Sziasztok! Szeretnék megismerni minél több babetta tulajdonos tagot és megosztani a tapasztalatokat szerelési praktikákat élményeket! Neke egy 83 as, 207 es motorom va még most tanulom a karbantartását.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
babetta 207
Collapse
X
-
Üdvözöllek!
Én világ életemben idegenkedtem a Babettától. Gyerekkoromban, amikor megtanultam motorozni, komolytalannak tartottam a hangját, formáját. Már csak pont volt az i-re, hogy még csak váltani sem lehet vele...
Aztán tavaly egy jóbarátom említette, hogy örökségből maradt rá egy rom Babetta, amit a kert végi dzsungelből rángattak elő, és ő igazából nem tud vele mit kezdeni, kell-e nekem. Az idegenkedés most is bennem volt, de elsősorban a "megmenteni egy gépet a pusztulástól" érzés motoszkált. Így elhoztam, a motorját -amennyire tudtam- szétszedtem. Volt ott minden. Dugattyú összerohadva a hengerrel, a porlasztóban a fúvókák valami amorf bunkónak néztek ki, stb. Amit csak lehetett, megpucoltam, így csak a hengert kellett fúratni. Aztán néhány tesztkör, beállítások után csak csodálkoztam, nagyon nagy pozitív csalódást okozott a kis 207-es! A rugózása zseniális, a motor járása finom, egyenletes. Mivel már nem abban a korban vagyok, amikor a gyorsulás és sebesség az elsődleges, így ezekkel is meg tudtam barátkozni. Egyedül a váz stabilitásával nem vagyok megelégedve. Vékony, és egyes helyeken könnyen hajlik, reped. Pl. TILOS középállványra támasztott állapotban ráülni és úgy pedálozni.
Az én gépemnél (pontosabban a fiamé...) még azért hátra van egy alapos szétbombázás, mert a vázat is újra kell festeni, ezt-azt rendberakni. Viszont előtte még rendbe kell jönnöm a csuklőtörésemből, majd még össze kell raknom az MZ-met, ami jelenleg ezer darabban...
- 5 likes
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePl. TILOS középállványra támasztott állapotban ráülni és úgy pedálozni.
- 2 likes
Komment
-
Kedves dongos 78 ! Jót derültem az írásodon én most tartok ott, hogy harmadjára akarom kivágni a szemétre, de mindíg megkegyelmezek neki! Nagyjából rendben van a motor ,de a karbit nem tudtuk az istennek sem beállítani . Végre találtunk egy szerelőműhelyt ahol öreg szakik dolgoznak, cirka 50 éve javítanak robogókat. Hétfőn elcipeli a párom és beállíttatjuk!dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szia idocsapda!
Itthon is figyel néhány ebből a Csehszlovák csodából a garázsban-padláson, bár nem rám méretezték(95-100 kilót nyomok a mérlegen)de valahogy megkedveltem. A maga módján nagyon egyedi gép. Tavaly a 37 fokban is bizonyított alattam.
Az elsőt úgy vágták hozzám még 3 éve, egy Romet és egy Schwalbe társaságában. A három közül ez volt a legjobb állapotban úgyhogy hozzá is láttam a feltámasztásához. Szikrája volt, ezért egy alapos porlasztó és tank tisztítás, no meg egy új benzincsap beszerzése után nekiálltam pedálozni. Szivatóval nagy hanggal(kipufogó tőcsavarok ki voltak szakítva) beindult, de ahogy ráhúztam a gázt mindig megállt. Gondoltam karburálási probléma, ezért kapott egy új úszót. Ezzel már jobban ment, de folyton csöpögött a hengerfejre a benzin. Közben kutakodtam a neten, olvasgattam a babettás index fórumot, ahol bőven találtam anyagot a porlasztó helyes beállításáról. Először is a régi úszót visszacseréltem, mert az utángyártott nem méretpontos, nem fér el az úszóházban és fennakad, ezért folyott mindig a keverék. Gyárilag a benzinszint a porlasztóban elég magas, a tömítés szintjéig ér(nekem először alacsony volt, ezért ment csak szivatóval). Fontos a jó tömítés is pont a magas benzinszint miatt, én reszelővel síkba dolgoztam a tömítőfelületeket, ez is segített a csöpögés mérséklésében. Nem mondom hogy nem benzines egy-egy kör után a hengerfej, de egy Babettához mérten tűrhető. Nem ereszt maga alá. Aztán hirdettek egy hátul még rugózás nélküli vázat 1500 Ft-ért, hát megvettem, mert az meg ritka is. Pár alkatrészem volt hozzá itthon, egy barátomtól pedig kaptam hozzá egy blokkot. Ekkor már csak két kerék hiányzott hozzá, szólt az öcsémnek a barátja, hogy van egy babettájuk, szép krómos kerekekkel, 4000-ért odaadják ha kell. Hát megvettük azt is. A kerekeket feltettük a 206-os Babettára, a maradék pedig felkerült a padlásra. Ha találok hozzá jó kerekeket újra motor lesz abból is.
A második bóbita beüzemelésekkor már alig voltak problémák, szinte minden lehetséges probléma előjött az elsőnél, úgyhogy elég jól kitapasztaltam a konstrukció gyenge pontjait, és ezek kijavításait. Ha valami kérdésed van szívesen segítek!Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 jún. 14, 23:50.
- 5 likes
Komment
-
idocsapda eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea karbit nem tudtuk az istennek sem beállítani .
Itt Gödöllőn is újra "szaporodnak" a Babetták. Hiába, újra eljön az idejük, amikor már nem ciki, hanem megbámulnivaló veterán.
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekipufogó tőcsavarok ki voltak szakítva
Az enyémmel is elbánt az előző gazdája. Tettem bele egy hosszabb csavart, ami még eléri a furat alján lévő, még ép menetet. De ez nyilván nem lesz örök életű megoldás...
Komment
-
Köszi hogy fordulhatok hozzád , ez remek . Közben elvittük szerelőhöz mert a párom már kiakadt rajta. Kiderült ,hogy a gázbowden ment gallyra és ki is lett cserélve! Viszont a többi még marad ,mert eredeti gyáriak ,csak akkor cserélem ha szétmegy. Igaz hogy nem valami csinosak de a szerelő szerint strapabíróbbak mint az után gyártott újak. Viszont nem tudom kinyomozni mi volt a sárga színkódja a motornak?! Tudsz valamit ez ügyben? Köszi !
Komment
-
Ezt azóta sikerült orvosolnod? Ha igen, milyen módszerrel?
Igen, most már jó. A két tőcsavar M5-ös menetét át vágtam M6-osra. Az új tőcsavarokat olyan hosszúnak hagytam, hogy két anya elférjen rajtuk. Az első anyát óvatosan meghúztam, majd lekontráztam a másik anyával. Alájuk rugós alátétet raktam. Idáig bevált, nem lazul le és ezért húzkodni sem kell folyton, ami jót tesz a menetnek.
- 1 like
Komment
-
Viszont nem tudom kinyomozni mi volt a sárga színkódja a motornak?!
A régi bowdenek tényleg jobbak, én is megtartom őket ha nem szakadt a bowdenhuzal.
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy felpolírozott alkatrészt a festékboltba, és az után kevertettem ki a színt.
A Babetta pedig -mivel a fiamé a motor, az ő kívánságára- zöld lesz . Igyekeztem rábeszélni a sárgára, de hát... ő a megrendelő, én csak a kivitelező
- 3 likes
Komment
-
Bocs, hogy közbe dumálok/ nem nekem szólt a kérdés/de a Prolongot nem 2 ütemű géphez találták ki és nem hiszem ,hogy valamit is érne hiszen az olajba adalékként alkalmazható 4 ütemű- vagy Diesel motorhoz. A kétüteműek világában ami hasznos volt és jó az a Fimol mely most is kapható. Elnézést és üdv. Sepy.
- 3 likes
Komment
Komment