Volt már téma. Van egy kis gond. A törvény szerint nem készülhet segédmotor motorkerékpárváz felhasználásával. A büntetési tétele ugyanakkora, mint egy rendszám és biztosítás nélküli nagymotornál. Plusz közokirathamisítás.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kovrov K-55
Collapse
X
-
korzaar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemegspórolom a szöttyögést a B125 jogsival
A blokk formavilága ugyan elüt a váztól, viszont üzembiztosabb. Nekem tetszik ez is.
- - - Updated - - -
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA törvény szerint nem készülhet segédmotor motorkerékpárváz felhasználásával.
Na erre vajon mi lehet az ésszerű magyarázat?
Túl jó lesz az úttartása?
Komment
-
A hirdetőért viszont tűzbe teszem a kezem. Személyes jó ismerősöm. Biztosan tudom, hogy az eredeti blokkja is megvan. Ha annak rendben vannak a papírjai, akkor már legális a dolog.
(A blokktörténet meg egyszerű: a komám megunta a szerelgetést, mert motorozni szeretett volna. Így a csere mellett döntött. Az önkényuralmi jelkép meg tényleg feltűnő, de nem büntethető. Egy kiállításon még közönségdíjat is nyert a gép, amelyet a város jegyzője adott át. Nem mellékesen csak veterános rendezvényeken használja - tudtommal. )Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 okt. 21, 09:21.sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Na most ezt nem érte:
-ha csak egy váz van külön, de megvan a forgalmi hozzá, de a blokk már nincs benne, akkor nem okés a dolog?
-ha van a váz, és külön a blokk papírokkal, de 50 -es blokkot teszek a vázba az ok? és akkor vinnem kellene az eredeti blokk papírjait is ha megyek a géppel?
Úgy szeretem ezt a bürokratikus útvesztőt ami van az országban.
Na írok a NHK-nak az adott problémámmal, személyre szólóan, aztán adjanak pecsétes papírt arról, hogy merre hány méter.
Egyébként az tényleg a vicc kategória, hogy bármilyen gagyi kínai biciklivázra/ba rakhatsz segédmotort, ....
...azt meg már tényleg csak nagyon zárójelben kérdezem, hogy a mostani rendszert nem kéne már korszerűsíteni/egyszerűsíteni/hozzáigazítani az élethez??Utoljára szerkesztve a következő által: korzaar; 2014 okt. 21, 10:11.dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
-ha csak egy váz van külön, de megvan a forgalmi hozzá, de a blokk már nincs benne, akkor nem okés a dolog?
-ha van a váz, és külön a blokk papírokkal, de 50 -es blokkot teszek a vázba az ok?
Na írok a NHK-nak az adott problémámmal, személyre szólóan, aztán adjanak pecsétes papírt arról, hogy merre hány méter.
Egyébként az tényleg a vicc kategória, hogy bármilyen gagyi kínai biciklivázra/ba rakhatsz segédmotort, ...
Nem mellékesen csak veterános rendezvényeken használja
Összeépítés
9. § (1) A jármű összeépítéséhez szükséges engedélyt a területi közlekedési felügyelet adja ki. Az engedély iránti kérelemhez csatolni kell az 1. számú mellékletben felsoroltak közül az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt. A területi közlekedési felügyelet a kérelmező költségére külső szakértőt is igénybe vehet.
(2) Az összeépítési engedélyben a területi közlekedési felügyelet feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését - az engedélyben meghatározott esetekben - a területi közlekedési felügyelet az engedély záradékolásával igazolja.
(3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz. Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű, valamint - a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Technikai Bizottságának szakvéleménye alapján - az igazolt sportegyesület vagy versenyző tulajdonában lévő, kizárólag versenyzési célra készülő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályainak megfelelő, "feljavított túrakocsi" és "feljavított terepjáró kocsi" osztályba sorolt gépkocsi.
(4) Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a segédmotoros kerékpárnak, a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és az MR 118. §-ában említett lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.
(5) Jármű összeépítéséhez, új, felújított, javított, illetoleg bontás során kinyert és javítás nélkül beépíthetőnek minősített alkatrészek használhatók. Ezekre az alkatrészekre - a gyári új alkatrészek kivételével - a pótalkatrészekre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
(6) Lassú jármű összeépítés útján nem készülhet gépkocsialváz vagy karosszéria felhasználásával.
(7) Az összeépített járművet forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából be kell mutatni a területi közlekedési felügyeletnek. Az összeépített jármű forgalomba helyezés előtti vizsgálata során az érvényes összeépítési engedély egyedi forgalomba helyezési engedélynek minősül. Ha a területi közlekedési felügyelet az összeépítésre feltételt állapított meg, a feltétel teljesítését is igazolni kell.
I. Jármu összeépítéséhez szükséges műszaki dokumentációk
1. A fődarabok (motor, váltómű, kormányberendezés, futóművek, alváz vagy önhordó kocsiszekrény, felépítmény) típusának és főbb műszaki adatainak leírása.
2. A fődarabok beépítésének műszaki leírása, a csatlakozási pontok részletrajzai, illetve típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai.
3. A fődarabok beépítésének összeállítási rajzai.
4. A jármű fő méreteit tartalmazó rajz.
5. A tervezett méret, tömeg és tengelyterhelés adatok üres és terhelt állapotra.
6. A jármu kormányozhatóságára vonatkozó adatok.
7. A jármu rugózására, felfüggesztésére, gumiabroncsaira vonatkozó adatok.
8. A fékberendezés elvi felépítésének sémája, az alkalmazott szerkezetek típusának leírása.
9. Az egyes fékrendszerek (üzemi, biztonsági, rögzítő) hatásosságára vonatkozó számítások.
10. Az elektromos berendezések kapcsolási vázlata, az alkalmazott szerkezetek típusának leírása.
11. A világító és fényjelző berendezések elhelyezését tartalmazó rajz.
(3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz.
(4) Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a segédmotoros kerékpárnak, a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és az MR 118. §-ában említett lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.
A másik gond:
SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés
19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.
(4) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat során az MR. 114. §-ában foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni.
(5) A segédmotoros kerékpár közúti műszaki ellenőrzésére a 14. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni"
Típusbizonyítványod honnét lessz?Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 21, 13:07.CZsolti kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
"APaaaaaaaaaaaaa kezdőőőődik"
....na az NKH-nak írt emailre a válasz, hogy a lakóhelyem szerinti kormányhivatal az illetékes.
A lakóhelyem szerinti kormányhivatal lapján megtaláltam az illetékes szervet, ami csodák csodája a Mozaik utcában van,)
Átküldtem nekik is a keservemet, várom a választ)dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
-
Sziasztok jelentkezem mint márkatárs, 2019 utolsó napján került birtokomba egy váz eredeti színnel, rajta szinte minden és egy bontatlan motor a gy dobozzal együtt. Azóta már vannak kerekeim, ülésem és lámpám is. Ami hiányzik.. az a km óra, a féklapok fékekkel és tengelyekkel, és a kipufogó rész. Hát itt tartok most..Utoljára szerkesztve a következő által: ritt74; 2020 jan. 03, 18:48.
- 3 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzervusz!
Akkor a kerekek és a hozzájuk köthető információk,már nem aktuálisak? A Km. óra elég ritka.Hátsó féklap nem is olyan régen volt a jófogáson,de már nem látom,valószínű elkelt.A gyűjtögetést illetően nem állsz rosszul.
Üdvözlettel:Che
A kerekek is érdekelnek, féklapok, tengelyek, km óra illetve kipuff rendszer. Lesz cserébe is alkatrészem elvileg. Bár most mindenkit azzal ostromlok, hogy a kérdéses féklapokról és tengelyekről lásson el fotóval, mert az nagyon jó lenne.
Komment
Komment