Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bedford CF

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bedford CF

    Márkatársakat kersek, Bedford CF, Opel Blitz tulajdonosokat.
    Alkatrészbeszerzés, szerelés, javítás, esetleg eladó autó(k) lenne a közös téma.
    Szakál

    #2
    Szia!

    Ha még olvasod, és aktuális, én jelenleg boldok(talan) tulajdonosa vagyok egy Bedford CF(1980) alvázra épült lakóautónak.
    Jelenleg nem indul a kicsike, de mindenki csak tippelni tud, hogy valszeg "elrakták" a vezérlését. Nem veteránnak készül, hanem használható lakóautónak, természetesen megbecsülve a korát. a belső rendbeéve, motorikusan most jön....
    Hát bemutatkozásnak ennyi...
    Üdv. Z. alias undok

    Komment


      #3
      Körbe forog? Mert ha igen akkor talán azért be kéne indulnia. Annyira csak nem lehet eltenni a vezérlést hogy semmilyen életjelet ne adjon. Vagy igen???

      Komment


        #4
        Körbeforg, és:
        Hidegen beindul nehezen, melegen nem indul be, illetve annyira nehezen igen, hogy 3 akksi indítja, folyamatosan teker az önindító, forró az akksi kábel...stb... de ha beindult akkor:
        nincs, és nem is állítható az alapjárat, erőtlen motor, nem pörög fel 4000-t sem, de nem dadog, nem fullad gázadásra.
        Strobival levillogva az előgyújtást, 9' helyett olyan 18-nál villog, ha visszateszem 9-re(ez a gyári jel) akkor le is áll, és nem indul se hidegen, se melegen...
        gyertyák kormosak, karbi takarítva, üza szint beállítva.
        Azt mondták, ha a vezérlést csak egy szíjfoggal elforgatják, akkor még nem ér bele a dugóba a szelep, elforog, de valami hasonló jelenségeket produkál mint az enyém.
        Viszont én nem találok leírást a vezérlés beállítására. Azt mondják ez a motor egyezhet a korai rekord, senator motorokkal... de nincs semmi adatom. Hát ezért vagyok boldog(talan) tulajdonos...

        Komment


          #5
          Akkor tedd odébb egy foggal. Aztán kézzel körbetekered, 1X vagy inkább 2-3X ha nem akad, akkor próba. Ha nem jó akkor vissza kettőt, ismét kézi forgatás, ha forog akkor ismét próba.:-)))
          A jelenségek tényleg arra utalnak hogy nincs helyén a vezérlés.
          korompaiistvan kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha hidegen beindul melegen nem,egyértelmű a szelephézag hiánya.Lehet kopottak a szelepek vagy beégtek az ólomhiánytól és azért nem zárnak.Biztosan"olmozott anyaghoz való a hengerfej"kompressziómérés hidegen és melegen.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2012 nov. 20, 20:43.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Hát hidegen sem indul... olyan könnyen.... sőt akkor is csak nehezen...
              ezt a mondatodat nem értem: " Biztosan „olmozott anyaghoz való a hengerfej” kompressziómérés hidegen és melegen."
              Kicsit másképp írd meg légyszi...
              Köszönöm a tippeket, ötleteket...

              Komment


                #8
                Arra gondol a kolléga, hogy a régi gépeket a benzinben lévő ólom kente, mármint a szelepeket. A mai ólmozatlan benyák (gáz fokozottan szárit:-((((() értelem szerűen nincs ólom, és így elvben nem használhatóak a régi motorokhoz, csak ólom pótló adalékkal. Ennek elmulasztása okozhat szelep hibát, így kompresszió esést.
                A hideg -meleg mérésen ,pedig azt értheti, hogy mértek egy kompressziót hideg motornál, majd valahogy begörcsölitek, és mértek eggyet úgy is.
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Aha!
                  Értem.
                  Akkor megyek "görcsölni"... ;-))

                  Ezek szerint nem igaz az, hogy a gázban lévő parrafin felkenődik ez megoldja a kenést? Ezt a Szapp.. gáz cég hivatalos szervíz honlapján olvastam... meg azt is, hogy a gáz igazából a gumis dolgokat kezdi ki, merthogy "savasítja" az olajat, s ezért ajánlják a gázosokhos a spec olajat.
                  No mindegy egyelnőre... mint mondtam, megyek görcsölni...

                  Komment


                    #10
                    Hátttttt!!!!!
                    Én jó pár évig gázoztam. Még palackosan kezdtem.:-)))
                    Nem tudom mit károsít, de egy Golfba több mint 300 ezret tettem csak gázzal. Semmi spéci olaj, csak a szokásos, és olyan 100-150 ezer után már nem is cseréltem az olajat (erre nem vagyok büszke) csak után töltöttem.:-))) Szét kaptam a motort semmi látható jelen nem volt kopásnak.
                    Viszont tudtommal csak nem ólmos mociba érdemes használni.

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Újra itt. A probléma kicsit javult, de nem ketyeg még mindíg!!

                      Szóval, vezérlés átrakva egy szíj-fognyit. Beindul két három fordulat után. Lassan felveszi a fordulatot, aztán lefullad.
                      Szívató rajta. Ha az éppen járó motornak adok egy kis gázfröccsöt hörög és szintúgy leáll.
                      Ha visszatolt szívatónál adok gázfröccsött, akkor nem hörög, de pár fordulat után leáll.
                      Szívató nélkül nem is indul.
                      Karbi ki lett takarítva, talptömítés cserélve, meg egyébként mindenhol átnézve, ahol esetleg falsh-ot szívna.
                      Gyertyák-kábelek-trafó új.
                      Ha leveszem a karbi tetejét közvetlenül a lefulladás után, akkor az úszóházban van anyag.
                      Ami nekem ismeretlen, az egy mágnesszelep szerű izé, ami az alapjárati fúvóka helyére van becsavarva, s gyújtás ráadásakor szépen kattan is mint egy relé, elvileg ilyen megoldás van a régi "faros" Skodákban is... nem ismerem mi a célja ennek... (info internetről)
                      Karbi Weber 34ICH

                      Valakitől ötlet??

                      Köszi.

                      Komment


                        #12
                        Kedves Undok!

                        ..itt van egy részletes magyarázat
                        Click image for larger version

Name:	gkporlasztbefecsk.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	133751
                        Üdv.Öcsi

                        Komment


                          #13
                          Aha!

                          Értem én hogy benzin... de mitől megy???!!! ;-)))

                          Szóval köszönöm, ismét tanultam valamit.
                          Már csak azt kérdezem, hogy van e valami "ökölszabály" arra, hogy a szétszedett és kitakarított karbit milyen levegőcsavar és pillangószelep állásokkal rakjátok össze?
                          Vagyis mi az az ideális alapállás, amitől kezdve indul a konkrét, már üzem meleg motor beállítása?
                          Én balga elbaxtam, és szétszedés előtt nem jelöltem be a beállításokat...

                          Komment


                            #14
                            Ez az átrakás --1 fognyit --csak valami , csináltunk valamit , vagy most a gyári ponton van ?

                            Szeretnéd megtartani ezt az autót ?----miért nem veszel hozzá egy szerelési könyvet , amiben ez mind benne van ?

                            Mértetek egy kompressziót ?
                            kollarg kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Szervusz . Négyhengeres motor ? Vezérlés jelek nélküli beállítása: 1-4. dugattyú felső holtponton ( a gyertyanyíláson bedugsz egy csavarhúzót és finoman ( ! ) hajtod a főtengelyt , ha érzed hogy pontosan ott van, akkor a 1., vagy 4. hengernél szelepváltás van , illetve ugyenezen hengerek valamelyikénél van a felső holtponti gyujtás ( a szelephimbáknál érezhető a hézag / ha van / ). Ahol a gyujtás van, a rotornak arra az osztófedél szegmensre kell kell mutatni . Innnen lehet "finomítani" a gyujtást az előírt gyári adat szerint . Így lehet ellenőrizni a vezérlés beállítását . Megjegyzem, egy kompresszíómérés sok bosszúságtól ment meg . Egyszerű módszer is van 3 fontos dologra. Gyertyanyíláson sűrített levegő be : szívószelep rossz , akkor a karburátornál hallani a levegőt, kipufogószelep rossz, a kipufogócső végénél ( vagy ha lehetőség van , akkor közelebb kell fülelni ), hengerkopásnál ( ami gyűrűproblémát is magában foglal ) a nívópálca nyílásánnál lehet hallani a levegő áramlását . Vezérlést, azért olyan emberrel kell állítani , akinek erre biztos rálátása van , mert ellenkező esetben egy önindítós körülforgatás után mélyen kell a zsebbe nyúlni. Ennyi. Üdvözlettel.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 dec. 10, 20:19.
                              soveny, és kedvelte ezt.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X