Nem is rosz gondolat!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Nem Veterán fórumos cikkek
Collapse
X
-
Szervusztok. A képek 2005 06. 05-én délután készültek egy 24 órás túraverseny után ( BMW Túraklub rendezésében ). A "táv" 1100 km felett volt , ha jól emlékszem. Éjfél fele valami elkezdett zörögni az akkori 47 éves gépen - kettétört az első sárvédő. Leszerel. Hajnalban eső. Minden kanyarban az oda-visszánál a sár beborított. A rászáradt eredményt látni a második képen. Három napig takarítottam utána az "öreget". A verseny legidősebb motorjával voltam résztvevő, bár talán egy öreg JAWA is volt- de lehet , hogy az egy másik 24 órás volt. Én , ha időm engedi használom a gépeimet, nem öncélú kirakati darabok. Látom a hosszú -eszement-túra mások fantáziáját is megmozgatta. Azért főtengelyt cserélni ( előtte tolni vagy 5 kilómétert ) Bulgáriában, az elhagyott lendtömeges ékszíjjtárcsa anyáját keresni a kelet - nyugati német autópályán , törött Sport Czetka ( 175) vázzal hazamotorozni Berlinből - ezek maradandó élmények . Van rendes motorom , de azt mondom , hogy jó futóművel, 6 dugattyús Brembóval, ABS-el motorozni nem kihívás - ez magánvélemény. Milánó egy "ezres", Taranto sem a szomszédban van , mivel a csizma sarkáig kell eljutni, hogy odaérjen az ember . Üdvözlettel.Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 dec. 20, 22:49.
- 9 likes
Komment
-
ApaE
-
Szervusz . Az a Szallerbeck Bike Maraton I. versenye volt . Ezt is többször megrendezték , bár itt is volt kihagyás, mint az idén a BMW Túrklub IX. versenye is elmaradt a kevés jelentkező miatt. Remélem '13-ban rendezésre kerül, mivel a fennmaradó időm egyre kevesebb és még szeretnék néhányon résztvenni. Üdvözlettel.Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 dec. 26, 15:47.
Komment
-
56 évig volt víz alatt egy NSU 251 OSL
2012. december 28. - 06:34
A5.hu
Egy halász fogta ki
Több mint fél évszázadot töltött egy tó fenekére süllyedve azaz 1938-NSU, amivel egy minnesotai fiú próbált meg 1956-ban átmotorozni a jégen. A motor a megélt viszontagságokhoz képest egészen jó állapotban maradt. Most egy gyűjtőhöz kerül, aki kiállítja.
Az NSU 251 OSL 1938-as gyártású és eredetileg egy amerikai katonáé volt, aki a második világháborúból visszatérve vitte magával a különleges motort. Ezt aztán a minnesotai Wyman Ailie megvásárolta a fiának, az akkor 15 éves Dean-nek.
1956-ban került a német motor a Big Swan tó fenekére. Dean ugyanis egyik alkalommal, amikor elindult otthonról, hogy a barátaival motorozzon egyet elhatározta, hogy kicsit lerövidíti az utat. Nem kerülte meg a tavat, hanem lévén, hogy december volt és a víz be volt fagyva elhatározta, hogy keresztülmotorozik rajta. Ez még az oda úton sikerült is neki, ám mikor visszafelé jött a jég nem bírta el a jármű súlyát és beszakadt alatta. Az akkori híradások szerint a fiú csak annak köszönhette az életét, hogy levegő szorult a bőrruhája alá, ami fent tartotta a vízfelszínén, amíg a közelben horgászók megmentették. Egy hónapja azonban Dean és szeretett motorja újra „találkoztak”. Ugyanis egy helyi halász hálója beleakadt a több mint fél évszázada a tó fenekére süllyedt motorba.
Az NSU 251 OSL ahhoz képest, hogy mennyi időt töltött a víz alatt egészen jó állapotban maradt. Az ülése ugyan egy kicsit elmállott, valamint a tankján is van több lyuk, de a gumikba még öt évtizedet követően is volt némi nyomás. A motor kiállításra kerül egy helyi gyűjtőnél, hogy mindenki megcsodálhassa a nem hétköznapi kalandokat átélt német motorkerékpárt.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 6 likes
Komment
-
Szervusztok . Itthoni történet. A Balatonból emeltek ki egy 1944 novemberében lezuhant Junkers 88-as ( JU 88 ) kétmotoros gépet - talán 10 éve. / A kerekekben a levegő benne volt, a benzinadagolóban a benzin szintén jelen volt ( a régiektől van mit tanulni a benzingyártás tekintetében is ). A kivételt és a helyreállítást a Német Hadtörténeti Múzeum finanszírozta . Egy Tatabánya melletti faluban ( ! ) végezték a helyreállítást. A törzsből hiányzott egy legalább két méteres darab , így a restaurálás kicsit megakadt. A motoralkatrészhez egy németországi műhelycsarnok lebontása után jutottak hozzá, mivel annak idején itt halmoztak fel ilyen motorokat egy bombatölcsérben ( a mende - monda , hogy mi van alattunk ezek szerint a valóság volt ). A törzs hiányzó darabja is elkészült némi időeltolódással . ( A továbbiakat , csak hallomásból tudom. ) Norvégia ( ? ) is részt vett a dologban. Náluk a háború / II. / vége felé , télen , üzemanyaghiány miatt leszállt több JU 88-as egy tó jegére. Tavasszal a gépek a vízbe süllyedtek az olvadáskor - teljesen épen. Ezekből került hozzánk egy és így volt mintául szolgáló darab. Képmelléklet a repüléstörténet egy darabja . BMW 801-es típus, 14 henger (2x7), 1600 LE, 43 literes, 1934-35 . Üdvözlettel.Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2013 jan. 01, 22:30.
- 6 likes
Komment
-
ApaE
-
Jó lenne egy ilyen "kereskedésbe" beszabadulni :-)
Motorok hegyekben – egy elhagyott kereskedés képekben
Csak azt nem értem, hogy -ha eladásra szánt motorokat raktároztak- miért nincs egy ép darab köztük?
- 1 like
Komment
-
miért nincs egy ép darab köztük?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Érdekes próbálkozások.
Némelyik még szép is :-)
http://www.origo.hu/auto/20180511-ar...nulmanyok.html
- 3 likes
Komment
Komment