Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szovjet boxerek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szovjet boxerek

    Szervusztok. Nem tudom , hogy az utóbbi időben honnan ( földrajzilag érdekelne a dolog )kerülnek az országba a boxermotorok ( szovjet ) ? Tud valaki erre válaszolni ? Nem a forrásra vagyok kiváncsi / nem vagyok érdekelt /. Nem kísértem figyelemmel ezen motorok árait, de az utóbbi időben túlzottan olcsón árulják, még ha csak alkatrésznek is ( legalábbis szerintem ). Lehet, ezeket a kérdéseket az URAL oldalon kellett volna feltennem? Aki tud valami " okosat " legyen szíves írja már le . Vetrános üdvözlettel és köszönettel.
    sepy, sricsi70 és 3 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Ukrajnából szedik össze őket, én úgy tudom. Ezért inkább Dnepr-ek, de Ural-ok is előkerülnek. Sajnos elég rozoga állapotban vannak és természetesen rendezetlen körülmények között kerülnek ide. Gyakorlatilag egy ilyen "túl olcsó" motor inkább csak a gondnak jó. Sok használható alkatrészük nincs, viszont forgalomba sem lehet helyezni őket.
    dafko54 kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Szervusztok. Ukrajna. Mi történt ott 1986 tavaszán ? Csernobil. Arra gondoltam, hogy nem ártana ezeket a gépeket egy Geiger-Müller számlálóval megnézni. Nincs olyan messze a szennyezett terület! 800 km körül van az országhatárig. Ne legyek vészmadár? Veterános üdvözlettel.

      Komment


        #4
        Hali.Ennyi erővel japánt se vegyünk, oda a "kedves" amerikaiak 2 atombombát dobtak

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        Amúgy ezek nagy része Kárpátaljáról van.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 jan. 21, 19:24.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Nekem is feltűntek már ezek a bekerült motorok és én is gondoltam már az esetleges sugárfertőzöttségre !
          Ez a valós és korán sem apró gond, amit egy sugárszennyezett becsempészett alkatrészkupac jelent !
          Nem kéne elbagatelizálni !
          Ha a homokba dugod a fejed, attól még megfertőződhetsz te és a családod is egy ilyen "olcsó motortól" !
          Nem részletezem mivel jár, szörnyű.
          Japán egy más lapra tartozik.
          Ott ellenőrzött körülmények között ipari termékeket gyártanak. Kizártnak tartom, hogy ne lenne minden ellenőrizve.
          (Ha Kínáról beszélnénk, az más lenne.)
          Azokat a romos járműveket senki sem ellenőrzi honnan származnak, amik Ukrajnából jönnek ! ! !
          A beszerző magyar srácokról semmi rosszat nem tételezek fel, ez le kell szögeznem !!!
          De hiába akarsz te a határ környékéről vásárolni.
          Tudod azt elenőrizni, hogy Ukrajna melyik részéről szállítják a határ környékére a járműveket ?
          Mert szerintem nem.
          Csak úgy gondolat ébresztőnek.
          Üdv.
          Cápa

          Komment


            #6
            Sziasztok!

            Sztem az Ukrán-Magyar határon mialatt átjön az ember ellenőrzik(mivel eu határ).... a kocsi elmegy ilyen szerkentyűk közt nem lehet behozni onnan semmilyen sugárzó anyagot(ha emberre káros mértékű sugárzása van lebukik feltehetőleg), gyalog se sztem(és nem a zöldhatáron csempészik át az uralokat) egy fél éve volt vmi lebukás is... ott azt kamuzták be h nagypapa a Kurcsatov intézetben dolgozott és az öröksége... ezt komolyan gondolták vajon?

            Üdv

            --- Ez még eszembe jutott: ---

            Mellesleg bárki kér szívesen adok kölcsönbe katonai geiger csöves mérőt, de ez nem kiégett fűtőelem meg plutónium, hanem motor... amely járműveket csernobilnál használták azokat ott is hagyták és nincs az az ember aki a közelükbe merészkedne h lenyúljon egy kiló vasat. Meg kell nézni a régi piros festékeket, szétpüttyögi magát a számláló mégis ott csücsültek tízévekig a polcokon... egy ilyen vázát már én is csekkoltam, és ilyenből rengeteg van az országban és mégse hullunk mint a legyek. Persze mondhatjuk h ez természetes és a ruszkiktól bejöhet minden mesterséges szotty, de kétlem h ilyen dúsított urán szintű veszélyesen sugárzó anyagok átjutnának a határon... a csóka aki a nagypapája örökségét akarta behozni, csak néhány grammot akart átcsempészni mégis bajba jutott, sittre talán nem de ki tudja, a kimagyarázó képességétől függ
            wsievers kedvelte ezt.
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #7
              OFF:

              Sziasztok!


              Tegnap már nekiálltam írni ehhez a témához egy hozzászólást, de akkor a lustaságom erősebbnek bizonyult, és bíztam benne, hogy valaki majd érdemben eloszlatja az általatok megfogalmazott aggodalmakat. Úgy tűnik, egyelőre ez nem történt meg (ez nem igaz, mert Stalker már írt hasznosakat az ügyben), megpróbálom most összefoglalni, amit az elmúlt, őszi félévben bölcsészként tanultam (érintőlegesen) a témáról.


              Csernobilban a legnagyobb terhelés a katasztrófát követő 1,5-2 hónapban érte a természetet, ez betudható egyrészt a vezetés hosszú reakcióidejét követő lassú romeltakarításnak, másrészt pedig annak, hogy a legnagyobb dózisban rövid (1-2 órától néhány hétig) felezési idejű izotópok szennyezték a környezetet. A felrobbant 4-es reaktor miatt legerősebben szennyezett területről a lakosságot kitelepítették, majd elkerítették, ezt nevezik a 30 km-es zónának, ami az erőműtől minden irányban legalább 30 Km-re, a baleset idején uralkodó széliránynak megfelelően pedig ÉNy-ra 60 Km-re ér. Itt - többek között - ma legnagyobb mennyiségben a (relatíve) hosszú, 30 év felezési idejű Cézium-137 izotóp fordul elő, a zónán belül jelentősen eltérő szinten: 0-5 Ci/
              km2, 5-15 Ci/km2, 15-40 Ci/km2, illetve bizonyos részeken a 40 Curie/km2 egészségügyi határérték felett.

              Az emberi megbetegedésekre térve, a fentiek okán legrosszabbul minden bizonnyal a katasztrófa pillanatában az erőmű 50-100 km-es közelében tartózkodó lakosok, valamint a romeltakarítást végző kiskatonák
              jártak, vagyis azok, akik közvetlenül és nagy mennyiségben érintkeztek a szennyezett porral, de a katasztrófa után egy-két évvel a lakosság körében (elsősorban Belaruszt figyelembe véve, amerre a szél a por nagy részét szállította) már csak kevés megbetegedést regisztráltak és hoznak egyértelműen a katasztrófával összefüggésbe (ezzel természetesen nem bagatellizálni szeretném a történteket). Az akkori vezetés hozzáállását azonban jól mutatja, hogy nem tartotta fontosnak olcsón beszerezhető kálium-jodid tabletták szétosztását a lakosság, illetve a helyszínen dolgozó munkások között, amellyel (a pajzsmirigyet jóddal telítve) olcsón és hatékonyan védekezhettek volna az urán hasadásakor keletkező radioaktív jód (131I) pajzsmirigyben történő lerakódása ellen. A 131I felezési ideje szintén viszonylag rövid, 8 nap, a tabletták néhány hétig szedése nyomán sokkal kevesebb megbetegedés történt volna az emberek körében.

              Arról persze nem volt szó órán, hogy a fémekre, gumira, műanyagra milyen hatást gyakorolt a csernobili katasztrófa, lerakódhat-e pl. egy motorkerékpáron/ban bármilyen radioaktív izotóp, és ha igen, m
              ilyen veszélyeket jelenthet most, 25 év távlatából, de az említettek alapján kizárnám bármilyen Ukrajnából behozott jármű tárolásának kockázatosságát, hacsaknem a felrobbant reaktor törmelékeit fuvarozták az oldalkocsiban.

              Természetesen lehet elővigyázatos az ember motorvásárláskor, de ebben az esetben azt tanácsolom, hogy az illető ezentúl bizonyos élelmiszerek (pl. kenyér, vagy épp az olajban sült ételek) fogyasztásakor is legyen körültekintőbb, hiszen az időszakos gabonaimport mellett (pl.) jelentős mennyiségben ukrán származású étolajat is forgalmaznak Magyarországon. Ezek a jó minőségű termékek amúgy jórészt az Ukrajna középső részén elhelyezkedő Erdőssztyepp-övezetben, Európa egyik (ha nem a) legjobb minőségű, un. tipikus csernozjom-talajában teremnek (emiatt nevezték Ukrajnát a Szovjetunió éléskamrájának, de a mezőgazdasága ismét egyre meghatározóbb, immár egész Európában).


              Ami azonban a legfontosabb, ne felejtsétek el azt, hogy Ukrajna nem egy banánköztársaság. Idén augusztusban lesz húsz éve, hogy kikiáltotta függetlenségét és felvette a köztársasági államformát. Teljes jogú (kelet-)európai állam, aktív politikai élettel, a csernobili katasztrófa következményeinek megoldása pedig már az egész ország érdeke, és meg is tesznek mindent az ügyért. Sokszor voltam Kárpátalján és Ukrajnában, ugyanolyan emberekkel találkoztam mint akárhol máshol a világban (no meg olyan lányokkal, hogy... ). Azt javaslom, ha még nem voltatok, utazzatok el nyáron Lembergbe vagy Kijevbe, Ukrajna két európai színvonalú kulturális fővárosába, vagy fürödjetek egyet a Fekete-tengerben Odessza mellett (50 km-re tőle már tiszta a víz), vagy a festői Krím-félszigeten. Ígérem hogy nem fogtok három kezű emberekkel találkozni, sőt, ugyanakkora sugárzás fog titeket érni, mint Salzburgban vagy épp Svédországban.

              (Elnézést, ha kihagytam valami fontosat, vagy valamit nem szakszerűen fogalmaztam meg. Nem profilom a magfizika, csak próbálom kiegészíteni és rendszerezni, amit az évek során
              hallottam.)
              vcsabi, stalker és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Akkor nem sok az esélye, hogy kimerült fűtőelemet lelek a váltóban pedig úgy indultam, hogy minden csodára nyitott vagyok
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Hát igen, sajnos befektetésnek nem éri meg.

                  Szerintem a sugárzásnál sokkal nagyobb egészségkárosodást okozhat a papír nélkül átcsempészett motorkerékpár forgalomba helyezéséért folytatott küzdelem.

                  Komment


                    #10
                    soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hát igen, sajnos befektetésnek nem éri meg.

                    Szerintem a sugárzásnál sokkal nagyobb egészségkárosodást okozhat a papír nélkül átcsempészett motorkerékpár forgalomba helyezéséért folytatott küzdelem.
                    Csak azt még most sem tudom hogy minek veszik meg a porrá esett mindene szar ukrán motorokat, miben bíznak hogy pik, pakk kész és irány a nagy világ. Csak maradjunk a papírozásnál az sem egyszerű esett. ha nincs rendszám akkor meg minek van rá szükség ilyen benzin ár mellet??

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X