Üdv. Hata vagyok, és most készülnék egy Kovrovec K175 csepptankos megvételére. Egy-két dolognak már utána jártam ( nem túl gyakori típus ) van valakinek tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban? Kovrov K175 csepptankos 1957-59-ig. Segítségeteket Köszönöm!!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kovrovec K-175
Collapse
X
-
Sziasztok! Az én K175(2) vásárlásom óta igyekeztem körbejárni,olvasni anyagot gyűjteni, de a felújítását nem kezdtem el.Míg keresgéltem találtam egy cikket amit igyekeztem googleval ugyan de lefordítani. A cikk rövid ám de velős tartalmában igen érdekes dolgokra bukkantam az én típusommal kapcsolatban. Mégpedig a K175(1) zárt lámpafejesből csupán 70db prototípus készült, amiből 50db-ot azonnal szét is szedtek, a többit úgy saccolták az évek folyamán az enyészeté martalékává lettek. A fazonnak aki a cégutódja v,ki később felajánlottak megvételre 1db-ot ami 98%-ban egész! Az én típusom a (2) változatból sem készült el túl sok db. Sorozatban a dupla nyullal ellátott emblémások készültek több mint valószínű! A napokban majdnem eljutottam az eladásáig...lehet elkezdem most már! Bár nagyon sokan azt mondták nem éri meg a felújítást...meg hallgatnám ennek fényében a véleményeteket! A dobd ki, meg semmit nem érrel, ne koptasd a szerszámoddal nem tudok mit kezdeni. Lehet én vagyok tudatlan de ami ritka és kevés van belőle az rossz dolog?
Komment
-
Ha magadnak és a magad szórakoztatására csinálod, nincs olyan, hogy nem éri meg. Itt nálunk amúgy is az Uralon kívül(még annak se nagyon, bár erősen próbálják emelni egyesek) nincs egyik szovjet motortípusnak se presztizse. Ez így alakult.
Csak hasonlítsd össze egy Izs Planéta árát, mondjuk egy Pannóniáéval...És az Izs csillagászati nagyságokkal fejlettebb nála.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jan. 08, 11:15."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Ott folytatom amit wsievers írt, hogy ha meg eladásra újítod fel, akkor jó eséllyel nem fogsz annyit kapni érte, amennyibe neked kerül a felújítás...
Lehet, hogy ritka egy motor, de az árat alapvetően nem a ritkasága határozza meg, hanem az iránta való kereslet és kínálat alakulása. Ez pedig csak közvetve függ össze a ritkaságával!
Ha egy ismert és divatos márka (pl. Indian, BMW, NSU, stb.) ritka egyedéről van szó, akkor az valóban aranyat ér. Ugyanakkor ha egy ismeretlen (ráadásul nem túl régi, és kétütemű) motorról van szó, ott még hátrány is lehet a ritkasága, hiszen nem ismerik, nem keresik, szóba se jöhet, hogy divatos...
Amúgy , szerintem formás kis motor, újítsd fel magadnak!
- 4 likes
Komment
-
Én megtartanám.
Nekem is van ritka, de értéktelen holmim, egy román gyártmányú, fakávás, lemezjátszós electronica rádióm. Utánanéztem, kb. 3000 Forintot kaphatnék érte, ha működne. Hát annyiért bizony sajnálnám eladni! Pláne hogy nem is működik, még annyit sem kapnék... Így inkább marad. Legfeljebb kukázok egy modernebb, 90-es évekből származó működő rádiót, és a belét beleteszem.. A motorral is így lennék.Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 jan. 08, 15:42.Lemezjáték, hata és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Általában másoknak csinálok ( fényezek ) mindenfélét szerettem volna magamnak is valamit, készíteni, de mivel úgy vagyok kellemeset a hasznossal kicsit elbizonytalanodtam!
- - - Updated - - -
Szia! Szerintem a javítÍ sok nagy részét magam el tudom végezni, de mégis fontosnak tartom az ár érték arányt, szerintem ez érthető.Igazából egy bicikli ülésesnek szerettem volna nekilátni! Ez véletlenül alakult, hogy ez lett.
- 4 likes
Komment
-
Ez véletlenül alakult, hogy ez lett.
Én először egy Mz-Ts 125-öst újítottam fel. Ez a motor sem az értékéről híres. De az öcsémnél porladt egy tábla hullámpala alatt és láttam benn rációt. Télen mivel úgy is itthon vagyok 2-3 hónapot jó elfoglaltság volt.
Aztán az lett a vége hogy lett egy következő aztán még egy aztán...
Csak azt akarom ezzel mondani hogy ha vannak "érzéseid" az ilyen öreg vackok iránt akkor nem azt fogod nézni, megtérül e az ára. Máskülönben a pénzben nem is de mentálisan bőven megtérül mert mindenhol megnézik, kérdezgetnek, megdícsérik és azért ez már elég jó ár.
Azóta mondjuk elcseréltem a Ts-t öcsémmel egy Pannónia P10-re. Így mindenki jól járt. Neki lett egy mindennapi használatra alkalmas gép nekem meg egy újabb feladat....
Ez volt a Ts
- 6 likes
Komment
-
dkari
Csak azt akarom ezzel mondani hogy ha vannak „érzéseid” az ilyen öreg vackok iránt akkor nem azt fogod nézni, megtérül e az ára.
Először MZ-im voltak, és csak gyertyát cserélni kellett csak megtanulnom. Aztán vettem egy D-Csepelt napi használatra szánva...ott bizony a zsákfuratban is használható csapágykihúzó szerszám elkészítését is meg kellett tanulnom...
- 6 likes
Komment
-
Motort már újítottam fel ilyet is-olyat is, szakmai kihívások pedig vannak mindig nálam (hatagarage.hu) a saját szórakoztatásomra (már kijelenthetem) kezdtem bele inkább de a formavilágával nehezen barátkozom meg. Útra kelt már a henger,dugattyú, főtengely stb, vázat homokolják.....én elkezdtem a kilóméteróra helyreállítását ( ez jó meló )
- - - Updated - - -
Jelenleg itt tartok.....van egy jópofa órám számok nélkül!
- 9 likes
Komment
-
Üdv! Kicsit haladtam a Kovrovec K175(2)-vel. A váz és néhány része homokolva, alapozva, ill. a kilóméterórám újabb "készültségi" fokozatban van. Jelenleg még km. számok és óraüveg nélkül, de a sebességet mutató számlapot felújítottam. Az órát körülvevő krómgyűrű kicsit megviselt de egyenlőre ez van.
- 9 likes
Komment
-
Szervusz Hata!
Nagyon szépen csinálgatod és ne vegye el a kedved az,hogy készre restaurálva sem lesz akkora értéke a "piacon",mint mondjuk egy Csepel 250-nek.Minden relatív,az a lényeg.hogy te értékeld.
Gyűjtögetek én is egy Moszkva K55-höz már úgy 5.éve.Lassan már kettő is lesz pedig egyáltalán nem akartam,de néha csak kapcsolt árúként tudtam megszerezni egyes alkatrészeket.Mostanra már csak minimális dolgok hiányoznak,de igen kúrensek,-mint Km.-óra,ami hasonló a tiédhez,de csak 80-ig van skálázva,fényváltó kapcsoló,eredeti foncsor és üveg és a dekomresszor karja.
A Km.-óra számlapjának a restaurálásáról átadhatnád a receptet,nagyon jól sikerült.
A Moszkva K55,a DKW RT 125,Szovjet változata,csak annyit fejlesztettek rajta,hogy a hátulja már lengővillás.
Ahogy én tudom,ezeket a motorokat, a volt Szovjet unió területén Kovrovec városában gyártották,hogy melyik tagköztársaság területén azt nem tudom.A fentiből következik,hogy nevezték őket kovrovnak,kovrovecnek,sőt a K55 Magyar gúnyneve,-grúzkecske volt.
Az 1972/73 Motorrad Katalog a tulajdonodban lévő motort Voskhod-2-ként említi.
Üdvözlettel:Che
- 5 likes
Komment
Komment