Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Méray márkatársakat keresek!
Collapse
X
-
[HR eredeti hozzászólása[/HR]
A tulajnak gratulálok a blokkhoz szép de tanácsolom hogy dísznek használja
Üdvözlettel egy volt "csóró" Meray tulajdonos
kölcsön vázat villát eredetit ne remélj
gondolt végig, mi lesz akkor ha megkaptad és másnap otthonról vagy a mesterembered portájáról kifújja a szél?????
Te odaadnád ha lenne???
- 2 likes
Komment
-
Gratula ehhez a blokkhoz is. de nem ilyenre gondoltam hanem Meray-ba valóra. Nem vagyok egy angol rajongó , tisztelem a gépeket, de nekem nem az ilyen blokkoktól szokott leesni az állam.
Kölcsönkérés téma:
Elhiszem hogy az ismerőseiddel vigyáztok egymás cuccaira
Az én cuccaimra is vigyázott az ember akinek odaadtam felújításra, csak betörtek hozzá és elvitték. Na olyankor mi van???
Persze DanOvia sárvédőt nagyon szívesen kölcsönadok bárkinekUtoljára szerkesztve a következő által: twn350; 2013 dec. 11, 20:20.
Komment
-
Igen tisztába vagyok vele,hogy nem egy J.A.P blokk,ez nem is azé,de akkor a Méray miket használt a motorjaikba,ha nem angol motorokat. Mert tudtommal CSAK angolt használtak.
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz én cuccaimra is vigyázott az ember akinek odaadtam felújításra, csak betörtek hozzá és elvitték. Na olyankor mi van???janesz88 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
twn350,
bocsánatot kérek -ha nem volt értelmes az amit irtam - ha mások is azt mondják hoy nem értették akkor megpróbálom másként meglözelíteni és körül írni a gondolataimat .
Nekem úgy tünik ,hogy semmit nem és a keveset is csk rosszul értelmezted .
Amire kokrétan tudnék válaszolni , csak annyi ,hogy nem tudom milyen munkákhoz vagy szokva de itt kicsit jól mennek a dolgok -és ha nagyon kellene akkor talán menne az eredeti is nem csak a replika . DE NEM EZ A CÉL-NEM IS TÖRTÉNIK
ILYEN !
Ami viszont tény egy német véleménye -nem vélemény - ha az illető úr kapcsolatban egy hajszálnyit is a veterános élettel .
Komment
-
joker,
na itt a lényeg most mindenki boldog,
a blokk tulaja már meg is találhatta azt amire oly nagyon vágyott személyedben.
Hidd el sok gyűjteményt láttam már európában, az a német akit idéztem egy "hajszálnyival" jobban ott van a veterános világban mint Te minden téren. Ezt állítom úgy hogy Téged nem ismerlek de Őt igen. Hidd eljoker kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz a német akit idéztem egy „hajszálnyival” jobban ott van a veterános világban mint Te minden téren. Ezt állítom úgy hogy Téged nem ismerlek de Őt igen.
De tényleg. Ez épp olyan, mint a hívő és az ateista. Egyikük sem látta az Istent, mégis a nem hívő követeli, hogy mutassák meg neki, míg a hívő tudja, hogy a láthatatlant nem lehet megmutatni. Csak hinni lehet, hogy létezik.
A német úr véleménye - miszerint a replika replika marad - itt tényleg nem számít. Miként egy szerviz is rakhat egy autóba utángyártott alkatrészt, úgy a restaurátor is kénytelen ehhez folyamodni, ha nincs más megoldás. Egy ügyeskezű mester tud élethű másolatot készíteni, míg a kontár az eredetit is el tudja barmolni. És attól az az autó még ugyanaz a jármű marad. Ha lesz később egy pénzesebb tulaja annak módjában áll kicserélni majd azt a cuccot eredeti gyárira. (Mint a "Go Trabi go!%"-ban: Eredeti áru Zwickauból! Így kínálták a bontott Trabi cuccokat.)
Én sem ismerem Jokert személyesen, de az eddigi képeiből és hozzászólásaiból nekem kirajzolódik a szakmáját szerető ügyes kezű minden lében kanál mesterember, akikből sajnos egyre kevesebb van.
Mondom mindezt úgy. hogy téged sem ismerlek. Kilenc hozzászólásból tényleg felelőtlenség lenne valakiről véleményt nyilvánítani.
Bocs, hogy belekotyogtam, de ezt a vitát jó lenne megelőzni. Remélem ti is belátjátok.
Üdvözlettel: CZsolti
- 3 likes
Komment
-
CZsolti,
Elnézést mndenkitől,
számomra aki egy darab hiányos motorblokkból épít motorkerékpárt utángyártott replika fődarabokból
(váz villa tank stb...) az egy épített sohanemvolt motorkrékpárt készít 2013-as évjárattal ami nem veterán Meray,
egy ilyen replika bike és egy orig veterán Meray között fényéveknyi különbség van.
Hacsak nem falunapi motornak készítik mert ott biztosan nagy tetszést arat. Sőt továbbmegyek, még lehet veteránvizsgán is a vizsgabiztosok
csorgatják a nyálukat a gyönyörű fényezésen 10x olyan fényes ma mint egy Meray-n volt újkorában.apacsavo kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy ilyen replika bike és egy orig veterán Meray között fényéveknyi különbség van.
A Veterán Autó és Motor decemberi számában egy Ardie RBU505 motorkerékpár újjászületését csodálhatjuk meg. Ebből idézek: "A bontásnál két kupac keletkezett, jó, nem jó címkézéssel. ... Na ezt kellett megfogni...Rengeteg javítás, alkatrészkeresés, utángyártás, hegesztés, síkköszörülés, vonalba fúrás illesztés és hézagolás következett."
Szemléltetésként még fotó is van, ahogy az elkallódott láncvédő burkolatot max. 2008-as évjáratú acéllemezből igyekeznek pótolni.
Tehát általános gyakorlat az alkatrész utángyártás - ami nekem nem meglepő. A gépészet már csak ilyen. A mezőgazdasági különösen. Igen sok - bőven veteránkorban lévő - gép működik utángyártott alkatrésszel, mert nincs más. Azután egyszer valaki gondol egyet és veteránt csinál belőle utángyártott alkatrészestől, mindenestől. Pótolja a hiányosságokat, ahogy tudja. A falu népe meg elégedetten dünnyögi: "Ügyes gyerek ez a Józsi. Nézd csak! Olyan, mintha most jött volna ki a gyárból.
Vagy maradjunk a gépkocsiknál. Melyik veteránkorú autónak van épkézláb eredeti padlólemeze? Bizony a restaurátornak keményen meg kell dolgoznia a vasat, hogy újból önhordó legyen a kasztni.
Motornál persze kicsit más a helyzet. Nehezebben megy tönkre, de akkor nagyon. És a rozsda nagyon tud pusztítani itt is. Engem például büszkeség tölt el, ha magam gyártott alkatrésszel bütykölöm meg akármelyik gépemet. Abban már az én kezem munkája benne van. Ha másnak ez nem is érték, nekem az. Nagyon is az.Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 dec. 11, 23:13.
- 6 likes
Komment
-
Szomorú vagyok hogy ilyen vitát látok itt a fórumon. A veteránozás lényege a motor és a motorozás szeretete kortól és anyagi helyzettől függetlenül!Aki ilyen projektbe bele vág az szereti és keresi a kihívásokat persze pénz kell hozzá ezt nem vitatom. Azért mert replika?Vajon 100 veterán rajongóból ki vessz ezt észre? Talán 4-5 aki tényleg könyékig benne van!Azt meg el kell fogadnunk meg tudnunk hogy van akinek egy Simson Star a büdzséje van akinek egy Jawa 500-as. A cél ugyan az megmenteni az utókornak. Gazdag és szegény ember mindig van és lesz Igaz itthon ezt sok ember nem tudja felfogni. Lehet hogy projekt közben lesz egy eladó tank vagy váz vagy valaki felajánlja. Ha lenne bármelyik alkatrészem is már holnap postáznám.
- 9 likes
Komment
-
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHidd el sok gyűjteményt láttam már európában, az a német akit idéztem egy „hajszálnyival” jobban ott van a veterános világban mint Te minden téren. Ezt állítom úgy hogy Téged nem ismerlek de Őt igen. Hidd el
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHidd el
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHidd el
Hanem az hogy olyan világbajnokokal lehettem egyszerre egy pályán akiket csak könyvekből ismertem addig , aztán azokkal egy depóban bográcsozni ,dumálni....
és most figyi : soha senkit nem érdekelt , legyen az német , olasz , holland .. hogy milyen szar kis replika a motorom --hanem odajottek megnézték , megdicsérték , tanácsot adtak ...
tehát nyugodtan mondom --ez a veterános eredeti ,nem eredet buziság --csak a magyaroknál ilyen lefikázó ,egymás fölé-alá rangsoroló kényszer . Itt teljes mértékben kiveszett az --érezzük jól magunkat hangulat --a hozzád hasonló hozzáállás miatt .
Bár mégegyszer mondom : a teljessen üzleti alapon értékelt megitéléssel nézve , abszolút igazad van .
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHacsak nem falunapi motornak készítik mert ott biztosan nagy tetszést arat.
- 5 likes
Komment
-
Üdv Mindenkinek.
Bocsánatot kérek mindenkitől akit a hozzászólásaimmal zavartam...
Nem akarok elmenni a vagizásba irányába,hogy én meg bezzeg kinek a bográcsából ettem stb...
Az Ardie témához én fődarabokról beszéltem egy láncvédőt nem tartok annak, sőt ha szükséges egy hibás- vágott vázat is többre tartok értékelek mint egy 2013-asat.
A Trabant-Wartburg Simson Jawa téma nem is értem hogy került ide., én egy Meray motorkerékpárról írtam a gondolataimat.
De összegezve részemről visszakanyarodva az eredeti témához a sok példálózás mellett
a tulajnak sok sikert és barátot kívánok a hozzászólók közül
biztosan sok segítséget fognak nyújtani a Meray felépülésében.
1-2 év múlva fogok érdeklődni hogy áll a Meray, szerintem úgy mint ma(ha nem adja el a blokkot)...
De ne legyen igazam.
További szép Napot és jó veteránozást kívánok Minden kedves veterán fórumozónak.
Komment
-
twn350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz a német akit idéztem egy „hajszálnyival” jobban ott van a veterános világban mint Te minden téren. Ezt állítom úgy hogy Téged nem ismerlek de Őt igen. Hidd el
Mellesleg a németnek igaza van, hogy is mondta: a replika replika, az eredeti meg eredeti? A krumplileves meg legyen krumplileves. De arról győzködni a másikat hogy kinek mi a szíve csücske, meg mi mellett nem lassít le börzén... ajjaj.Everything is better when you decide you don't care.
- 4 likes
Komment
-
Excelsior eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTisztában vagyok vele,hogy elég nehéz vállalkozás ez ,DE EGY MÉRAY versenymotort szeretnék újjá építtetni.
CZsolti Albuma: BIVMK - Veteránmotor kilállítás 2013.09.08.
A tulajdonosáról annyit tudok, hogy Szarvas környékén lakik. A gép egyébként a saját lábán gurult el Csabáig.
Komment
-
Szervusztok . Lehet , hogy már "szerepelt", de most aktuális megint . A szöveges rész alatt olvasható egy ceruzás bejegyzés , ami a fogyasztásra utal : 3 1/2 liter / 100 km . Készíteni bátran mindent , de az eredeti jó állapotú összetevőket félretenni ( a most még esetleg "kommersznek" tekinthetőt is , mivel az idő múlása más megvilágításba helyezi az alkatrészek megítélését ), ha az esetlegesen átalakításra kerülne - inkább újragyártani .Üdvözlettel .Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2013 dec. 16, 12:15.
Komment
Komment