Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Tekintve a mindenkori szocialista gyártási morált, 3-4 miliméter simán belefér a gyári párhuzamosba...És mivel 2 félhéjből áll, így nem teljesen kör alakú, ez is igaz. Viszont a gyári hangtompító is filckarikákkal szigetel, és elég jól végzi a dolgát.
    A baj a Jawa esetében ott kezdődik, hogy a könyökcső túl hosszú, a dobot előre kellene hozni, így viszont a difuzor kúp, a lábtartónál, megnövekvő átmérője miatt nem fér el.
    Click image for larger version

Name:	1238387_216923941804969_2133589110_n.jpg
Views:	1
Size:	56.5 KB
ID:	139030
    Így elfér, nem?
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      nem nagyon vágom a jawát , ezért csak egy buta kérdés : nem lehet felcserélni a hengereket ?

      Komment


        #48
        nem lehet felcserélni a hengereket ?
        Nem. Csak egyféleképpen megy fel.
        Amúgy hátrafordítani gondoltad, vagy középre hozni a kipufogónyilásokat?
        megnövekvő átmérője miatt nem fér el
        A könyökcső átmérőjének 2,5 szeresének(90mm) el kellene férnie. Elég tág területen belül lehet változtatni a rendszert...
        A gyári könyök átmérője 36mm(ez az átmérő maradhat, ha nem számoljuk ki a kipufogócsatorna tényleges keresztmetszetét) A könyök hossza 492,5 (535 és 450 a leghosszabb és legrövidebb hossz-íves kipufogó, nem a tört ívű). A kipufogónyílás nyitvatartási szöge szükséges még (jelenleg nincs szétszedve, így nem mértem meg)
        Viszont 1 jó kérdés: Szükséges a könyökhosszon kívül a hengerben lévő kipufogócsatorna hossza is. Ennek 4 különböző mérete van a kipufogóban lévő gát miatt. Tehát melyik legyen az alap? a leghosszabb vagy a legrövidebb?
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 06, 13:13.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #49
          Üdv wsievers!

          Átalakított 634-es,vagy eredeti 632-es blokk van a gépedben? Mennyit javított rajta a rezonátor?

          Komment


            #50
            A képen szereplő nem az én motorom. Én eddig csak egy rezonátorral próbáltam ki a széria 634 esem, ami az egyik barátom 638 asáról lett leszedve(arra készült pár éve). Azzal az volt a tapasztalatom, hogy nehezen pörgött fel, és plussz teljesítményt csak a felső tartományban tapasztaltam. Viszont a 638 ason másképp viselkedett. Ezért gondoltam hogy a 634 re méretezve kellene tervezni 1 et.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #51
              Azt hittem saját géped ,és huzamosabb ideje használod.Lehet,hogy a 638-as vezérlése is módosított volt,és azért illeszkedett rendesen a rezonátor is hozzá.


              Köszönöm !

              Komment


                #52
                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ...Viszont 1 jó kérdés: Szükséges a könyökhosszon kívül a hengerben lévő kipufogócsatorna hossza is. Ennek 4 különböző mérete van a kipufogóban lévő gát miatt. Tehát melyik legyen az alap? a leghosszabb vagy a legrövidebb?
                Véleményem szerint a két ablak geometriai középpontjának átlag távolságával kell számolni. A végleges hangolást úgyis valamelyik(ek) más paraméter (középső rész? állítgatásával fogod végezni.

                Komment


                  #53
                  Valakinek van vezérlési kördiagrammja Jawa 634 hez?
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #54
                    Valakinek van vezérlési kördiagrammja Jawa 634 hez?


                    Nekem nincsen, de nem olyan nehéz kiszerkeszteni. Furat/lökethossz ismert. Ha megméred a dugattyú hosszát, illetve a beömlő, átömlő és kipufogó csatornák ablakainak alsó és felső éleinek távolságát a hengerfej osztósíkjától, akkor minden adat rendelkezésünkre áll. Ha ezeket el tudod nekem küldeni, akkor szívesen kiszerkesztem. Nekem sajnos nincs bontott hengerem.

                    Rezót csinálsz?

                    Komment


                      #55
                      Rezót csinálsz?
                      Találtam pár adatot hozzá.
                      A Jawa 350 640-es gyári kipufogórendszere:
                      Click image for larger version

Name:	640 kipufogó.jpg
Views:	1
Size:	144.1 KB
ID:	139035
                      Ezt a tervet egy cseh Jawa fórumon találtam:
                      Click image for larger version

Name:	21034_vyfukjawa350.jpg
Views:	2
Size:	32.1 KB
ID:	139036
                      Jawa-Cz összehasonlító teszt:
                      Click image for larger version

Name:	136178_CZvsJAWA1.jpg
Views:	1
Size:	212.3 KB
ID:	139037Click image for larger version

Name:	136180_CZvsJAWA2.jpg
Views:	1
Size:	210.9 KB
ID:	139038
                      A 175-ös és a 125-ös csepptankos Czetkák hengerpalást, szívócsonk és hengerfej rajzai:
                      Click image for larger version

Name:	obr1_new.jpg
Views:	1
Size:	83.0 KB
ID:	139039Click image for larger version

Name:	obr2_new.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	139040Click image for larger version

Name:	obr3_new.jpg
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	139041Click image for larger version

Name:	obr4_new.jpg
Views:	1
Size:	98.2 KB
ID:	139042Click image for larger version

Name:	obr5_new.jpg
Views:	1
Size:	96.5 KB
ID:	139043Click image for larger version

Name:	obr6_new.jpg
Views:	1
Size:	67.4 KB
ID:	139044Click image for larger version

Name:	obr7_new.jpg
Views:	1
Size:	92.1 KB
ID:	139045Click image for larger version

Name:	obr8_new.jpg
Views:	1
Size:	87.9 KB
ID:	139046
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #56
                        Én elsődlegesen a gyári kipufogót szeretném felhasználni / persze nem azt ami most fenn van rajta/, ha kell darabolom is. Nem ezen múlik csak kérném a segítségeteket ha van valakinek a méretezésről rajza segítsen ki. Tudom a végén csak akkor lesz tökéletes ha az enyémre lesz hangolva de ez a konfúzor állításával majd megoldható lenne. Esetlegesen ennek a gyártásával foglalkozónak telefon számát megadnátok megköszönném. Láttam fenn a neten egy 175 Sport gépet melyen volt rezó ,most viszont nem találom napok óta ,hogy esetlegesen érdeklődnék.Persze elsődlegesen az én csinálom dolog érdekelne de nem biztos ,hogy az a jó megoldás ha kiakarom " találni" azt amit már más ki tökélesített!Ez mióta feltalálták a Spanyol viaszt azóta érvényes.!!

                        Komment


                          #57
                          Elvileg a 640 kipufogó neked is jó lehet, én is szeretném összehasonlítani az adatokat a 634 gyel. Holnap megcsinálom a hengerpalást rajzot is.(kell a szívónyílás nyitvatartási ideje fokban) Ha hegeszteni, vagy rézzel forrasztani tudsz, nem bonyorult...ha megoldjuk a méretezést 634 re, akkor az neked teljesen megfelel a 477-re is, mivel a hengerünk megegyezik, csak nálam 2 van.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 07, 18:26.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #58
                            Click image for larger version

Name:	Jáwa vezérlés.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	139047 Üdv wsievers!

                            A lap alján láthatod a vezérlési adatokat.


                            SO/SZ= szívás nyitás/zárás


                            PO/PZ=átömlés nyitás/zárás

                            VO/VZ=kipufogás nyitás/zárás

                            Remélem segít a munkádban.
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Tehát 147 fok a kipufogónyílás nyitvatartási szöge. Köszi...
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #60
                                Szívesen!

                                Igen 147 fok.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X