100-adik hozzászólásom ünnepelendő egy járműtörténeti érdekességgel készültem számotokra. Egy olyan motorral a sok közül, ami nem kerülhetett vásárlókhoz.
Az ETS gépek kedvező fogadtatása miatt az MZ motorok onnantól kezdve teleszkóp villával készültek. Az ETS leváltására dolgozták ki a TS modellt, ami 1973-ban került a palettára. Azt azonban kevesen tudják, hogy a Zsopaui mérnökök sem tétlenkedtek, vagy hagyták volna elfutni maguk mellett a világot, mivel 1972-ben már kész volt egy prototípus, ami felvette volna a versenyt a konkurenciával. Sőt! Újra a motorgyártás élvonalába emelte volna az MZ-t. Ez volt a TS 200.
Vízszintes osztású, elektromos indítómotorral szerelt erőforrás, olajszivattyúval, 12 V-os generátorral. Mindez széria érett állapotban volt! A gyártósor megépítése 5 millió NDK márkába került volna. Csakhogy addigra már két éve járműkombináttá alakított (1970-ben vonták össze Az IFA kombinátba Az MZ-t, MIFA-t és a Simsont) gyár már államosítva lett. A keletnémet pártvezetés pedig nem adott ekkora összeget fejlesztésre a kombinát egyetlen részlegének, egyetlen modell gyártásához.
Ezért került a TS-be az ES-t és ETS-t is kiszolgált hajtómű.
Pedig micsoda gép lett volna...
Az ETS gépek kedvező fogadtatása miatt az MZ motorok onnantól kezdve teleszkóp villával készültek. Az ETS leváltására dolgozták ki a TS modellt, ami 1973-ban került a palettára. Azt azonban kevesen tudják, hogy a Zsopaui mérnökök sem tétlenkedtek, vagy hagyták volna elfutni maguk mellett a világot, mivel 1972-ben már kész volt egy prototípus, ami felvette volna a versenyt a konkurenciával. Sőt! Újra a motorgyártás élvonalába emelte volna az MZ-t. Ez volt a TS 200.
Vízszintes osztású, elektromos indítómotorral szerelt erőforrás, olajszivattyúval, 12 V-os generátorral. Mindez széria érett állapotban volt! A gyártósor megépítése 5 millió NDK márkába került volna. Csakhogy addigra már két éve járműkombináttá alakított (1970-ben vonták össze Az IFA kombinátba Az MZ-t, MIFA-t és a Simsont) gyár már államosítva lett. A keletnémet pártvezetés pedig nem adott ekkora összeget fejlesztésre a kombinát egyetlen részlegének, egyetlen modell gyártásához.
Ezért került a TS-be az ES-t és ETS-t is kiszolgált hajtómű.
Pedig micsoda gép lett volna...
Komment