Közlemény

Collapse
No announcement yet.

babetta 207

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    babetta 207

    Sziasztok! Szeretnék megismerni minél több babetta tulajdonos tagot és megosztani a tapasztalatokat szerelési praktikákat élményeket! Neke egy 83 as, 207 es motorom va még most tanulom a karbantartását.

    #2
    Üdvözöllek!
    Én világ életemben idegenkedtem a Babettától. Gyerekkoromban, amikor megtanultam motorozni, komolytalannak tartottam a hangját, formáját. Már csak pont volt az i-re, hogy még csak váltani sem lehet vele...
    Aztán tavaly egy jóbarátom említette, hogy örökségből maradt rá egy rom Babetta, amit a kert végi dzsungelből rángattak elő, és ő igazából nem tud vele mit kezdeni, kell-e nekem. Az idegenkedés most is bennem volt, de elsősorban a "megmenteni egy gépet a pusztulástól" érzés motoszkált. Így elhoztam, a motorját -amennyire tudtam- szétszedtem. Volt ott minden. Dugattyú összerohadva a hengerrel, a porlasztóban a fúvókák valami amorf bunkónak néztek ki, stb. Amit csak lehetett, megpucoltam, így csak a hengert kellett fúratni. Aztán néhány tesztkör, beállítások után csak csodálkoztam, nagyon nagy pozitív csalódást okozott a kis 207-es! A rugózása zseniális, a motor járása finom, egyenletes. Mivel már nem abban a korban vagyok, amikor a gyorsulás és sebesség az elsődleges, így ezekkel is meg tudtam barátkozni. Egyedül a váz stabilitásával nem vagyok megelégedve. Vékony, és egyes helyeken könnyen hajlik, reped. Pl. TILOS középállványra támasztott állapotban ráülni és úgy pedálozni.
    Az én gépemnél (pontosabban a fiamé...) még azért hátra van egy alapos szétbombázás, mert a vázat is újra kell festeni, ezt-azt rendberakni. Viszont előtte még rendbe kell jönnöm a csuklőtörésemből, majd még össze kell raknom az MZ-met, ami jelenleg ezer darabban...
    Totyi, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Pl. TILOS középállványra támasztott állapotban ráülni és úgy pedálozni.
      Ez alól csak egy kivétel van: a gyújtószikra ellenőrzés. Próbált már valaki szikraképet ellenőrizni úgy, hogy fél lábbal rugdossa, miközben skubizza a gyertyavéget. Szikra hiányában egyedüli helyváltoztatási lehetőség a sztender nélküli pedálozás. (Sajnos tapasztalat )
      idocsapda és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kedves dongos 78 ! Jót derültem az írásodon én most tartok ott, hogy harmadjára akarom kivágni a szemétre, de mindíg megkegyelmezek neki! Nagyjából rendben van a motor ,de a karbit nem tudtuk az istennek sem beállítani . Végre találtunk egy szerelőműhelyt ahol öreg szakik dolgoznak, cirka 50 éve javítanak robogókat. Hétfőn elcipeli a párom és beállíttatjuk!
        dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia idocsapda!
          Itthon is figyel néhány ebből a Csehszlovák csodából a garázsban-padláson, bár nem rám méretezték(95-100 kilót nyomok a mérlegen)de valahogy megkedveltem. A maga módján nagyon egyedi gép. Tavaly a 37 fokban is bizonyított alattam.
          Az elsőt úgy vágták hozzám még 3 éve, egy Romet és egy Schwalbe társaságában. A három közül ez volt a legjobb állapotban úgyhogy hozzá is láttam a feltámasztásához. Szikrája volt, ezért egy alapos porlasztó és tank tisztítás, no meg egy új benzincsap beszerzése után nekiálltam pedálozni. Szivatóval nagy hanggal(kipufogó tőcsavarok ki voltak szakítva) beindult, de ahogy ráhúztam a gázt mindig megállt. Gondoltam karburálási probléma, ezért kapott egy új úszót. Ezzel már jobban ment, de folyton csöpögött a hengerfejre a benzin. Közben kutakodtam a neten, olvasgattam a babettás index fórumot, ahol bőven találtam anyagot a porlasztó helyes beállításáról. Először is a régi úszót visszacseréltem, mert az utángyártott nem méretpontos, nem fér el az úszóházban és fennakad, ezért folyott mindig a keverék. Gyárilag a benzinszint a porlasztóban elég magas, a tömítés szintjéig ér(nekem először alacsony volt, ezért ment csak szivatóval). Fontos a jó tömítés is pont a magas benzinszint miatt, én reszelővel síkba dolgoztam a tömítőfelületeket, ez is segített a csöpögés mérséklésében. Nem mondom hogy nem benzines egy-egy kör után a hengerfej, de egy Babettához mérten tűrhető. Nem ereszt maga alá. Aztán hirdettek egy hátul még rugózás nélküli vázat 1500 Ft-ért, hát megvettem, mert az meg ritka is. Pár alkatrészem volt hozzá itthon, egy barátomtól pedig kaptam hozzá egy blokkot. Ekkor már csak két kerék hiányzott hozzá, szólt az öcsémnek a barátja, hogy van egy babettájuk, szép krómos kerekekkel, 4000-ért odaadják ha kell. Hát megvettük azt is. A kerekeket feltettük a 206-os Babettára, a maradék pedig felkerült a padlásra. Ha találok hozzá jó kerekeket újra motor lesz abból is.
          A második bóbita beüzemelésekkor már alig voltak problémák, szinte minden lehetséges probléma előjött az elsőnél, úgyhogy elég jól kitapasztaltam a konstrukció gyenge pontjait, és ezek kijavításait. Ha valami kérdésed van szívesen segítek!
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 jún. 14, 22:50.
          Totyi, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            idocsapda eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            a karbit nem tudtuk az istennek sem beállítani .
            Az igaz, hogy a karburátora nagyon kényes. Volt már Rometem, simsonom, 2 Mz-m, 250-es Jawa, meg még egy pár motor megfordult a kezem alatt. Így-úgy, de mindegyik működött a karburátor "találomra" beállításával is. Nos, a Babetta egyszerűen nem hajlandó működni, ha nem tökéletesek a beállítások. Viszont mióta sikerült belőni mindent, nem kellett hozzápiszkálni. Szépen jár alapjáraton is, ha letámasztom, otthagyom, 2-3 perc múlva visszamegyek, ugyanúgy ketyeg. Na, ezt a többi motorról nem mondhattam el. (Persze menetszélhűtéses motornál ezt nem játsszuk el sokszor ugye...). Szóval ne légy rá mérges, egyszer kell jól beállítani, és hálás kis gép lesz az.
            Itt Gödöllőn is újra "szaporodnak" a Babetták. Hiába, újra eljön az idejük, amikor már nem ciki, hanem megbámulnivaló veterán.

            Komment


              #7
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              kipufogó tőcsavarok ki voltak szakítva
              Üdv.Titus! Ezt azóta sikerült orvosolnod? Ha igen, milyen módszerrel?
              Az enyémmel is elbánt az előző gazdája. Tettem bele egy hosszabb csavart, ami még eléri a furat alján lévő, még ép menetet. De ez nyilván nem lesz örök életű megoldás...

              Komment


                #8
                Köszi hogy fordulhatok hozzád , ez remek . Közben elvittük szerelőhöz mert a párom már kiakadt rajta. Kiderült ,hogy a gázbowden ment gallyra és ki is lett cserélve! Viszont a többi még marad ,mert eredeti gyáriak ,csak akkor cserélem ha szétmegy. Igaz hogy nem valami csinosak de a szerelő szerint strapabíróbbak mint az után gyártott újak. Viszont nem tudom kinyomozni mi volt a sárga színkódja a motornak?! Tudsz valamit ez ügyben? Köszi !

                Komment


                  #9
                  Ezt azóta sikerült orvosolnod? Ha igen, milyen módszerrel?
                  Szia Dongós!
                  Igen, most már jó. A két tőcsavar M5-ös menetét át vágtam M6-osra. Az új tőcsavarokat olyan hosszúnak hagytam, hogy két anya elférjen rajtuk. Az első anyát óvatosan meghúztam, majd lekontráztam a másik anyával. Alájuk rugós alátétet raktam. Idáig bevált, nem lazul le és ezért húzkodni sem kell folyton, ami jót tesz a menetnek.

                  Komment


                    #10
                    Viszont nem tudom kinyomozni mi volt a sárga színkódja a motornak?!
                    Idáig keresgettem a sárga kódját, de csak a pirosét írtam fel magamnak. A neten sem találtam semmit. Igazából a gyárban nem a most használt RAL színeket használták, szóval elvileg pont olyat nem is lehetne szerezni. Én amikor festéket vettem elvittem egy felpolírozott alkatrészt a festékboltba, és az után kevertettem ki a színt.
                    A régi bowdenek tényleg jobbak, én is megtartom őket ha nem szakadt a bowdenhuzal.

                    Komment


                      #11
                      Nézzétek meg a Å koda színkódokat. Elvileg azt használták mindenhová, ami csehszlovák gyártmány volt. (Tévedés joga fenntartva )

                      Komment


                        #12
                        Nézzétek meg a Å koda színkódokat.
                        Köszi Zsolti a tippet, ebben van valami.

                        Komment


                          #13
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          egy felpolírozott alkatrészt a festékboltba, és az után kevertettem ki a színt.
                          Én is eszerint fogok cselekedni az MZ-nél. Aztán ha egy árnyalattal eltér az eredetitől, hát nem fogok eret vágni magamon.
                          A Babetta pedig -mivel a fiamé a motor, az ő kívánságára- zöld lesz . Igyekeztem rábeszélni a sárgára, de hát... ő a megrendelő, én csak a kivitelező

                          Komment


                            #14
                            Szia dongos! Nem tudod ,lehet e babettához prolongot használni? Ezen agyalok már egy pár napja , de nem merem beletenni! Neked mi a véleményed? Üdv! idocsapda

                            Komment


                              #15
                              Bocs, hogy közbe dumálok/ nem nekem szólt a kérdés/de a Prolongot nem 2 ütemű géphez találták ki és nem hiszem ,hogy valamit is érne hiszen az olajba adalékként alkalmazható 4 ütemű- vagy Diesel motorhoz. A kétüteműek világában ami hasznos volt és jó az a Fimol mely most is kapható. Elnézést és üdv. Sepy.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X