hogy utána hogyan és mivel lenne visszaragasztva,arról még nem gondolkoztam,de biztos van megoldás,ha a gyár meg tudta csinálni.

                Ezek az oldalsó fedelek nagyon hitvány módon vannak rögzítve,az enyémen a jobb oldali fül valamelyike le volt törve és valamilyen konzervdobozból odaszegecselt fülpótlóval volt rögzítve,még az előző tulajnál történhetett.

                Egyszer a ..terán hirdettek egy pár fedelet,én már nem emlékszem mennyiért ütöttem le,de nem volt a kettő több mint 5 000.-Ft.,feliratostól ép fülekkel.Természetesen szerencse kell ezekhez a vásárlásokhoz és türelem és állandóan kutakodni itt-ott.

                Nem minden SR 250-en voltak ilyen feliratok,az enyém oldalsó fedelein semmi felirat nem volt,azután láttam ezeket a SPECIAL feliratokat és némelyiken lehet még látni az US Custom feliratot is.

                Próbáljátok meg a vákumgőzölést,biztos sokkal olcsóbb,ami pénz meg megspórolódik,azt el lehet költeni,lényegesen fontosabb funkciójú alkatrészekre.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #98
                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kis ízelítő régi japán motor alkatrészárakról:

                  Adesivo Fianco Post Yamaha XV 500 SR 125 SP SR 250 SP 4G12178100 | eBay

                  NEW NOS Emblem OEM Yamaha 3Y6 24161 00 00 SR250 XS400 Left Side | eBay

                  NOS, vagy is New Old Stock, azaz gyári új alkatrész létezik csak a motorhoz.
                  Még annó hozott valaki hozzánk egy gumis Yamaha logót ami elég szarul nézett ki. Az volt a kérése hogy a betűket vágjuk ki savállóból és azt fogja felragasztani. Mert amit lehet kapni hozzá az túl drága. Hát, most már (meg)értem

                  Komment


                    #99
                    Most kihúzom a gyufát:
                    Fogtok három hangvillát és felragasztjátok!

                    Komment


                      Most minek ezt tulspirázni ? Szépen fel kell fényezni a lakk alá aztán kész még jobb is . Bár minek ez az egész ?? - hiszen ugyis száguldozni akar ......

                      Komment


                        Gyerekek!

                        Mintha a Te Ducatid,vagy Couped nem lenne "tulspirázva",vagy Emu nem kergetné az eredeti kormányt,-vagy akármelyikünk nem szeretné a szebbet,vagy jobbat,vagy az eredetibbet.Mindannyian a szebbre törekszünk a jóság mellett,a kérdés csak az mennyiért és mennyink van?

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          Che,

                          akkor bővebben : azt gondoltam , hogy fényezik a tankot ezért javasoltam ( amit magamnak is megtennék ) , hogy egy csikozóval felfestett - vasvillát - a lakkozás alá betenni ----------ami szerintem sokkal igényesebb mint bármiféle gyári matrica .

                          A mondatom második fele pedig tele -iróniával , humorral - a hölgy száguldási vágyából esetleg adó "karcolások " miatt --minősítettem a dolgot , tulspirázottnak . ( persze tényleg csak a vicc kedvéért )

                          Komment


                            A gyáriról készíts egy jó felvételt és vidd el egy profi matricáshoz festés után fel kell ragasztani és úgy lakkozni. Szép lesz és nem is biztos, hogy tudni fogják milyen az eredeti. Ha látja valami fanatikus legalább lesz egy kis vita alap róla.

                            Komment


                              Na várjatok, milyen matricáról beszéltek? :P
                              Az oldalfedeleken és a tankon is sárga műanyagból készült (ez látszik a kopásnál) kb. 5 mm vastag, feketére festett emblémák vannak, amiken a betűk fényes aranyszínű réteget is kaptak. Szép, igényes, kell belőle új, ha törik, ha szakad.
                              A jobb oldalon meg hiányzik is egy Special felirat.
                              Próbáltam a spanyol vonalat, hogy szerezzek legalább pótolni, aztán majd megpróbálni kezdeni vele valamit. De vagy nem is válaszol a spanyol az angolra, vagy leráz spanyolul... Pedig náluk dögivel van ilyen fedél és felirat, mert a '90-es években oda gyártottak rengeteg SR250-et.
                              Le lesz fényezve a tank és a két fedél ugyanilyenre, mert ez a szín és fényezés legalább gyári. Nemrég német oldalon találtam ugyanilyen színű eladó motort 450€-ért, minden gyári volt rajta ránézésre, minden hiányzó vagy nem eredeti alkatrész meg lett volna rajta donorként. Két napot élt a hirdetés amúgy...de még akkor is megérte volna, ha Dél-Németországban lett volna. Sajnos az északi részén volt, így maradt a sajnálkozás.
                              Magyar oldalon semmi nincs hozzá, egy törött van bontás alatt Celldömölkön, de hiába telefonáltam és beszéltük meg, hogy megírom emailben mire van szükségem, adnak árajánlatot, a nagy semmit kaptam. Ilyenek után meg már nem fogok futni...

                              - - - Updated - - -

                              hölgy száguldási vágyából esetleg adó „karcolások” miatt --minősítettem a dolgot , tulspirázottnak
                              Az ellentmondások meg az élet része.

                              Komment


                                Az oldalfedeleken és a tankon is sárga műanyagból készült (ez látszik a kopásnál) kb. 5 mm vastag, feketére festett emblémák vannak, amiken a betűk fényes aranyszínű réteget is kaptak. Szép, igényes, kell belőle új, ha törik, ha szakad.
                                És kell egy 3-d-s nyomtató egy jó festő,és akkor az miért nem jó?
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X