Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Milyen motort vegyünk és mire szamithatunk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    A CZ vel is annyit kell csinalni, hogy az egestereket fel kell hegeszteni, olommentesre megtervezni es kiesztergalni, WAPE gyujtas es jo lessz az. Csak gyari vagy jobb minosegű dugattyuval. Jikovbol kell venni ujat. Egy 20 eves karbi mar ki van kopva. Egy cseh srac K68 al hajtja. Jol megy.....

    Komment


      #62
      olommentesre megtervezni
      Ez egy kétüteműnél mit jelent?

      Komment


        #63
        Azt jelenti, hogy teljesen más egester kialakitasra( elsősorban égéstér arnyékolasra van szükség, égéstér arnyekolas pl a pannonianal az a kis szögű resz, ami a tömͬtő felulet es a konkrét égéstér között leledzik)van szükség. Az olomtetraetil hianya miatt a detonacio az egesterben mashogy tortenik, mint ahogy megterveztek. Hisz az olom nem csak kennt, hanem az ongyulladasi pontot is stabilizalta). Anno az en pannoniamnal fel hegesztettem az egesteret, es ujra ki lett esztergalva. Itt megjegyzem hogy P10 hengerfej volt a T5 ös pannoniamon, amit csepp alakura kifaragtam, igy nem "ütött" el a T5 csepp alaku hengeretol. Ami a legfontosabb. ..középgyertyás hengerfej. ...

        Komment


          #64
          Hisz az olom nem csak kennt, hanem az ongyulladasi pontot is stabilizalta).
          És az ólomadalék?
          Vagy egyáltalán számít valami?
          Pont a Pannóniák esetében hisz azok mentek annó bőven olmos benzinnel még is melegedtek, megragadtak stb. Pont mint most.
          Mondjuk ez már megint egy új téma lehetne és sejtem nem kis "vitákat" eredményezne lenne pro és kontra ezen dolgok valóságtartalmáról.
          Mármint bizonyosságáról hogy ér e valamit vagy nem?

          Részemről bármilyen hasonló átalakítás hatékonyságát legszívesebben padon lemért eredményekkel igazoltan látnám.
          Összehasonlítás gyári illetve "ólommentes" üzemre átalakítva...

          Komment


            #65
            En kb 8 éve pannoniaztam. Ez mar akkor is bevált dolog volt...mint pl a fotengely leesztergalas, alugyuru a forgattyus hazba, dugattyu szoknya vagas( csak a szivonyila feloli oldalon, a löket 2% at vettuk le a dugattyú also vezerlőéléből), a kipufogo nyilas 2mm el feljebb huzása stb stb. Hova tuntek ezek a dolgok? Anno az index forumon volt egy topic kimondottan erre...nem akartam vitaba szallni a pannoniak vegsebesseget illetően..... de.... a Berta vagy az utangyartott szar dugattyuval lehet megszorul, sőt még az Ambikaval és az MZ dugattyuval is....de nekem a kovacsolt a Vössner dugattyuval soha nem volt bajom. Anno a konyokot is vagtuk, epp hogy a dobba beerjen. Csabai furujas P12 dobokat tettünk fel. Azt hittem hogy mar regen sokkal hájtekebb dolgok vannak pannoniazas terén....

            - - - Updated - - -

            Az olomadalék ha elolvasod nem tartalmaz olmot....semmire valo szar....ha azt akarod hogy ne melegedjen tankolj hozzá etanolt( vigyazz, mert az etanol hatranyosan befojasolja a hideginditast), mivel az etanol kompresszio turesi kepessege joval jobb a benzinenel, lehet adni bika elogyujtast. Csak ha az elogyujtast beallitottad mindig ugyanazt a benzin-etanol kevereket hasznald, kulomben detonalni fog(a kesoi elogyujtasi pont miatt ongyulladas lep fel), ami szetkurja a fotengelyt. Az elogyujtasra a gyors dugattyumozgas miatt van szükség, az okat gyulladasi kesedelemnek hivjak. Nagyobb fordulaton kevesebb ido all rendelkezesre az egesre, ezert a benzin- levego kevereket elobb kell meggyujtani.

            - - - Updated - - -

            Amugy, hogy a topic temajanal maradjak, a pannoniat mindenkinek ajanlom kezdő motornak. Rendkivul egyszerű a blokkja, megbizhato es nem horror a felujitasa( mar ha valaki veszi a faradtsagot, lecsiszolja a kromozando alkatreszeket, előpolirozza, igy kuldi el kromozni. Olcsobb egy gyorsan megvan).

            Komment


              #66
              megbizhato es nem horror a felujitasa
              Igen, amit leírtál az már sok helyen sokszor volt téma, vita stb.
              Pl. a dugó szoknyájának csak az egyik oldalából való rövidítés. Nem én mondom olvastam, hogy ilyenkor mivel nincs meg a súlypont közép "verődik a dugattyú" a holtpontokon való átforduláskor....?

              A felújítást németországi fizetéshez mérve mondod?

              Mert bizony ha most körülnézel a Pannóniás piacon le kell ülni

              Egy Yamaha Rd-t is fel lehet újítani annyiból mint egy Pannóniát és ahhoz van minden gyári vagy legalább olyan minőségben.
              A Pannóniához nem elég hogy még nem is olcsó de még a silány gyári minőséget sem hozzák az utángyártott alkatrészek.

              - - - Updated - - -


              Nem szabad jó motort venni..mert beüt az unalom..
              Erre van egy jó cikk bár inkább autós de a lényeg ugyan ez:

              http://totalcar.hu/magazin/szerelem/...os_tragediaja/
              Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2016 jan. 30, 21:32.

              Komment


                #67
                Szerinted hol van egy utangyartott fos dugattyunal sulypontközép? Sehol. A minoseg bizony penzbe kerul! Ha valaki kis penzbol akar veteran motort felujitani vagy jar 70 el es lefujatja a motort Bodyval, vagy vesz babettat de azt megcsinalja jol. Nem akarok senkit bantani, isten latja lelkem. Nekem a dnepr felujitasi arabol, ha beleszamolom azt a gepmunkat amit bent a cégnél en csinaltam, 3 pannonia kijott volna. Tenyleg nem akarok senkit bantani, nekem is almom a Zundapp k800, puch gs 800, vagy az imadottam, a legszebb es legerdekesebb 4 utemu 4 hengeres motor. ...Ariel Square Four 1000, de nincs ra penzem hogy JOL felujitsam. Szarul meg minek?...

                - - - Updated - - -

                Csak megjegyzem, itt nem lesz vita soha. Ide ahogy eszrevettem ertelmes szakkepzett emberek irogatnak. Vitazni meg csak a hülye vitazik. Hisz talan a gepipar az egyetlen szakág a vilagon ahol mindent bizonyitani lehet....

                - - - Updated - - -

                Hat ez a japan autos tragedia, hogy nem kell soha szerelni a gepet, minket dnepr rajongokat nem fenyeget. Minden heten uj csoda jon elo. Nekem pl a hatso difi csavarjai lazultak ki kb 100 km utan. Kikopte a tomitest. Ki cseréltem. Majd egy napra a villanyak csapagyak logtak meg. Pedig anno jol beallitottam, meg picit szorult is...

                Komment


                  #68
                  Nemes Pista eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tenyleg nem akarok senkit bantani, nekem is almom a Zundapp k800, puch gs 800, vagy az imadottam, a legszebb es legerdekesebb 4 utemu 4 hengeres motor. ...Ariel Square Four 1000, de nincs ra penzem hogy JOL felujitsam. Szarul meg minek?... - - - Updated - - -

                  ....hogy leírd ezt a mondatot , érdemes volt ma felkelned ! Nagyon ez a véleményem nekem is -sőt , én még kicsit sarkosabban szoktam fogalmazni . De ezt most itt nem teszem meg , mert a forum írás nem (pontosan ) adja vissza a valós gondolataimat , aztán ez esetleg nem szül jó vért .

                  Na de erre van= Tiszakeszi --- a többire meg ott a kofidisz .

                  Komment


                    #69
                    Tenyleg nem akarok senkit bantani, nekem is almom a Zundapp k800, puch gs 800, vagy az imadottam, a legszebb es legerdekesebb 4 utemu 4 hengeres motor. ...Ariel Square Four 1000, de nincs ra penzem hogy JOL felujitsam. Szarul meg minek?...

                    Pedig ebben az országban a 90% így veteránozik és boldogok.


                    Nekem a dnepr felujitasi arabol,
                    Ez meg pont a Pannónia esete. Mindegy mennyit költesz a felújítására soha nem lesz tökéletes.

                    Vitazni meg csak a hülye vitazik.
                    Nem bántasz meg senkit.
                    A vita nem veszekedés. És minden eredmény vitákból születik.

                    - - - Updated - - -


                    Nagyon ez a véleményem nekem is -sőt ,

                    Véleménye mindenkinek van. Csak a véleménynek a pénz szab határt. Mindegy hogyan fogalmazol.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2016 jan. 30, 22:48.

                    Komment


                      #70
                      Megertelek. Hogy 90% igy veteranozik azt is. De akkor nem kell megkerdojelezni azt ha valakinek a motorja elhuzza lazan a szazat, mig mase 80 nal megszorul.

                      A vita itt semmit nem ér. Mukodik vagy sem. Ez a fontos. Egy hulyevel hiaba vitazol. Csak egy pelda az en dneprem. Barki megkerdojelezhet barmit barmikor. Fel kell ra ulni, menni kell vele es kiderul hogy a vitara semmi ok. Anno beirtam idekint egy forumra hogy a 250 es ETS MZ dugattyujat 3 szazadra illesztettem.Mindenki kopkodott es vitazott velem hogy nem lesz jo. Kolbenschmitt dugattyú volt. Soha nem szorult meg. Senki nem hitte el. De senki nem jött el lehuzni a hengert, lemerni, koprobalni, hogy csak nekem van igazam. A vita itt ertelmetlen, mukodik vagy nem egy fejlesztes, ez a fontos. En mindent kigrammoztam a dneprben. Semmi rezonancia. Mas motorja forog a sztenderen ugy rezeg alapjaraton....elmelet vagy gyakorlat. Nekem csak az utobbi szamit. Evente kb 100 prototipus motort jaratunk a probapadon, ami elmeletileg mukodik... a 100 bol egy mukodik GYAKORLATILAG IS. Ennyit az ertelmetlen vitakrol
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Nemes Pista; 2016 jan. 30, 23:21.

                      Komment


                        #71
                        100 bol egy mukodik GYAKORLATILAG IS. Ennyit az ertelmetlen vitakrol
                        És egyre megkérlek,máskor pontosíts!
                        Én is felkaptam a cukrot mikor azt mondtad 100-al tartósan megy (ilyenkor én a szériagépre gondolok)a pancsi.Szerintem a TE motorod ment annyit,viszont nem értem miért csak "ment"és a lényeg! Nem az átlag:hanem csak az az EGY amit úgymond versenymódra építettél.
                        És azt is értsd meg az is szereti a motorokat akinek nem telik rá, mi vagyunk többen.Természetesen mi fizetünk belépőt,mert akinek spéci gépe van az VIP-jegyet kap és nem érti miért a zsíros-kenyér fogy nem a kolbász!.Nehogy azt hidd,hogy nem ismerem el az alapos munkádat,de megkérlek tiszteld azokat is akik kézzel vakarják a rozsdát és kopott dugót tesznek a motorukba,hátha megy még egy kört!!!
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #72
                          dkari
                          Pedig ebben az országban a 90% így veteránozik és boldogok.
                          Igen, így van. különbözőek vagyunk szakértelemben, anyagi lehetőségekben, és ez nem is baj!
                          A lényeg, hogy az ember lássa a korlátait, és örülni tudjon annak, amit elérhet... Nálam ez a Pannónia, és abból sem a tökéletesre restaurált szint. Képtelen volnék megfizetni egy totál krómozás árát, pedig nagyon ráférne a gépre...

                          Nekem már az veteránozás, ha valaki elővesz a fészerből egy régi vasat, leporolja, képes indulásra késztetni, és megy vele néhány kört a mellékutcákban rendszám nélkül...utánaolvasgat, stb...
                          A Nemes Pista féle igényesség, tudás, és felújítási munka a másik vége dolognak...

                          Mindegyiknek helye van, mindegyikre szükség van.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jan. 31, 09:19.

                          Komment


                            #73
                            Én úgy gondolom mi itt beszélgetünk és igyekszünk egymást meggyőzni a saját vagy vélt igazságáról. Sokszor írtuk már lehet jót és szépet csinálni vagy csináltatni mindez pénz és sokszor tehetség kérdése. Van kinek nincs rá pénze egy márkás dugót venni, sok estben még egy jó láncot sem de ő is közénk tartozik épp úgy mint más ki kiváló gép ismerettel és specialitással építi újra a vasakat. Én nagyon szivesen olvasom mindkét ember véleményét és írását de megkérlek Benneteket ne ugorjunk egymásnak. Sajnos az Anyegin meghatározó mely sokunknak szűkös másoknak ehhez képest több jut de pl. Kesziben le tudunk ülni egy asztalhoz és ez a lényeg!

                            Komment


                              #74
                              En nem bantok senkit az anyagi korlatai miatt. Az első motoromat 15 eves voltam amikor megvettem. Nagyon szegeny csaladban nottem fel. Az volt a legnagyobb orom ha volt penzem benzinre. Nemhogy csinositgatni stb. Pontosan fogalmazva: a szememben nagyobb tiszteletnek örvend az az ember, aki sajat maga csinalgatja es szepitgeti a motorjat, mintsem az aki ledob egy millat az asztalra, megcsinaltat egy csodaszep motort, de a megszakitot ha elfogyott a wolfram rola, mar nem tudja kicserelni!! Semmi rosszat nem akartam irni, plane nem megbántani akarkit!! Neha picit nyersen fogalmazok. Ha valakit esetleg megis megsertettem volna, elnezest kerek Tőle. Nekem sem volt mindig penzem, sokszor meg arra sem hogy egy kupplunglancot kicsereljek. A veteranozas szep dolog, egy kis kikapcsolodas a napi szarbol.

                              Komment


                                #75
                                Ahogy a többiek is írják, az ember legtöbbször saját tapasztalatból merít, az én eddigi tapasztalataim, amikkel szerintem nem okozok meglepetéseket.
                                Nálam is megvolt a Babetta korszak, jó-jó, de már 10 éve is csak pöcörgésre tudtam használni.
                                Következett a Simsonos korszak, ebben ami figyelemre méltó volt számomra, hogy a legmegbízhatóbb Simson az
                                SR2E volt, egy nyár alatt kb 2500 kilométert mentem vele HIBA nélkül! (nem felújított blokkal). Nem gondoltam volna hogy ennyit tud...ja és a következő nyáron sem hullott szét...
                                Simson Schwalbe turbós blokkal következett, ez egy jó konstrukció (a turbós blokk) csak a nagy szoknya kicsit ingatag volt, de szerettem megbízható volt nagyon.
                                Végül a korszakból az S51B-jött, lehet én fogtam ki sz*rt, (pedig első tulajtól volt) de hogy azzal nem bírtam semerre se menni, mert mindig leállt/nyűgje volt, az is biztos. Ha egyszer beindult, akkor 75 volt a vége. (gyorsan el is adtam)
                                Állandó nem veterán résztvevői a családomnak a Honda motorok (Hondai Dio 2db volt, imádtam, Honda SH50, még most is megvan pöpec.)
                                Legvégül kikötöttem a Pannóniánál, még széthullott állapotban is elhasználtam, pedig gondolta volna a fene, hogy törött tűgörgőkkel vettem... de utána a külső részét leszámítva, mindent rendbe hoztam rajta, azóta pöc-röff.
                                A D-Csepel szakosztály még várat magára, pénzügyi hiányosság miatt. Előbb utóbb megcsinálom azokat is.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X