dongos78 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Persze kérdés az, mi a cél.
- egy működőképes veterán gép ujra készítése,
- avagy egy olyan gép készítése, ami ugyan azt tudja olyan üzembiztosan, mint 40-60 évvel ezelőtt, amikor kijött a már ma már nem létező gyárból. És lehetőleg ugyan olyan gyári csilli-villi állapotban...
mert úgy érzem ehhez majdnem mindenkinek kell több-kevesebb külső szakműhelyt igénybe venni, ha csak nem rendelkezik saját forgácsoló, festő, stb. kapacitással...
Hidd el kedves Dongos78, én nagyon sokat szereltem ifjú koromban a TLF-emet árokparton. Csak egy példa, Kazincbarcikán a Borsodchem előtti egyenesben menetközben úgy kilőtte a gyertyát a motor, hogy...és vitte a gyertya a menet felét is!
Akkoriban még volt rongy-zsebkendő is, (nem csak papir) és egy ilyen zsebkendővel együtt erőszakoltam új gyertyát a henger fedélbe, és másodikkal (alapjáraton) így jutottam el Putnokra az ottani mgtsz (mezőgazdasági termelőszövetkezet) gépműhelyébe, ahol a forgácsoló (esztergályos) ismerősöm vágott új menetes acélpersely a hengerfejbe.
De sorolhatnám a problémákat.
Ellenben a mult hétvégén, mentem a géppel 600 azaz hatszáz kilométert, gyertya csere nélkül!!!! Tudod milyen jó érzés töltött el???? mindig indult, 1-2-3-4-5 rúgásra, (attól függően, mennyire volt felhevülve) de szerelgetés nélkül!!!
Hát én meguntam a bütykölést, most már élvezni szeretném a jó öreg gépet, (nyilván nem 110-el) és ehhez nekem szaki-ra volt szükségem, mert annyi időm, és IDEGEM!!! már nincs, hogy árokpartokon kisérletezgessek, csavarhuzóval, kombinált fogóval.
mert korábban is ilyen üzembiztos lett volna a gép, ha értek hozzá (a beállításokhoz, javításokhoz). Abban a korban, amikor még internetes fórum nem volt (=számítógép sem) és a szakmai tapasztalatok nem kerültek közkincsé ilyen viharos gyorsasággal.
Akkor csak a villáskulcs, és a csavarhúzó volt. Azzal cseréletem dugattyút. Főtengely kiegyensúlyozás?? Pannóniánál?
hát faluhelyen nem is láttam olyan embert, aki hallott volna ilyenről...
És most esett le, hogy mi magunk - akik veterán motorokat szerelünk, (mert kicsit nekem is kell, még csilli-villi műhely után is, pl. olajcsere stb.)
szóval mi magunk különböztetjük meg magunkat és másokat, hogy ki a veterános és ki nem!!!!
És mindenki úgy érzi, ha belül azt érzi hogy veterános, akkor veterános!!!!!
és ha a "nepper" is így érez belül?????? akkor mi kivülről ítélünk? és ha minket ítélnek kívülről????
Komment