Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kovrovec Orosz motorkerekpar...ki mit tud rola ide irhatja...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kovrovec Orosz motorkerekpar...ki mit tud rola ide irhatja...

    udv motoros barataim...en egy Erdelyi 17 eves srac vagyok es egy Kovrovec 175-os tulajdonosa...bar sokat nem tudok a motorrol de szeretem a veteran jarmuveket nagyon es erdekelnek...mi felenk ismeretlen ez a marka gondoltam ezert hozzatok fordulok....ha tudtok barmit a motorrol vagy van valami tipuskonyvetek , szervizkonyvetek vagy barmi irjatok meg ide....koszi elore is....

    Click image for larger version

Name:	100_7420.jpg
Views:	2
Size:	206.2 KB
ID:	153401

    ez a motorom

    #2
    Üdvözöllek a fórumon!
    Személy szerint én sem ismerem ezt a típust, de biztosan vannak itt akik tudnak neked segíteni. Örülök hogy ilyen fiatalon "megérintett a veterán őrület szele".
    Sok sikert kívánok a motorodhoz!
    Che és apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia! Elsősorban üdvözöllek itt, Másodsorban a motorod a Jawa 175 orosz koppintása...ami abba jó, oda is megfelel...
      Che és apacsavo kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        igen utanna neztem es tenleg sok a hasonlosag a Jawa 175-el...keresek hozza szerelesi utmutatot
        apacsavo kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kedves Vegh! Rózsa György ,: Motorkerékpár Típusok 1965.-ben kiadott könyve a következő technikai adatokat sorolja fel a képeden mutatott motorhoz.:

          K-175, Kovrovec Szovjetunió

          A léghűtéses,kétütemű,egykipufogócsöves motor egészet képez a négy fokozatú váltóval,rugózása elöl-hátul teleszkóprendszerű hidraulikus lengéscsillapítókkal,hátul lengővillával,és mélyhúzott sárvédővel. Üzemenyagának keverési aránya bejáratás után 1:25,túlzott igénybevétel esetén 1:20.Többtárcsás kuplungja olajfürdőben, akkumulátor 7amp/ó.

          Motor jellemzők:
          • Hengerszám 1;
          • Furat 62mm;
          • Löket 58mm;
          • Hengerűrtartalom 174kcm;
          • Sűrítési arány:1:7;
          • Legnagyobb fordulatszám 5000/perc;
          • Legnagyobb teljesítmény 9LE;
          • Legnagyobb forgatónyomaték 1,4mkp/4000 ford.;
          • Egy literre eső teljesítmény 53 Le.;


          Sebességváltó áttételi viszony:
          • Első fokozat 1:3,48;
          • Második fokozat 1:2,36;
          • Harmadik fokozat 1:1,80;
          • Negyedik fokozat 1:1.00 ;

          • Erőátvitel: Rendszere lánc/lánc;
          • Lánckerék fogszám elöl /nincs adat/;Lánckerék fogszám hátul /nincs adat/;
          • Láncméret elöl 9,525x7.5mm.;Láncméret hátul 12,7x8,2mm.;
          • Porlasztó.saját gyártmány /vonatkozó adatok nincsenek/;
          • Elektromos berendezés:Gyártmánya:saját;
          • Teljesítménye:6volt,45watt;
          • Előgyújtás:4-4,5mm.;
          • Megszakítóhézag:0,4mm.;
          • Gyertyahőérték:225;


          Egyéb adatok:
          • Gumiméret elöl:3,25x18"(1.5atü);Gumiméret hátul:3,25x18"(2atü);
          • Benzintartály űrtartalma:13 liter;
          • Olajbefogadó képesség a sebváltóban:0,6liter;
          • Önsúly: 115kg.,
          • Egy lóerőre eső súly:12,6kg.;
          • Üzemanyag fogyasztás 100km.-re: 3,2liter;
          • Legnagyobb sebesség:85km/ó


          A fentiekben tudtam segíteni,amennyiben tudod használni a leírt adatokat.Ami a Jawa koppintást illeti,-kicsit óvatosan,bár kinézetre van hasonlóság,de ott a furat-löket:58x65;Sebességváltó áttételi viszonyai: 1:16,08;1:9,61;1:7,00;1:5,59,-tehát más. Valaha Magyarországon forgalmaztak ilyen motort igen kevés példányszámban,gyakorlatilag én csak kirakatban láttam,-a 60.-as évek elején. Légy üdvözölve közöttünk!
          Üdvözlettel:Che
          apacsavo, barna és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            A léghűtéses,kétütemű,egykipufogócsöves motor
            ... De a képen szereplő motornak 2 kipufogója van!!!!
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Koszonom Che ... lehet azert van az enyemnek 2 kipufogoja mert az enyem 1962-es kiadas es a konyv 1965-os...a konyvben szerintem ujjab tipus van leirva vagy csak elirtak

              Komment


                #8
                vegh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                igen utanna neztem es tenleg sok a hasonlosag a Jawa 175-el...keresek hozza szerelesi utmutatot
                A sebességeket is úgy kell pakolni mint a Jáwán ?

                Komment


                  #9
                  Kedves vegh !

                  Találtam egy K175 (1962 márciusi kiadás) kézikönyvet az interneten, fel is töltöttem (Letöltések/Motorkerékpárok/egyéb).
                  Csak az a bökkenő, hogy beiratkozhatsz egy orosz nyelvtanfolyamra, mert ez sajna ruszki nyelven íródott. De, gondolom, ennek ellenére mégis hasznát veszed mivel van benne jónéhány ábra, metszetrajz. Vagy találsz majd valakit aki lefordítja (azt nem is feltételezem, hogy a Székely Mikó Kollégiumban, vagy a Mikesben, stb oroszt is tanultok).

                  Üdvözlettel: Öcsi
                  Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2011 aug. 08, 20:59.

                  Komment


                    #10
                    vegh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    igen utanna neztem es tenleg sok a hasonlosag a Jawa 175-el...keresek hozza szerelesi utmutatot
                    ..de sok ám a különbség is.Összehasonlitottam a K175 és a Jawa blokkok metszetrajzát, .. néhány szembeszökő különbség:
                    - a Kovrovec kuplungja húzórugós, a Jawa nyomórugós
                    - a Jawa sebváltó villái párban tologatják a fogaskerekeket, a K. sebváltóban tengelyenként csak egy tolófogaskerék van
                    - a Kovrovecnek nincs sebváltópedállal müködtetett "kuplungautomatikája"
                    - és természetesen különálló berúgókarja van
                    Ezek lényeges eltérések, tehát nem tartom valószínűnek, hogy a Jawa szervízkönyv, no meg az alkatrészek felhasználhatóak javítás esetén. (természetesen, véletlenűl, lehetnek csereszabatos alkatrészek is)



                    Mellesleg ez a gép nagyon ritka darab, én a 70-es években láttam ilyent először és utoljára.
                    Gyergyószentmiklóson az egyik milicistának (Ceausescu rendőre) volt egy jellegzetes "szovjetzöld" Kovrovec motorja.

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok! Az én K175(2) vásárlásom óta igyekeztem körbejárni,olvasni anyagot gyűjteni, de a felújítását nem kezdtem el.Míg keresgéltem találtam egy cikket amit igyekeztem googleval ugyan de lefordítani. A cikk rövid ám de velős tartalmában igen érdekes dolgokra bukkantam az én típusommal kapcsolatban. Mégpedig a K175(1) zárt lámpafejesből csupán 70db prototípus készült, amiből 50db-ot azonnal szét is szedtek, a többit úgy saccolták az évek folyamán az enyészeté martalékává lettek. A fazonnak aki a cégutódja v,ki később felajánlottak megvételre 1db-ot ami 98%-ban egész! Az én típusom a (2) változatból sem készült el túl sok db.Click image for larger version

Name:	v-takom-vide-ya-ego-kupil.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	147975Click image for larger version

Name:	7.-K-175-2-j-variant.jpg
Views:	1
Size:	182.9 KB
ID:	147976 Sorozatban a dupla nyullal ellátott emblémások készültek több mint valószínű! A napokban majdnem eljutottam az eladásáig......lehet elkezdem most már! Bár nagyon sokan azt mondták nem éri meg a felújítást.....meg hallgatnám ennek fényében a véleményeteket! A dobd ki, meg semmit nem érrel, ne koptasd a szerszámoddal nem tudok mit kezdeni. Lehet én vagyok tudatlan de ami ritka és kevés van belőle az rossz dolog?

                      Komment


                        #12
                        Hiszitek vagy sem a képen levő Úrral Oroszországban a mai nap reggelén sikerült felvennem a kapcsolatot....délután kaptam a emailt, megkérdezte mit tudnának segíteni? Hát volt kérdésem jó pár....most várom a fejleményeket majd meglátjuk!

                        Komment


                          #13
                          Bár nagyon sokan azt mondták nem éri meg a felújítást...meg hallgatnám ennek fényében a véleményeteket!
                          Szerintem ebben magadra kell hallgatnod. Anyagilag nem valószínű, hogy megéri bármilyen szovjet motor restaurálás, ugyanakkor rengeteg élményt tud adni, jót is rosszat is. "A többire meg ott a Mastercard"
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            #14
                            Ha üzleti szempontból vizsgáljuk a dolgokat akkor erősen deficites a project. De ez itt nem igazán érdekel senkit. Mi nem ilyen szemszögből nézzük. Jól írta UK a Mastercard-os hasonlatot, de nekem egy másik mondat jutott eszembe:
                            Az érzés megfizethetetlen.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X