Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A jövő héten nincsen kocsim, de vasárnapra lesz. Ha tudok segíteni, szívesen elugrok megnézni!

    ...Vagy ha akkor nem jó, hét közben munka után is alkalmas...

    Esetleg leengednék alul mindent a forgattyúsházból, ha van rajta leeresztő csavar, ellenőriznék egy gyújtást, kisebbre venném a gyertyahézagot, stb...Ha egy óra alatt nem jutok eredményre, fordulj szakemberhez...

    Komment


      Rendes vagy, azonban a dolog nem élvez prioritást.
      Attól még szívesen látlak, ha épp erre jársz.
      A forgattyúsház mosással adtál egy ötletet. Valamikor futok még egy kört a projekttel és szólok.

      Komment


        Ha ott vagy a motornál, és valamelyik lépésnél tudok segíteni, csörögj rám a 20/2470070-enen. (az előbbi üzenetet privátban akartam, bocs, már mindegy...)

        Komment


          Szikra van, benzin van, kompresszió van, nem indul.
          Egy röffenést sem.
          Vedd ki a szívatót a helyéről, és tedd vissza a gumit a helyére !

          Komment


            Ilyen könnyen azért nem ver át az öreg dög.
            Egész porlasztót is cseréltem már...
            (A tavalyi év után egész rutinos lettem a Pancsi hülyeségeiből, mert megszámolhatatlan esetben kellett ezeket végigjátszanom.)

            Komment


              Nekem is furcsa volt mikor egy öreg azt mondta"elmosta a kompressziót"a nem induló motorra!Lényege a sok indítástól nem indult talán az olajtól akár a benzintől feltapadhattak a gyűrűk de tényleg nem nagyon döcögött a berúgókar.Kicsavart gyertyával megtoltam elzárt csappal nyitott torokkal hát volt benne!utána mintha semmi baja nem lett volna,én is már a gyújtást akartam szétszedni. Itt az alkalom ki kell próbálni:a fúrógépes önindítót ha nem indulnak a ketyeréim én is alkalmazom a módszert.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                A bejáratás elején én is jártam úgy, hogy berugóval nem indult egyáltalán és 1 m-t tolva már ketyegett is. Szerencsére ezt a tréfát elfelejtette a bejáratással. A fúró gépes segíthet de jó kompressziónál avval indítva elcsavarodhat az a hatalmas M6-os csavar. Segítség lenne a régi megoldás ennek érdekében: dekompresszor de hol van már ez a megoldás a mostani technikai újítások között! Ezért nagyszerűbb a Joker által bemutatott görgős indító!

                Komment


                  Végül is összegzem, mi volt a baja a vén dögnek.
                  gyrészt szétrohadt a gyújtókábelben a réz. Másrészt Lelazult a kalapács rögzítőcsavarja. Tette ezt azért, mert kiment a menet az aluból. Ami még nem lenne baj, de aki már csinált ilyet nagyon jól tudja, hogy nagyobb menetet belevágva:
                  - az új csavar feje belelóg a kalapács fejébe és nem lehet becsavarni
                  - az új csavar vastagabb így bele kell reszelni a megszakítóba, mert nem lehet annyira elcsavarni, hogy legyen hézag
                  - a kalapács villamos csatlakozója biztos rossz helyen lesz.
                  Ezen mindig elmélkedek, hogyan sikerült egy motort úgy megtervezni, hogy minden amit szerelni akarok valami más útjába legyen, vagy ha picit átalakítom, biztosan más útjába kerüljön.
                  Mindezt porló-repedező bakelit darabokkal, foszladozó kábel szigetelésekkel, kikopott-görbült alu és lemez alkatrészekkel.

                  Hogy így megint foglalkoztam vele (elcsesztem két délutánt) mindjárt megjött a kedve és pöfögtünk egyet a kertben.
                  Amíg észre nem vettem, hogy a nagy lánckerék két csavarja mindjárt kiesik...

                  Csak a szokásos c. rovatunkat olvasták.

                  Komment


                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    én is jártam úgy, hogy berugóval nem indult egyáltalán és 1 m-t tolva már ketyegett is.

                    .......+ indítási fordulatszám .

                    Komment


                      bokor28
                      Ami még nem lenne baj, de aki már csinált ilyet nagyon jól tudja, hogy nagyobb menetet belevágva:
                      - az új csavar feje belelóg a kalapács fejébe és nem lehet becsavarni
                      - az új csavar vastagabb így bele kell reszelni a megszakítóba, mert nem lehet annyira elcsavarni, hogy legyen hézag
                      - a kalapács villamos csatlakozója biztos rossz helyen lesz.
                      Hagyd a fenébe a menetfúrást, hiszen amit írtál igaz, nagyobb csavar oda már nem nagyon fér el, kár bármit is farigcsálni, bármi rosszat elmondhatunk a Pannóniáról (bizony elmondhatunk), alkatrész van dögivel....
                      Van annyi alaplap, mint a fene, vagy akár tehetsz fel komplett másikat is, de ha ragaszkodsz a jelenlegi tekercsekhez, átteheted ezeket egy másik alaplapra. (Ez annyiból is hasznos lehet, hogy akkor az átcsavarozás során meg lehet tisztogatni a korróziótól az elektromos kábelek illesztéseit, ami újabb hibaforrás.)

                      Ha kell tudok küldeni egy alaplapot!

                      Az eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy ha valóban megbízható motort akar az ember, akkor az elektromos rendszeren szisztematikusan végig kell menni, és elemenként átnézni, amit csak tisztítani kell, az OK, néhány dolgot pedig érdemes lecserélni (pl. magasfeszültségű kábel, gyertyapipa). A bakelit kivezető pedig különösen sunyi tud lenni...
                      (Persze ugyanez igaz az üzemanyag ellátó rendszerre is, ha nincsen a tanktól kezdve minden kitisztítva, csak jönnek a gondok...aztán akkor még nem is beszéltem a fékről, meg a kormányról...)

                      A vitrin motorok mennyivel kényelmesebbek ebből a szempontból, de tudom a tiéd nem az!

                      Kitartást Neked, amikor legutóbb hallottam a vén dög hangját, muzsika volt a fülemnek...

                      Komment


                        Már késő. A végén szakadt bele, amikor már teljesen szétszedtem, összeraktam, felraktam a válogatott tekercseket, átfűztem a kábeleket. Egyszerűbb volt párat tolni a reszelőn. Alaplap nekem is van, több is, de nincs humorom kimosdatni őket a koszból meg szétszedni. Most már röfög.

                        Komment


                          avval indítva elcsavarodhat az a hatalmas M6-os csavar. Segítség lenne a régi
                          Nem is értem:miért nem Pannóniával kínlódsz abban alig van 6-os 14-m/m es anyát kell tekertetni
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Azon egyszerű oknál fogva , hogy a Cz egy gép mit megfelelő anyagból raktak össze!! Természetesen lekopogom mert ha az időjárás felelős engedi holnap el akarok gurulni vele Túrkevére.

                            Komment


                              holnap el akarok gurulni vele Túrkevére
                              Berettyóujfalu-ártánd horgásztó családi napok.Péntektől...(ingyenes sátorozás,belépő...)sajnos melóm van mennék!
                              Talán,ha nyugdíjas leszek....
                              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 jún. 10, 21:29.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Te kis naív azt hiszed akkor több időd lesz?! Ez csak hiú ábránd. Te sem vagy egy hinta székben csücsülős tipus abba pusztulnál bele mint nálunk a Pitus bácsi a sírásó. Volt már vagy 80 éves és minden reggel elballagott a Siller kocsmába megitta a páleszt és ment dolgozni. Gyerekei felvitték Pestre mondván eleget dolgozott és fél év múlva neki ásták a nyughelyet. Ennyit a pihenésről. Igaz azt mondják a munka nemesít mégse látni milliárdost olajos vagy koszos kézzel! Az olaj nem kosz!!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X