Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Schwalbe átalakulás, avagy 67UR1 SCHW4L83

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Először is köszönöm a pozitív és negatív kritikákat!

    Sorjában válaszolnék a kérdésekre:
    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Srácok ti semmitől nem féltek?
    De, sok mindentől félek. A "srác" viszont már elmúlt 33, ami persze nem jelent velejáró érettséget, jelezheti viszont, hogy lecsengőben van a fiatalos hév, illetve megfontoltabban állok úgy általában mindenhez. Ez egy építés, nem barmolás. A cél, egy bennem felötlött terv megvalósítása. Ez nem félelemmel, hanem boldogsággal tölt el.



    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mindenki halja,hogy egy shavlbi milyen hangal és hogyan megy.
    Szerintetek ez nem feltünő?
    De igen, nem is kicsit. Viszont azért, mert tudok hangosan kiabálni, illetve gyorsan futni... nem fogom folyamatosan azt tenni. Tehát egy elvi lehetőség még nem jelenti a gyakorlati kihasználás feltétlen szükségességét.

    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És a poszt meddig forditja el a fejét (Saját vagy gyermeke fiatalságára gondolva) vagy ettől bátrabbak lesztek?
    Nem tudom a poszt(?) meddig fordítja el a fejét, de mint már írtam ez nem a bátorságról, erőfitogtatásról szól...legalábbis nekem. Ezt pedig kérem tiszteletben tartani.

    Egyébként köszönöm hogy megosztottad azt is, hogy tetszik az építés.
    Utoljára szerkesztve a következő által: 67UR1; 2013 jan. 21, 17:17.
    mátéapu és Bucsuk kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      67UR1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Med.
      Már egyszer (sokszor) szó volt róla, hogy a nyelvhelyességi hibákat nem említjük. Részint, mert ez nem Lőrinc L. Lajos műsora, másrészt meg bárki melléüthet a billenytűnek

      Ha ezt a gépet le tudod így vizsgáztatni rendszámosra, akkor minden oké. Ha nem, akkor sajnos Mátéapunak igaza van és még azoknak a halgatagoknak, akik aggódnak az egészségedért. Szép és ügyes munkát végeztél. Kár lenne, ha rossz emlékek fűződnének a későbbiekben hozzá.
      sepy, mátéapu és Bucsuk kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Már egyszer (sokszor) szó volt róla, hogy a nyelvhelyességi hibákat nem említjük. Részint, mert ez nem Lőrinc L. Lajos műsora, másrészt meg bárki melléüthet a billenytűnek
        Köszönöm az észrevételt, módosíttotam a válaszomat.

        Jól esik, ha aggódnak számomra ismeretlen emberek és ezt mindenféle cinizmus nélkül írom. Szeretném hangsúlyozni, hogy nem egy barbár, összecsapott munka az, ami folyt több héten át. Mint azt már korábban megírtam, még nem végeztem az építéssel. Szeretném a legkisebbre csökkenteni annak az esélyét, hogy pilóta hibán kívül bármi is problémát okozzon. Valamint szeretném, ha az elektromos fiú (F.B.P ) stílusa nem befolyásolná senki, rólam alkotott képét.

        Ha a motort nem tudnám levizsgáztatni, akkor is oké lenne részemről minden, mert elértem a célom. Megjegyzem, tisztelem a törvényt, de pikáns dolog, hogy Angliában akár még egy kerekekkel, fékkel, kormánnyal, és világítótestekkel ellátott motorcsónak is forgalomba helyezhető.

        A motor úgy készül, hogy elbírja a nagyobb igénybevételt.

        Ha más lehetőség nincs, találkozók dísze lesz a motorom.

        Fontos a józanság az életben, de kérek mindenkit, ha építeni nem tud, kérem, ne romboljon.

        Mindenesetre köszönöm az eddigi és ez utáni megjegyzéseket, észrevételeket!

        Komment


          #49
          Üdv. Kis segítséget szeretnék kérni. Én is egy Schwalbi hotrod-on dolgozom. Meg tudnád mondani hogy az ültetés hogyan készült pontosan? Elöl a lámpa alatt a vázból lett levágva hogy ennyire "lecsücsült" ? Előre is köszönöm!Joci.

          Komment


            #50
            Viszont üdv!
            Ha tőlem kérdezed, akkor a válszom: csak a rugókból lett vágva, a telókban pedig nincs hidraulika folyadék.

            Ha pedig a kommentek között láttál egy rozsda színű gépet és arról kérdezel, az "LC 9246" nick nevű fórumozó motorja, neki még a lámpa burkolatából is ki van kanyarintva egy darab.

            Komment


              #51
              Helló.

              A napokba nekem is felmerült ez az ötlet a fejembe, szombaton fel is kerekedem a schwalbe-ért, meg egy etz 125cc3 blokkért

              Azt szeretném kérdezni hogy mióta megcsinálta a motort kb mennyit ment el vele és volt e a hatóságokkal találkozása, és ha volt akkor lett e valami gond belőle. Köszönöm

              Komment


                #52
                Üdv!
                Elöljáróban annyit,hogy én a korhűség, illetve a forma miatt döntöttem az 150ES blokkja mellett.

                A motor elkészülte óta kb 2000 km-t mentem vele, ingáztam, napi 70 km-t. Ez idő alatt a hatóság ment előttem, jött mögöttem, állt az út szélén (majdnem minden reggel ugyanazon a helyen ), nem történt még csak igazoltatás sem. A próbák alatt nyilván megkergettem, de 60-70km/h -nál többel nem megyek vele.

                DE!
                Egyrészt a jövőt nem látom, másrészt ez nem jelent semmit. Én saját felelőségemre megyek ki vele, vállalva a következményeket (és megjegyzem, hogy sokkal inkább alkalmas a közúti használatra, mint egy gyári állapotú,ám karbantartás nélküli - ennek ellenére forgalomban legálisan használt -akár fiatalabb társai) .


                Természetesen ez nem érv a hatóságnak, úgyhogy jól gondold át, a terveidet, ha büntetésre kerül a sor, nem kevés pénz ugrik ki a zsebedből és ami nagyobb baj, ha baleset részese leszel ... a negatív következmények nagyobb súlyúak lesznek, mint normál esetben.
                Utoljára szerkesztve a következő által: 67UR1; 2013 febr. 06, 10:08.

                Komment


                  #53
                  5 éve motorozom(robogó) egyszer sem állítottak meg, és teljesen egyetértek azzal hogy sokkal inkább alkalmasabb lenne. Átgondoltam rendesen és ha "gyáriasra" építem meg akkor én sem látom benne hátrányt. Köszönöm a cikket és a választ. Kellemes motorozást

                  Komment


                    #54
                    67UR1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    és ami nagyobb baj, ha baleset részese leszel ... a negatív következmények nagyobb súlyúak lesznek, mint normál esetben.
                    Ez nagyon így van!!!!! Egy régi kolléganőm,egyszer figyelmetlenségből eléfordult egy simsonosnak,aki szinte fékezés nélkül,kb 60-70-nel nekiment a suzukijának! Természetesen elismerte a felelősségét (mármint a kolléganőm),DE a rend éber őrei kiszurták,hogy a simsonba nem tipusazonos blokk van szerelve és nem engedték elvinni a srác szüleinek! Bevitték a yardra (a simsont) szakértői vizsgálat 150 ccm ETZ blokk a simóban stb-stb. A lényeg megállapították az osztott felelősséget,tehát éppúgy hibás volt az autós,mint a motoros(amely közúti forgalomban nem vehetett volna részt és nyilván gyorsan hajtott) Egy szó,mint száz mindkettőt alaposan megbüntették és a srácnak més szilánkosra tört mindkét csuklója! Halkan jegyzem meg,hogy a szerv még a facebook-on is rátalált a srác motoros képeire és fel is használta azokat az ítélet hozatalnál!

                    Komment


                      #55
                      Beagle kollégának abszolút igaza van! Számtalan ilyen eset volt már.
                      Van egy ismerősöm még az egyetemről, ö most igazságügyi műszaki szakértő. Azt mondja hogy az engedély nélküli átalakítás a kisebbik baj. A nagyobb hogy egy közúti veszélyeztetést ha rávernek a jobbágyra abból nem jön ki jól.
                      Süldő koromban én vagy mi is csináltunk ilyeneket (Póni Romet vázba TS blokk) és csak a vak szerencsén múlt hogy nem lett belőle baj, vagy hogy élve megúsztuk... És az az igazság hogy el kellett telnie jó pár évnek hogy ezt egyáltalán belássam. Lehet hogy öregszem?

                      Komment


                        #56
                        Minden hozzászólóval egyetértek teljes mértékben. Kicsit "félek" is. Igazából nem is tudom hogy mitől talán a szervektől talán csak nem vagyok elég merész?! Nem tudom de nem szálguldozni akarok, nem a hatóság előtt mutogatni és keménykedni. Lazán elrohangálni vele ebbe a 27000főt számláló városkába, de ezt viszont élvezetesen, és úgy hogy tudom hogy ilyenem csak nekem van. Tudom ez nem ok, nem kifogás ami illegál az illegál és a rendőröket sem fogja érdekelni. Az élménybeszámoló(67UR1 ezúton is köszönöm) nem csak simán egy leírás h hogyan készült van benne valami izgalmas és mintha egy álom vált volna valóra az építés során, sajnálom azt h ez az ország ilyen "maradi" vagy "visszamaradott" és hogy nem hagyják szabadon alkotni, ha hagyják is akkor aranyárba mérik hogy te azt legálissá tedd. Milyen furcsa nem? Sok dolgot illegálisnak neveznek, egy kis utánjárás fizetés ide oda, rögtön legálissá válik Én úgy vagyok vele, azt tudom hogy biztos helyen lesz megcsinálva szakemberek nem sufni, kipufogó kigyapotozva építenek rá végdobot, szépen elfog pöfékelni halkan senki nem fog hülyén nézni rám hogy mi ez a "sz*r" és h miért üvölt ennyire. Agusztusig elég ha megúszom utána úgyis külföld az uticél

                        Komment


                          #57
                          Üdv ismét! A szükséges finomításokat Januárra ígértem, ez csúszott egy picit, konkrétan ma, azaz Február 08-án utazik "Schámli" úr Ludasra, ahol szakértő kezek finomhangolják a karburátort, optimalizálják a keverékképzést, az üzemanyag áramlást, valamint a gázok szabadba jutását, + a hajtókar cseréje is ez alkalommal fog megtörténni.

                          Az munkálatokról kapott képeket, természetesen megosztom.

                          Bízom benne, hogy még a megfontoltabb fórumozó veterán kedvelő társak is izgulva várják a végeredményt.

                          Addig is... mindenkinek minden jót, valamint következményekben gazdag munkanapot kívánok ezen a derűs tavaszi reggelen!

                          Komment


                            #58
                            67UR1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bízom benne, hogy még a megfontoltabb fórumozó veterán kedvelő társak is izgulva várják a végeredményt.
                            Hidd el,igen! A te munkádban,én a MUNKÁT és a GONDOLKODÁST értékelem! Egyértelműen látszik,hogy nem csak az a cél,hogy beleszorítsd az MZ blokkot,hanem elkövetsz mindent a "biztonság" érdekében! Ez tényleg jó! Ha elvonatkoztatok a Simson vs MZ párosítástól,akkor éppúgy megcsodálom,mint a házi építésű traktorokat/csettegőket. Pedig azokra haragszom,a számos Pannonia szétbontása miatt!

                            Nagy Dániel eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            de nem szálguldozni akarok, nem a hatóság előtt mutogatni és keménykedni. Lazán elrohangálni vele ebbe a 27000főt számláló városkába, de ezt viszont élvezetesen, és úgy hogy tudom hogy ilyenem csak nekem van.
                            Azért valljuk be,ezek az átalakítások kicsit (vagy nem kicsit) a száguldozásról is szólnak!

                            Egy fontos dolgot ne feledjünk!! Minden motor tervezésénél,igen okos mérnök emberek hada tervezett meg minden apró részletet,nagy gondossággal! Úgy a motor nagyságát,mint a váz anyagát,erősségét,nem beszélve a fék dobok-pofák nagyságáról,szélességéről! Ha és amennyiben egy szerelő,vagy lakatos szakember ilyen nagyságrendekkel megváltoztatja ezt az egységet (még ha nem sufniban is teszi,hanem fűtött műhelyben),az mindenképpen kockázatos vállalkozás,annak is aki készíti és annak is aki "lovagolja"!

                            Egy szó,mint száz,a gondolkodó,alkotó munkát mindenképpen értékelni kell,de közúton nem javasolt a használata,az előzőekben (általam is) említett okokból!

                            Baráti üdv! Zsolt

                            Komment


                              #59
                              Nagyon jól néz ki

                              Komment


                                #60
                                sziasztok! nekem van egy ilyen átépített schwalbe-m 125-ös mz blokkal. a teljes elektronika is átkerült,a 18-as mz kerekek is a jobb fékhatás miatt.minden műszer működik rajta: km óra,ford.szám mérő óra. hátul van egy nagy túradoboz,elöl pedig egy paggio-ról való plexi. kb 100 munkaórám van benne,és még fényezésre vár...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X