Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szerintem

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szerintem

    Szerintem az Ural jarganyoknal a legfontosabb a gyujtas es a porlaszto osszehangolasa !!!

    Kerlek segitsetek igazam van vagy nincs ?



    Azert kerdem mert most azongondolkozok hogy vegyek e egy 9-es uralt ?
    Segitsetek !!!

    #2
    Szerintem minden érintett gépjárműnél fontos a gyújtás és a porlasztó beállítása. Meg még sok más is.

    De mit értesz pontosan 9-es Ural alatt?
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #3
      UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ... De mit értesz pontosan 9-es Ural alatt?
      Szerintem az MT-9-es Dnepr lehet az.

      Én inkább a kérdést nem értem. Egészen pontosan miben tudnánk segíteni?
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Szerintem sokkal fontosabb hogy meglegyenek a kerekek---mert rossz gyujtással még lehet tolni----de hiába tökéletes a motor.......
        Che, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én inkább a kérdést nem értem. Egyésten pontosan miben tudnánk segíteni?
          Hát gondolom el kellene oszlatnunk a kételyeket, hogy a motor beszerzése és birtoklása nem egy kilátástalan küzdelemmé fog válni.
          Everything is better when you decide you don't care.

          Komment


            #6
            Hogy mi a fontos egy Uralnál Dneprnél??
            1.Fontos dolog mennyiért veszed a gépet
            2.Fontos dolog mire akarod használni(ebből következik, hogy kell e papír vagy nem)
            3.Fontos dolog hányféle motorból van összeépítve
            4.Fontos dolog mennyire van elcsavarodva/eltörve a váz az oldalkocsi miatt, esetleg vágva az előző tulajok miatt
            5.Fontos dolog megtalálni melik kábel hova vezet eredetileg
            6.Fontos dolog minden alkatrészt kézbevenni minimum 1-szer
            7.Fontos dolog mit akart a jármű tervezője azzal a dologgal amit a kezedben tartassz, mert arra esetleg abban az állapotában nem használható
            8.Fontos dolog gyári karbit dobd el messzire kivéve ha k-37
            9.Fontos dolog dinamóval cselekedj ugyanígy
            10.Fontos dolog ami jónak néz ki nem biztos hogy az....
            Talán ennyi igy...ez csak amire én rájöttem, ha erre voltál kíváncsi
            sricsi70 kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Szervusztok . Kérdéseim volnának " orosz " boxerekkel kapcsolatban / bár volt nekem is oldalkocsival , de eladtam , mert nem volt helyem , ahol tárolhattam volna / : 1. Mibe kerül most egy szóló o. boxer , 1970-től ' 80-ig / papíros, ami minden trükközés és erőlködés nélkül forgalombahelyezhető / ? 2. Mennyi időt kell ráfordítani, hogy esztétikailag és használhatóság tekintetében kifogástalan legyen / mondjuk 10000 km-ig ne kelljen macerálni / ? 3. Mennyi forintot kellene rákölteni / dinamó, karburátor, gyújtás és egyebek cseréje, mással való pótlása / ? 4. Miután rendben van minden az összeadott anyagi ráfordítás végeredménye nagyságrendben mennyi ? 5. Ezek után el tudsz indulni gyomorideg nélkül egy kis túrára / 2-3000 km / ? Válaszoljatok legyetek szívesek ezekre a kérdésekre, utána folytatom az " eszmefuttatásom " . Veterános üdvözlettel.
              Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 szept. 01, 00:14.

              Komment


                #8
                Szerintem , ezeket a kérdéseket nem lehet egzakt módon megválaszolni egy '70-től '80-ig papíros gépnél. Lássuk csak.
                1. Mibe kerül? - 250e-350e-től a csillagos égig, ha egyáltalán van.
                2. Mennyi időt kell ráfordítani, hogy kifogástalan legyen? - Ez nagymértékben függ az alapmotortól. Az is könnyen megeshet, hogy sohasem lesz kifogástalan.
                3. Mennyi forintot kell rákölteni? - A válasz hasonló az előző ponthoz.
                4. Az összeadott anyagi ráfordítás mennyi? Én olyan 1.000e - 1.500e-re saccolnám, nyilvánvalóan anyagi szempontból nem éri meg ilyenbe belekezdeni.
                5. Hogy el tudsz-e indulni gyomorideg nélkül túrára? - Gondolom ez alkat kérdése. Én biztos el tudnék. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem történhetnek váratlan események, de ez szerintem a legtöbb veterán járműnél így van. Annak idején bátyám Volvo 122-ese lábon tette meg a Stockholm-Budapest utat 150-160-as tempóval gond nélkül és jóval később egy pécsi veterános rendezvényen ismeretlen okokból lehelte ki lelkét a dinamó.

                Nem tudom mi motivál arra, hogy Uralozásba kezdj, de a legfontosabb - szerintem -, hogy milyen az alapmotor. Az ideális alapmotor az, amelynek a motorja még nem volt bontva. Mindegy mennyire van szétkopva, csak ne gányoljon bele senki. Ha arra a zöld(?) M-67-re gondolsz, ami neked volt, azzal gond nélkül el merne indulni bárki, hogy kimenjen a világból. Sajnos nem sok olyan van Magyarországon.

                Remélem tudtam segíteni valamennyit.
                apacsavo és TZ kedvelte ezt.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #9
                  Szerintem is fontos vásárlás előtt tisztában lenni a fentiekkel. Valóban „drága” és nagyon körülményes dolog egy Ural-t üzemeltetni. De ha mindez belefér, akkor a mérleg másik serpenyőjébe egy szintén nagyon fontos dolog kerülhet: az élmény!

                  Bitang jó dolog egy ilyen motorral utazni, kirándulni. Ha elkezdem húzni a gázt és megindul ez a traktorszerű kétkerekű csoda, mindig fülig ér a szám.

                  Pont mostanában tettem fel néhány személyesebb cikket Uralokkal kapcsolatban a főoldalra. A saját írásaim talán irodalmi szempontból nem olyan értékesek, de érdemes elolvasni őket. Lehet, hogy egy-két dolog világosabbá válik, hogy mit is jelent egy ilyen vállalás, mivel jár egy Ural birtoklása.
                  apacsavo kedvelte ezt.
                  Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                  Komment


                    #10
                    Szervusztok . Nem akarok uralozásba kezdeni . Próbálom saját magamon keresztűl megérteni a veterános felújítási motivációkat. Nagy valószínűséggel a megszállottság, az első megpillantás , a leereszkedő köd - ami mögül már teljesen, mások számára érthetetlen értékrend bontakozik ki - , ifjúkori álom , az alkotás öröme, az idő értelmes eltöltése, a birtoklás vágya - de ezt mindenki maga tudja , hogy miért lépett erre az abbahagyhatatlan útra. Logikusan és reális alapokon nem valószínű , hogy belekezd valaki egy tömegcikk / nem megsértődni , hiszen nem bántó szándékkal irok ! / " ésszerűtlen " pénzelnyeletésébe, ami tulajdonképpen erősen korlátozottan használható a végén. A példát ( o. boxer ) azért hoztam fel , mivel a hirdetésekben ezen motoroknál nem ritka a hétjegyű számokkal feltüntetett eladási ár ( hozzáteszem, hogy a krómozás , munka , útánjárás, gépmunkák ugyan annyiba kerülnek más típusoknál is ! ). Egy bajor boxer ( 1970 - ' 80 közötti ) sem kerül többe / sőt kevesebbe ! / és azért azt elismeritek , hogy jobb használhatóság és megbízhatóság tekintetében. A vetránozás kérdéséből azt a következtetést vontam le / magamról beszélek / valószínűleg nem vagyok teljesen normális, de ezzel együtt nagyon jól érzem magam. Külön állatfajta vagyok , de annak örülök , hogy nem vagyok egyedűl, sőt egyre több ember fertőződik. Így lesz kerekebb és színesebb a világ. Ennyi. Veterános üdvözlettel.
                    Titus, barna és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Természetesen egyetértek az írásoddal, de egy apró kiegészítésem (vagy inkább magyarázatom lenne) ezzel a mondattal kapcsolatban:

                      dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ... Egy bajor boxer ( 1970 - ' 80 közötti ) sem kerül többe / sőt kevesebbe ! / és azért azt elismeritek , hogy jobb használhatóság és megbízhatóság tekintetében. ...
                      A ruszkik - mivel elsősorban másolták a technológiát – mindig fáziskésésben voltak a nyugathoz képest. Egy hatvanas évekből származó orosz motor a negyvenes éveket idézi, míg a hetvenes évekből származó német motorok a hetvenes évek legkorszerűbb szerkezetei voltak. Ezzel csak arra próbálok utalni, hogy nem csak „használhatóság és megbízhatóság tekintetében” összehasonlíthatatlanok, hanem „élményben”, romantikában, a kaland érzésében is nagyon különböznek egymástól. Gondolom a negyvenes évek nyugati motorjai lényegesen drágábbak, mint a nálunk forgó orosz motorok.

                      Mindez csak a saját paraszti logikám, nálam műveltebbek biztosan egzaktabb módon is el tudják magyarázni, hogy mire gondolok.
                      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                      Komment


                        #12
                        TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egy hatvanas évekből származó orosz motor a negyvenes éveket idézi, míg a hetvenes évekből származó német motorok a hetvenes évek legkorszerűbb szerkezetei voltak. Ezzel csak arra próbálok utalni, hogy nem csak „használhatóság és megbízhatóság tekintetében” összehasonlíthatatlanok, hanem „élményben”, romantikában, a kaland érzésében is nagyon különböznek egymástól. Gondolom a negyvenes évek nyugati motorjai lényegesen drágábbak, mint a nálunk forgó orosz motorok.
                        Hát igen, valami ilyesmiről van itt szó. Sohasem értettem, hogy miért fontos az évjárat. Igaz én valószínűleg nem vagyok "igazi" veterános. Nem tudok lázba jönni egy negyvenes évekből származó gyertyapipa láttán, ha szakasztott ugyanolyat árulnak újonnan a sarki boltban, és a motoromon sem azért igyekeztem az eredetivel megegyező csavarokat használni, hogy mindenki elismerését kivívjam, hanem mert azoknak a csavarfeje esztétikailag nagyobb élményt nyújt számomra - ha lehet ilyet mondani egy csavarfej esetében -, jobban illik a motor karakteréhez. És vállalva minden rám zúduló megvetés kockázatát, ki merem mondani azon véleményemet, hogy a '70-es '80-as évek német boxerei rém unalmas, fantáziátlan gépek, mint ahogy szerintem az újak is unalmas high-tech csúcsgépek, igaz abból talán a legjobbak. Persze az én véleményem nem sokat számít, nekem már az R69 sem indítja be a nyáltermelésem. Egy R5 az igen. Annál a fekete szín nem a hivatalnokok irodai öltönyét idézi, sokkal inkább James Bond esti fogadásra felvett szmokingját.

                        Szerintem...
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          #13
                          Szervusztok . Ezért is szeretem ezt a fórumot . Mindenki mondja a magáét és nem " sza..zik ", köpköd és sérteget, ha nem azonosak a vélemények és a gondolatok . UK írod : ...'70-es '80-as évek német boxerei rém unalmas, fantáziátlan gépek ..... . Tényleg, igazad van , de én meg azt mondom , hogy egy letisztult , funkcionálisan egyszerű, megbízható, igénytelen motorok / ami természetesen bedöglik ugyan úgy , mint a többi /. Te nem indulsz az R 69 -re, de az R 5-re igen.Mai szempontból az R 5 nem valószínű , hogy napi használatra alkalmas volna. Az R 69- el bárhova el lehet menni Európában / ezt meg tudom erősíteni a saját tapasztalatomból, bár hidegebb időben , mikor vastag bőrnadrág van rajtam a berugókar használata nem igazán kedvelt tevékenység részemről /. Kinek mi tetszik, mire indul be , ez teljesen változó , de ez így természetes és helyénvaló. Képzeljétek el : mindenki gyufacimkét / csak példa ! / gyüjtene. Gondolom elég nyomorultúl nézne ki a világ. Ennyi . Üdvözlettel.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X